SPM - Outback H6
Re: SPM - Outback H6
No jasně, dělejte si to, jak chcete, hajte si to, jak chcete. Já jsem k tomu jenom vyjádřil svůj názor.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: SPM - Outback H6
Ještě bych upřesnil tuhle mojí myšlenku, aby to bylo správně pochopeno. Jde o to, že pokud chci jet nějakou ustálenou rychlostí, tak motor samozřejmě musí dodávat nějakej výkon. Ten výkon je pořád stejnej, ať jedu na jakýkoliv otáčky (když pominu zvyšující se tření v motoru se zvyšujícími se otáčkami). No a pokud výkon je úhlová rychlost × krouťák, tak z toho vyplývá, že pokud chci stejný výkon, tak čím nižší otáčky, tím musí motor dodávat víc krouťáku, tzn. působí v něm větší síly na písty, čepy, ložiska, větší tlaky atd. Takže pokud to točí místo 2400 rpm třeba jenom 1600, tak motor musí dodávat o 50 % víc krouťáku. Při tom, jak je studenej, má špatný vůle, špatnej mazací film atd. No, takže tak.HonzaCZ píše:... tak motor se nemáhá nejvíc pokud po něm chceš hodně krouťáku, při málo otáčkách.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: SPM - Outback H6
Pokud se nepletu, tak na tohle odchází v současné době většina motorů, že majitel řadí podle ukazatele a motor "šetří". K tomu se pak přidá EGR a motor řádně zasere.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: SPM - Outback H6
Přesně. Protože tím, že s otáčkama rostou vnitřní odpory, tak roste i spotřeba. Takže holt motory jsou laděný tak, aby měly krouťák jak kráva už v 1200 rpm a ono to pak svádí s nima na ty nízký otáčky jezdit - když to jede, tak proč ne, že jo. A navíc nižší spotřeba. Ale to, že ten motor se víc opotřebovává už nikdo moc neřeší. Do toho longlife olej na 30 000 km. Pak se dostáváme k tomu, že životnost malých přeplňovaných benzíňáků se počítá na 100 000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Ty ukazatele jsou ale zase úplně opačnej extrém Na tý 1.2 57kW ten ukazatel mám a dožaduje se to řazení nahoru v 1800rpm A zatímco u H6 mám pocit, že to v těch 1800rpm nahoru řadit může, tak u toho motoru ze sekačky ten pocit moc nemám (takže většinou řadim tak, že ukazatel už rovnou ukazuje, že mám jít nahoru o dvě rychlosti )
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: SPM - Outback H6
A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
PCV je co?
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: SPM - Outback H6
Positive Crankcase Ventilation myslím
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
No já bych k těm otáčkám u H6 jen doplnil, že 2500 otáček při ježdění po městě překročím tak 3x do roka a to jen tehdy, když porušuju předpisy a překračuju povolenou rychlost. 3000 otáček jsem ve městě snad v životě nedosáhl.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: SPM - Outback H6
Nenašel jsem to ani v mapách pro H6/180. Muselo by se to vysledovat přes diagnostiku.námořník píše:A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24305
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: SPM - Outback H6
He, zrovna včera jsem na tenhle mě neznámý ventil narazil, v diskuzi o otáčkách volnoběhu, pak jsem sjel pár emerických videí o opravě, výměně, kde to vůbec je. Ty jsi v té diskuzi taky myslím hojně přispíval.Slavek_xxx píše:Jeden tip:
Vycistit nebo vymenit PCV ventil.
Jsem si říkal, že jej rozdělám i ty hadice, ale začal mráz, tak venku se mě do toho včil nechce.
Dokáže nadělat hodně neplechy, co jsem teda zíral, že by se měl pravidelně měnit, jasně, je to jen manuál...nejhorší, že není jistá dostupnost samotného ventilu, musí se kupovat -nevím zda vždy- celý set-jinde za pár kaček-dolarů jen ventil. Nevím, třeba se tohle už změnilo, já ho snad ještě až bude lepší počasí zkusím propláchnout, včetně hadic odvětrání klikovky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Jechy
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 692
- Registrován: pon dub 06, 2015 4:46 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Jechort
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
Honzo díky za vysvětlení. Jsem rád, že tyhle "rádce" také nikdy neposlouchám. Se všemi těmi mini motory také jezdím na víc otáček než ukazují. Nejvíc mě to ale asi vadí u diesel motoru. Tam to všichni hrozně podtáčí, protože to přeci má kroutak už od 1000 otáček. A pak to dělá takový divný dunivý zvuk, který mě štve, takže asi s dieselem tak nejezdím. Možná je o u nafty trošku jinak. Ale podle toho co jsi říkal tak asi ne. Fyzika platí stejně pro všechny ne?
Je pravda že s H6 dosáhnout po městě vyšších otáček je problém, protože ona je hodně rychlá i v těch nižších. Respektive než se dostanu do vyšších už mě někdo brzdí. To zas u těch mini motoru tam jezdím s nohou na podlaze klidně do vyšších otáček a nic se neděje. Říkám tomu digitální ovládání (on/off)
Je pravda že s H6 dosáhnout po městě vyšších otáček je problém, protože ona je hodně rychlá i v těch nižších. Respektive než se dostanu do vyšších už mě někdo brzdí. To zas u těch mini motoru tam jezdím s nohou na podlaze klidně do vyšších otáček a nic se neděje. Říkám tomu digitální ovládání (on/off)
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno
Re: SPM - Outback H6
Jo, u dýzlu to platí stejně. Taky nesnáším tohle podtáčení. Jeden známej jezdil typicky tak, že v podstatě po přeřazení nahoru jel tak na 1000 rpm, někdy i možná míň... Pak se mu vysypal spodek motoru (myslím TDI-PD), mechanik to svedl na špatnej olej a po opravě se podtáčí vesela dál.
Je pravda, že některý, zejména starší dýzly zněj hrozně už jenom při trochu vyšších otáčkách. Tak to se pak nedivím, že to lidi nevytáčej... si maj koupit benzíňák. A tam by pak typicky řekli, že nejede. Ono by ho museli totiž roztočit a to pak vrčí, žere, děs, hnus.
Jsem rád, že spousta moderních dýzlů už má poměrně slušnej chod a uměle navozený přiblížení průběhu k benzíňáku. Třeba, z aut, s kterýma mám nějaký větší zkušenosti, tak s posledním Mondeem 2.0 dýzl (nevím, jak to označujou) se jezdí docela fajn. Nebo samozřejmě pokud to má víc válců, tak to je taky hned jiná písnička.
BTW sorry za OT plevelení, natož dýzlama.
Je pravda, že některý, zejména starší dýzly zněj hrozně už jenom při trochu vyšších otáčkách. Tak to se pak nedivím, že to lidi nevytáčej... si maj koupit benzíňák. A tam by pak typicky řekli, že nejede. Ono by ho museli totiž roztočit a to pak vrčí, žere, děs, hnus.
Jsem rád, že spousta moderních dýzlů už má poměrně slušnej chod a uměle navozený přiblížení průběhu k benzíňáku. Třeba, z aut, s kterýma mám nějaký větší zkušenosti, tak s posledním Mondeem 2.0 dýzl (nevím, jak to označujou) se jezdí docela fajn. Nebo samozřejmě pokud to má víc válců, tak to je taky hned jiná písnička.
BTW sorry za OT plevelení, natož dýzlama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Co jsem měl minulý týden toho Transita, tak to byl přesně takovej děs Vytáčel jsem to tak, že jsem myslel, že mi ten motor vyskočí z auta, jak to řvalo a když jsem tam hodil kvalt nahoru, tak se to dusilo a nejelo (A jsem teda zvědavej, jestli se naučim jezdit s liberem, tam je sice benzin, ale podobně blbě laděnej a chová se to podobně - prostě v tý rychlosti, kde bych měl správně řadit nahoru, ten motor řve jak hovado )