Geraltosovo WRX 2003
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Geraltosovo WRX 2003
Tvl super, všechno, a Ondra i na fotce mizí před očima, zbyde ho aspoň trochu do Bělý?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Dnes mám velkou radost:
Řízení je hotové, u Kaldy a připravené k montáži, příští týden půjde na auto
Dnes jsme udělali jen olej (po 4 tis km, ale jsou tam dvě Bělé a jedna Sosna, tj. asi 250 km opravdu ostrých), zajímavost je, že ve Sportgarage přešli z Castrolu na Millers Oils.
Taky jsme zvýšili auto o 1 cm, což je teď maximum, jak to jde (tedy předek by ještě šel, ale zadek už tak jen o 0,5 cm. Slibuju si od toho, že už to škrtat nebude. Uvidíme.
Dále jsem se dozvěděl, jak se přitvrzuje HP. Není to předpětím pružiny, jak jsem Zhorovi mylně potvrdil, ale dělá se to na té přídavné tlakové nádobce jednoduše šroubovákem zespodu (viz foto). Je tam celkem 30 poloh tvrdosti. Z výroby to bylo nastavené na 10. nejtvrdší polohu. Já to zkusil přitvrdit, hlavně vepředu. Dal jsem to na 6. nejtvrdší vpředu a 8. vzadu. Tak uvidíme někde na trati. Cestou po dálnici jsem rozdíl nepozoroval, možná trošičku, ale může to být placebo efekt.
Další upgrade je Kaldovo profesionální řešení chlazení brzd. Ty orezlé štíty proti bordelu u kotouče pečlivě nacvičeným pohybem ... prostě ohnul. já mám tahle punková a neotřelá řešení, která fungují a nic nestojí, prostě rád je to vidět na fotce.
Pak mi taky Jirka přejel kotouče šmirglem, jak mi v Bělé posledně vytekla voda krz kola, kotouče mají solidní mapy. Chvíli to lehce kopalo, ale už to zase přestalo - ten kov prostě pracuje jak se ohřívá a chladne - a je to parádní kotoučová alchymie
Dále jsem si zkouknul auto zespodu a předsedovo nátěr je ultra skvělý. drží a drží a pořád držet bude. Pokud v Bělé v září zjistím, že je tím zvednutím vyřešen problém drhnutí předku o podběhy, požádal bych předsedu o rychlé ošetření těch dvou míst, než vypiju kafe, bude to určitě hotovo a ještě pokecáme
Příští týden dojde, jak jsem už říkal, k instalaci nového řízení (mělo by to být 2,2 otáčky), dále vyměníme přední ložiska, podle zvuku, který už nějakou dobu pozoruji a v poslední době hodně zesílil, je levé přední na padrť. Uděláme geometrii a uvidíme.
Dále jsem obdržel krásnou novou servisní knížku, kam jsem si zapsal nastavení podvozku a jeho aktuální výšku - a samozřejmě jsem to u Kaldy zapomněl :D naštěstí tam jezdím tak často, že si to za týden zase vyzvednu.
Těším se na Bělou jako malý.
No a protože jsem tam strávil poměrně hodně času a dost jsme kecali, tak mi nasadil brutálního brouka jménem DCCD. Nechci malovat čerty na zeď, ale možná existuje jiná možnost, než která by mě už totálně finančně dorazila :D
Řízení je hotové, u Kaldy a připravené k montáži, příští týden půjde na auto
Dnes jsme udělali jen olej (po 4 tis km, ale jsou tam dvě Bělé a jedna Sosna, tj. asi 250 km opravdu ostrých), zajímavost je, že ve Sportgarage přešli z Castrolu na Millers Oils.
Taky jsme zvýšili auto o 1 cm, což je teď maximum, jak to jde (tedy předek by ještě šel, ale zadek už tak jen o 0,5 cm. Slibuju si od toho, že už to škrtat nebude. Uvidíme.
Dále jsem se dozvěděl, jak se přitvrzuje HP. Není to předpětím pružiny, jak jsem Zhorovi mylně potvrdil, ale dělá se to na té přídavné tlakové nádobce jednoduše šroubovákem zespodu (viz foto). Je tam celkem 30 poloh tvrdosti. Z výroby to bylo nastavené na 10. nejtvrdší polohu. Já to zkusil přitvrdit, hlavně vepředu. Dal jsem to na 6. nejtvrdší vpředu a 8. vzadu. Tak uvidíme někde na trati. Cestou po dálnici jsem rozdíl nepozoroval, možná trošičku, ale může to být placebo efekt.
Další upgrade je Kaldovo profesionální řešení chlazení brzd. Ty orezlé štíty proti bordelu u kotouče pečlivě nacvičeným pohybem ... prostě ohnul. já mám tahle punková a neotřelá řešení, která fungují a nic nestojí, prostě rád je to vidět na fotce.
Pak mi taky Jirka přejel kotouče šmirglem, jak mi v Bělé posledně vytekla voda krz kola, kotouče mají solidní mapy. Chvíli to lehce kopalo, ale už to zase přestalo - ten kov prostě pracuje jak se ohřívá a chladne - a je to parádní kotoučová alchymie
Dále jsem si zkouknul auto zespodu a předsedovo nátěr je ultra skvělý. drží a drží a pořád držet bude. Pokud v Bělé v září zjistím, že je tím zvednutím vyřešen problém drhnutí předku o podběhy, požádal bych předsedu o rychlé ošetření těch dvou míst, než vypiju kafe, bude to určitě hotovo a ještě pokecáme
Příští týden dojde, jak jsem už říkal, k instalaci nového řízení (mělo by to být 2,2 otáčky), dále vyměníme přední ložiska, podle zvuku, který už nějakou dobu pozoruji a v poslední době hodně zesílil, je levé přední na padrť. Uděláme geometrii a uvidíme.
Dále jsem obdržel krásnou novou servisní knížku, kam jsem si zapsal nastavení podvozku a jeho aktuální výšku - a samozřejmě jsem to u Kaldy zapomněl :D naštěstí tam jezdím tak často, že si to za týden zase vyzvednu.
Těším se na Bělou jako malý.
No a protože jsem tam strávil poměrně hodně času a dost jsme kecali, tak mi nasadil brutálního brouka jménem DCCD. Nechci malovat čerty na zeď, ale možná existuje jiná možnost, než která by mě už totálně finančně dorazila :D
Naposledy upravil(a) geraltos dne pon črc 27, 2020 11:49 pm, celkem upraveno 1 x.
WRX 2003
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
Otíku když budete měnit přední ložiska, tak ty štíty nech sundat. Stejně jsou tam k prdu, když jsou takhle ohnutý.
Jinak všechno super !!
Jinak všechno super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Geraltosovo WRX 2003
Jak dlouhou mají u Kaldu objednací dobu? Myslím na běžnou údržbu.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Traveller: to je složitá, i když zajímavá otázka. Je to jak kdy. Někdy je to v řádu dní a někdy týdnů. Záleží na aktuální situaci, Jirka bývá často někde vycestován nebo tam toho má moc najednou. Čas a kapacita, je to někdy složitější a náročnější najít místo.
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Geraltosovo WRX 2003
Koukám, že je to asi podobné jako třeba v AWD..., někdy za týden, někdy za dva, ale už se mi stalo (když jsem se špatně trefil), že to bylo skoro za tři.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Oto, já se zajímal o zvedání, ne přitvrzování. Ale podle těch fotek to vypadá, že to bude předpětím pružiny.
Ad ten plech, to ohnutí si myslím, že ničemu moc extra nepomůže, protože se to skryje kompletně (nebo aspoň z větší části) za diskem, který je hodně široký. Možná to bude mít lehce zvýšený odvod tepla směrem dovnitř blatníku, kde to bude hřát tak akorát tlumiče, což není taky k užitku. Ale celkově to bude mít asi zanedbatelný přínos. Co se týká chlazení brzd, tak středně učinná cesta by byla 18'' kola nebo takové pomocné plíšky na ramena. A nejlepší samozřejmě přivod vzduchu zepředu.
Co jsem tak četl, tak hlavní důvod instalace těch plechů by měla být ochrana čepů od tepleného namáhání, a to při Otově ježdění bude dělat celkem hodně, protože ty brzdy topí fakt moc. Já bych je tam raději nechal.
Těším se na recenze řízení.
Ad ten plech, to ohnutí si myslím, že ničemu moc extra nepomůže, protože se to skryje kompletně (nebo aspoň z větší části) za diskem, který je hodně široký. Možná to bude mít lehce zvýšený odvod tepla směrem dovnitř blatníku, kde to bude hřát tak akorát tlumiče, což není taky k užitku. Ale celkově to bude mít asi zanedbatelný přínos. Co se týká chlazení brzd, tak středně učinná cesta by byla 18'' kola nebo takové pomocné plíšky na ramena. A nejlepší samozřejmě přivod vzduchu zepředu.
Co jsem tak četl, tak hlavní důvod instalace těch plechů by měla být ochrana čepů od tepleného namáhání, a to při Otově ježdění bude dělat celkem hodně, protože ty brzdy topí fakt moc. Já bych je tam raději nechal.
Těším se na recenze řízení.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
To zní logicky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Ano,máš pravdu. Tak zvedání je přes sekundární pružinu, ale tvrdost se tím nijak neovlivňuje. Přitvrzení je tlakem v nádobce.zhor píše:Oto, já se zajímal o zvedání, ne přitvrzování. Ale podle těch fotek to vypadá, že to bude předpětím pružiny.
Ad ten plech, to ohnutí si myslím, že ničemu moc extra nepomůže, protože se to skryje kompletně (nebo aspoň z větší části) za diskem, který je hodně široký. Možná to bude mít lehce zvýšený odvod tepla směrem dovnitř blatníku, kde to bude hřát tak akorát tlumiče, což není taky k užitku. Ale celkově to bude mít asi zanedbatelný přínos. Co se týká chlazení brzd, tak středně učinná cesta by byla 18'' kola nebo takové pomocné plíšky na ramena. A nejlepší samozřejmě …
Ohledně plechů, když je ten plech ohnutý,mělo by logicky teplo lépe odcházet a přívod chladného vzduchu by měl být taky o něco lepší,ale nejlepší by byly určitě nasávače vzduchu místo mlhovek.
Na řízení se těším moc, hlavně to testování bude nejlepší jaké si lze představit. V Bělé na sraze.
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
A ta pružina se mění při zvedání? Podle všeho se to mění předpětím pružiny.
Předpětí pružiny neovlivňuje charakteritiku pružiny ani její funkci. Jde o to v jaké pozici zůstane pístnice po uvedení auta do normální polohy. Jáký zůstane poměr dráhy tlumiče pro zatlačení, a jaká dráha pro roztažení. Tím že změníš to předpětí, tak se ten poměr změní. Mě to na těch KW ovlivňovalo aji celkovou tvrdost tlumení, protože tam nedocházelo tak často k rychlé kompresi (ale to už záleží na vnitřní stavbě tlumiče).
Předpětí pružiny neovlivňuje charakteritiku pružiny ani její funkci. Jde o to v jaké pozici zůstane pístnice po uvedení auta do normální polohy. Jáký zůstane poměr dráhy tlumiče pro zatlačení, a jaká dráha pro roztažení. Tím že změníš to předpětí, tak se ten poměr změní. Mě to na těch KW ovlivňovalo aji celkovou tvrdost tlumení, protože tam nedocházelo tak často k rychlé kompresi (ale to už záleží na vnitřní stavbě tlumiče).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
Pružiny jsou tam dvě,ta hlavní zůstane nezměněna a ta sekundární změní výšku auta.zhor píše:A ta pružina se mění při zvedání? Podle všeho se to mění předpětím pružiny.
Předpětí pružiny neovlivňuje charakteritiku pružiny ani její funkci. Jde o to v jaké pozici zůstane pístnice po uvedení auta do normální polohy. Jáký zůstane poměr dráhy tlumiče pro zatlačení, a jaká dráha pro roztažení. Tím že změníš to předpětí, tak se ten poměr změní. Mě to na těch KW ovlivňovalo aji celkovou tvrdost tlumení, protože tam nedocházelo tak často k rychlé kompresi (ale to už záleží na vnitřní stavbě tlumiče).
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Geraltosovo WRX 2003
Podle těch fotek to vypadá na stejný princip jako má KW, to má taky vepředu dvě pružiny, přitom ta jedna je taková v podstatě jenom jakoby podložka umožňující delší vyvěšení kola. Auto ji kompletně stlačí vlastní váhou. Tenhle systém má nevýhodu, že spolu s výškou auta, se mění i základní pozice pístnice v tlumiči, což docela výrazně ovlivňuje i chování tlumiče. No uvidíš, jestli pocítíš nějaké změny. Hlavně aby ti to už neškrtalo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Geraltosovo WRX 2003
přátelé, moje auto utrpělo další krok k dokonalosti.
Zatím jsem s tím ujel jen pár km cestou ze servisu, ale už teď je mi jasné, že to bude velký posun.
předek bylo nutné kompletně zrepasovat, vyměnili jsme ložiska, čepy řízení, spodní čepy ramen, gumy na stabilizátoru, tyče řízení a hlavně kompletní celé řízení je úplně nové. stálo teda nehorázný ranec, ale pozitivní na tom je, že to funguje dokonale.
Zásadní je, že řízení už drobně prosakovalo a stejně by bylo nutné ho udělat, což je cifra kolem 8 - 10k. Tak si teda mentálně aspoň tuhle částku odečtu a ty ostatní věci jsou prostě po 16ti letech nutné tak jako tak.
K tomu jsem nechal vyměnit vzduchový filtr a mám zase na nějakou dobu klid (týdny? měsíce? snad aspoň měsíce ).
Ale abych se dostal k jádru pudla - pocitově je to obrovský rozdíl, ale nepřijde mi to, že by s tím člověk nebyl schopen normálně jezdit. prostě jen nesmíte psát za jízdy sms, dloubat se v nose, nebo nedejbože kejchnout, protože jinak jste v tu ránu na chodníku. Odměnou je ale neskutečně rychlá odezva řízení a těším se do Bělé mezi pneumatiky jako malý Jarda.
Pro Zhora: moje řízení nyní patří Tobě, jak jsme se dohodli, mám ho v krabici v kufru a zbývá se domluvit na předání, Bělá je ok?
a ještě fotky a video:
https://youtu.be/OEOWh6_ElPA
Zatím jsem s tím ujel jen pár km cestou ze servisu, ale už teď je mi jasné, že to bude velký posun.
předek bylo nutné kompletně zrepasovat, vyměnili jsme ložiska, čepy řízení, spodní čepy ramen, gumy na stabilizátoru, tyče řízení a hlavně kompletní celé řízení je úplně nové. stálo teda nehorázný ranec, ale pozitivní na tom je, že to funguje dokonale.
Zásadní je, že řízení už drobně prosakovalo a stejně by bylo nutné ho udělat, což je cifra kolem 8 - 10k. Tak si teda mentálně aspoň tuhle částku odečtu a ty ostatní věci jsou prostě po 16ti letech nutné tak jako tak.
K tomu jsem nechal vyměnit vzduchový filtr a mám zase na nějakou dobu klid (týdny? měsíce? snad aspoň měsíce ).
Ale abych se dostal k jádru pudla - pocitově je to obrovský rozdíl, ale nepřijde mi to, že by s tím člověk nebyl schopen normálně jezdit. prostě jen nesmíte psát za jízdy sms, dloubat se v nose, nebo nedejbože kejchnout, protože jinak jste v tu ránu na chodníku. Odměnou je ale neskutečně rychlá odezva řízení a těším se do Bělé mezi pneumatiky jako malý Jarda.
Pro Zhora: moje řízení nyní patří Tobě, jak jsme se dohodli, mám ho v krabici v kufru a zbývá se domluvit na předání, Bělá je ok?
a ještě fotky a video:
https://youtu.be/OEOWh6_ElPA
WRX 2003
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Geraltosovo WRX 2003
Líbí se mi jak Kalistovci značkujou dotažený šrouby/matky - zkušenosti z motorsportu, je vidět že to nejsou patlalové
Od jisté chvíle a patáliích s přední nápravou je používám taky
Od jisté chvíle a patáliích s přední nápravou je používám taky
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Geraltosovo WRX 2003
To je rozhodně super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97