Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Lego 2.0R MY08 - grftz 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Zdarec vespolek,
konečně je ze mě subarista, ne jen "osoba občas Subaru řídící" ;-D Celkem nečekaně se mi do rukou dostalo černé kombíkové Legacy MY08 se zplynovaným dvoulitrem 121 kW v manuálu. Od roku 2013 do současnosti s ním jezdil otecko, kupované od ILOSu Liberec, kde ho předchozí majitel koupil a celou dobu servisoval, při nájezdu asi 130 tkm. V tomto týdnu auto úspěšně pokořilo metu 200 000 a změnilo působiště - z Orlických hor pod Brno.

Příloha:
lego1.jpg
lego1.jpg [ 360.02 KiB | Zobrazeno 738 krát ]


Aktuálně mám asi šest týdnů - dva měsíce na to, abych ho uvedl do stavu dlouhodobě nevyžadujícího akutní servisní zásahy (nebo aspoň plus minus, jasně, je to 14 let starý auto :-DDD ) - a jdu si pro rady starších (i mladších) a zkušenějších :-/ Předpokládaný nájezd jsem napočítal na nějakých 20 tisíc ročně, většina trasy 30 km (práce) + sem tam couračka po městě + sem tam delší výjezdy.

Bod jedna - servis v Brně a okolí. Zkoušel jsem hledat, nicméně zkušenosti se kapku liší, pochopitelně, a navíc se mění v čase...Čili Brňáci, máte aspoň tipy, kam určitě ne? >:(

Bod dva - jak do zmíněného vozidla smysluplně proinvestovat 50-70 tisíc s hlavním zaměřením na to, aby se předešlo budoucím neplánovaným výpadkům v provozuschopnosti? >>:-@@ O některých věcech mám celkem přesnou představu, že by se měly udělat, ale zase si nejsem jist cenovou náročností...
Určitě rozvody, svíčky, kontrola ventilů - byly by na řadě za chvíli, a přijde mi zbytečné si plánovat návštěvu servisu hned za nějaké čtyři měsíce; navíc se takhle předejde všetečným poznámkám "A není to v tom servisu nějak často?" :-D
Určitě kompletní diagnostika plynu, kontrola vstřikovačů - ať mám nastavený nějaký "Stav nula" a vím, co jak dlouho vydrželo.
Určitě všechny oleje, co se na autě najdou - převodovka, diferáky, ...
Celkem jistě všechny tlumiče - už je auto takové houpavější, než by mohlo.
Díly podvozku dle zjištění servisu - na hrbolech už si občas "něco" zatluče /°b"\
Podle přesného zjištění stavu odstranění trochy koroze + konzervace - to jediné asi bude třeba nechat na jaro - léto.

Seznam působí kapku děsivě :-OO na to, že to auto vlastně normálně v pohodě jezdí :-D Máte ještě zkušenosti, co se tak na daném voze přehlíží, a pak najednou je to vysypaný? :-/

Díky za reakce a přeju hodně bezpečných kilometrů vespolek *_*=*_*

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html


ned říj 11, 2020 5:52 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 8511
Bydliště: Brno
Já bych nejezdil do Mija subaru. A zastávám názor nešahat, dokud to funguje (mimo pravidelnýho servisu). Až se to podělá, opravit. Ohledně plynu nemám vůbec ánung. Jinak jsem dostal referenci na rpauto v Husovicích. Tam už subaru viděli, jedním jezdí majitel.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


ned říj 11, 2020 6:16 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 5296
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Měl jsem doma podobný, předFL, ale motor stejný. Nicméně bez plynu. Celkem na nic to netrpí, při tomhle nájezdu ty tlumiče, kouknout na vůle na podvozku, taky brzdy se dělaly, koroze preventivně...spojka, lambda, občas to hodí kuře - ventil sekundárního vzduchu myslím. Zkrátka celkem běžné věci, které by se při tom nájezdu dělaly prakticky na všem.

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


ned říj 11, 2020 6:31 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 35933
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Moc hezký Lego !! :-)

Všechno to, co píšeš, že bys chtěl udělat mi dává smysl. Takže za mě ano.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned říj 11, 2020 6:43 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1993
Bydliště: Brno
já zase do Mija jezdím s věcma, co vyžadujou jistou "odbornost", typicky:
- ventilové vůle
- dvouhmotu sem tam dělal
- oleje diferák, AT nebo MT - když nemám čas si to vyměnit sám, cenově to tam nevyjde tak hrozně
...vždycky celkem ok. dělají tam strašně dlouho dva technici, tak si řikám, že už v tom maj grif...a určitě nejsou vyhoření :-D

ještě jsem chtěl vyzkoušet servis Japanese Cars v Nebovidech (nad Moravany), píše že se specializuje na japonský auta, podle FB dělá hlavně Hondy, ale i komplet motory apod. ..ale ještě sem tam nebyl.

_________________
Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek


ned říj 11, 2020 7:20 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Díky za reakce,
jak píše dethroned - ventily bych raději řešil v Subaru jako takovým, kde to přece jen asi vidí častěji. Mija vs. C&K, nebo je to celkem jedno?
Díky za tipy na "obyčejné" servisy, na podvozek atp. asi cesta.

Neměl by někdo v Brně a okolí zkušenost s plynařema? Konkrétně LPi Vialle, origo od výroby.

A když už jsem v tom vrtání a fantazírování, ještě jsem si vzpomněl na ahifi - ve vlákně o hluku lidi chválí jak materiály, tak firmu samotnou. Uvidíme, jak se bude s ostatníma (důležitějšíma! ;-D ) věcma dařit finančně, lehkému vytlumení bych se určitě nebránil, hlavně podběhy na vodě jsou dost rachot...Koukal jsem, že https://www.ahifi.cz/clanky/detail/suba ... ozidla.htm si poradí i s plynovou nádrží, nemáte někdo osobní zkušenost? Jinak se do ahifi chystám na nezávazný pokec, jen abych tam případně nedošel jako úplný blbec, ale jen poloviční, znáte to :-DDD

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html


pon říj 12, 2020 10:44 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 12, 2012 11:39 pm
Příspěvky: 518
Bydliště: Plzeň
Když už se tu řeší to vytlumeni:Jak se řeší ochrany nástřik v případě vytlumeni dveří, podbehu? To asi není vzájemně kompatibilní ne? Předpokladam, že když se to vytlumi, tak se tam ten dinitrol nedostane. Rád bych totiž měl obojí

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

_________________
Subaru Legacy GT 2010


pon říj 12, 2020 1:04 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 5296
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Ano, toto je otázka, která mě taky velmi zajímá. Vytlumení je hezká věc, ale není to třeba nasákavý, případně neuzavře to vodu v dutinách a kapsách vzniklých ne-ideálním nalepením?

_________________
2x Libero E12 ('95 a '98)


pon říj 12, 2020 1:25 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1993
Bydliště: Brno
to vytlumení stojí takovej ranec, že jsem to uplně zavrhl. mě outback nepřijde hlučný, ale obě lega teda byly výrazně hlučnější od kol...

_________________
Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek


pon říj 12, 2020 1:33 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 35933
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Musíte si vybrat. Vytlumení nebo Dinitrol.
Do dveří se lepí takový ty asfaltový pláty a lepí se na plochu. To není místo, kde by to rezlo. Dinitrol je třeba hlavně do spodku dveří, kam se zase nelepí to tlumení. Takže já bych se toho nebál, dveře bych klidně vytlumil a pak to vystříkal voskem.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon říj 12, 2020 2:54 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Zdravím vespolek,
krátký hloupý dotaz ke tlumičům - pružinám.
Měřil jsem si vzdálenosti osy kola a hrany podběhu, vychází mi to vpředu 370-375 a vzadu 330-335, nestál jsem dokonale rovně. Na Wiki se mi ze servisních manuálů podařilo rozchodit jen USDM - viz příloha.
1. Nemáte někdo přehled, jestli ty výšky mají sedět i na evropské vozy?
2. Vpředu jsem asi o centi níž, ale vzadu to vypadá na nějakých asi 40 mm - dá se nějak před demontáží říct, jestli je takovej kus schopnej způsobit unavenej tlumič, nebo už toho má dost i pružina?
Případně bych pochopitelně před rozvrtáním měl rád zajištěný veškerý potřebný materiál...znáte to. Díky za případnou radu. *_*=*_*


Přílohy:
podbehy.jpg
podbehy.jpg [ 270.42 KiB | Zobrazeno 448 krát ]

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html
pát říj 30, 2020 9:19 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Potvrzuju dobrou zkušenost s gumovýma "koberečkama" i vanou do kufru od firmy Hotárek - dodání obratem, gumy pod nohy rozumně tvarovaný a nesmrdutý (*_^) |,,,, , vana do kufru opravdu výborně padnoucí - jen se zatím trochu plete lem u pátých dveří, občas ho přibouchnu při zavírání. No možná se to nějak spraví, až na auto zasvítí slunko a teplem se to natvaruje...

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html


sob říj 31, 2020 4:31 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1570
Tak když měříš výšku karoserie od země, musíš uvést vozidlo do továrního stavu. tedy vymontovat plynovou nádrž. :-)

a co se týče spolehlivosti tohoto modelu, měl jsem stejný model od nova do 200 tkm, AT, a jediné, co se podělávalo, bylo ve vztahu s lpg. takže opět, demontáží LPG získáš velmi spolehlivé auto. + ochrana před korozí, parkovat pod střechou.

_________________

LEGACY kombi BLE H6 5AT MY2008 benjamínek
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i hnědka dubová
Legacy GT BM 2010 2,5T sedan 5AT šedý
Legacy BR active kombi cvt MY2011 2,5i stříbrný lpg 283 tkm NA PRODEJ


sob říj 31, 2020 5:52 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Jen si odložím - 199639, výměna stěračů, Sheron Uni flat, 200 / ks.
Nikdy nevím, po jaké době měním :-/

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html


pon lis 02, 2020 5:26 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 24, 2019 4:51 pm
Příspěvky: 114
Bydliště: na dohled Pálavy
Opět poznámka spíš pro mě - 200 150, nahozeny Osram NightBreaker Sillver. Přece jen teď budu jezdit potmě pomalu půl času... slibují výdrž 450 hodin (Lasery 250), tak jsem zvědav. :-)

_________________
Legacy wagon MY08 2.0R 121 kW
http://www.spritmonitor.de/en/detail/1190779.html


pát lis 20, 2020 5:54 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron