Geraltosovo WRX 2003

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10649
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od podvlada »

Tvl super, všechno, a Ondra i na fotce mizí před očima, zbyde ho aspoň trochu do Bělý? :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

Dnes mám velkou radost:

Řízení je hotové, u Kaldy a připravené k montáži, příští týden půjde na auto :)
Dnes jsme udělali jen olej (po 4 tis km, ale jsou tam dvě Bělé a jedna Sosna, tj. asi 250 km opravdu ostrých), zajímavost je, že ve Sportgarage přešli z Castrolu na Millers Oils.

Taky jsme zvýšili auto o 1 cm, což je teď maximum, jak to jde (tedy předek by ještě šel, ale zadek už tak jen o 0,5 cm. Slibuju si od toho, že už to škrtat nebude. Uvidíme.
Dále jsem se dozvěděl, jak se přitvrzuje HP. Není to předpětím pružiny, jak jsem Zhorovi mylně potvrdil, ale dělá se to na té přídavné tlakové nádobce jednoduše šroubovákem zespodu (viz foto). Je tam celkem 30 poloh tvrdosti. Z výroby to bylo nastavené na 10. nejtvrdší polohu. Já to zkusil přitvrdit, hlavně vepředu. Dal jsem to na 6. nejtvrdší vpředu a 8. vzadu. Tak uvidíme někde na trati. Cestou po dálnici jsem rozdíl nepozoroval, možná trošičku, ale může to být placebo efekt.

Další upgrade je Kaldovo profesionální řešení chlazení brzd. Ty orezlé štíty proti bordelu u kotouče pečlivě nacvičeným pohybem ... prostě ohnul. já mám tahle punková a neotřelá řešení, která fungují a nic nestojí, prostě rád :) je to vidět na fotce.

Pak mi taky Jirka přejel kotouče šmirglem, jak mi v Bělé posledně vytekla voda krz kola, kotouče mají solidní mapy. Chvíli to lehce kopalo, ale už to zase přestalo - ten kov prostě pracuje jak se ohřívá a chladne - a je to parádní kotoučová alchymie :)

Dále jsem si zkouknul auto zespodu a předsedovo nátěr je ultra skvělý. drží a drží a pořád držet bude. Pokud v Bělé v září zjistím, že je tím zvednutím vyřešen problém drhnutí předku o podběhy, požádal bych předsedu o rychlé ošetření těch dvou míst, než vypiju kafe, bude to určitě hotovo a ještě pokecáme :)

Příští týden dojde, jak jsem už říkal, k instalaci nového řízení (mělo by to být 2,2 otáčky), dále vyměníme přední ložiska, podle zvuku, který už nějakou dobu pozoruji a v poslední době hodně zesílil, je levé přední na padrť. Uděláme geometrii a uvidíme.

Dále jsem obdržel krásnou novou servisní knížku, kam jsem si zapsal nastavení podvozku a jeho aktuální výšku - a samozřejmě jsem to u Kaldy zapomněl :D naštěstí tam jezdím tak často, že si to za týden zase vyzvednu.

Těším se na Bělou jako malý.


No a protože jsem tam strávil poměrně hodně času a dost jsme kecali, tak mi nasadil brutálního brouka jménem DCCD. Nechci malovat čerty na zeď, ale možná existuje jiná možnost, než která by mě už totálně finančně dorazila :D
Přílohy
IMG_20200727_152337.jpg
IMG_20200727_133059.jpg
IMG_20200727_135918.jpg
IMG_20200727_143808.jpg
IMG_20200727_135934.jpg
IMG_20200727_144132.jpg
IMG-20200727-WA0007.jpg
Naposledy upravil(a) geraltos dne pon črc 27, 2020 11:49 pm, celkem upraveno 1 x.
WRX 2003
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od VDC »

Otíku když budete měnit přední ložiska, tak ty štíty nech sundat. Stejně jsou tam k prdu, když jsou takhle ohnutý.

Jinak všechno super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od Traveller »

Jak dlouhou mají u Kaldu objednací dobu? Myslím na běžnou údržbu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

Traveller: to je složitá, i když zajímavá otázka. Je to jak kdy. Někdy je to v řádu dní a někdy týdnů. Záleží na aktuální situaci, Jirka bývá často někde vycestován nebo tam toho má moc najednou. Čas a kapacita, je to někdy složitější a náročnější najít místo.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od Traveller »

Koukám, že je to asi podobné jako třeba v AWD..., někdy za týden, někdy za dva, ale už se mi stalo (když jsem se špatně trefil), že to bylo skoro za tři.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od zhor »

Oto, já se zajímal o zvedání, ne přitvrzování. Ale podle těch fotek to vypadá, že to bude předpětím pružiny.

Ad ten plech, to ohnutí si myslím, že ničemu moc extra nepomůže, protože se to skryje kompletně (nebo aspoň z větší části) za diskem, který je hodně široký. Možná to bude mít lehce zvýšený odvod tepla směrem dovnitř blatníku, kde to bude hřát tak akorát tlumiče, což není taky k užitku. Ale celkově to bude mít asi zanedbatelný přínos. Co se týká chlazení brzd, tak středně učinná cesta by byla 18'' kola nebo takové pomocné plíšky na ramena. A nejlepší samozřejmě přivod vzduchu zepředu.

Co jsem tak četl, tak hlavní důvod instalace těch plechů by měla být ochrana čepů od tepleného namáhání, a to při Otově ježdění bude dělat celkem hodně, protože ty brzdy topí fakt moc. Já bych je tam raději nechal.

Těším se na recenze řízení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od VDC »

To zní logicky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

zhor píše:Oto, já se zajímal o zvedání, ne přitvrzování. Ale podle těch fotek to vypadá, že to bude předpětím pružiny.

Ad ten plech, to ohnutí si myslím, že ničemu moc extra nepomůže, protože se to skryje kompletně (nebo aspoň z větší části) za diskem, který je hodně široký. Možná to bude mít lehce zvýšený odvod tepla směrem dovnitř blatníku, kde to bude hřát tak akorát tlumiče, což není taky k užitku. Ale celkově to bude mít asi zanedbatelný přínos. Co se týká chlazení brzd, tak středně učinná cesta by byla 18'' kola nebo takové pomocné plíšky na ramena. A nejlepší samozřejmě …
Ano,máš pravdu. Tak zvedání je přes sekundární pružinu, ale tvrdost se tím nijak neovlivňuje. Přitvrzení je tlakem v nádobce.

Ohledně plechů, když je ten plech ohnutý,mělo by logicky teplo lépe odcházet a přívod chladného vzduchu by měl být taky o něco lepší,ale nejlepší by byly určitě nasávače vzduchu místo mlhovek.

Na řízení se těším moc, hlavně to testování bude nejlepší jaké si lze představit. V Bělé na sraze.Obrázek

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od zhor »

A ta pružina se mění při zvedání? Podle všeho se to mění předpětím pružiny.

Předpětí pružiny neovlivňuje charakteritiku pružiny ani její funkci. Jde o to v jaké pozici zůstane pístnice po uvedení auta do normální polohy. Jáký zůstane poměr dráhy tlumiče pro zatlačení, a jaká dráha pro roztažení. Tím že změníš to předpětí, tak se ten poměr změní. Mě to na těch KW ovlivňovalo aji celkovou tvrdost tlumení, protože tam nedocházelo tak často k rychlé kompresi (ale to už záleží na vnitřní stavbě tlumiče).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

zhor píše:A ta pružina se mění při zvedání? Podle všeho se to mění předpětím pružiny.

Předpětí pružiny neovlivňuje charakteritiku pružiny ani její funkci. Jde o to v jaké pozici zůstane pístnice po uvedení auta do normální polohy. Jáký zůstane poměr dráhy tlumiče pro zatlačení, a jaká dráha pro roztažení. Tím že změníš to předpětí, tak se ten poměr změní. Mě to na těch KW ovlivňovalo aji celkovou tvrdost tlumení, protože tam nedocházelo tak často k rychlé kompresi (ale to už záleží na vnitřní stavbě tlumiče).
Pružiny jsou tam dvě,ta hlavní zůstane nezměněna a ta sekundární změní výšku auta.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od zhor »

Podle těch fotek to vypadá na stejný princip jako má KW, to má taky vepředu dvě pružiny, přitom ta jedna je taková v podstatě jenom jakoby podložka umožňující delší vyvěšení kola. Auto ji kompletně stlačí vlastní váhou. Tenhle systém má nevýhodu, že spolu s výškou auta, se mění i základní pozice pístnice v tlumiči, což docela výrazně ovlivňuje i chování tlumiče. No uvidíš, jestli pocítíš nějaké změny. Hlavně aby ti to už neškrtalo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
geraltos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1350
Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
Jméno a příjmení: Ota

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od geraltos »

přátelé, moje auto utrpělo další krok k dokonalosti.

Zatím jsem s tím ujel jen pár km cestou ze servisu, ale už teď je mi jasné, že to bude velký posun.
předek bylo nutné kompletně zrepasovat, vyměnili jsme ložiska, čepy řízení, spodní čepy ramen, gumy na stabilizátoru, tyče řízení a hlavně kompletní celé řízení je úplně nové. stálo teda nehorázný ranec, ale pozitivní na tom je, že to funguje dokonale.

Zásadní je, že řízení už drobně prosakovalo a stejně by bylo nutné ho udělat, což je cifra kolem 8 - 10k. Tak si teda mentálně aspoň tuhle částku odečtu a ty ostatní věci jsou prostě po 16ti letech nutné tak jako tak.

K tomu jsem nechal vyměnit vzduchový filtr a mám zase na nějakou dobu klid (týdny? měsíce? snad aspoň měsíce :) ).

Ale abych se dostal k jádru pudla - pocitově je to obrovský rozdíl, ale nepřijde mi to, že by s tím člověk nebyl schopen normálně jezdit. prostě jen nesmíte psát za jízdy sms, dloubat se v nose, nebo nedejbože kejchnout, protože jinak jste v tu ránu na chodníku. Odměnou je ale neskutečně rychlá odezva řízení a těším se do Bělé mezi pneumatiky jako malý Jarda.

Pro Zhora: moje řízení nyní patří Tobě, jak jsme se dohodli, mám ho v krabici v kufru a zbývá se domluvit na předání, Bělá je ok?

a ještě fotky a video:
https://youtu.be/OEOWh6_ElPA
Přílohy
IMG_20200807_191330.jpg
IMG_20200807_191335.jpg
IMG_20200807_191347.jpg
IMG_20200807_191358.jpg
IMG_20200807_193058.jpg
WRX 2003
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od JakubHQV »

Líbí se mi jak Kalistovci značkujou dotažený šrouby/matky - zkušenosti z motorsportu, je vidět že to nejsou patlalové (*_^) |,,,,

Od jisté chvíle a patáliích s přední nápravou je používám taky :-D
Přílohy
20200614_162341.jpg
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49150
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Geraltosovo WRX 2003

Příspěvek od VDC »

To je rozhodně super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“