Bushmanovo STÍhačka

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Děti jsou 18, 16 a 11 let, takže tady už je to s těmi tresty a nucením do práce komplikovanější.
Musím víc taktizovat, když po nich něco chci :-)
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od zhor »

To musíš obráceně, jak po tobě něco chtějí, tak musíš mít čistý kola, aby mohla začít diskuze :-DDD
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od Traveller »

Přesněěěě. >B-) :-D :-D
Koupit každému nový zubní kartáček a s chutí do kol. :-DDD :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3600
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od bushman1 »

Nevím jak u vás, ale já jsem rád, když se mi podaří je přesvědčit, ať vůbec něco dělají.

Jinak díly mám po kupě...
Přílohy
20200909_092003.jpg
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od ladis77 »

hlavně dodrž postup zajetí, jinak to celý za chvíli zase vyhodíš
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od strider »

To by me zajimalo, co je spravny postup. Ja to zajizdel normalni jizdou a parkrat sem na to slapl a dobry.
Kamos zajizdel tak, ze to zapekl 'dle navodu', a od ty doby uz mu to neprestalo piskat :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od ladis77 »

nekde tam bejva navod a pisou to i pri prodeji. ale tvuj postup byl asi nejspis spravnej :)
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od podvlada »

Mám dojem, že záleží i na určení desky, každej výrobce může doporučovat něco jinýho, klidně i zvlášť pro každou desku.
Na obyč TRW na Outbacka bylo jen brzdit prvních 100 km opatrně, ne prudce a ideálně ještě po zastavení nestát na brzdě.
Ale na Alfě jsem měl něco, kde psali asi 5x zabrzdit prudce ze 100 -> 20, nezastavovat abych nenapekl vrstvu na kotouč,...
Takže univerzální řešení asi nebude, prostě každá deska chce něco jinýho ;-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od ladis77 »

jinak mam ty samy kotouce a nevim zda to bylo destickama, ale mam je "probrzdeny" ci jak to napsat na ruznou tlouštku, kdybych daval novy desky, budu brzdit na cca 40%, než se zbrzdej dle kotoučů.
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od strider »

nevim jestli je to blbost nebo ne, ale nekde mam zafixovano v hlave ze kdyz se meni kotouce, mely by se menit i desky, aby se ta rozdilna vyska nestala, tys to menil naraz nebo ne?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od ladis77 »

desky byly skoro novy, kotouce novy, tohle pravidlo si taky pamatuju, ale v servisu rekli ze to neni potreba, tak jsem veril ....... ;-D blbec :-DDD
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od Traveller »

Já teda nejsem odborník, jak všichni víte. :-DDD :-DDD :-DDD
Ale myslím, že by se mělo najet cca 200-300km s volným bržděním..., prostě do doby, než deska brzdí po celé ploše kotouče. A pak teprve by se mělo přikročit k tomu vlastnímu "zajetí". Určitě je někde návod kolikrát a z jaké rychlosti na jakou rychlost brzdit.

Když jsem to řešil s hochama z AWD, tak mi řekli, že se spíš zajíždějí kotouče než desky. Tomu bych celkem rozuměl. Aby se nekroutily a tak.

U zajíždění desek tomu nerozumím vůbec. Když budu uvažovat logicky, tak:
zajedu je podle návodu a bude to pak skvěle brzdit. Vytvoří se ta vrstvička na kotouči atd. atd.. Ale co se stane pak. Pojedu někam 500km přejezd po hlavní silnici s nějakým lehkým bržděním. Vrstvička z kotouče bude fuč a jsem zase na začátku procesu?!?
Můj závěr je, že pokud někdo nejezdí plný plyn a brzdu celou dobu někde po okruzích, tak je zajíždění desek blbost.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od VDC »

Desky se měnit nemusí, ovšem jen když mají najeto fakt málo, respektive téměř nic. A těch situací, kdy se mění kotouče při úplně novejch deskách moc není. Lépe to vyměnit komplet.

Zajíždění desek je podle mě taky kravina. Souhlas s Trávou
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od podvlada »

Já zas myslím, že i to vytvoření "vrstvičky" (u "závodních" desek a kotoučů) může být důležitý a ve chvíli kdy už tam je, ani pomalým přejezdem ji nezmizíš, protože se samotným brzděním té vrstvy udržuje/obnovuje i lehkým brzděním. Ale pokud ji na začátku správně nevytvoříš, kotouč jen vyleštíš a brzdí to na hovno. Tuhle vrstvu pak těžko sundáš i intenzivním brzděním...

Ale jak říkám na začátku - MYSLÍM. Takže hovno vím :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Bushmanovo STÍhačka

Příspěvek od Traveller »

Já si myslím, že nemáš pravdu. Takže taky hovno vím, jak jsem nakonec už psal. :-DDD :-DDD :-DDD
Odzkoušené mám osobně, že když jedu pilku a pak do toho další týden sednu a jedu tak nějak normálněji, tak to ze začátku brzdí skutečně intenzivně a viditelně hodně dobře. Ale po nějakých kilometrech se to změní a ne že by to brzdilo úplně špatně, ale brzdný účinek je citelně menší než v okamžiku kdy jsem vyjel.
Takže z toho usuzuji, že je to spíš tak, jak píšu já. Že když nebrzdíš dostatečně intenzivně a není to celé dostatečně prohřáté, tak to jen leštíš a brzdný účinek postupně klesá.

Dokonce bych řekl, že to je přesně v tomto duchu na kotoučích vidět. Když jedu pilku, tak jsou kotouče:
1) trochu obarvené do modra či žluta, jak to bylo ohřáté
2) jsou na pohled viditelně matné

A když pak člověk jede normálněji, tak jsou po nějakých kilometrech vyleštěné skoro do zrcadlova.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“