Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Ahojda lidičky!
Tak mě nějak znervózňuje zvýšený hluk z motorového prostoru. Jako když se trápí servo na dorazu. Přičítal jsem to tomu, že jsme auto potrápili přeparkováváním "vraků" na zahradě. Ale ono to řvalo i cestou do Žebráku, kde teď trávím pracovní části týdnů.
Servokapaliny je tam dost a spíš mě přijde, že to bzučení jde z klimakompresoru.
Klima vždy chladila jen několik minut po zapnutí a drtivou většinu času mě netrápí, že nefunguje.
ALE, za poslední 3 týdny se zvedla spotřeba, může to být zimníma gumama, ale může být třeba přidřený kompresor.
Jak to diagnostikovat? (když sebou nemám nářadí, abych třeba úplně vyndal řemen).
Tak mě nějak znervózňuje zvýšený hluk z motorového prostoru. Jako když se trápí servo na dorazu. Přičítal jsem to tomu, že jsme auto potrápili přeparkováváním "vraků" na zahradě. Ale ono to řvalo i cestou do Žebráku, kde teď trávím pracovní části týdnů.
Servokapaliny je tam dost a spíš mě přijde, že to bzučení jde z klimakompresoru.
Klima vždy chladila jen několik minut po zapnutí a drtivou většinu času mě netrápí, že nefunguje.
ALE, za poslední 3 týdny se zvedla spotřeba, může to být zimníma gumama, ale může být třeba přidřený kompresor.
Jak to diagnostikovat? (když sebou nemám nářadí, abych třeba úplně vyndal řemen).
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Když kvílí servopumpa, tak se to kvílení mění s tím jak hejbeš volantem. Kvílení přidřenýho klimakompresoru, který by ale při vypnuté klimatizaci být přidřený neměl, nebo ložisek v alternátoru, kvílí furt stejně, bez ohledu na hýbání volantem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
To je otázka, mně kvílelo něco v servu, měnilo se to s otáčkama motoru, ale zvuk při točení volantem se neměnil prakticky vůbec...
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
No já to měl taky tak, večer jsem to zkoušel poslouchat, ale v kabině s otevřeným oknem to nebylo tak tragické, tak snad to bude OK
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak to kvílí furt.
Hlavně při studeném motoru., kopíruje to otáčky, natočení volantu vliv nemá.
Zkusil jsem vyměnit alternátor, protože poslechem přes tyčku to vypadalo, že je to zadní ložisko. Nastartoval jsem motor i bez něj, servo tím pádem neběželo a hlučel kompresor klimy. Spínat se mu moc nechtělo, ale asi to bylo jen tím, že motor vrčel jen na baterku.
Alternátor z SF pasoval bez problémů, ale rozsvěcel kuře se závadou E1 (nízké napětí).Po smazání se závada ihned objevila zpět. Kontrolka dobíjení ale nesvítila a podle diagnostiky měřené napětí na ECU bylo v očekávaných hodnotách. Kravál to ale dělalo stejný, nebo i větší, takže jsem to nezkoumal a protože padla tma a začalo poprchávat, vrátil jsem tam původní alternátor. Oba při protočení rukou šustí. Co dělají uhlíky a co špatná ložiska, nepoznám.
Má někdo dobrou zkušenost s někým, kdo repasuje alternátory? Nebo to mám zkusit sám?
Hlavně při studeném motoru., kopíruje to otáčky, natočení volantu vliv nemá.
Zkusil jsem vyměnit alternátor, protože poslechem přes tyčku to vypadalo, že je to zadní ložisko. Nastartoval jsem motor i bez něj, servo tím pádem neběželo a hlučel kompresor klimy. Spínat se mu moc nechtělo, ale asi to bylo jen tím, že motor vrčel jen na baterku.
Alternátor z SF pasoval bez problémů, ale rozsvěcel kuře se závadou E1 (nízké napětí).Po smazání se závada ihned objevila zpět. Kontrolka dobíjení ale nesvítila a podle diagnostiky měřené napětí na ECU bylo v očekávaných hodnotách. Kravál to ale dělalo stejný, nebo i větší, takže jsem to nezkoumal a protože padla tma a začalo poprchávat, vrátil jsem tam původní alternátor. Oba při protočení rukou šustí. Co dělají uhlíky a co špatná ložiska, nepoznám.
Má někdo dobrou zkušenost s někým, kdo repasuje alternátory? Nebo to mám zkusit sám?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
A hlavní řemenice to být nemůže? Pokud vím je složená ze dvou kovových částí, který jsou spojený takovou gumou mezi něma, už jsem viděl, že se to lidem rozskočilo (byť u jiných značek než Subaru).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
jo vlastně předsedovi se taky rozloupla a řemen naskočil na to gumový a jelo to dál...
prohlídnu, no, ale to by se to tam asi protáčelo
prohlídnu, no, ale to by se to tam asi protáčelo
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Mě už se rozpadla 2x. Jednou to měnili v Dobřanech asi před 5 lety, těsně před destrukcí a podruhý se mi rozpadla úplně. Tankrát tam dobřanští dali druhovýrobu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
občas kvílí i ta malá napinací kladka
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Rozpadlá řemenice klikovky kvílet nebude.
Ta napínací kladka může kvílet. Já jsem ji při rozvodech dal novou, protože ložisko už šustilo.
Ta napínací kladka může kvílet. Já jsem ji při rozvodech dal novou, protože ložisko už šustilo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 78
- Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
- Jméno a příjmení: Karel Šubrt
- Bydliště: Plzeň-sever
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
No ono je ložisko i na volnoběžce klimakompresoru, takže problém může být i tam. I tohle ložisko je vyměnitelné, ale už to chce rozhodit - stáhnout přítlačák spojky a pak se stáhne samotná volnoběžka a vylisuje ložisko. Pokud by rachotil sepnutý klimakompresor, tak už je to asi horší.
Ložisko volnoběžky se točí pořád, i když kompresor neběží (když není docvaklá elmag. spojka kompresoru). Stačí povolit a shodit řemen klimatizace a zatočit si, jestli to je od napínací kladky nebo od volnoběžky klimy.
Ložisko volnoběžky se točí pořád, i když kompresor neběží (když není docvaklá elmag. spojka kompresoru). Stačí povolit a shodit řemen klimatizace a zatočit si, jestli to je od napínací kladky nebo od volnoběžky klimy.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20627
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak, tohle je nejlepší zkoušet vylučovací metodou, tak, že shodíš drážkový řemeny a pak je postupně nandáš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Budu muset sehnat nějakej krátkej, abych pustil servo bez altíku. Zvukovej projev jak trolejbus. Znepokojumě ně to, protřebuju být mobilní a ne aby se to úplně vysypalo někde na dálnici.
Teď mám 3 dny na výměnu tlumičů. Jenže jsem při tom chtěl vystříkat hrnce zespodu, doteď lilo, teď je mrznoucí mlha. Ve stodole budou ty samé= -4C jako venku, a ani to vypláchnout nemůžu. Zima zase zaskočila.
Teď mám 3 dny na výměnu tlumičů. Jenže jsem při tom chtěl vystříkat hrnce zespodu, doteď lilo, teď je mrznoucí mlha. Ve stodole budou ty samé= -4C jako venku, a ani to vypláchnout nemůžu. Zima zase zaskočila.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Zbyňku mám dobrou zkušenost s panem Krulem z Teplic. Cena ok a hlavně je to starší pán, co to dělá celý život. Měl jsem ho na doporučení od dobrýho autoelektrikáře a altík mi od jeho opravy šlape bez chybičky.ok1mpx píše:Tak to kvílí furt.
Hlavně při studeném motoru., kopíruje to otáčky, natočení volantu vliv nemá.
Zkusil jsem vyměnit alternátor, protože poslechem přes tyčku to vypadalo, že je to zadní ložisko. Nastartoval jsem motor i bez něj, servo tím pádem neběželo a hlučel kompresor klimy. Spínat se mu moc nechtělo, ale asi to bylo jen tím, že motor vrčel jen na baterku.
Alternátor z SF pasoval bez problémů, ale rozsvěcel kuře se závadou E1 (nízké napětí).Po smazání se závada ihned objevila zpět. Kontrolka dobíjení ale nesvítila a podle diagnostiky měřené napětí na ECU bylo v očekávaných hodnotách. Kravál to …
https://www.firmy.cz/detail/186425-miro ... trany.html
- ok1mpx
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1346
- Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
- Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
- Bydliště: okres Česká Lípa
Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005
Tak jsem se konečně pustil do výměny tlumičů. Podle posledního průzkumu pod tapecem to vypadalo, že se začíná projevovat koroze, takže jsem měl naplánováno, že při té příležitosti ošetřím hrnce z obou stran, aby mě auto přežilo.
O těch pitomech plastovejch příchytkách a šroubech v interiéru ukrytých pod všelijakýma plastovýma nesmyslama, hlavně aby byly skryté zraku uživatele ani nemluvě. Co myslíte, co s tím, ošetřit jen nástřikem zevnitř i zvenčí, a nebo ty velký fleky na vrchu vyříznout a vevařit tam kolečko silnějšího plechu?
V pondělí ráno musím být u zákazníka. 135km od baráku.
po demontáži interiéru, kde jsem si teda pořádně zanadával že kvůli demontáži bočních koberců musí ven horní plasty okolo okna, pásy, sedačky...O těch pitomech plastovejch příchytkách a šroubech v interiéru ukrytých pod všelijakýma plastovýma nesmyslama, hlavně aby byly skryté zraku uživatele ani nemluvě. Co myslíte, co s tím, ošetřit jen nástřikem zevnitř i zvenčí, a nebo ty velký fleky na vrchu vyříznout a vevařit tam kolečko silnějšího plechu?
V pondělí ráno musím být u zákazníka. 135km od baráku.
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne ned pro 27, 2020 6:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé