Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Ahojda lidičky!
Tak mě nějak znervózňuje zvýšený hluk z motorového prostoru. Jako když se trápí servo na dorazu. Přičítal jsem to tomu, že jsme auto potrápili přeparkováváním "vraků" na zahradě. Ale ono to řvalo i cestou do Žebráku, kde teď trávím pracovní části týdnů.

Servokapaliny je tam dost a spíš mě přijde, že to bzučení jde z klimakompresoru.
Klima vždy chladila jen několik minut po zapnutí a drtivou většinu času mě netrápí, že nefunguje.
ALE, za poslední 3 týdny se zvedla spotřeba, může to být zimníma gumama, ale může být třeba přidřený kompresor.
Jak to diagnostikovat? (když sebou nemám nářadí, abych třeba úplně vyndal řemen).
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Když kvílí servopumpa, tak se to kvílení mění s tím jak hejbeš volantem. Kvílení přidřenýho klimakompresoru, který by ale při vypnuté klimatizaci být přidřený neměl, nebo ložisek v alternátoru, kvílí furt stejně, bez ohledu na hýbání volantem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22675
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od spm »

To je otázka, mně kvílelo něco v servu, měnilo se to s otáčkama motoru, ale zvuk při točení volantem se neměnil prakticky vůbec...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

No já to měl taky tak, večer jsem to zkoušel poslouchat, ale v kabině s otevřeným oknem to nebylo tak tragické, tak snad to bude OK
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak to kvílí furt.
Hlavně při studeném motoru., kopíruje to otáčky, natočení volantu vliv nemá.
Zkusil jsem vyměnit alternátor, protože poslechem přes tyčku to vypadalo, že je to zadní ložisko. Nastartoval jsem motor i bez něj, servo tím pádem neběželo a hlučel kompresor klimy. Spínat se mu moc nechtělo, ale asi to bylo jen tím, že motor vrčel jen na baterku.
Alternátor z SF pasoval bez problémů, ale rozsvěcel kuře se závadou E1 (nízké napětí).Po smazání se závada ihned objevila zpět. Kontrolka dobíjení ale nesvítila a podle diagnostiky měřené napětí na ECU bylo v očekávaných hodnotách. Kravál to ale dělalo stejný, nebo i větší, takže jsem to nezkoumal a protože padla tma a začalo poprchávat, vrátil jsem tam původní alternátor. Oba při protočení rukou šustí. Co dělají uhlíky a co špatná ložiska, nepoznám.

Má někdo dobrou zkušenost s někým, kdo repasuje alternátory? Nebo to mám zkusit sám?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2715
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od zhor »

A hlavní řemenice to být nemůže? Pokud vím je složená ze dvou kovových částí, který jsou spojený takovou gumou mezi něma, už jsem viděl, že se to lidem rozskočilo (byť u jiných značek než Subaru).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

jo vlastně předsedovi se taky rozloupla a řemen naskočil na to gumový a jelo to dál...
prohlídnu, no, ale to by se to tam asi protáčelo
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Mě už se rozpadla 2x. Jednou to měnili v Dobřanech asi před 5 lety, těsně před destrukcí a podruhý se mi rozpadla úplně. Tankrát tam dobřanští dali druhovýrobu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5154
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od petr »

občas kvílí i ta malá napinací kladka
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Rozpadlá řemenice klikovky kvílet nebude. :-)
Ta napínací kladka může kvílet. Já jsem ji při rozvodech dal novou, protože ložisko už šustilo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
karels
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 78
Registrován: úte čer 23, 2015 11:08 pm
Jméno a příjmení: Karel Šubrt
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od karels »

No ono je ložisko i na volnoběžce klimakompresoru, takže problém může být i tam. I tohle ložisko je vyměnitelné, ale už to chce rozhodit - stáhnout přítlačák spojky a pak se stáhne samotná volnoběžka a vylisuje ložisko. Pokud by rachotil sepnutý klimakompresor, tak už je to asi horší.
Ložisko volnoběžky se točí pořád, i když kompresor neběží (když není docvaklá elmag. spojka kompresoru). Stačí povolit a shodit řemen klimatizace a zatočit si, jestli to je od napínací kladky nebo od volnoběžky klimy.
Impreza 2.0 RX combi, 85 kW, 1995
Forester S Turbo, 130 kW, 2001
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20596
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od námořník »

Tak, tohle je nejlepší zkoušet vylučovací metodou, tak, že shodíš drážkový řemeny a pak je postupně nandáš.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Budu muset sehnat nějakej krátkej, abych pustil servo bez altíku. Zvukovej projev jak trolejbus. Znepokojumě ně to, protřebuju být mobilní a ne aby se to úplně vysypalo někde na dálnici.

Teď mám 3 dny na výměnu tlumičů. Jenže jsem při tom chtěl vystříkat hrnce zespodu, doteď lilo, teď je mrznoucí mlha. Ve stodole budou ty samé= -4C jako venku, a ani to vypláchnout nemůžu. Zima zase zaskočila. >:-&
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od RadekN »

ok1mpx píše:Tak to kvílí furt.
Hlavně při studeném motoru., kopíruje to otáčky, natočení volantu vliv nemá.
Zkusil jsem vyměnit alternátor, protože poslechem přes tyčku to vypadalo, že je to zadní ložisko. Nastartoval jsem motor i bez něj, servo tím pádem neběželo a hlučel kompresor klimy. Spínat se mu moc nechtělo, ale asi to bylo jen tím, že motor vrčel jen na baterku.
Alternátor z SF pasoval bez problémů, ale rozsvěcel kuře se závadou E1 (nízké napětí).Po smazání se závada ihned objevila zpět. Kontrolka dobíjení ale nesvítila a podle diagnostiky měřené napětí na ECU bylo v očekávaných hodnotách. Kravál to …
Zbyňku mám dobrou zkušenost s panem Krulem z Teplic. Cena ok a hlavně je to starší pán, co to dělá celý život. Měl jsem ho na doporučení od dobrýho autoelektrikáře a altík mi od jeho opravy šlape bez chybičky.

https://www.firmy.cz/detail/186425-miro ... trany.html
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem se konečně pustil do výměny tlumičů. Podle posledního průzkumu pod tapecem to vypadalo, že se začíná projevovat koroze, takže jsem měl naplánováno, že při té příležitosti ošetřím hrnce z obou stran, aby mě auto přežilo.
IMG_20201128_180123.jpg
po demontáži interiéru, kde jsem si teda pořádně zanadával že kvůli demontáži bočních koberců musí ven horní plasty okolo okna, pásy, sedačky...
O těch pitomech plastovejch příchytkách a šroubech v interiéru ukrytých pod všelijakýma plastovýma nesmyslama, hlavně aby byly skryté zraku uživatele >:-& ani nemluvě.
IMG_20201128_181226.jpg
IMG_20201128_181157.jpg
IMG_20201128_180819.jpg
IMG_20201128_180807.jpg
Co myslíte, co s tím, ošetřit jen nástřikem zevnitř i zvenčí, a nebo ty velký fleky na vrchu vyříznout a vevařit tam kolečko silnějšího plechu?
V pondělí ráno musím být u zákazníka. 135km od baráku.
Naposledy upravil(a) ok1mpx dne ned pro 27, 2020 6:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“