Koupe Levorga - dotazy

Odpovědět
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od quickly »

DPH pokec je zde
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od feroj »

námořník píše:Už ses ptal na fcb ne? Já mám 70 a vyteklý zadní tlumiče, silenbloky přední náprava.
Kolik vydrží motor nemám ponětí.
Zdravím.. ako sa prejavovali tie silenbloky na pr. náprave?
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20617
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od námořník »

Ničeho jsem si nevšimnul. Přišlo se na to pri stk. Ještě nebyly úplně v prdeli.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od feroj »

námořník píše:Ničeho jsem si nevšimnul. Přišlo se na to pri stk. Ještě nebyly úplně v prdeli.
Dával si originál? alebo niečo iné...
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20617
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od námořník »

Jj, originál.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Paja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od Paja »

Paja píše:Ja mam ted 3 roky 4 mesice, tesne pred 60kkm , pred garanckou. Zavady zatim zadne, vypada to ze budu menit brzdove desticky.
Uvidim az na servisu.
Problemy pouze s vrzanim plastu v interieru: pravy A sloupek a kryt eyesightu pod stropem drnci.
edit po servisu 60tkm:
Měněny komplet přední brzdy, kotouče i destičky. Jinak žádná závada.
Celý servis stál 18000+DPH. V 60tkm se mění olej + filtry v motoru, olej převodovka, olej diferenciály. Čištění brzd, výměna předních brzd, kabinový filtr....
Cena za kotouč byla 2100+DPH /ks, sada destiček 2500+DPH.
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
VladikS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pon dub 25, 2022 11:44 am
Jméno a příjmení: Vladimir Starec

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od VladikS »

Ahoj všem,

jsem majitelem Legacy 2010 v kombíku. Motor diesel dvoulitr, najeto 250tis. Legacy jsem koupil už s nájezdem 220 tis kdy bylo ježděno cca 20tis ročně. Teď najedu cca 12tis ročně, z toho ale většinou je to přibližovadlo po městě. Těméř každy rok zlobí DPF, jednou už byl na vymontovaný na regeneraci, jinak minimálně jednou ročně ho musím dávat vypálit do servisu. Hodněkrát jsem byl upozorněn, že tohle auto v dieselu není vůbec vhodné do městského provozu (krátké vzdálenosti/studený motor). Na auto bych chtěl pořídit tažné a střešáky, ale nevím jestli auto nejdřív rovnou nevyměnit :) Auto dostává pravidelnou péči v autorizovaném servisu, ale stejně se bojím, jak dlouho bude v tomhle stylu provozu jezdit.

Vyplatilo by se upgradovat na bazarový Levorg v benzinu? Za 400-500 tis se dají pořídit super kusy. Byl by levorg vhodnější pro kratší přesuny po městě s občasným delším výjezdem po dálnici? Bude levorg v téhle motorizaci spolehlivý? S ohledem na přímé vstřikování? Mám čekat dražší pravidlený servis než na legacy? Jaké mě čekají investice, pokud pořídím Levorg s nájezdem okolo 100tis (velky servis na 120tis?)?

Potřeboval bych to rozseknout, straší mě představa, že než se rozhoupu tak legacy odejde a nebo naopak, že koupím problémový kus levorga a přidělám si akorát starosti.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od quickly »

VladikS : vítej u nás, ten přímovstřik asi na krátké poskakování moc nebude (určitě se ozvou kluci s levorgy) nebo hledat legacy 2.5 ročník 2014, aby to mělo podobné vlastnosti jako dehet. Legacy 2.0 2014 by pro tebe asi bylo "líné", mně ale vyhovuje.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od zed »

Subaru v naftě (a zvlášť tohoto stáří) se zbav, dokud to jezdí. ;)

Já jsem takhle mučil dvojkovou oktávku v dehtu, tak jsem se začal dívat po benzínových autech, no a nakonec parametry splňoval nejlépe Levorg... I když - chtěl jsem atmosféru, ale byly tehdy ještě jen ty 1.6DIT... :) Pak jsem se projel tím dvoulitrem a byl jsem rád, že mám 1.6... Škoda, že do toho nedávali 2.5litr jako do Outbacku...

Levorgy jsou celkem bezproblémové, záruku jsem u nového dostal 5 let nebo 200k km, tak doufám, že mi minimálně do těch 200 vydrží (minimálně 12 let při mém aktuálním nájezdu kolem 16k km ročně, ale doufám tak ve 20 :D).

Jezdím hodně město (Ostrava), cca jednou týdně větší vzdálenost, sem tam po dálnici. Ve městě se ohřeje celkem rychle, nad 70 °C stačí i v zimě jen nějakých 8 km.

Leju do toho víceoktanové benziny (Verva, MOL Evo, MaxxMotion, BA98 od EuroOilu apod.), to by mělo do značné míry chránit motor před karbonizací. A občas to proženu ve vysokých otáčkách.

Spotřebu mám dlouhodobě kolem 9 litrů. Když jsem teď zvolnil a začal jezdit víc podle předepsaných rychlostí, tak jsem kolem 8 (pořád na zimních). Nejmíň jsem jel za nějakých 5 litrů (Beskydy -> Ostrava), nejvíc asi za 14 (vesnice 50, okresky co to šlo...).

Cenu servisů mám ve vlákně, bylo to nějak kolem 8k za "malý" servis, teď mě čeká první větší v 60k km, to bude odhadem za dvojnásobek (nevím jestli se už budou muset dělat brzdy, snažím se nebrzdit... :D).

Na 120k km počítej s proplachem převodovky, pravděpodobně v té době budou potřeba nové brzdy, rozvody, plus standardní věci, odhadem kolem 25-30 tisíc, někdo by tu už mohl vědět. Pak by to zas mělo jezdit 60k km jenom na výměny oleje... :)

Tažné a střešní nosiče mám taky, ale tahám jen občas a zatím vždy do 750 kg. Ani neplánuju tahat víc. To se pak taky doporučuje proplach převodovky častěji, alespoň po 45k km.

A jestli máš facebook, tak tam je skupina Subaru Levorg CZ/SK, můžeš se přidat a poptat i tam.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
VladikS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: pon dub 25, 2022 11:44 am
Jméno a příjmení: Vladimir Starec

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od VladikS »

quickly píše: pon dub 25, 2022 12:39 pm VladikS : vítej u nás, ten přímovstřik asi na krátké poskakování moc nebude (určitě se ozvou kluci s levorgy) nebo hledat legacy 2.5 ročník 2014, aby to mělo podobné vlastnosti jako dehet. Legacy 2.0 2014 by pro tebe asi bylo "líné", mně ale vyhovuje.
Stejný objem v benzínu by byl výrazně línější? U 2.5l by už byla o dost vyšší spotřeba, počítám tak o 2l? Aktualně mám kombinovanou okolo 7.2...

Legacy v benzinu se moc neprodává, ale jedna zrovna je tady: https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /167895786. Pokud bych uvažoval, že vydrží 250tis jako současné, tak bych mohl mít vystaráno na cca 10 let...

Ještě koukám, že levorg má světlou výšku o 1.5cm nižší než legacy... to by u mně hovořilo spíš pro zůstat u legacy... Levorg má zase už pokročilejší asistenty a lepší jízdní vlastnosti, ale taky dovjnásobnou cenu.

Neukamenujte mně :-), ale otázka: proč jít po subaru a ne třeba po superbu, nebo oktavce ve čtyřkole? :-) Obojí má například větší kufr, což mě ale možná sice zas tak netrápí, děti už vyrostly z kočáru ale, zas 522 vs 620 l není tak malý rozdíl.

Subaru lepší 4x4? Kvalita? jízdní vlastnosti? Vzhled!!

Našel jsem jak oslavné recenze na Levorga, tak srovnání, kde za vítěze prohlásili Škodovku..

Jsme oba se ženou fanoušci Subaru (měli jsme předtím už legacy v sedanu), ale ty náhradní díly docela šílenost - jednou mi očesali kamioňáci před fabrikou celý zrcátko a nový bylo za 16 tis, to mi přišla docela raketa :*)
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od quickly »

VladikS píše: pon dub 25, 2022 4:53 pm Stejný objem v benzínu by byl výrazně línější? U 2.5l by už byla o dost vyšší spotřeba, počítám tak o 2l? Aktualně mám kombinovanou okolo 7.2...
dehet ve 2.0 má turbo, takže má větší krouťák, Pro mne ve forestíkovi SJ 2.0 MY13 byl motor úplně v pohodě, teď mám se stejným motorem Thora (BR AT MY14) a i gerda sám prohlásil, že jede dobře. Chce to ale zkusit.
VladikS píše: pon dub 25, 2022 4:53 pm Legacy v benzinu se moc neprodává, ale jedna zrovna je tady: https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... /167895786. Pokud bych uvažoval, že vydrží 250tis jako současné, tak bych mohl mít vystaráno na cca 10 let...
Já jsem nechtěl MT, AT pár je, ale je jich opravdu málo ::-(((
VladikS píše: pon dub 25, 2022 4:53 pm Ještě koukám, že levorg má světlou výšku o 1.5cm nižší než legacy... to by u mně hovořilo spíš pro zůstat u legacy... Levorg má zase už pokročilejší asistenty a lepší jízdní vlastnosti, ale taky dovjnásobnou cenu.

Neukamenujte mně :-), ale otázka: proč jít po subaru a ne třeba po superbu, nebo oktavce ve čtyřkole? :-) Obojí má například větší kufr, což mě ale možná sice zas tak netrápí, děti už vyrostly z kočáru ale, zas 522 vs 620 l není tak malý rozdíl.
Teď jese pomáhal s výběrem otíka BS známému ze státních lesů, Má se škodovkami (jak superb, tak oktávca, kodiaq,..) dost najeto a sám prohlásil, že pohoda jízdy je se Subaru někde jinde. Pokud jdeš cíleně po velikém kufru, tak Subaru má malé kufry (je to relevantní, podívej se na vlákno o velikosti kufru )
VladikS píše: pon dub 25, 2022 4:53 pm
Subaru lepší 4x4? Kvalita? jízdní vlastnosti? Vzhled!!
Určitě jízdní vlastnosti i při marastu, Subaru je o pocitech.
VladikS píše: pon dub 25, 2022 4:53 pm Našel jsem jak oslavné recenze na Levorga, tak srovnání, kde za vítěze prohlásili Škodovku..

Jsme oba se ženou fanoušci Subaru (měli jsme předtím už legacy v sedanu), ale ty náhradní díly docela šílenost - jednou mi očesali kamioňáci před fabrikou celý zrcátko a nový bylo za 16 tis, to mi přišla docela raketa :*)
To stejné budeš mít i s novou škodovkou
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od zed »

A hlavně! Ve škodovce na tebe nebude nikdo mávat, aby tě pozdravil! ;-)
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od Tapan »

Obecně má Subaru lepší podvozky než koncern. A taky dřív začne reznout (dá se tomu předejít prevencí). Mám něco málo najeto služební Octávkou nebo Superbem, výkon mi tam nechyběl, motory ujdou, ale těm autům se vůbec nechce do zatáček. Na rozdíl od většiny běžné konfekce Subaru má stálou 4x4. Originální díly jsou cenově podobné, ale na Subaru je mnohem míň druhovýroby, to je fakt.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19119
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od hamoun »

Prosím tě .. pokud to stačí výkon, ber subaru .. neuvažuj o škodovce ...
Subaru je ve všem lepší ... budeš se usmívat ... budeš součástí ...

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Koupe Levorga - dotazy

Příspěvek od suubaru »

Nedávno jsem musel řídit na dlouhých trasách naftový kodiak a superb, a nemůžu si stěžovat. Spotřeba, pohodlí pružnost vše ok.
Subara mají tu výhodu (před všemi auty), že je z nich velmi dobrý výhled na dění kolem auta. Potom nekradou se, je to trochu exotika, a cenově asi taky dobrý poměr k tomu co dostaneš.
Poslední ročníky mají Eyesight, to je kapitola sama o sobě, úplně jiný level bezpečnosti. Toto možná nabídnou i jiná auta, ale ne za takovou cenovku.
Kufr: do BR se mi napříč vlezou lyže 166 cm... to mi stačí ke štěstí.
A dvoulitr by měl mít vyšší spotřebu nebo stejnou než/jako 2,5i.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Odpovědět

Zpět na „Levorg“