emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
4turbo to naladí dle představ klienta, určitě by šlo i víc, tohle měla být safe mapa, která nebude nadměrně zatěžovat auto, proto jen 500 Nm, běžně se tyhle motory s decatem ladí na víc (určitě 550+ Nm). V SZ máš nějaké info.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4328
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Zvlastni preference predchoziho majitele- ja bych mel naopak na daily daleko radsi auto co dobre zataci (zvlast, kdyz ma tolik sily), nez rve a smrdi.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
To auto primárně postavil první majitel, kdo sleduje inzerci, tak ho neprodával až tak dávno, já si inzerát ještě pamatuju, druhý majitel ho právě nechal přeladit na smysluplnější mapu od 4turbo.
Na daily bych řekl že stačí, jak to zatáčí v sérii. A co se hluku týče, není to žádný extrém, ten zvuk je díky decatu ostřejší, ne tak tlumený, ale určitě to není obtěžující, spíš správný Subaru zvuk i s dvouapůlkou. Pro mě je otázka spíš ten BOV HKS, to už je na mě možná příliš fast&furious, ale origo jsem dostal k vozu.
Na daily bych řekl že stačí, jak to zatáčí v sérii. A co se hluku týče, není to žádný extrém, ten zvuk je díky decatu ostřejší, ne tak tlumený, ale určitě to není obtěžující, spíš správný Subaru zvuk i s dvouapůlkou. Pro mě je otázka spíš ten BOV HKS, to už je na mě možná příliš fast&furious, ale origo jsem dostal k vozu.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř zář 02, 2009 10:06 pm
- Jméno a příjmení: Jan Bařák
- Bydliště: Hošťálková 554
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Ahoj a gratuluji k dalšímu subárku je fakt nádherné, doufám že se někdy ukážeš a dáme kafíčko a k tomu nezbytný pokec
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1280
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
minimalne na vzhled auta mel stejny _vkus_ jako ty, taky jezdil bez zadniho kridla :D :POZP píše:Zvlastni preference predchoziho majitele- ja bych mel naopak na daily daleko radsi auto co dobre zataci (zvlast, kdyz ma tolik sily), nez rve a smrdi.
S tim skacelem - byli sme spolu na sosnove, ja u nej v aute kdyz ho tam mel, on u me v aute kdyz sem ho jeste nemel. Mu rikam, to jezdi uplne jinak, necitis to? A on ze ne. A to pritom jezdil dobry peklo a bokem. Kazdy to ma holt jinak no.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
honzab : Díky, určitě, rád uvidím GTčko.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Gratulace veliká k dalšímu stroji.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Děkuji.
Jako první věc na STI budu řešit letní pneu (mám jen origo alu se zimákama), předchozí majitel měl letní 17" kola a nějaké nexen pneu na ježdění po Praze, což jsem úplně nechtěl.
Na Evo jsem letos po dlouhých úvahách (AD08RS/R888R) nasadil obyčejné UHP a to Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (nový model). Evo jezdí v Beskydech okresky, na letních jezdím až do konce listopadu, takže pak na podzim často v dešti/vodě, nechtěl jsem se obtěžovat se zahříváním a zároveň jsem chtěl být rychlý i na mokru. Jsem z nich naprosto nadšen, mají tak akorát grip, nepotlačují přirozenou přetáčivost Eva, zároveň skvěle drží na mokru a fungují i na vodě. K tomu jsou tiché a díky měkčím bočnicím lépe pomáhají odfiltrovat horší okresky (předtím jsem měl Bridgestone RE070 a na coiloverech s tvrdým uložením to docela mlátilo).
Takže mě napadlo, že bych je dal na STI taky, ale STI není tak svázáno rozměrem jako Evo (235/45/17, zřídka je nový model pneu v tomto rozměru), takže favoritem výběru je vyšší model Goodyear Eagle F1 Supersport, tzv. UUHP, konkurent PS4S, což mi zase skvěle funguje na M3.
Dle testu na tyrereviews vypadají skvěle :
Suchý okruh:
Asymmetric 5 - 1:33,0 (UHP)
Supersport : 1:31,6 (UUHP)
Supersport R : 1:31,1 (semi-slick ala Cup 2)
Mokrý okruh:
Asymmetric 5 - 1:10,3
Supersport : 1:09,0
Supersport R : 1:16,9
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y_JHc&t=418s[/youtube]
Jako první věc na STI budu řešit letní pneu (mám jen origo alu se zimákama), předchozí majitel měl letní 17" kola a nějaké nexen pneu na ježdění po Praze, což jsem úplně nechtěl.
Na Evo jsem letos po dlouhých úvahách (AD08RS/R888R) nasadil obyčejné UHP a to Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (nový model). Evo jezdí v Beskydech okresky, na letních jezdím až do konce listopadu, takže pak na podzim často v dešti/vodě, nechtěl jsem se obtěžovat se zahříváním a zároveň jsem chtěl být rychlý i na mokru. Jsem z nich naprosto nadšen, mají tak akorát grip, nepotlačují přirozenou přetáčivost Eva, zároveň skvěle drží na mokru a fungují i na vodě. K tomu jsou tiché a díky měkčím bočnicím lépe pomáhají odfiltrovat horší okresky (předtím jsem měl Bridgestone RE070 a na coiloverech s tvrdým uložením to docela mlátilo).
Takže mě napadlo, že bych je dal na STI taky, ale STI není tak svázáno rozměrem jako Evo (235/45/17, zřídka je nový model pneu v tomto rozměru), takže favoritem výběru je vyšší model Goodyear Eagle F1 Supersport, tzv. UUHP, konkurent PS4S, což mi zase skvěle funguje na M3.
Dle testu na tyrereviews vypadají skvěle :
Suchý okruh:
Asymmetric 5 - 1:33,0 (UHP)
Supersport : 1:31,6 (UUHP)
Supersport R : 1:31,1 (semi-slick ala Cup 2)
Mokrý okruh:
Asymmetric 5 - 1:10,3
Supersport : 1:09,0
Supersport R : 1:16,9
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VpZss_Y_JHc&t=418s[/youtube]
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Mě po přechodu na Nankang NS2R (s plechy v bočnicích) auto docela dost ztvrdlo.
U měkké Imprezy III GD mi to na rozbitých okrskovkách docela vyhovuje.
U posledního STI, které je samo o sobě už docela tvrdé by ty Good Yeary nemusely být špatná volba.
Ale na druhou stranu touhle volbou asi obětuješ to, že se ti nebudou bortit bočnice.
Já osobně bych radši měl z auta hlučnou motokáru, něž aby se žvýkaly gumy.
Neměnil bych a šel bych do NS2R znovu. Ten grip na suchu je neuvěřitelný.
Eagly F1 jsem také zvažoval.
A ta zhoršená funkčnost semislicků na mokru není tak dramatická u čtyřkolky a zkušenějšího řidiče.
Co se týče nutnosti zahřívat gumy, tak stejně prvních deset kilometrů jedu volněji kvůli motoru.
Opět to klouzání není dramatické a je spíše pro zábavu.
U měkké Imprezy III GD mi to na rozbitých okrskovkách docela vyhovuje.
U posledního STI, které je samo o sobě už docela tvrdé by ty Good Yeary nemusely být špatná volba.
Ale na druhou stranu touhle volbou asi obětuješ to, že se ti nebudou bortit bočnice.
Já osobně bych radši měl z auta hlučnou motokáru, něž aby se žvýkaly gumy.
Neměnil bych a šel bych do NS2R znovu. Ten grip na suchu je neuvěřitelný.
Eagly F1 jsem také zvažoval.
A ta zhoršená funkčnost semislicků na mokru není tak dramatická u čtyřkolky a zkušenějšího řidiče.
Co se týče nutnosti zahřívat gumy, tak stejně prvních deset kilometrů jedu volněji kvůli motoru.
Opět to klouzání není dramatické a je spíše pro zábavu.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- MISTRI3
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 850
- Registrován: čtv úno 09, 2012 5:03 pm
- Jméno a příjmení: Dominik Tomík
- Bydliště: Buchlovice
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Mě přišly ty ns2r úplně na hovno, po pár kolech na okruhu se začaly přehřívat a nedržely vůbec
Forester 2.0 SH - ex
Impreza 2.0 GL
Forester 2.0 SG - ex
Legacy 2.0R - ex
Forester 2.0 - ex
Impreza 2.0 WRX 1999 - ex
Legacy 2.0 wagon - ex
Impreza 2.0 GT - ND
Forester 2.0 STURBO - ex
Impreza 2.0 WRX 202Kw - ex
Forester 2.0 XT - ex
Impreza 2.0 - ex
Impreza 2.0 GL
Forester 2.0 SG - ex
Legacy 2.0R - ex
Forester 2.0 - ex
Impreza 2.0 WRX 1999 - ex
Legacy 2.0 wagon - ex
Impreza 2.0 GT - ND
Forester 2.0 STURBO - ex
Impreza 2.0 WRX 202Kw - ex
Forester 2.0 XT - ex
Impreza 2.0 - ex
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Tak sis ty Nankangy obhájil, ale v mnoha bodech nesouhlasím.bushman1 píše:Mě po přechodu na Nankang NS2R (s plechy v bočnicích) auto docela dost ztvrdlo.
U měkké Imprezy III GD mi to na rozbitých okrskovkách docela vyhovuje.
U posledního STI, které je samo o sobě už docela tvrdé by ty Good Yeary nemusely být špatná volba.
Ale na druhou stranu touhle volbou asi obětuješ to, že se ti nebudou bortit bočnice.
Já osobně bych radši měl z auta hlučnou motokáru, něž aby se žvýkaly gumy.
Neměnil bych a šel bych do NS2R znovu. Ten grip na suchu je neuvěřitelný.
Eagly F1 jsem také zvažoval.
A ta zhoršená funkčnost semislicků na mokru …
1. Ty Supersporty od Goodyearu mají jako jednu z hlavních charakteristik "extra pevnou bočnici", takže to nevypadá, že bych něco obětoval
2. Ani na těch Asymmetric 5 se mi Evo nějak citelně nehoupe a guma nežvýká, narozdíl třeba od Mazdy, jen mají méně gripu, než semi-slick
3. Ad semislicky na mokru, stačí se podívat na výsledky testu těch Goodyearů, ten rozdíl je obrovský, sedm vteřin na minutě, jak jsem psal, chci být rychlý i na mokru
Každý samozřejmě musí zvážit pneu dle zaměření auta a skladby cest. Kdybych měl Evo jako tracktool, volím jinak. To je jasné.
Naposledy upravil(a) emve dne stř črc 01, 2020 3:36 pm, celkem upraveno 1 x.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Nedavnno jsme cetl porovnani asi 10 "standrdnich" pneu (225/45 R18) v Auto7 a vyhralo to Asymmetric 5 a duhe bylo Pilot Sport 4. V testu zadne semislicky samozrejme nebyly. O tech Asymmetric 5 uvazuju take az sjedu stavajici dunlopy (snad na pristi jaro).
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Na STI nevidím důvod, proč je vybrat, když můžeš mít Supersporty. U Eva byla jejich volba z mé strany dána omezeným výběrem pneu v daném rozměru.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
...a proto byly vybrany jako standardni gumy nekolika cupovych soutezi po svete.MISTRI3 píše:Mě přišly ty ns2r úplně na hovno, po pár kolech na okruhu se začaly přehřívat a nedržely vůbec
https://www.nankangtyre.co.uk/products/ ... ort/ns-2r/
Jestli nebyl problem ve volbe smesi (maji vice typu).
TW80 a TW120 by s tim problem mit nemely. TW180, ktera je urcena i na silnici by mohla.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: emveho exWRX/Evo/exGT/WRX STI
Takže ty první dojmy z STI, včera konečně přezuto na letní, skončil jsem opět u GY Eagle F1 Asymmetric 5, Supersporty údajně letos v tomto rozměru nevyrobili, což vysvětluje, proč je inzerovali jen na několika málo shopech. Dále proveden mini-servis, olej, olejový filtr a zběžná prohlídka. Předchozí byl sice jen 1500 km zpět, ale chtěl jsem změnit specifikaci oleje. Při posledním servise tam nalil Janoušek motorsport Motul Competition 20W-60, což mi do sériového motoru už fakt nehraje. Takže jsem zaměnil za Mobil1 5W-50.
Den začal poměrně špatně, pro převoz do servisu se mi nejprve nepodařilo STI nastartovat skrz slabší baterku po delším stání, následně bylo potřeba se s autem sladit, převodovka, její přesnost a dráhy nic moc teda, decat v kombinaci s catbackem sice na volnoběh a rozjezdy hezky brumlá, ale v rozmezí 2500-3500 ot. je ten hluk vysloveně obtěžující. Říkal jsem si holka, ty u mě asi dlouho nezůstaneš.
Po rychlém servisu následoval převoz na Valašsko a vesměs už jen pozitivní zjištění. V první řadě mě překvapila spotřeba, zdá se, že auto s průchozím výfukem bez ucpávek naladěné od 4turbo žere méně než série, aspoň co si pamatuju. V konstantních 160 tacho (155 GPS) cca 10,5l, těch 160-170 je s těmito úpravami ideální cestovní rychlost, v nižších rychlostech se motor dostává do onoho hlučného pásma. Dále mě pozitivně překvapily teploty. Auto má kromě lepšího vodního chladiče i budíky na olej a vodu. V tomto tempu a venkovních 30 st. se teplota vody pohybovala okolo 84-85 st. a teplota oleje 100-101. Z okresek jsem dal zatím jen jednou Soláň, hladké cesty podvozek umí, na rozbité cesty už je to horší, to je tu asi všeobecně známo.
Co se týče srovnání s Evem, tak Evo si víc řidič obleče, má lepší řízení i řazení, je to víc motokára a někdy žasnu nad tím, co to dělá a jak se to chová... STI MY15 je spíš větší koráb, pocitově blíž osmiválcové M3, ale okresky se s tím dají lítat taky slušně. Hlavní pozitivum auta je, že za cenu staršího ohnilého a vyjetého Eva se dá koupit STI v podstatě v záruce, kde řešení koroze je někde v nedohlednu.
Prakticky jediná vada, se kterou jsem STI kupoval, byl horší synchron na čtyřce, jak jsem zjistil, úplně ok není ani pětka, takže se to bude co nejdříve řešit. A pak výhledově Skácel. Ale něco chci pojezdit i bez něj, abych pak mohl lépe porovnat rozdíly.
Den začal poměrně špatně, pro převoz do servisu se mi nejprve nepodařilo STI nastartovat skrz slabší baterku po delším stání, následně bylo potřeba se s autem sladit, převodovka, její přesnost a dráhy nic moc teda, decat v kombinaci s catbackem sice na volnoběh a rozjezdy hezky brumlá, ale v rozmezí 2500-3500 ot. je ten hluk vysloveně obtěžující. Říkal jsem si holka, ty u mě asi dlouho nezůstaneš.
Po rychlém servisu následoval převoz na Valašsko a vesměs už jen pozitivní zjištění. V první řadě mě překvapila spotřeba, zdá se, že auto s průchozím výfukem bez ucpávek naladěné od 4turbo žere méně než série, aspoň co si pamatuju. V konstantních 160 tacho (155 GPS) cca 10,5l, těch 160-170 je s těmito úpravami ideální cestovní rychlost, v nižších rychlostech se motor dostává do onoho hlučného pásma. Dále mě pozitivně překvapily teploty. Auto má kromě lepšího vodního chladiče i budíky na olej a vodu. V tomto tempu a venkovních 30 st. se teplota vody pohybovala okolo 84-85 st. a teplota oleje 100-101. Z okresek jsem dal zatím jen jednou Soláň, hladké cesty podvozek umí, na rozbité cesty už je to horší, to je tu asi všeobecně známo.
Co se týče srovnání s Evem, tak Evo si víc řidič obleče, má lepší řízení i řazení, je to víc motokára a někdy žasnu nad tím, co to dělá a jak se to chová... STI MY15 je spíš větší koráb, pocitově blíž osmiválcové M3, ale okresky se s tím dají lítat taky slušně. Hlavní pozitivum auta je, že za cenu staršího ohnilého a vyjetého Eva se dá koupit STI v podstatě v záruce, kde řešení koroze je někde v nedohlednu.
Prakticky jediná vada, se kterou jsem STI kupoval, byl horší synchron na čtyřce, jak jsem zjistil, úplně ok není ani pětka, takže se to bude co nejdříve řešit. A pak výhledově Skácel. Ale něco chci pojezdit i bez něj, abych pak mohl lépe porovnat rozdíly.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS