Přecedovo Kredenc a další povozy....
Re: Přecedovo Kredenc
Já teda nechápu podle čeho to skládáš zpátky, máš manuál a nebo si to pamatuješ ?
Hledím na to s úctou k řemeslu
Hledím na to s úctou k řemeslu
Subaru Levorg 1.6 2019
Suzuki Swift 2015 mama car
Suzuki Swift 2015 mama car
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Skládám to zpátky podle paměti a samozřejmě podle fotek. Podvozky nemusím. To už jsem dělal tolikrát, že si to pamatuju.
Motorovej prostor jsem takhle nikdy rozebranej neměl, takže mám asi tak 200 fotek z rozborky a když si nejsem jistej, tak se kouknu.
Děkuju za pochvalu.
Motorovej prostor jsem takhle nikdy rozebranej neměl, takže mám asi tak 200 fotek z rozborky a když si nejsem jistej, tak se kouknu.
Děkuju za pochvalu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Tak po třech dnech práce se konečně dostávám k nějakému reportu. Nebyl čas reportovat.
V pondělí jsem se pustil do řízení. Už před ránou jsem věděl, že mám vůli v levé tyčce řízení. Takže hned po ráně jsem objednal nové tyčky a čepy. Zvolil jsem oboje Meyle. S Meyle mám dobré zkušenosti, slušnej poměr výkon/cena.
Pak jsem řízení očistil a namontoval.
.
.
Další krok byl úprava tyče řízení, respektive propojovací části mezi tyčí a řízením, kterou jsem prodloužil o cca 15 mm...
.
.
A teď si asi říkáte, proč jsem tu řídící tyč prodlužoval....
No tak já se teda přiznám.
Od prvního okamžiku, kdy jsem to takhle rozebral jsem věděl, že je třeba téhle situace využít... a ještě to malinko přizvednout.
Protože při kompletním liftu už to není jen o podložkách a při kompletním podložení podvozku o 6 cm už je třeba upravit víc věcí. A ty nejzásadnější jsou v přední části auta. Takže tohle byla jedinečná příležitost toho využít. To se prostě musí.
I proto jsem uchycení vodního chladiče připravil o 2 cm níže, protože tak by mi měla stačit délka originálních hadic na zpátečkách z motoru.
Takže už ty nový nosníky nad nápravnicí jsou o 2 cm vyšší, než ta sestava co tam byla doposud. A z toho co jsem teď napsal vyplývá, že jsem se rozhodl přidat na podvozku ještě 2 cm k těm stávajícím čtyřem.
.
Takže zbytek pondělka a většinu úterý jsem nastavoval stávající podložky pod příčku převodovky a zadní silentblok předních ramen o zmíněné 2 cm.
Samozřejmě to znamenalo udělat i nové šrouby. Respektive pod příčku převodovky jsem delší našel v zásobách. Na ramena jsem nové vyrobil.
.
.
Pod příčku převodovky
.
Komplet i s rameny.
.
No a pak jsem to hned namontoval
.
.
A ještě zbývalo upravit vnitřní výztuhy uchycení ramen. Výztuhu vnějších šroubů musím ještě upravit.
.
V pondělí jsem se pustil do řízení. Už před ránou jsem věděl, že mám vůli v levé tyčce řízení. Takže hned po ráně jsem objednal nové tyčky a čepy. Zvolil jsem oboje Meyle. S Meyle mám dobré zkušenosti, slušnej poměr výkon/cena.
Pak jsem řízení očistil a namontoval.
.
.
Další krok byl úprava tyče řízení, respektive propojovací části mezi tyčí a řízením, kterou jsem prodloužil o cca 15 mm...
.
.
A teď si asi říkáte, proč jsem tu řídící tyč prodlužoval....
No tak já se teda přiznám.
Od prvního okamžiku, kdy jsem to takhle rozebral jsem věděl, že je třeba téhle situace využít... a ještě to malinko přizvednout.
Protože při kompletním liftu už to není jen o podložkách a při kompletním podložení podvozku o 6 cm už je třeba upravit víc věcí. A ty nejzásadnější jsou v přední části auta. Takže tohle byla jedinečná příležitost toho využít. To se prostě musí.
I proto jsem uchycení vodního chladiče připravil o 2 cm níže, protože tak by mi měla stačit délka originálních hadic na zpátečkách z motoru.
Takže už ty nový nosníky nad nápravnicí jsou o 2 cm vyšší, než ta sestava co tam byla doposud. A z toho co jsem teď napsal vyplývá, že jsem se rozhodl přidat na podvozku ještě 2 cm k těm stávajícím čtyřem.
.
Takže zbytek pondělka a většinu úterý jsem nastavoval stávající podložky pod příčku převodovky a zadní silentblok předních ramen o zmíněné 2 cm.
Samozřejmě to znamenalo udělat i nové šrouby. Respektive pod příčku převodovky jsem delší našel v zásobách. Na ramena jsem nové vyrobil.
.
.
Pod příčku převodovky
.
Komplet i s rameny.
.
No a pak jsem to hned namontoval
.
.
A ještě zbývalo upravit vnitřní výztuhy uchycení ramen. Výztuhu vnějších šroubů musím ještě upravit.
.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22694
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
A budou staflicky na nastupovani?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Přecedovo Kredenc
To podložení zadních silentbloků předních ramen je tedy dost síla. Toho bych se bál.
Zrovna nedávno jsem to montoval a překvapil mne předepsaný moment 250 Nm.
Zrovna nedávno jsem to montoval a překvapil mne předepsaný moment 250 Nm.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Marku já už se nebojím ničeho.
Po Rumunsku, kde jsem právě tohle místo vytrhl z kastle, jsem jak ten vnitřní, tak ten vnější domeček postavil z pětky plechu. Na obou stranách samozřejmě.
A ještě jsem tam přidal na vnitřní šroub tu Z výztuhu, k čemuž jsem využil neobsazený závit M12,1.25 a na vnější šroub mám přidané táhlo, uchycené do nosníku pod autem. Takže jsem v naprostém klidu.
Ale potvrzuju, že tohle místo je nejkritičtější z celýho auta.
Po Rumunsku, kde jsem právě tohle místo vytrhl z kastle, jsem jak ten vnitřní, tak ten vnější domeček postavil z pětky plechu. Na obou stranách samozřejmě.
A ještě jsem tam přidal na vnitřní šroub tu Z výztuhu, k čemuž jsem využil neobsazený závit M12,1.25 a na vnější šroub mám přidané táhlo, uchycené do nosníku pod autem. Takže jsem v naprostém klidu.
Ale potvrzuju, že tohle místo je nejkritičtější z celýho auta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2900
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Přecedovo Kredenc
To není třeba. Tomáš bude nastupovat Hi-Liftemspm píše:A budou staflicky na nastupovani?
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22694
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přecedovo Kredenc
Jinak teda ono to vypadá jako prdel, ale my když měli loni ten "vánoční večírek" s offroad safari, tak jedno z těch aut byl celkem slušně přizvednutej land cruiser a pro posádku k němu fakt přistavovali takový ty IKEA schůdky
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Chlapci nepřehánějte. Vždyť to bude jen o kousíček vyšší, než to bylo. Zcela nepatrné 2 cm.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Ještě vám dlužím včerejšek. Začal jsem se věnovat motoru, po namontování podložek pod příčku převodovky a úpravě tyče řízení nastal čas, vrátit agregát do auta.
Jenomže přece tam nevrátím motor jako prase, když mám možnost ho trochu očistit. A nemyslím jenom bláto, ale především různé oxidace úsady a taky teda mastnota v kombinaci s blátem.
Nejdřív jsem to zkusil benzínem, to bylo k ničemu, s výjimkou olejového filtru. Pak jsem to zkusil malým mosazným kartáčkem, to bylo k ničemu jen o kousek méně.
Tak jsem se zamyslel... a vytvořil jsem neinvazivní čistící nástroj, který funguje parádně !!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gfgVgkJ ... e=youtu.be[/youtube]
.
Byl to rychlý nápad a rychlá realizace. Ale když jsem zjistil, že to funguje a skvěle, tak udělám verzi 2, aby bylo možné štětce měnit. Nejmenší drátěné štětce se dělají 12mm, to bude do skulin super, ale taky se dělají štětce nylonové, to zase bude fajn na plastové díly. Nerezové na nerez atd... Samozřejmě by to fungovalo na jakékoliv oscilačce..
A je prostě úžasný, jak je to neinvazivní, takže není problém to vrazit mezi kabeláž, nic to nepoškodí.
.
Pak jsem teda ještě očistil oblast kolem olejového filtru, kde to bylo oblitý. Sundal jsem redukci pod filtrem, vyměnil jsem čidlo tlaku oleje, protože bylo poškozené, redukci jsem přetěsnil, dotáhl jsem povolenou sponku na hadici. Tak doufám, že to ani nekápne.
.
No a pak jsem ještě odrbal boční kryty, ty teda lamelovým kotoučem z brusného rouna a pak jsem je stříknul.
.
.
Po víkendu ho šupnu do auta...
Jenomže přece tam nevrátím motor jako prase, když mám možnost ho trochu očistit. A nemyslím jenom bláto, ale především různé oxidace úsady a taky teda mastnota v kombinaci s blátem.
Nejdřív jsem to zkusil benzínem, to bylo k ničemu, s výjimkou olejového filtru. Pak jsem to zkusil malým mosazným kartáčkem, to bylo k ničemu jen o kousek méně.
Tak jsem se zamyslel... a vytvořil jsem neinvazivní čistící nástroj, který funguje parádně !!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gfgVgkJ ... e=youtu.be[/youtube]
.
Byl to rychlý nápad a rychlá realizace. Ale když jsem zjistil, že to funguje a skvěle, tak udělám verzi 2, aby bylo možné štětce měnit. Nejmenší drátěné štětce se dělají 12mm, to bude do skulin super, ale taky se dělají štětce nylonové, to zase bude fajn na plastové díly. Nerezové na nerez atd... Samozřejmě by to fungovalo na jakékoliv oscilačce..
A je prostě úžasný, jak je to neinvazivní, takže není problém to vrazit mezi kabeláž, nic to nepoškodí.
.
Pak jsem teda ještě očistil oblast kolem olejového filtru, kde to bylo oblitý. Sundal jsem redukci pod filtrem, vyměnil jsem čidlo tlaku oleje, protože bylo poškozené, redukci jsem přetěsnil, dotáhl jsem povolenou sponku na hadici. Tak doufám, že to ani nekápne.
.
No a pak jsem ještě odrbal boční kryty, ty teda lamelovým kotoučem z brusného rouna a pak jsem je stříknul.
.
.
Po víkendu ho šupnu do auta...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Čistý motor je PORNO!!!
Odesláno z mého WAS-LX1 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého WAS-LX1 pomocí Tapatalk
Re: Přecedovo Kredenc
Na chemický čištění motoru můžu doporučit "Carlan na silně znečištěné motory". Odstraní to jak mastnoty, tak suchou špínu jako prach, bláto atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Přecedovo Kredenc
Opět paráda, pomocník na čištění skvělý, jen to chce si s ním pohrát a trpělivost, ale když jde o "můj" motor, tak to je jiná, není problém, naopak je to potěšení z práce
Já jsem tak zvědav, až to poprvé nahodíš a pak vyjedeš, na video, na fotky, kdo by nebyl po takové práci na tom. Slušelo by se dodat ať je to bez problémů, ale ty to zvládneš, takže nic a jen hodně zdaru.
Já jsem tak zvědav, až to poprvé nahodíš a pak vyjedeš, na video, na fotky, kdo by nebyl po takové práci na tom. Slušelo by se dodat ať je to bez problémů, ale ty to zvládneš, takže nic a jen hodně zdaru.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přecedovo Kredenc
Taky se mi ten čistej motor líbí !!
Honzo dík za tip, to určitě využiju posléze v provozu. Teď jsem z toho ale potřeboval dostat spíš ty různý oxidace. Takže to chtělo fakt vydrbat mechanicky. Mastnotu jsem vzal benzínem.
Jinak ty prsa jsem tím štětcem dělal jen kolem šroubů. Tu plochu jsem vzal válečkem z brusnýho rouna.
Včera jsem objednal dávku drátěných štětců, právě i ty 12mm průměr a taky na zkoušku nylonové štětce. Tak to po neděli vyzkouším ještě na pár míst na motoru, než ho šupnu do auta. Fakt mám z tohohle vynálezu radost.
Honzo dík za tip, to určitě využiju posléze v provozu. Teď jsem z toho ale potřeboval dostat spíš ty různý oxidace. Takže to chtělo fakt vydrbat mechanicky. Mastnotu jsem vzal benzínem.
Jinak ty prsa jsem tím štětcem dělal jen kolem šroubů. Tu plochu jsem vzal válečkem z brusnýho rouna.
Včera jsem objednal dávku drátěných štětců, právě i ty 12mm průměr a taky na zkoušku nylonové štětce. Tak to po neděli vyzkouším ještě na pár míst na motoru, než ho šupnu do auta. Fakt mám z tohohle vynálezu radost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Přecedovo Kredenc
Tomáši, rotující drátěný štětec na hulváta upnutý do vrtačky by nefungoval, chce to fakt ty vibrace? Jinak opět obdivuji tvou vynalézavost a schopnost improvizace
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12