Rezervní kolo místo opravné sady

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3126
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Albi »

manuál Legacy IV - prý jedině dozadu! :655:
je tam i zmínka o deaktivaci AWD u automatu (bez VTD)
Přílohy
sparetire.jpg
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od SLegacy »

Albi: Hmm, tak to jsem z toho .. dvanácterák :845: Otázka je, jestli Subaru přikazuje dojezdovku na zadek z důvodu ochrany systému 4x4, nebo z důvodu bezpečnosti jízdních vlastností (jak už se tu několikrát psalo, řízení obstarává předek a brzdění z většiny taky). Je možné, že dojezdovka vzadu namáhá viskózku sice víc, než kdyby byla vepředu, ale Subaru tu (třeba i v rámci vlastní ochrany kvůli žalobám z důvodu nehod s dojezdovkou apod.) upřednostňuje hlavně bezpečnost jízdy s tím, že to viskózka nějak zvládne. Ale těžko spekulovat, když manuál důvody tohoto příkazu neuvádí.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Ivooos »

Příkládám výpis z manuálu Legacy&Outback 2010.

Zde je zase napsáno že vždy na zadek, ale jestli to čistě bezpečnostní nebo technický důvod to nevím. Jen si tam nějak protiřečí, kdy na záčátku tvrdí nepoúžívat jiné než originální aby nedošlo k poškození pohonného ústrojí a o kus dál je zase napsáno že dočasné kolo má vždy menší průměr čím snižuje světlou výšku. Tak se v tom vyznej.

BTW:
Když jsem si byl loni zajezdit ve Vysokém Mýtě tak mě tam místní školitel (mluvil velice rozumě a profoseonálně) přesvědčoval, že horší kolo vždy patří dopředu a má to více důvodů:
1. Limituje mě to více v jízdních vlastnostech a tím mě to nutí jet pomalu.
2. Na špatné silnici vždy dříve nastává smyk zadní nápravy (což řidič pocití takovým tím lechtáním v podpbříšku :850: naprostá pravda, tento pocit moc dobře znám a občas si ho užívám záměrně :657: ) proto lepší kolo má být vzadu aby to lépe ustálo. Smyk přední nápravy má hranici zpravidla mnohem výš než smyk zadní nápravy a je vždy jednodušší auto srovnat. Takže tě to nutí hlídat si předek.
3. V případě neuřízeného smyu přední napravy většinou následuje náraz na předek (na to je auto konstruováno a šance že vylezeš bez zranění je hodně vysoká). Avšak v případě neuřízení zadního smyku většinou následuje rána zboku a tám jsou vždy následky mnohem tragičtější.
Takže nám vysvětlil, že ekonomika provozu (kdy každý dává lepší pneu na předek, protože se rychleji ojíždí, zejména u předohrabů, aby to srovnal) není v souladu s bezpečností.

Podle bezpečností lepší vždy na zadek a snažit se bourat když už se musí předkem a né bokem.

Takže mám pocit že na světě existuje několik teoríí, každá má nějaké pro a proti a nejlepší ze všeho bude, jak už bylo zmíněno, v případě že dojezdovká má stejný průměr a poškození techniky nehrozí, dát tu dojezdovku tam kde se zrovna píchlo a jet s tím jednoduše rozumě do nejbližšího servisu.
Přílohy
Dojezdovka.JPG
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Doro »

Nojono....prasa aby sa f tem fčil vyznalo :713: :4690: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball: :baseball:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
mack
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 530
Registrován: pon bře 15, 2010 9:04 pm
Jméno a příjmení: Martin Zbranek
Bydliště: Nový Hrozenkov

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od mack »

jak to tak vypadá,tak hodím dojezdovku do kopřiv,ale nejdřív budu muset zkusit,jestli se mi tam normální kolo vleze, :655:
Jo a začínám pozorovat,že čím víc tady to forum čtu,tak tím větší mám starosti :839: :ironie: ::-DDD:
Legacy II 2.2 kombi,94 EX
Outback H6 2001,154kw EX
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od Ivooos »

Tak jsem dnes konecne vyresil svoji nespavost. Porad jsem se nemohl smirit s tou lepici sadou, ktero jsem mel ve svem OTB MY11. Kazdy vecer jsem se obracel pri predstave ze pichnu a budu ji muset pouzit.

Sehnal jsem si tedy komplet tenkou dojezdovku na Rezu s pneu o rozmeru 125/70 R17 a koupil na ni novou pneu vetsiho rozmeru 135/90 R17, aby nahodou pri pouziti auticko netrpelo a nemelo pocit ze kulha. Obvod dojezdovky je nyni shodny se standatnim obuti 225/60 R17.

Komplet kolo se bez jakychkoliv uprav bezvadne veslo i do kufru na origos misto, aniz by jsem prisel o ten uloznej prostor nad nim.

Takze spokojenost. Prikladam foto.

PS: Celkovou cenu na kolik me to vyslo radeji psat nebudu, protoze za ty prachy jsem mohl mit zaplacenou asisstancei i na severnim polu a to dozivotne. Ale co by clovek neudelal pro klidny spanek.
Přílohy
Resize of P1020825.JPG
Resize of P1020826.JPG
Resize of P1020836.JPG
Resize of P1020837.JPG
Naposledy upravil(a) Ivooos dne čtv čer 16, 2011 2:23 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od MMira »

Doro píše:Necu vám do toho kecat, ale v manuálu u rézy sem měl vcelku důrazně a tučně psané, že rezerva patří jen na předek a nižší rychlost, kratší vzdálenost (předpokládám, se uvažovalo dojezdové kolo). Takže, pokud je třeba měnit poškozené zadní kolo/pneu, je nutné místo zadního dát přední a rezervu dát na předek....takto to tam je přímo napsané.
Toto beru jako jasný fakt a navíc u forýska už z důvodu LSD to nebudu riskovat jinak (vozím ale normální kolo, tak to řešit nemosím vůbec).
Rezerva patří na předek :4690: :baseball:
A nejlepčí rezerva je stejné kolo, co na autě :657:
tak jsem bohuzel prisel o jednu zadni gumu a musel nasadit rezervu. pak jsem nahledl jsem, precetl si varovani a honem ji prehodil dopredu. a dnes rano jsem se dival do navodu a tam je vyslovne napsano, ze dojezdovka smi byt jen vzadu. je ale pravda, ze jsem mel pocit, ze se to autu tezce nelibilo, prumer prezivsi gumy, mam tam 225/45, a dojezdovky je vyrazne rozdilny.

otazkou tedy je, kde vlastne je pravda
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od mamut »

Já si myslim že nejde o to kde je rozdílnej průměr, jestli vpředu nebo vzadu, ale jde o to že na předku je na kolo kladený podstatně větší boční namáhání a tam by dojezdovka nemusela posloužit.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od MMira »

pocitove se to autu vazne nelibilo, je to WRX, takze LSD vzadu. jinak samozrejme, je-li dojezdovka vepredu, je tomu potreba prizpusobit styl jizdy (takhle pomalu do zatacek jsem snad v zivote nejezdil :D)
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od VDC »

Je-li vzadu LSD, dojezdovka tam nesmí. Jinak je to buřt, jestli jí dáš dopředu nebo dozadu. V každým případě je nutný jí tam dát na nezbytně nutnou dobu a nedělat s tím žádný velký psí kusy. :845:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych to s tím LSD zas tak nepřeháněl... Jde o to, jak moc velký je rozdíl otáček, ale do takovejch 10-20% si myslim, že to je jedno, pokud s tím nejedeš 2000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48974
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od VDC »

No řekněme, že papouškuju informace od Alse. :845:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od HonzaCZ »

I tak si myslim, že to nebude zas taková bublina, jaká se z toho dělá. Ať to dáš na jakoukoliv nápravu, tak se bude zatěžovat mezináprava. Sice rozdíl otáček bude poloviční než na nápravě, ale i tak nějaký bude.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od garmont »

Rád bych so pro forestera pořídil dojezdové kolo - protože mám lpg a ta rezerva fakt překáží.
Můžu mít dojezdovku z octavie, ale má rozměr 125/80 R 15 - a já mám na autě pneu 205/70 R 15 - srovnával jsem v online kalkulačce oba průměry a vychází mi, že ta dojezdovka je menší o 26% - obvod těch 205 je 220,5 cm a dojezdovka má 174,7.
Mám tudíž obavu, abych případně nepoškodil vizco spojku ten rozdíl mi už přijde dost ..nebo to neřešit?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Rezervní kolo místo opravné sady

Příspěvek od telatko »

já jsem zo ze strachu vyřešil tak, že jsem dojezdovku z Legacy vyhodil, a dal jsem si tam místo ní zimní kolo. Akorát v zimě tam budu vozit zase letní :sick:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“