náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110 kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Jasně, to chápu, ale tam právě máš úplně na všechny úkony popisy, co a jak dělat, jaký má mít parametry nastavení, postupy, momenty atd. To jsou informace, co i odborník na převodovky může využít. Kór při těch různých nastaveních si asi nebude pamatovat všechny hodnoty z hlavy. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

To máš Honzo pravdu, jenže jsem zjistil další problém, který nastal. na zadním soukolí rozvodovky, jestli to nazývám správně, je hřídel, která má vůli do všech směrech https://youtu.be/BXqs9Vt9i-Y Když je hřídel zatlačena, zadní menší ozubení se opírá o sebe a dře. Někdy se i zasekne. Tím pádem i rovněž dříve docházelo tomu, že se dřela celková zadní stěna té hřídele s ozubením a došlo i nalomení toho středu o kterém jsem dříve psal.viz foto. Nemáte náhodou někdo bokem obdobné soukolí abych zjistil, jak velké vůle na té hřídeli můžou být ? Nechápu v čem to může být volné ? Podle mě ložisko na to nemá vliv. Náhodou to ložisko, které jsem objednal špatně je přesně to, co je na začátku hřídele, tak bych toto hned i vyměnil. Ale teď záleží, jak velká deformace je celého toho soukolí. :-( :-(
Přílohy
IMG_20200820_150259.jpg
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Všechny vůle by měly bejt pospsaný v tom manuálu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Honzo, mám možnost koupit převodovku z Legacy 2.0 121kw oproti mým 110kw. Typ převodovky je
TV1B7MTCAB oproti mému TV1B8MTEAB. Podle rozklíčování (1B )mi vychází, že by se mělo taky jednat o 4.st. automat, ale zase 7 mě odkazuje na 5. stupňový. Písmeno M zase na 4.st. , dokázal bys mi poradit, zda by se mohlo jednat o obdobnou, ale pouze s jinýma kw ? Volal jsem do subaru k nám do OV, ale jediný technik, co se v tom vyzná je na dovči. A ta převodovka je za slušné prachy. Díky
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

TV1B8MTEAB - tvoje
TV1B7MTCAB - nová

Bude to ze staršího modelu. Obě jsou 4AT s VTD, ale tvoje je z min. MY2008 a tamta bude starší, kde ta "sedmička" znamená "Series: 7: 5MT, AT (LEGACY)". 121 kW dvoulitry se dělaly do MY2007.

Ale toť odemě vše. Jestli to bude fungovat, jak nakombinovat mozky a TCU, to fakt netuším, neporadím. Buďto laborovat nebo za někým, kdo s tím má zkušenosti.

Každopádně budeš potřebovat origo diagnostiku, abys mohl naadaptovat korekční hodnoty.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Jo děkuji, zkusím pozjišťovat, ale abych pravdu řekl, kvůli jedné převodovce reps. ložiska a diferáku tolik starostí , volání, čtení a zjišťování jsem ještě opravdu neviděl. Takto mě nevyčerpává 12hodinová práce... :-) :-) , nebo prostě tu novou vykuchat, vzít tu hřídel s poškozeným šnekem,spáleným diferákem, jak mi jeden opravář převodovek řekl a prostě přehodit a riskovat, že vše ostatní, bude v cajku. *_*=*_*
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

No, není to jednoduchý... automat sám o sobě a ještě navíc spousta starostí navíc s tou čtyřkolkou... a v neposlední řadě těch aut je málo, navíc 4AT s VTD... těch není už vůbec moc.

Kdyby to byl aspoň 2.5 nebo 3.0 Outback, tak tam se převodovky skoro válí kolem silnice. :-D

Jinak jestli dobře koukám, tak převodový stupně a koncový převod by měly bejt u 121 vs 110 kW stejný.
Přílohy
Legacy.png
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Je mi to naprosto jasné,že těch 2.5 a 3.0 je daleko více. Opravdu díky za info a foto. Podle i fotek celé té skříně co jsem našel na netua vlastně i těch převodových stupňů by mělo být vše stejné. A rovněž i když se vezmu VIN jakékoli 121 kw 2.0, tak mi http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat pro každý díl obou převodovek vyjíždějí stejné čísla. Ač se jedná o diferák a jeho části, či samotné planetové soukolí vzadu v rozvodovce. Vše naprosto stejné. Podle mě to je jen o nastavení jednotky motoru, jak jsi psal.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, takže pak už je jenom otázka, jestli budou sedět konektory a jak s tou elektronikou kolem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Přesně. Tyto věci si taky budu muset pohlídat a důkladně zkontrolovat jestli souhlasí a sedí.
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Ahoj, tak jsem opět zde. Píšu z mobilu tak se případně omlouvám za diakritiku. Nakonec jsem koupil převodovku druhou ( bez hydromenice ) Tuto kamarád nahodil, dolil olej a nechal na zvedáku běžet cca 2 hod. než se automat zahral na cca 65 C. Poté zkusil zařadit , ale nic se nedělo. Převodovka samotna jela tiše a prý i při řazení cvakala pěkně ,ale sila na kola prostě nesla. Říkal že se může jednat o hydromenic, ale ten těsno po nehodě u posledních metrů s poškozenou převodovkou radil normálně. Je pravda že tento jsem měl vytahnuty, kdy jsem z něj vylil olej, tak mohl jet naprázdno bez oleje , ale určitě by měl alespoň nějakou snahu pohnout s autem. Co jsem se ještě díval , tak byla trochu rozdílná práva boční patice co vede nad mechanický řadič. Může být pouhé jiné přepólování kabelu. Jinak specialista na Subaru mi řekl že ani stejná převodovka s pouze rozdílným výkonem motoru není třeba napojovat na žádnou diagnostiku. Max. vymazat chyby z řídící jednotky. Nemáte někdo tušení , proč se nepřenáší žádná síla na kola ? Mohl opravdu odejít hydromenic , který předtím fungoval dobře ? Díky
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od spm »

Ja nejsem uplne expert, ale hydromenic bez kapaliny podle me nebude mit ani minimalni snahu tim autem pohnout, protoze ta kapalina dela ten prenos sily... (ale jestli ho to uplne fatalne znici, netusim...)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak měnič nic neřadí. Měnič je plnej oleje a lopatkovejch kol a to přenáší ten moment. Proto se to jmenuje hydrodynamický měnič momentu. :-)

Proč to netočí je věštění z křišťálový koule. TCU má diagnostiku a můžeš se kouknout na čidla rychlosti otáček uvnitř převodovky (podle toho okamžitě poznáš, jestli to je měničem nebo ne), na tlaky solenoidů, projít vše podle servisního manuálu, kde jsou uvedený všechny stavy a hodnoty, který to v nich má nabývat.

Nevím, co to bylo za experta na Subaru, ale minimálně takovou tu základní adaptaci řízení převodovky by to rozhodně udělat chtělo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Olej tam byl ještě v normě, kdy tento doleval, aby ho tam bylo tolik, kolik má. Teď položím hloupou otázku, ale nedá mi to. Co je prvotní a v podstatě sobě nadřazené ? Zařazena mechanický přes řadící páku rychlost a nebo až potom po zařazení uvede jednotka signál automatu a provede určitý krok , aby zařadila a točila ? Jestli opravdu není pouze problém v těch konektorech a pouhé přepólování vodičů. V úterý tam jedu, vezmu i tu starou převodovku s jejími konektory a hlavně pozjistuji vše, jak Honza píše a proberu celou situaci s lidmi , co tuto záležitost a problematiku znají......Nechci začít urážet automaty jako takové, výborně se s nimi jezdí a dělají z jízdy uklidňující a pohodovy pocit, ale zjišťují , že sebemenší problém stojí opravdu dost peněz , rozhodnutí, ale hlavně nervů...
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od námořník »

Nic si z toho nedělej my už měsíc sháníme diferák. Taky nejsou :-(
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“