Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Dobrý deň, máme v rodine legacy 2,5cvt 2010 USA model, prevodovka radí v poriadku ale pravdepodobne odchádza hydromenič čo sa prejavuje pridusením otáčiek a následným zadusením motora/zdochne na križovatke pri prudkom zastavení/ ale ďalší problém sa objavil nedávno auto sa pri parkovaní dusí podskakuje pri vytočených kolesách, chvíľu tam bola chyba senzoru natočenia volantu -ten sa vymenil nakalibroval. Pride mi to ako keby bola kusnutá vysko spojka ale netusím či nieco take cvt má.
Stretol sa stým niekto????
Stretol sa stým niekto????
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1311
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Já teď řešil na Outbacku 2015 něco podobného a příčinou byla vybitá baterie Taky jsem nevěřil když mi to v servisu říkali, ale po výměně je to OK.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
mě ta baterka dává smysl
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To je jeste EJ25 SOHC? Pak bych nechal proverit ventilove vule.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
první ročníky měly problém s axiálním ložiskem zamykání hydroměniče. příznaky přesně stejné, jak píšeš. mění se celý, kus za kus. mrkni na tohle video, říká tam, že upravili axiální ložisko, podle mě z pouzdra na jehlové ložisko. řekl bych, že tě čeká výměna měniče. ale jak píšou kluci, nejdřív je potřeba vyloučit ostatní možnosti.
https://youtu.be/KGGIIfrj3OY?t=960
https://youtu.be/ExrsTxq3RD4
https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
https://youtu.be/KGGIIfrj3OY?t=960
https://youtu.be/ExrsTxq3RD4
https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
no tady o tom mluví detailněji - opotřebené axiální pouzdro, které zároven přepouští olej na blokování měniče:
https://youtu.be/_LnPnyOfAg8
https://youtu.be/_LnPnyOfAg8
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Dethroned je tam někde, či máš info u jakého km proběhu to tak nastává, nebo nemáš ani nástřel, či je to kus od kusu?
Sokyno kolik má tvoje auto teoreticky, či reálně najeto?
Sokyno kolik má tvoje auto teoreticky, či reálně najeto?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
kwt2000- Bateriu asi bude potrebné vymeniť tak to skúsime, ale myslim ze pri prudkom zatačaní ako to blokuje kolesá /akoby uzávierka/ to asi nebude baterkov.
Slavek_xxx Je to SOHC startuje pekne a motor ide jemne netrasie sa na volnobehu ventilove vole to asi nebudu.
Dethroned myslíš že to može za to blokovanie pri vytočenom volante, mne to pride ako uzavierka na OFfroude, ako je vtejto cvt prevodovke riešene pripájanie odpájanie resp. zmena pomeru v centrálnom diffe? resp. co je to za diff, visco, alektro magnet?
Ďakujem, inak presne pre toto máme v rodine 5 subariek- to ako všetci pomôžu keď môžu
Slavek_xxx Je to SOHC startuje pekne a motor ide jemne netrasie sa na volnobehu ventilove vole to asi nebudu.
Dethroned myslíš že to može za to blokovanie pri vytočenom volante, mne to pride ako uzavierka na OFfroude, ako je vtejto cvt prevodovke riešene pripájanie odpájanie resp. zmena pomeru v centrálnom diffe? resp. co je to za diff, visco, alektro magnet?
Ďakujem, inak presne pre toto máme v rodine 5 subariek- to ako všetci pomôžu keď môžu
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Koukám po jednou kusu Outbacka 2012, kde uvádí, že CVT občas píská. Hydroměnič je po repasi. Co to může znamenat? Auto je za zajímavou cenu, ale pokud by byla převodovka v háji, dá se sehnat (a za kolik) náhrada? Díky za odpověď.
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Jo, na ten jsem koukal taky. Hydroměniče se na těchto ročnících občas mění z důvodu zadření axiálního ložiska, auta pak chcípe po zastavení. Podle mě je to risk, muselo by to být zohledněno v ceně.
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
dethroned píše:Jo, na ten jsem koukal taky. Hydroměniče se na těchto ročnících občas mění z důvodu zadření axiálního ložiska, auta pak chcípe po zastavení. Podle mě je to risk, muselo by to být zohledněno v ceně.
Tak v ceně to asi zohledněné je, za tu cenu nekoupíš pěkný model BP/BL po FL...
Otázka, zda a za kolik případně sehnat převodovku nebo co by vyšel (a jestli to někdo pořádně umí) repas
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Chce to zjistit, co se tam dělalo. Nemyslím, že někdo dělal "repasi" hydroměniče. Jestli se nepletu, musel bys ho rozříznout a zase svařit. Hydroměnič se mění jako celek. Ale můžu se mýlit. Pojem, že převodovka píská je hodně široký. Tzn. nejdřív zjistit, co tomu je, pak si to nechat nacenit a pak zvážit jestli to cenově dává smysl. Možná jo, protože já bych do první generace CVT nešel, při větším nájezdu. Takhle bys to mohl zgenerálkovat.
https://youtu.be/KGGIIfrj3OY
https://youtu.be/KGGIIfrj3OY
- Čibi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
- Jméno a příjmení: Martin Cháb
- Bydliště: Českolipsko
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Tohle je tedy první generace? Proč bys do ní nešel?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Byla na to ve státech i svolávačka, měnil se jak TC tak nějaká bižu okolo (už nevím přesně - gufero atd) měnič ofiko u nás kolem cca 40ti. Ze států i se clem a DPH kolem 28. "Pískání" se ozve ve chvíli kdy se měnič úplně dobře neodemkne ale otáčky už padají dolů. Typičtější projev je "dušení" při volnoběhu až chcípnutí motoru. Nevím, jestli klasický repas TC je schopen zrovna toto odstranit. Kupoval jsem otb s podobnou vadou, ale zatím 4x vyměněná origo náplň výrazně pomohla a nebudu to zatím řešit. Jinak skříň je TR 690, na netu je toho o ní spousta...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2171
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Jinak ještě více méně to samé může dělat i lock-up solenoid v "mozku", ale to by většinou hlásila diagnostika. Zrovna Mr.Subaru, kterého dethroned postoval, se tomu věnuje docela zevrubně, včetně videa s výměnou.
edit: našel jsem to konečně, dethroned to má nahoře taky:
https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
edit: našel jsem to konečně, dethroned to má nahoře taky:
https://youtu.be/tfNpZ0aHNRo
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back