emveho zkušenosti s Levorgem

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od catana »

emve píše:Nechápu tě, zkušenosti s atmosférickou 2.5 jsem právě popisoval.
Mel jsem v hlave ze v Evrope se nabizi jen ten 2 litr, tim jsem nejak minul ze jsi popisoval 2.5, ac to bylo hned jako prvni radek. :-|
emve píše:Ten 2.5 turbo má i dle testů hodně zvláštní charakter (jak píšeš, diesel) a vlastně ani moc nejede
Mas hodne tociveho momentu a hodne brzy. Jeho prednost ocenis kdyz mas v aute lidi, jedes do kopce, apod. Opravdu ma mnohem bliz k dieselu nez benzinu. Zvuk je takovy zvlastni, neobtezuje, ale ani nelichoti. A co me jeste zaujalo, coz muze byt dane velice dobrym odhlucnenim auta. U te 2.5 turbo slysis takove divne, pomerne tiche cvrlikani z motoru. Zvuk ktereho si dlouho nevsimnes, ale az ho zaregistrujes, tak zacne rozcilovat :-DDD
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

První dojmy z Mazdy CX-30 a Skyactiv-X

Využiju volný čas v tomto deštivém počasí a sepíšu první dojmy z CX-30 Skyactiv-X (automat, výbava GT Plus) po 14 dnech a 2500 km. Z mého pohledu velmi zajímavá alternativa k Subaru XV.

Oproti mé předchozí Mazdě 6 a CX-5 bych o CX-30 řekl, že je vysloveně hezká ze všech úhlů. Šestka má hezký nový předek, ale na zádi je znát zub času. CX-5 je zezadu dost neforemná... U CX-30 ten design sedl. Moc hezké jsou i detaily v předních a zadních světlech, blinkry jsou například dynamické, ale trochu jinak, než u koncernu. Interiér z hlediska materiálů a množství kůže je v tomto cenovém segmentu dnes úplně mimo realitu veškeré konkurence, zejména koncern se může jít zahrabat hodně hluboko.

Jízdně mě to taky překvapilo, původně jsem chtěl trojku, ale jako určitý ústupek jsem v rámci redukce skladových zásob u dealera vzal třicítku. CX-30 je crossover v pravém slova smyslu, určitě to není SUV jako CX-5, světlá výška je 17,5 cm a není to o moc vyšší, než běžná trojka. Je to však citelně prostornější, zejména vzadu a zavazadlový prostor. Takže zajímavá alternativa pro někoho, pro koho je trojka malá. Hodně mě překvapilo jak to jezdí, protože se to chová spíš jako hot-hatch, než městský crossover, ochotně to zatáčí a s celkem minimálními náklony.

Výbava je taková klasika, oproti naložené šestce a CX-5 mám v tomto případě takovou lidovou specifikaci. S motorem Skyactiv-X je vždy výbava GT a k tomu mám akorát paket Plus. V zásadě mi to stačí, jsou tam matrixové světla, senzory a zadní kamera, head-up, elektrické víko kufru atd. Mazda se stále posouvá, takže mě potěšil například lepší keyless (ala BMW, bez debilního tlačítka na klice, které je nutno mačkat), mnohem lepší rozlišení kamery, příjemnější zvuky upozornění (např. pásy, nebo doporučená přestávka) a překvapila mě i přítomnost "magic vision" stěračů (s integrovaným ostřikem). O dost lepší jsou i sedačky, které pro mě poprvé u Mazdy mají nějaké boční vedení.

Hlavní kapitola je motor, což je primární důvod, proč jsem tohle auto chtěl. Tedy "revoluční" Skyactiv-X s kompresním spalováním chudé směsi benzínu. Povahou je to tedy atmosférický benzín, s kompresorem který zajištuje v režimu kompresního spalování dostatečně chudou směs a mimo tento režim se odpojuje, zároveň je tam mild-hybridní systém, který pohání palubní elektroniku a pomáhá motoru v nižších otáčkách. Papírově 132 kW / 180 koní a 224 Nm.

Recenze byly rozporuplné, někde mezi neutrálními a negativními. Je škoda, že tenhle motor vyvíjeli asi 10 let. Kdyby přišel dříve, tak by to byla bomba. V mezičase se ale posunuli i ostatní. Takže v zásadě ten motor nefunguje ve většině režimů nijak lépe, než koncernové 1.5 TSI v Golfu 8. Nicméně pokud nebudeme srovnávat s nejnovějšími motory konkurence, tak je ten motor velmi kultivovaný, do 4500 ot. funguje v režimu kompresního zapalování, tedy na spotřebu, nad touto hranicí se hezky rozjede v klasickém atmosférickém režimu. Tady zase spaluje velmi bohatou směs kvůli extrémnímu kompresnímu poměru 16,3:1. Z toho plyne poměrně velký rozptyl spotřeby dle jízdního stylu. U mě funguje velmi dobře a v zásadě jezdím asi jen za o půl litru více, než kdysi s OIII 2.0 TDI.

Co jsem naměřil:

Mazda 6 2.5i Wagon 143 kW
80-120: 5,8
100-160 : 13,2
dlouhodobý průměr: 8,6l
eco-run: 4,0l

Mazda 6 2,2d Wagon 135 kW
100-160 : 12,9
dlouhodobý průměr: 7,4l
eco-run: 3,2l

Mazda CX-5 2,5i AWD 143 kW
80-120: 5,8
100-160 : 13,6
dlouhodobý průměr: 9,4l
eco-run: 5,1l

Mazda CX-30 2.0X 132 kW
80-120: 6,2
100-160 : 14,1
dlouhodobý průměr: 7,0l
eco-run: 3,3l

Nutno podotknout, že Mazda vždy zdůrazňuje, že Skyactiv-X potřebuje záběh až 10 000 km, než se projeví plný potenciál dynamiky a spotřeby. Za mě je to velmi uspokojivé už teď. Je pravda, že při prvních stovkách kilometrů se motor choval velmi podivně, řazení probíhalo s výpadky v zátahu, někdy se tomu vůbec nechtělo jet, jako kdyby motor nevěděl, v jakém režimu má spalovat. Ale po první tisícovce kilometrů to zmizelo. Tak uvidíme. Každopádně zajímavý počin. V rámci volby u nového vozu pro prvního majitele bych motor určitě doporučil, jak bude fungovat po letech a stovkách tisíc kilometrů ještě uvidíme. Přikládám odkaz na moc hezkou recenzi CX-30 a Skyactiv-X -
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u74Q1b2vnAk[/youtube]
Přílohy
IMG_5483 (1).jpg
IMG_5487 (1).jpg
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od VDC »

To auto je opravdu krásný !!! Moc se mi líbí. Díky za fotky !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od sima »

Pravda, opravdu nádherné auto, ze všech možných stran a úhlú, krasavec, pro mě jsou ty křivky a linie krásné ,,,,| (*_^) |,,,,
Na jiného tahle mazda třeba nemusí tak působit, ale pro mě se jasně odlišuje, to není žádný uniformní slepenec.
Spotřebu kdybych řešil, tak určitě parádní, absolutně bez připomínek už teď.
Jak jsme takovým autům říkali jako kluci? Jo už vím, fáro, bourák :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od Mira »

Každej mí jinej vkus. Mě se auto nelíbí zepředu a zezadu ještě víc.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od sima »

Jasné =) já to porovnávám s dnešními "výtvory" a i kdyby ne, furt se mě to obecně líbí, kdyby to bylo jediné auto co jsem kdy viděl.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od VDC »

Mě se tenhle typ auta opravdu líbí. Moc se mi líbí Stelvio a třeba F-pace. To je podobná kategorie "jako suv", ale je to prostě elegantní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3420
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od mari75 »

Tome, to jsme na to podobně- 1. Stelvio, 2. F-pace , 3. Mase Levante, 4. Macan
Včera jsem na kole míjel úplně nový Ford Kuga hybrid a celkem mě taky zaujal. Jako celkově se mi teď Ford docela líbí, ale nějak blíž jsem ho nestudoval
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od masha »

Ježíš to je porno takhle po ránu ObrázekObrázekObrázek Mazda se mi líbí moc a tyhle nový 30tky a 6tky a vlastně cokoliv je pro mě jasná jednička..
Vždycky jsem Mazdu chtěl, no teď mám subaru tak uvidíme :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od catana »

Opravdu vypada znatelne lepe nez CX-5, a v tehle barve bych az rekl ze vypada slusne. Je to lepe zakomponovane. Diky za postrehy. Co ze to jsou tu kouzelne sterace?
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od emve »

Použil jsem označení Mercedesu, stěrače s integrovanými ostřikovači, které při ostřiku nenarušují výhled viz video : [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=07AZHkkLR0k[/youtube]

Mám dojem, že Mazda to akorát má obráceně a k ostřiku dochází už při cestě vzhůru, zároveň mají dobře vyřešený odtok ze skla, že voda okamžité mizí. Jsou to detaily, ale potěší. Celkově je auto domyšlené do detailů spíš s německou precizností.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od sima »

To jako vážně vymysleli tak úžasnou finesu, že to stříkalo jen při pohybu stěračů dolů??? Myslím mercedes ostřik. Vždyť to musí drtit sklo na suchoaž to skřípe 8() To bych tedy opravdu nechtěl a dost by mě to sralo.
Pokud mě tedy něco neuniklo, ale nevím co tak?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od VDC »

Ostřikovač v ramínkách stěračů má Previa.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
TheRock
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 445
Registrován: pon kvě 13, 2019 10:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Lang
Bydliště: Praha - Žižkoff
Kontaktovat uživatele:

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od TheRock »

Bosch dělá Jet Wipers a je tam jedna tryska, která stříká z boku nad stěrač. Asi to dost ušetří i kapalinu.
Subaru Forester SG MY 2007 2.0 116kW
Škoda Octavia combi L&K MY 2018 2.0 TDI 110 kW
KTM 500 EXC-F 2018
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4942
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: emveho zkušenosti s Levorgem

Příspěvek od Makovica »

Tak toto zrovna povazujem za zbytocnost. To mi naozaj neprekaza, ze tam bude o zlomok sekundy viac vody. By som skor mal problem vzdy dominat sezonnu kvapalinu pri ttakomto uspornom stierani.
A dobry stierac nepocut ani za sucha :)
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“