Bartovo Forester SF

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od Tapan »

Když nejsou samoniveláky (a ty vpředu na Subaru nejsou nikdy), je světlá výška dána parametry (a stavem) pružiny.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Tapan píše:Když nejsou samoniveláky (a ty vpředu na Subaru nejsou nikdy), je světlá výška dána parametry (a stavem) pružiny.
Díky to jsem přesně potřeboval vedět. Díky moc *_*=*_*
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Tak nějaké zprávy po menším servisu. Díky bohu (musím zaklepat) zatím šli vždycky všechny šrouby vždycky povolit z čeho mám nejvetší radost.
Byl vyměněn senzor ABS a kontrolka už nesvítí což je obrovská radost.

Poté výměna silentbloků zadních ramen. A dost věcí se zlepšilo, jde poznat že zadek je pevnější a celkový chod auta při puštění rychle plynu a při řazení je vše plynulejší. Třepání auta při naložení taky zmizelo a nikde není ani sebemenší náznak vibrací nebo třepání ( zatím jsem to mohl zkusit jen v jednom člověku a 60kg v kufru tak uvidíme jestli to bude ok i při plně naloženém autě)

No a nasazeny zimní kola se kterýma dle mého šel vzhled hoodně nahoru a ted se mi to strašně líbí. Moc se mi na tom libí ty černé disky a i ta zimní "terénější pneu" na tom vypadá o dost lépe

Takže abych to shrnul snad mám na nějakou dobu funkční auto :-DDD a bude to jezdit bez závad [THNX]
Jediné co bych ještě možná podnikl což není nutnost, tak výměna předních pružin. Ted to má výšku vepředu takovou jakou to má mít ale během dvou týdnu si ten předek díky unaveným pružinám zase sedne o 1,5cm dolů. A takhle vyšší je to prostě nej. [SUBARU]
A díky všem za zaučování dalšího nováčka (mě) :-o
Přílohy
IMG_20201023_132726.jpg
IMG_20201023_132652.jpg
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3654
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od StandaB »

Hmm.. musim ti to taky pochvalit :-) Rozdil mezi prvni a posledni fotkou je enormni ,,,,| (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

Super !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24304
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od sima »

Pěkný gazik (*_^) |,,,,
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Nějak se na ty zadní kola do "V" dívám často a tak si říkám že bych ty excentrický šrouby koupil a vyměnil je za ty horní v uchycení tlumiče k těhlici taková raketa to zas není. Ja vím je to nesouměr jen o 0,30° ale nějak to chci odstranit :-D. Ale k jádru pudla, vyměnit dva šrouby to samozřejmě není problém ale když vím stupně o kolik je to špatně je reálné to nějak vyštelovat bez toho aniž bych jel na Geo? Dávat tolik za takovou prkotinu se mi nechce :-D , ale když nebude na výběr 8-?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od zhor »

A neměl bys jednodušší sundat ty tlumiče, na horním šroubu těhlice zvětšit podélně díru na šroub a dát to tam zpátky?

Co ušetříš za šrouby, můžeš investovat do geometrie, jelikož jsi měnil ty vylítané silentbloky, a máš v plánu dělat pružiny (u nich doporučuju to vyměnit komplet i s tlumičema a horním uložením, ať to nemusíš dělat na několikrát), tak bych to prvně všechno povyměňoval a pak až zajel na geo. Když to chvilku bude jezdit s jinou geo, tak se tomu taky nic nestane, pokud tam nedáš nějakej extrém, ale ten bys od oka viděl, případně při jizdě zjistil, že by ti to tahalo volant.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

To co píše Standa je samozřejmě taky řešení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Nejlepší by to asi bylo vyměnit to komplet to máš pravdu. Ale pokud to dobře funguje přijde mi to škoda vyměnit tlumiče i uložení, je to už pěkných pár tisíc, které nejsou nutné =) . Výměnu nepovažuju za něco extrémně složitého. Posledního půl roku sem měl tlumiče hodněkrát dole :-D .
Co se týče zvětšení díry do podélna, to jen prostě o kousek zvětším a pak řeknu na geo že horním šroubem se to dá seštelovat at mi to nastaví? V tomhle se fakt radší tady zeptám vás než být na geo za .... [BANANA] :-)

Spíš mě napadla ještě jedna věc. Excentrický šrouby jsou na předních tlumičích? Pokud by to pasovalo což by asi mělo tak že bych sehnal z vrakáče
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od zhor »

Ty originál šrouby ze předu mají větší průměr, a potřebují mít větší díru v těhlici (ta je oválná pokud se dobře pamatuju), takže tam nejdou jednoduše implantovat.

Ty aftermarket šrouby jsou v podstatě tenčí na průměr, tak aby se vešly do těch současných děr a nejsem si jistej, kolik odklonu to dokáže přidat/ubrat aniž bys musel zvětšovat ty díry na tlumiči (můj odhad bude tak -+0,5°).

Pokud tam jenom převrtáš ty díry na tlumiči, tak o tom musí ten technik na geo vědět, protože tam samozřejmě nebude žádnej excentr, kterým se to dá nastavit. Na seřízení jsou potřeba dva lidi, jeden tlačí kolo a druhej utahuje šroub (teoreticky to jde aji v jednom, ale dělá se to hodně blbě). V dané pozici to drží jenom utažením toho šroubu. Zatím se mi to nikdy neposunulo, a to si troufnu říct, že jezdím trošku agresivněji, než běžní řidiči a občas zavítám i na okruh.

Ad tlumiče a horní uložení. Když myslíš, že jsou v pořádku, tak si je nech. Moje zkušenosti, radí to udělat komplet pro větší pocit jistoty a klidu. *_*=*_*
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Aha, tak díky za osvětu. ;) Něco zase pošetřím a uvidíme. Ted jsem fakt rád že to bude jezdit bez nutných investic :-) takže do vánoc nejspíš chci jen "jezdit", at si to auto taky užiju víc z interiéru než zespod :-D. Sice mě to vrtání v tom autě baví o tom žádná.
Pak vyměním pružiny vzadu poladím šrouby, pošlu to na geo a pak to bude třeba konečně poštelovaný a všechno správně vysoký :-)
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49146
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od VDC »

Ještě existuje jedna cesta bez pilování a to že tam prostě místo M14 vrazíš pevnostní M12. Což je v podstatě takovej kompromis. Ty excentry, co se prodávají, jsou taky M12, akorát to na těle má takovej nádůrek, aby to fungovalo jako excentr při otáčení. Takže bys mohl zkusit tam prostě vrazit M12, tu těhlici dát na drc a viděl bys, jestli to stačí, nebo je třeba ještě kousek. Pak by to řešil excentr nebo pilník. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
barts
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 948
Registrován: ned bře 15, 2020 9:06 pm
Bydliště: Holomóc

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od barts »

Tak dneska jsem si vyrobil plechový kryty na uchycení tlumičů aby tam nepadal bordel skrze podložky. I když asi nějakej bordel tam ještě stříkne zespod od menšího krytu motoru z kaluže. No ale to nevadí.... Jelikož je čas, a ještě nějak pěkně je načase to dát v motoráku nějak dopucu tu špínu :-) .
Jak jsem tu něco pročetl tak je spousta názoru pro a proti, každej má jinou zkušenost a že u takové staré šunky může lehce někam voda natéct nebo nějaká ta chemie na motoru něco poškodit. Dobrej názor tam padnul že po umytí motoru to řádně projet at se voda odpaří ale to ted nehrozí. Po umytí to bude stát.
Moje řešení něco mezi je jarová teplá voda, nebo nějaký benzín prostě odmaštovač a kartáček a pak vše otřít do sucha.
Čas na to je takže si s tím můžu vyhrát :-)
Přílohy
IMG_20201105_162741.jpg
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw


Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3654
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Bartovo Forester SF

Příspěvek od StandaB »

Krytky jsi udelal hezky. :-) Motor mas sice spinavej, ale nic rezatyho. Uz jsem videl daleko horsi. :-DDD :-DDD
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“