Bartovo Forester SF
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bartovo Forester SF
Když nejsou samoniveláky (a ty vpředu na Subaru nejsou nikdy), je světlá výška dána parametry (a stavem) pružiny.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Bartovo Forester SF
Díky to jsem přesně potřeboval vedět. Díky mocTapan píše:Když nejsou samoniveláky (a ty vpředu na Subaru nejsou nikdy), je světlá výška dána parametry (a stavem) pružiny.
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Re: Bartovo Forester SF
Tak nějaké zprávy po menším servisu. Díky bohu (musím zaklepat) zatím šli vždycky všechny šrouby vždycky povolit z čeho mám nejvetší radost.
Byl vyměněn senzor ABS a kontrolka už nesvítí což je obrovská radost.
Poté výměna silentbloků zadních ramen. A dost věcí se zlepšilo, jde poznat že zadek je pevnější a celkový chod auta při puštění rychle plynu a při řazení je vše plynulejší. Třepání auta při naložení taky zmizelo a nikde není ani sebemenší náznak vibrací nebo třepání ( zatím jsem to mohl zkusit jen v jednom člověku a 60kg v kufru tak uvidíme jestli to bude ok i při plně naloženém autě)
No a nasazeny zimní kola se kterýma dle mého šel vzhled hoodně nahoru a ted se mi to strašně líbí. Moc se mi na tom libí ty černé disky a i ta zimní "terénější pneu" na tom vypadá o dost lépe
Takže abych to shrnul snad mám na nějakou dobu funkční auto a bude to jezdit bez závad
Jediné co bych ještě možná podnikl což není nutnost, tak výměna předních pružin. Ted to má výšku vepředu takovou jakou to má mít ale během dvou týdnu si ten předek díky unaveným pružinám zase sedne o 1,5cm dolů. A takhle vyšší je to prostě nej.
A díky všem za zaučování dalšího nováčka (mě)
Byl vyměněn senzor ABS a kontrolka už nesvítí což je obrovská radost.
Poté výměna silentbloků zadních ramen. A dost věcí se zlepšilo, jde poznat že zadek je pevnější a celkový chod auta při puštění rychle plynu a při řazení je vše plynulejší. Třepání auta při naložení taky zmizelo a nikde není ani sebemenší náznak vibrací nebo třepání ( zatím jsem to mohl zkusit jen v jednom člověku a 60kg v kufru tak uvidíme jestli to bude ok i při plně naloženém autě)
No a nasazeny zimní kola se kterýma dle mého šel vzhled hoodně nahoru a ted se mi to strašně líbí. Moc se mi na tom libí ty černé disky a i ta zimní "terénější pneu" na tom vypadá o dost lépe
Takže abych to shrnul snad mám na nějakou dobu funkční auto a bude to jezdit bez závad
Jediné co bych ještě možná podnikl což není nutnost, tak výměna předních pružin. Ted to má výšku vepředu takovou jakou to má mít ale během dvou týdnu si ten předek díky unaveným pružinám zase sedne o 1,5cm dolů. A takhle vyšší je to prostě nej.
A díky všem za zaučování dalšího nováčka (mě)
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Bartovo Forester SF
Hmm.. musim ti to taky pochvalit Rozdil mezi prvni a posledni fotkou je enormni
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
Super !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24304
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Bartovo Forester SF
Pěkný gazik
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Bartovo Forester SF
Nějak se na ty zadní kola do "V" dívám často a tak si říkám že bych ty excentrický šrouby koupil a vyměnil je za ty horní v uchycení tlumiče k těhlici taková raketa to zas není. Ja vím je to nesouměr jen o 0,30° ale nějak to chci odstranit . Ale k jádru pudla, vyměnit dva šrouby to samozřejmě není problém ale když vím stupně o kolik je to špatně je reálné to nějak vyštelovat bez toho aniž bych jel na Geo? Dávat tolik za takovou prkotinu se mi nechce , ale když nebude na výběr
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bartovo Forester SF
A neměl bys jednodušší sundat ty tlumiče, na horním šroubu těhlice zvětšit podélně díru na šroub a dát to tam zpátky?
Co ušetříš za šrouby, můžeš investovat do geometrie, jelikož jsi měnil ty vylítané silentbloky, a máš v plánu dělat pružiny (u nich doporučuju to vyměnit komplet i s tlumičema a horním uložením, ať to nemusíš dělat na několikrát), tak bych to prvně všechno povyměňoval a pak až zajel na geo. Když to chvilku bude jezdit s jinou geo, tak se tomu taky nic nestane, pokud tam nedáš nějakej extrém, ale ten bys od oka viděl, případně při jizdě zjistil, že by ti to tahalo volant.
Co ušetříš za šrouby, můžeš investovat do geometrie, jelikož jsi měnil ty vylítané silentbloky, a máš v plánu dělat pružiny (u nich doporučuju to vyměnit komplet i s tlumičema a horním uložením, ať to nemusíš dělat na několikrát), tak bych to prvně všechno povyměňoval a pak až zajel na geo. Když to chvilku bude jezdit s jinou geo, tak se tomu taky nic nestane, pokud tam nedáš nějakej extrém, ale ten bys od oka viděl, případně při jizdě zjistil, že by ti to tahalo volant.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
To co píše Standa je samozřejmě taky řešení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bartovo Forester SF
Nejlepší by to asi bylo vyměnit to komplet to máš pravdu. Ale pokud to dobře funguje přijde mi to škoda vyměnit tlumiče i uložení, je to už pěkných pár tisíc, které nejsou nutné . Výměnu nepovažuju za něco extrémně složitého. Posledního půl roku sem měl tlumiče hodněkrát dole .
Co se týče zvětšení díry do podélna, to jen prostě o kousek zvětším a pak řeknu na geo že horním šroubem se to dá seštelovat at mi to nastaví? V tomhle se fakt radší tady zeptám vás než být na geo za ....
Spíš mě napadla ještě jedna věc. Excentrický šrouby jsou na předních tlumičích? Pokud by to pasovalo což by asi mělo tak že bych sehnal z vrakáče
Co se týče zvětšení díry do podélna, to jen prostě o kousek zvětším a pak řeknu na geo že horním šroubem se to dá seštelovat at mi to nastaví? V tomhle se fakt radší tady zeptám vás než být na geo za ....
Spíš mě napadla ještě jedna věc. Excentrický šrouby jsou na předních tlumičích? Pokud by to pasovalo což by asi mělo tak že bych sehnal z vrakáče
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Bartovo Forester SF
Ty originál šrouby ze předu mají větší průměr, a potřebují mít větší díru v těhlici (ta je oválná pokud se dobře pamatuju), takže tam nejdou jednoduše implantovat.
Ty aftermarket šrouby jsou v podstatě tenčí na průměr, tak aby se vešly do těch současných děr a nejsem si jistej, kolik odklonu to dokáže přidat/ubrat aniž bys musel zvětšovat ty díry na tlumiči (můj odhad bude tak -+0,5°).
Pokud tam jenom převrtáš ty díry na tlumiči, tak o tom musí ten technik na geo vědět, protože tam samozřejmě nebude žádnej excentr, kterým se to dá nastavit. Na seřízení jsou potřeba dva lidi, jeden tlačí kolo a druhej utahuje šroub (teoreticky to jde aji v jednom, ale dělá se to hodně blbě). V dané pozici to drží jenom utažením toho šroubu. Zatím se mi to nikdy neposunulo, a to si troufnu říct, že jezdím trošku agresivněji, než běžní řidiči a občas zavítám i na okruh.
Ad tlumiče a horní uložení. Když myslíš, že jsou v pořádku, tak si je nech. Moje zkušenosti, radí to udělat komplet pro větší pocit jistoty a klidu.
Ty aftermarket šrouby jsou v podstatě tenčí na průměr, tak aby se vešly do těch současných děr a nejsem si jistej, kolik odklonu to dokáže přidat/ubrat aniž bys musel zvětšovat ty díry na tlumiči (můj odhad bude tak -+0,5°).
Pokud tam jenom převrtáš ty díry na tlumiči, tak o tom musí ten technik na geo vědět, protože tam samozřejmě nebude žádnej excentr, kterým se to dá nastavit. Na seřízení jsou potřeba dva lidi, jeden tlačí kolo a druhej utahuje šroub (teoreticky to jde aji v jednom, ale dělá se to hodně blbě). V dané pozici to drží jenom utažením toho šroubu. Zatím se mi to nikdy neposunulo, a to si troufnu říct, že jezdím trošku agresivněji, než běžní řidiči a občas zavítám i na okruh.
Ad tlumiče a horní uložení. Když myslíš, že jsou v pořádku, tak si je nech. Moje zkušenosti, radí to udělat komplet pro větší pocit jistoty a klidu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Bartovo Forester SF
Aha, tak díky za osvětu. Něco zase pošetřím a uvidíme. Ted jsem fakt rád že to bude jezdit bez nutných investic takže do vánoc nejspíš chci jen "jezdit", at si to auto taky užiju víc z interiéru než zespod . Sice mě to vrtání v tom autě baví o tom žádná.
Pak vyměním pružiny vzadu poladím šrouby, pošlu to na geo a pak to bude třeba konečně poštelovaný a všechno správně vysoký
Pak vyměním pružiny vzadu poladím šrouby, pošlu to na geo a pak to bude třeba konečně poštelovaný a všechno správně vysoký
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49146
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bartovo Forester SF
Ještě existuje jedna cesta bez pilování a to že tam prostě místo M14 vrazíš pevnostní M12. Což je v podstatě takovej kompromis. Ty excentry, co se prodávají, jsou taky M12, akorát to na těle má takovej nádůrek, aby to fungovalo jako excentr při otáčení. Takže bys mohl zkusit tam prostě vrazit M12, tu těhlici dát na drc a viděl bys, jestli to stačí, nebo je třeba ještě kousek. Pak by to řešil excentr nebo pilník.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bartovo Forester SF
Tak dneska jsem si vyrobil plechový kryty na uchycení tlumičů aby tam nepadal bordel skrze podložky. I když asi nějakej bordel tam ještě stříkne zespod od menšího krytu motoru z kaluže. No ale to nevadí.... Jelikož je čas, a ještě nějak pěkně je načase to dát v motoráku nějak dopucu tu špínu .
Jak jsem tu něco pročetl tak je spousta názoru pro a proti, každej má jinou zkušenost a že u takové staré šunky může lehce někam voda natéct nebo nějaká ta chemie na motoru něco poškodit. Dobrej názor tam padnul že po umytí motoru to řádně projet at se voda odpaří ale to ted nehrozí. Po umytí to bude stát.
Moje řešení něco mezi je jarová teplá voda, nebo nějaký benzín prostě odmaštovač a kartáček a pak vše otřít do sucha.
Čas na to je takže si s tím můžu vyhrát
Jak jsem tu něco pročetl tak je spousta názoru pro a proti, každej má jinou zkušenost a že u takové staré šunky může lehce někam voda natéct nebo nějaká ta chemie na motoru něco poškodit. Dobrej názor tam padnul že po umytí motoru to řádně projet at se voda odpaří ale to ted nehrozí. Po umytí to bude stát.
Moje řešení něco mezi je jarová teplá voda, nebo nějaký benzín prostě odmaštovač a kartáček a pak vše otřít do sucha.
Čas na to je takže si s tím můžu vyhrát
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Bartovo Forester SF
Krytky jsi udelal hezky. Motor mas sice spinavej, ale nic rezatyho. Uz jsem videl daleko horsi.