Lego 2.0R MY08 - grftz
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Lego 2.0R MY08 - grftz
Zdarec vespolek,
konečně je ze mě subarista, ne jen "osoba občas Subaru řídící" Celkem nečekaně se mi do rukou dostalo černé kombíkové Legacy MY08 se zplynovaným dvoulitrem 121 kW v manuálu. Od roku 2013 do současnosti s ním jezdil otecko, kupované od ILOSu Liberec, kde ho předchozí majitel koupil a celou dobu servisoval, při nájezdu asi 130 tkm. V tomto týdnu auto úspěšně pokořilo metu 200 000 a změnilo působiště - z Orlických hor pod Brno.
Aktuálně mám asi šest týdnů - dva měsíce na to, abych ho uvedl do stavu dlouhodobě nevyžadujícího akutní servisní zásahy (nebo aspoň plus minus, jasně, je to 14 let starý auto ) - a jdu si pro rady starších (i mladších) a zkušenějších Předpokládaný nájezd jsem napočítal na nějakých 20 tisíc ročně, většina trasy 30 km (práce) + sem tam couračka po městě + sem tam delší výjezdy.
Bod jedna - servis v Brně a okolí. Zkoušel jsem hledat, nicméně zkušenosti se kapku liší, pochopitelně, a navíc se mění v čase...Čili Brňáci, máte aspoň tipy, kam určitě ne?
Bod dva - jak do zmíněného vozidla smysluplně proinvestovat 50-70 tisíc s hlavním zaměřením na to, aby se předešlo budoucím neplánovaným výpadkům v provozuschopnosti? O některých věcech mám celkem přesnou představu, že by se měly udělat, ale zase si nejsem jist cenovou náročností...
Určitě rozvody, svíčky, kontrola ventilů - byly by na řadě za chvíli, a přijde mi zbytečné si plánovat návštěvu servisu hned za nějaké čtyři měsíce; navíc se takhle předejde všetečným poznámkám "A není to v tom servisu nějak často?"
Určitě kompletní diagnostika plynu, kontrola vstřikovačů - ať mám nastavený nějaký "Stav nula" a vím, co jak dlouho vydrželo.
Určitě všechny oleje, co se na autě najdou - převodovka, diferáky, ...
Celkem jistě všechny tlumiče - už je auto takové houpavější, než by mohlo.
Díly podvozku dle zjištění servisu - na hrbolech už si občas "něco" zatluče
Podle přesného zjištění stavu odstranění trochy koroze + konzervace - to jediné asi bude třeba nechat na jaro - léto.
Seznam působí kapku děsivě na to, že to auto vlastně normálně v pohodě jezdí Máte ještě zkušenosti, co se tak na daném voze přehlíží, a pak najednou je to vysypaný?
Díky za reakce a přeju hodně bezpečných kilometrů vespolek
konečně je ze mě subarista, ne jen "osoba občas Subaru řídící" Celkem nečekaně se mi do rukou dostalo černé kombíkové Legacy MY08 se zplynovaným dvoulitrem 121 kW v manuálu. Od roku 2013 do současnosti s ním jezdil otecko, kupované od ILOSu Liberec, kde ho předchozí majitel koupil a celou dobu servisoval, při nájezdu asi 130 tkm. V tomto týdnu auto úspěšně pokořilo metu 200 000 a změnilo působiště - z Orlických hor pod Brno.
Aktuálně mám asi šest týdnů - dva měsíce na to, abych ho uvedl do stavu dlouhodobě nevyžadujícího akutní servisní zásahy (nebo aspoň plus minus, jasně, je to 14 let starý auto ) - a jdu si pro rady starších (i mladších) a zkušenějších Předpokládaný nájezd jsem napočítal na nějakých 20 tisíc ročně, většina trasy 30 km (práce) + sem tam couračka po městě + sem tam delší výjezdy.
Bod jedna - servis v Brně a okolí. Zkoušel jsem hledat, nicméně zkušenosti se kapku liší, pochopitelně, a navíc se mění v čase...Čili Brňáci, máte aspoň tipy, kam určitě ne?
Bod dva - jak do zmíněného vozidla smysluplně proinvestovat 50-70 tisíc s hlavním zaměřením na to, aby se předešlo budoucím neplánovaným výpadkům v provozuschopnosti? O některých věcech mám celkem přesnou představu, že by se měly udělat, ale zase si nejsem jist cenovou náročností...
Určitě rozvody, svíčky, kontrola ventilů - byly by na řadě za chvíli, a přijde mi zbytečné si plánovat návštěvu servisu hned za nějaké čtyři měsíce; navíc se takhle předejde všetečným poznámkám "A není to v tom servisu nějak často?"
Určitě kompletní diagnostika plynu, kontrola vstřikovačů - ať mám nastavený nějaký "Stav nula" a vím, co jak dlouho vydrželo.
Určitě všechny oleje, co se na autě najdou - převodovka, diferáky, ...
Celkem jistě všechny tlumiče - už je auto takové houpavější, než by mohlo.
Díly podvozku dle zjištění servisu - na hrbolech už si občas "něco" zatluče
Podle přesného zjištění stavu odstranění trochy koroze + konzervace - to jediné asi bude třeba nechat na jaro - léto.
Seznam působí kapku děsivě na to, že to auto vlastně normálně v pohodě jezdí Máte ještě zkušenosti, co se tak na daném voze přehlíží, a pak najednou je to vysypaný?
Díky za reakce a přeju hodně bezpečných kilometrů vespolek
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Já bych nejezdil do Mija subaru. A zastávám názor nešahat, dokud to funguje (mimo pravidelnýho servisu). Až se to podělá, opravit. Ohledně plynu nemám vůbec ánung. Jinak jsem dostal referenci na rpauto v Husovicích. Tam už subaru viděli, jedním jezdí majitel.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14875
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Měl jsem doma podobný, předFL, ale motor stejný. Nicméně bez plynu. Celkem na nic to netrpí, při tomhle nájezdu ty tlumiče, kouknout na vůle na podvozku, taky brzdy se dělaly, koroze preventivně...spojka, lambda, občas to hodí kuře - ventil sekundárního vzduchu myslím. Zkrátka celkem běžné věci, které by se při tom nájezdu dělaly prakticky na všem.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49210
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Moc hezký Lego !!
Všechno to, co píšeš, že bys chtěl udělat mi dává smysl. Takže za mě ano.
Všechno to, co píšeš, že bys chtěl udělat mi dává smysl. Takže za mě ano.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
já zase do Mija jezdím s věcma, co vyžadujou jistou "odbornost", typicky:
- ventilové vůle
- dvouhmotu sem tam dělal
- oleje diferák, AT nebo MT - když nemám čas si to vyměnit sám, cenově to tam nevyjde tak hrozně
...vždycky celkem ok. dělají tam strašně dlouho dva technici, tak si řikám, že už v tom maj grif...a určitě nejsou vyhoření
ještě jsem chtěl vyzkoušet servis Japanese Cars v Nebovidech (nad Moravany), píše že se specializuje na japonský auta, podle FB dělá hlavně Hondy, ale i komplet motory apod. ..ale ještě sem tam nebyl.
- ventilové vůle
- dvouhmotu sem tam dělal
- oleje diferák, AT nebo MT - když nemám čas si to vyměnit sám, cenově to tam nevyjde tak hrozně
...vždycky celkem ok. dělají tam strašně dlouho dva technici, tak si řikám, že už v tom maj grif...a určitě nejsou vyhoření
ještě jsem chtěl vyzkoušet servis Japanese Cars v Nebovidech (nad Moravany), píše že se specializuje na japonský auta, podle FB dělá hlavně Hondy, ale i komplet motory apod. ..ale ještě sem tam nebyl.
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Díky za reakce,
jak píše dethroned - ventily bych raději řešil v Subaru jako takovým, kde to přece jen asi vidí častěji. Mija vs. C&K, nebo je to celkem jedno?
Díky za tipy na "obyčejné" servisy, na podvozek atp. asi cesta.
Neměl by někdo v Brně a okolí zkušenost s plynařema? Konkrétně LPi Vialle, origo od výroby.
A když už jsem v tom vrtání a fantazírování, ještě jsem si vzpomněl na ahifi - ve vlákně o hluku lidi chválí jak materiály, tak firmu samotnou. Uvidíme, jak se bude s ostatníma (důležitějšíma! ) věcma dařit finančně, lehkému vytlumení bych se určitě nebránil, hlavně podběhy na vodě jsou dost rachot...Koukal jsem, že https://www.ahifi.cz/clanky/detail/suba ... ozidla.htm si poradí i s plynovou nádrží, nemáte někdo osobní zkušenost? Jinak se do ahifi chystám na nezávazný pokec, jen abych tam případně nedošel jako úplný blbec, ale jen poloviční, znáte to
jak píše dethroned - ventily bych raději řešil v Subaru jako takovým, kde to přece jen asi vidí častěji. Mija vs. C&K, nebo je to celkem jedno?
Díky za tipy na "obyčejné" servisy, na podvozek atp. asi cesta.
Neměl by někdo v Brně a okolí zkušenost s plynařema? Konkrétně LPi Vialle, origo od výroby.
A když už jsem v tom vrtání a fantazírování, ještě jsem si vzpomněl na ahifi - ve vlákně o hluku lidi chválí jak materiály, tak firmu samotnou. Uvidíme, jak se bude s ostatníma (důležitějšíma! ) věcma dařit finančně, lehkému vytlumení bych se určitě nebránil, hlavně podběhy na vodě jsou dost rachot...Koukal jsem, že https://www.ahifi.cz/clanky/detail/suba ... ozidla.htm si poradí i s plynovou nádrží, nemáte někdo osobní zkušenost? Jinak se do ahifi chystám na nezávazný pokec, jen abych tam případně nedošel jako úplný blbec, ale jen poloviční, znáte to
- 2.0XT
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 603
- Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
- Jméno a příjmení: Vít
- Bydliště: Plzeň
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Když už se tu řeší to vytlumeni:Jak se řeší ochrany nástřik v případě vytlumeni dveří, podbehu? To asi není vzájemně kompatibilní ne? Předpokladam, že když se to vytlumi, tak se tam ten dinitrol nedostane. Rád bych totiž měl obojí
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy GT 2010
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14875
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Ano, toto je otázka, která mě taky velmi zajímá. Vytlumení je hezká věc, ale není to třeba nasákavý, případně neuzavře to vodu v dutinách a kapsách vzniklých ne-ideálním nalepením?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
to vytlumení stojí takovej ranec, že jsem to uplně zavrhl. mě outback nepřijde hlučný, ale obě lega teda byly výrazně hlučnější od kol...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49210
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Musíte si vybrat. Vytlumení nebo Dinitrol.
Do dveří se lepí takový ty asfaltový pláty a lepí se na plochu. To není místo, kde by to rezlo. Dinitrol je třeba hlavně do spodku dveří, kam se zase nelepí to tlumení. Takže já bych se toho nebál, dveře bych klidně vytlumil a pak to vystříkal voskem.
Do dveří se lepí takový ty asfaltový pláty a lepí se na plochu. To není místo, kde by to rezlo. Dinitrol je třeba hlavně do spodku dveří, kam se zase nelepí to tlumení. Takže já bych se toho nebál, dveře bych klidně vytlumil a pak to vystříkal voskem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Zdravím vespolek,
krátký hloupý dotaz ke tlumičům - pružinám.
Měřil jsem si vzdálenosti osy kola a hrany podběhu, vychází mi to vpředu 370-375 a vzadu 330-335, nestál jsem dokonale rovně. Na Wiki se mi ze servisních manuálů podařilo rozchodit jen USDM - viz příloha.
1. Nemáte někdo přehled, jestli ty výšky mají sedět i na evropské vozy?
2. Vpředu jsem asi o centi níž, ale vzadu to vypadá na nějakých asi 40 mm - dá se nějak před demontáží říct, jestli je takovej kus schopnej způsobit unavenej tlumič, nebo už toho má dost i pružina?
Případně bych pochopitelně před rozvrtáním měl rád zajištěný veškerý potřebný materiál...znáte to. Díky za případnou radu.
krátký hloupý dotaz ke tlumičům - pružinám.
Měřil jsem si vzdálenosti osy kola a hrany podběhu, vychází mi to vpředu 370-375 a vzadu 330-335, nestál jsem dokonale rovně. Na Wiki se mi ze servisních manuálů podařilo rozchodit jen USDM - viz příloha.
1. Nemáte někdo přehled, jestli ty výšky mají sedět i na evropské vozy?
2. Vpředu jsem asi o centi níž, ale vzadu to vypadá na nějakých asi 40 mm - dá se nějak před demontáží říct, jestli je takovej kus schopnej způsobit unavenej tlumič, nebo už toho má dost i pružina?
Případně bych pochopitelně před rozvrtáním měl rád zajištěný veškerý potřebný materiál...znáte to. Díky za případnou radu.
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Potvrzuju dobrou zkušenost s gumovýma "koberečkama" i vanou do kufru od firmy Hotárek - dodání obratem, gumy pod nohy rozumně tvarovaný a nesmrdutý , vana do kufru opravdu výborně padnoucí - jen se zatím trochu plete lem u pátých dveří, občas ho přibouchnu při zavírání. No možná se to nějak spraví, až na auto zasvítí slunko a teplem se to natvaruje...
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Tak když měříš výšku karoserie od země, musíš uvést vozidlo do továrního stavu. tedy vymontovat plynovou nádrž.
a co se týče spolehlivosti tohoto modelu, měl jsem stejný model od nova do 200 tkm, AT, a jediné, co se podělávalo, bylo ve vztahu s lpg. takže opět, demontáží LPG získáš velmi spolehlivé auto. + ochrana před korozí, parkovat pod střechou.
a co se týče spolehlivosti tohoto modelu, měl jsem stejný model od nova do 200 tkm, AT, a jediné, co se podělávalo, bylo ve vztahu s lpg. takže opět, demontáží LPG získáš velmi spolehlivé auto. + ochrana před korozí, parkovat pod střechou.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Jen si odložím - 199639, výměna stěračů, Sheron Uni flat, 200 / ks.
Nikdy nevím, po jaké době měním
Nikdy nevím, po jaké době měním
- grftz
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 733
- Registrován: čtv říj 24, 2019 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: na dohled Pálavy
Re: Lego 2.0R MY08 - grftz
Opět poznámka spíš pro mě - 200 150, nahozeny Osram NightBreaker Sillver. Přece jen teď budu jezdit potmě pomalu půl času... slibují výdrž 450 hodin (Lasery 250), tak jsem zvědav.