Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2653 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177  Další
SPM - Outback H6 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16603
Bydliště: Praha
No jasně, dělejte si to, jak chcete, hajte si to, jak chcete. Já jsem k tomu jenom vyjádřil svůj názor. :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát lis 20, 2020 12:09 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16603
Bydliště: Praha
HonzaCZ píše:
... tak motor se nemáhá nejvíc pokud po něm chceš hodně krouťáku, při málo otáčkách.
Ještě bych upřesnil tuhle mojí myšlenku, aby to bylo správně pochopeno. Jde o to, že pokud chci jet nějakou ustálenou rychlostí, tak motor samozřejmě musí dodávat nějakej výkon. Ten výkon je pořád stejnej, ať jedu na jakýkoliv otáčky (když pominu zvyšující se tření v motoru se zvyšujícími se otáčkami). No a pokud výkon je úhlová rychlost × krouťák, tak z toho vyplývá, že pokud chci stejný výkon, tak čím nižší otáčky, tím musí motor dodávat víc krouťáku, tzn. působí v něm větší síly na písty, čepy, ložiska, větší tlaky atd. Takže pokud to točí místo 2400 rpm třeba jenom 1600, tak motor musí dodávat o 50 % víc krouťáku. Při tom, jak je studenej, má špatný vůle, špatnej mazací film atd. No, takže tak.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát lis 20, 2020 12:21 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 10527
Bydliště: Most
Pokud se nepletu, tak na tohle odchází v současné době většina motorů, že majitel řadí podle ukazatele a motor "šetří". K tomu se pak přidá EGR a motor řádně zasere.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


pát lis 20, 2020 12:37 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16603
Bydliště: Praha
Přesně. Protože tím, že s otáčkama rostou vnitřní odpory, tak roste i spotřeba. Takže holt motory jsou laděný tak, aby měly krouťák jak kráva už v 1200 rpm a ono to pak svádí s nima na ty nízký otáčky jezdit - když to jede, tak proč ne, že jo. :-D A navíc nižší spotřeba. Ale to, že ten motor se víc opotřebovává už nikdo moc neřeší. Do toho longlife olej na 30 000 km. :-D Pak se dostáváme k tomu, že životnost malých přeplňovaných benzíňáků se počítá na 100 000 km. :-D

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát lis 20, 2020 12:48 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 13103
Ty ukazatele jsou ale zase úplně opačnej extrém :-DDD Na tý 1.2 57kW ten ukazatel mám a dožaduje se to řazení nahoru v 1800rpm :-DDD A zatímco u H6 mám pocit, že to v těch 1800rpm nahoru řadit může, tak u toho motoru ze sekačky ten pocit moc nemám :-D (takže většinou řadim tak, že ukazatel už rovnou ukazuje, že mám jít nahoru o dvě rychlosti :-DDD )

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek


pát lis 20, 2020 12:55 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 10527
Bydliště: Most
A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad :-)

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


pát lis 20, 2020 12:58 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7735
Bydliště: Nové Hrady
Jeden tip:
Vycistit nebo vymenit PCV ventil.

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


pát lis 20, 2020 6:11 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 13103
PCV je co? :-)

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek


pát lis 20, 2020 6:30 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Příspěvky: 1516
Bydliště: Plzeň - Božkov
Positive Crankcase Ventilation myslím

_________________
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)


pát lis 20, 2020 6:40 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 35933
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
No já bych k těm otáčkám u H6 jen doplnil, že 2500 otáček při ježdění po městě překročím tak 3x do roka a to jen tehdy, když porušuju předpisy a překračuju povolenou rychlost. :-) 3000 otáček jsem ve městě snad v životě nedosáhl. :-)

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát lis 20, 2020 7:26 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16603
Bydliště: Praha
námořník píše:
A v kolika otáčkách se otvírá, nebo spíš zavírá, ten EGR? Vím že u naftový ofce se otevíral do 2t otáček. Takže od té doby se snažím jezdit nad
Nenašel jsem to ani v mapách pro H6/180. Muselo by se to vysledovat přes diagnostiku.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pát lis 20, 2020 8:41 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 13870
Bydliště: Valašsko
Slavek_xxx píše:
Jeden tip:
Vycistit nebo vymenit PCV ventil.

He, zrovna včera jsem na tenhle mě neznámý ventil narazil, v diskuzi o otáčkách volnoběhu, pak jsem sjel pár emerických videí o opravě, výměně, kde to vůbec je. Ty jsi v té diskuzi taky myslím hojně přispíval.
Jsem si říkal, že jej rozdělám i ty hadice, ale začal mráz, tak venku se mě do toho včil nechce.
Dokáže nadělat hodně neplechy, co jsem teda zíral, že by se měl pravidelně měnit, jasně, je to jen manuál...nejhorší, že není jistá dostupnost samotného ventilu, musí se kupovat -nevím zda vždy- celý set-jinde za pár kaček-dolarů jen ventil. Nevím, třeba se tohle už změnilo, já ho snad ještě až bude lepší počasí zkusím propláchnout, včetně hadic odvětrání klikovky.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pát lis 20, 2020 11:49 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 06, 2015 3:46 pm
Příspěvky: 560
Bydliště: Praha
Honzo díky za vysvětlení. Jsem rád, že tyhle "rádce" také nikdy neposlouchám. Se všemi těmi mini motory také jezdím na víc otáček než ukazují. Nejvíc mě to ale asi vadí u diesel motoru. Tam to všichni hrozně podtáčí, protože to přeci má kroutak už od 1000 otáček. A pak to dělá takový divný dunivý zvuk, který mě štve, takže asi s dieselem tak nejezdím. Možná je o u nafty trošku jinak. Ale podle toho co jsi říkal tak asi ne. Fyzika platí stejně pro všechny ne?

Je pravda že s H6 dosáhnout po městě vyšších otáček je problém, protože ona je hodně rychlá i v těch nižších. Respektive než se dostanu do vyšších už mě někdo brzdí. To zas u těch mini motoru tam jezdím s nohou na podlaze klidně do vyšších otáček a nic se neděje. Říkám tomu digitální ovládání (on/off)

_________________
Subaru Outback 3.0R 180kW MY2006 H6
Subaru Legacy 2.0R 121 kW MY2006 H4 - Prodáno


sob lis 21, 2020 9:28 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 16603
Bydliště: Praha
Jo, u dýzlu to platí stejně. Taky nesnáším tohle podtáčení. Jeden známej jezdil typicky tak, že v podstatě po přeřazení nahoru jel tak na 1000 rpm, někdy i možná míň... Pak se mu vysypal spodek motoru (myslím TDI-PD), mechanik to svedl na špatnej olej a po opravě se podtáčí vesela dál. :-D

Je pravda, že některý, zejména starší dýzly zněj hrozně už jenom při trochu vyšších otáčkách. Tak to se pak nedivím, že to lidi nevytáčej... si maj koupit benzíňák. :-D A tam by pak typicky řekli, že nejede. Ono by ho museli totiž roztočit a to pak vrčí, žere, děs, hnus. :-D

Jsem rád, že spousta moderních dýzlů už má poměrně slušnej chod a uměle navozený přiblížení průběhu k benzíňáku. Třeba, z aut, s kterýma mám nějaký větší zkušenosti, tak s posledním Mondeem 2.0 dýzl (nevím, jak to označujou) se jezdí docela fajn. Nebo samozřejmě pokud to má víc válců, tak to je taky hned jiná písnička. :-)

BTW sorry za OT plevelení, natož dýzlama. :-D

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon lis 23, 2020 12:29 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 13103
Co jsem měl minulý týden toho Transita, tak to byl přesně takovej děs :-D Vytáčel jsem to tak, že jsem myslel, že mi ten motor vyskočí z auta, jak to řvalo a když jsem tam hodil kvalt nahoru, tak se to dusilo a nejelo :-DDD (A jsem teda zvědavej, jestli se naučim jezdit s liberem, tam je sice benzin, ale podobně blbě laděnej a chová se to podobně - prostě v tý rychlosti, kde bych měl správně řadit nahoru, ten motor řve jak hovado :-DDD )

_________________
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek


pon lis 23, 2020 12:53 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 2653 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 172, 173, 174, 175, 176, 177  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron