Geraltosovo WRX 2003
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Update: nejde problém s poloosou ( budu se modlit,aby roztrženou manžetu a ztrátu maziva ta poloosa přežila) ale jde o smrt zadního uložení ramene.
Originální uložení stojí celkem nemalých 3300 Kč kus a měnilo by se v páru,tak jsem se rozhodl dát rovnou antilift (taky za nekřesťanské peníze).
A bude to montováno divokým způsobem rallyových jezdců, protože s těmi podložkami v sadě je to prý špatně, je to nestabilní a hlučné. Takže se to řeší takto:
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Originální uložení stojí celkem nemalých 3300 Kč kus a měnilo by se v páru,tak jsem se rozhodl dát rovnou antilift (taky za nekřesťanské peníze).
A bude to montováno divokým způsobem rallyových jezdců, protože s těmi podložkami v sadě je to prý špatně, je to nestabilní a hlučné. Takže se to řeší takto:
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Takze nakonec jenom vyskocil tripod?
To zadni ulozeni by mohla byt pricina. Pokud to byl jenom tripod, tak by to nemelo mit nejake velke dusledky na poloosu. Nebo kdyby melo, tak by to bylo videt a Kalda by to tam nedaval zpatky. Je to pomerne jednoduchy a citelny mechanismus.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
To zadni ulozeni by mohla byt pricina. Pokud to byl jenom tripod, tak by to nemelo mit nejake velke dusledky na poloosu. Nebo kdyby melo, tak by to bylo videt a Kalda by to tam nedaval zpatky. Je to pomerne jednoduchy a citelny mechanismus.
Odesláno z mého EVA-L19 pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ono to asi nevyskočilo vůbec,jen jsem zkoušel vůli a zdála se mi velká,ale podle Kaldy je normální. Ale roztrhla se manžeta a vypadalo to,že je úbytek maziva, asi je tam i nějaké gufero a to tam asi taky nebylo. Asi to všechno spolu nějak souvisí, přesně jak píšeš. Pokud bude poloosa dobrá,tak z toho vyjdu jako vítěz, protože budu mít upgrade v podobě antiliftu.
Nicméně uložení ramen v Bělé docela trpí,nejsem jediný,kdo ho tam odpravil, myslím,že i Jatros měl ten problém...
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Nicméně uložení ramen v Bělé docela trpí,nejsem jediný,kdo ho tam odpravil, myslím,že i Jatros měl ten problém...
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Přímo v poloose žádné gufero není, gufero je jen ve skříni převodovky a v těhlici v místech, kde jsou zastrčené poloosy, takže to spíš bude jak psal Zhor vyskočený tripod, ten mohl dělat zvuky. A co se týče "něčeho" kulatého co vevnitř koukalo kde nemělo, tak to může být zajišťovací pružina co heftuje kameny uvnitř těla kloubu, nebo plastový kroužek co vymezuje uložení prachovky, nic víc kromě tripodu, kamenů a segerovky tam už není...
Pokud v tom něco ruplo a udělalo to zvuk, tak je rozhodně něco špatně, ne jen roztržená prachovka. Pokud nezapraskalo v tom uložení ramene...
A teda upřímně nechápu, když do toho sypeš takové peníze za vylepšování výkonu, ovladatelnosti a za doplňky, že si koupíš nějaký použitý poloosy místo nových.
Máme zkušenost po mnoha výměnách starých špatných poloos za staré "dobré" poloosy, že je to vyhazování peněz a plýtvání času, nikdy to dlouho nevydrží, a to mluvím o foresterech, ne o extrémně namáhané impreze. Pokud k tomu tedy nechceš přistupovat, jako že po každém ostrém ježdění to zkontroluješ a případně vyměníš za jiné...
Pokud v tom něco ruplo a udělalo to zvuk, tak je rozhodně něco špatně, ne jen roztržená prachovka. Pokud nezapraskalo v tom uložení ramene...
A teda upřímně nechápu, když do toho sypeš takové peníze za vylepšování výkonu, ovladatelnosti a za doplňky, že si koupíš nějaký použitý poloosy místo nových.
Máme zkušenost po mnoha výměnách starých špatných poloos za staré "dobré" poloosy, že je to vyhazování peněz a plýtvání času, nikdy to dlouho nevydrží, a to mluvím o foresterech, ne o extrémně namáhané impreze. Pokud k tomu tedy nechceš přistupovat, jako že po každém ostrém ježdění to zkontroluješ a případně vyměníš za jiné...
Re: Geraltosovo WRX 2003
Antilift jsem asi před měsícem dával do svého auta taky. Četl jsem, že hlavně u starších impreza je to těsnění v zadním uložení předních ramen měkké a rychle se vymlátí. U nových sti je prý však od výroby mnohem pevnejsi. Když jsem to já měnil, tak původnímu těsnění nic nebylo (měnil jsem ho kvůli lepšímu zatáčení), tak se divím, že jatrosovi odešlo. On má taky sti 2015, že?
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Zvuky dělalo asi spíš nejen to uložení, vůle na poloose je prý ok,jak už jsem psal...M a r c e l píše:Přímo v poloose žádné gufero není, gufero je jen ve skříni převodovky a v těhlici v místech, kde jsou zastrčené poloosy, takže to spíš bude jak psal Zhor vyskočený tripod, ten mohl dělat zvuky. A co se týče "něčeho" kulatého co vevnitř koukalo kde nemělo, tak to může být zajišťovací pružina co heftuje kameny uvnitř těla kloubu, nebo plastový kroužek co vymezuje uložení prachovky, nic víc kromě tripodu, kamenů a segerovky tam už není...
Pokud v tom něco ruplo a udělalo to zvuk, tak je rozhodně něco špatně, ne jen roztržená prachovka. Pokud nezapraskalo v tom uložení ramene...
A teda …
Na to,do čeho dává smysl investovat, může být názorů stejné množství,jako majitelů Imprez. Kupovat za 17k jednu originální slabou poloosu,když se dají koupit za 8k dvě silné co mají najeto v Japonsku 60k km, tak v tom mám tedy celkem jasno a nemyslím si,že jsou kvůli tomu nekvalitní.
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Já ale Oto Tvoje investice do auta nekritizuju, chápu je. Jen mám prostě špatnou zkušenost, obzvlášť, s jetými poloosami...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Tady bych asi úplně nesouhlasil, byť taky raději prefuruju nové díly, kde to má aspoň nejaký význam. U forestrů si myslím, že jsou ty poloosy namáhané víc. Poloosa nejlíp funguje, pokud je celá v jedné rovině, což u Imprezy, která je postavená jako silniční auto, kde tlumiče mají malé zdvihy a podvozek je celkově naladěný na tuho a minimální pohyby, je ta polosa vetšinu času v té (nebo blízko) ideální pozici, takže se síly přenášejí rovnoměrněji. A pokud by tam dal zesílené poloosy z auta, co má vepředu samosvor, a Otá má otevřený diferák, tak si myslím, že vydrží dlouho a nemuselo by to být vyhazování peněz.M a r c e l píše: Máme zkušenost po mnoha výměnách starých špatných poloos za staré "dobré" poloosy, že je to vyhazování peněz a plýtvání času, nikdy to dlouho nevydrží, a to mluvím o foresterech, ne o extrémně namáhané impreze.
Kdežto u forestrů, kde jsou mnohem větší zdvihy tlumičů, často jsou ještě přizvedlé, a odpojené stabilizátory, jsou ty poloosy často hodně vyhnuté až do krajních poloh a přenos síly se děje v podstatě skoro pořád mimo tu optimální polohu poloosy. Tipuju, že na forestrech trpí víc vnější klouby, než vnitřní, ne?
Oto, předpokládám, že je to whiteline antilifit? Jsem zvědavej, jak douho to vydrží, já měl s Whiteline směsí silenbloků špatnou zkušenost, a co jsem tak četl, tak jsem nebyl sám. Tak snad už se polepšili.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49188
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ono to zase tolik neodchází ani na Forestrech. Samozřejmě, když to náhodou odejde a kupuješ poloosy z vraků neznámého původu s nájezdem ve stovkách, tak to odchází furt dál pryč.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Přesně jak píše Tomáš...
A jak píše Standa, odchází vnější...
A jak píše Standa, odchází vnější...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
jj, u použitých dílů je to vždycky loterie, jestli vydrží, nebo ne.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Stando nevím co Kalda koupi. Ale říkal totéž,že je to na hovno. Tedy ve chvíli,kdy se to namontuje dle výrobce. Ale pry to řeší jinak, nechám se překvapitzhor píše:
Tady bych asi úplně nesouhlasil, byť taky raději prefuruju nové díly, kde to má aspoň nejaký význam. U forestrů si myslím, že jsou ty poloosy namáhané víc. Poloosa nejlíp funguje, pokud je celá v jedné rovině, což u Imprezy, která je postavená jako silniční auto, kde tlumiče mají malé zdvihy a podvozek je celkově naladěný na tuho a minimální pohyby, je ta polosa vetšinu času v té (nebo blízko) ideální pozici, takže se síly přenášejí rovnoměrněji. A pokud by tam dal zesílené poloosy z auta, co má vepředu samosvor, a Otá má otevřený diferák, tak si myslím, že vydrží …
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Takže popojedem:
Kromě uložení ramen, o kterých zde již byla řeč, bylo na hadry i uložení mezi motorem a nápravnicí. Jirka říkal,že bylo úplně vyskočené z dorazů a motor byl poněkud jinde, než kam patří
Tak jsme to vyřešili novým STI uložením. Poloosa byla naštěstí zcela v pořádku,dala se jen nová manžeta.
Instalace Whiteline antilift kitu proběhla bez podložek a s úpravou/převařením rámu pod motorem.
Dále byl instalován tepelný štít na downpipe,bez kterého se pekla pravá poloosa a časem to vždy odnesla manžeta. Moje poznámka,že je to punková konstrukce a že se mi to líbí,jak je to nepřesný, žádná strojní výroba, byla komentována jako že tím, že se mi to líbí, už to nezachráním
Jinak jsem si prohlížel auto zespodu a je po předsedově ošetřovací kůře stále jako nové
Potěšilo mě,že stav předních destiček je stále uspokojivý.
Zatím jsem v 1stupni cestou do garáže nové jízdní vlastnosti moc netestoval. Ale mělo by to zatáčet líp. Věřím,že bude, ale asi to zjistím až na jaře.
Další zajímavost je, že Jirka doporučuje,po každém trackdayi osmirkovat pořádně kotouče, prý pak mnohem více vydrží. Sundá se z nich ten nános a míň se zahřejí.
Jsem rád ,že jsem se po měsíci a půl zase svezl, i když jen 10 km po dálnici a do garáže.
Teď fotky:
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Kromě uložení ramen, o kterých zde již byla řeč, bylo na hadry i uložení mezi motorem a nápravnicí. Jirka říkal,že bylo úplně vyskočené z dorazů a motor byl poněkud jinde, než kam patří
Tak jsme to vyřešili novým STI uložením. Poloosa byla naštěstí zcela v pořádku,dala se jen nová manžeta.
Instalace Whiteline antilift kitu proběhla bez podložek a s úpravou/převařením rámu pod motorem.
Dále byl instalován tepelný štít na downpipe,bez kterého se pekla pravá poloosa a časem to vždy odnesla manžeta. Moje poznámka,že je to punková konstrukce a že se mi to líbí,jak je to nepřesný, žádná strojní výroba, byla komentována jako že tím, že se mi to líbí, už to nezachráním
Jinak jsem si prohlížel auto zespodu a je po předsedově ošetřovací kůře stále jako nové
Potěšilo mě,že stav předních destiček je stále uspokojivý.
Zatím jsem v 1stupni cestou do garáže nové jízdní vlastnosti moc netestoval. Ale mělo by to zatáčet líp. Věřím,že bude, ale asi to zjistím až na jaře.
Další zajímavost je, že Jirka doporučuje,po každém trackdayi osmirkovat pořádně kotouče, prý pak mnohem více vydrží. Sundá se z nich ten nános a míň se zahřejí.
Jsem rád ,že jsem se po měsíci a půl zase svezl, i když jen 10 km po dálnici a do garáže.
Teď fotky:
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
Re: Geraltosovo WRX 2003
Skvele.
A jaky ma vysledek, kdyz antiift nema podlozky. Ja znam antilift na mem aute, tam ale je uplen jiny nez na Tvem, cili k cemu ty podlazoy tam jsou. Pokud bych si mel tipnout, tak prave k tomu, aby delaly to ponoreni a zvednuti, cili kdyz si je tam nedal, tak prichazis o cast funkce. A asi si je tam nedal, kvuli tomu ze mas auto snizene a dalsi ponoreni predku by jiz nebylo chtene. Ale kdo vi?
A jaky ma vysledek, kdyz antiift nema podlozky. Ja znam antilift na mem aute, tam ale je uplen jiny nez na Tvem, cili k cemu ty podlazoy tam jsou. Pokud bych si mel tipnout, tak prave k tomu, aby delaly to ponoreni a zvednuti, cili kdyz si je tam nedal, tak prichazis o cast funkce. A asi si je tam nedal, kvuli tomu ze mas auto snizene a dalsi ponoreni predku by jiz nebylo chtene. Ale kdo vi?