LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

LPG

Příspěvek od tango »

Tak dle neustálích pozitivních a negativních názurů na LPG co kdyby se zde rozrostla debata na to to téma? :mrgreen: Jaký máte zkušenosti a co se týče spolehlivosti jak LPG tak motoru a vše kolem toho :?
Uživatelský avatar
Mráča
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1364
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Jiri Mraček
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mráča »

Pred rokem a pul sem vymenil starou verzi plynu za novou,ktera je napojena primo ma vstriky a za tu dobu absolutne zadny problem co se tyce vykonu motoru a jeho chodu.Neni poznat jestli jedu na benzin ci na LPG.
Potesujici je to,ze mne litr stoji 13 kc pri spotrebe 12l na 100km :D .A ze nejezdim presne podle predpisu
:twisted:
Kam bych LPG nedaval je turbo,to by byl hrich :) .
Pri dnesnich cenach benzinu je to skvela vec.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Příspěvek od tango »

To určitě jo :D Tomáš recht příteli. Dneska je nenzín drahej. Mněl jsem naftu a taky proč jsem ji vymněnil byl důvod zdražení nafty(francouz jeden pitomej :twisted: ). No tady jsem tankoval benon za 27,90 a další den už ho mněli za 28,90 :blee: Je to normální? Lpg tedy je možná varianta. Pokud to dávaj i při prodeji nevého vozu v Subaru tak to určitě nebu špatný. Mraco s tim turbem máš recht. Nápalit do STI lpg tak to by znělo divně,ale ty náklady na jízdu v LPG :D :good:
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Příspěvek od hetzer »

mraca: kolik te stala instalace a kolik rocne najedes km?
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Mráča
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1364
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Jiri Mraček
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mráča »

LPG mne stal 30000kc,byl uplne novy zadna druha ruka a najezdim rocne mezi 25-30 tis.Jednou rocne jedu na kontrolu a ta stoji 200kc.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VDC »

Jakožto zapřisáhlý plynař se hlásím do diskuse 8) Já teda, vzhledem ke stáří mého stroje, mám ještě směšovací klasiku. Ale jsem s tím stejně maximálně spokojen. Vstřikování budu v dohledné době nechávat montovat do Toyoty Previa, což bude nový stroj pro rodinu v domácnosti.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Příspěvek od tango »

No VDC do Toyoty? :D Ty zapřísáhlí Subarák. :good: No dobrá no, je to taky japonec a dost dobrej :mrgreen: Ten plyn je dodrej, ale na diskusíci na starém vebu seo to docela hanilo :cry: Tak nevím. Je pravdou, že je to fakt super věc a taky jízdí dosah je dvojnásobný :good: :winner:
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Příspěvek od nzg »

S LPG jsem mel pozitivni zkusenost v predchozim aute (Legacy 2.0 1995), kde jsem mel primitivni smesovac a toroid misto rezervy.

Hlavnim problemem tohoto systemu bylo,ze to obcas strelilo do sani a kdyz to byla vetsi rana, tak to vyhodilo i kryt vzduchoveho filtru, ale stacilo to nasadit zpet a jet dal. Nekdy to po zaslehu do sani ztratilo vykon a bylo nutne zastavit a provest nasazeni protizaslehove pojistky. Nic prijemneho treba na dalnici.

U motoru, kde nejsou hydrostely je treba kontrolovat a serizovat ventilove vule a to je casto rozhodujici polozka v rovnici, zda se LPG vyplati ci ne.
U meho soucasneho auta jsem o LPG take uvazoval,ale nakonec jsem do neho nesel. Benzin autu chutna vic :D
Naposledy upravil(a) nzg dne úte srp 18, 2009 9:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VDC »

tango píše:No VDC do Toyoty? :D Ty zapřísáhlí Subarák. :good:
tango v případech, kdy Subaru nenabízí vhodnou alternativu, je třeba se dívat i jinde. Potřebuju velkoprostorový auto a to u Subaru prostě nenajdu. Takže jsem si stanovil jednoduchý kritéria, že chci velkoprostorový, japonský, 4x4 auto a vypadla mi z toho Previa a SpaceWagon. Mitsubishi ač japonské mě nikdy neoslovovalo, zato mě totálně oslovila Previa. Je to stará, dobrá, poctivá japonská práce, jakou Toyota uměla a na to auto nenajdeš negativní ohlas. Kromě toho mě zcela pohltil její design, kterej je zcela nadčasovej.
Previa navíc nebude primárně moje auto, ale auto mojí partnerky. Já s ní budu jezdit jen v případech, kdy pojedeme někam celá rodina.
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Příspěvek od tango »

Jasný rozumím :good: . Já to myslel ze srandy, nerad bych se tě dotknul :( . Samozdřejme, že Toyota je super a s tím prostorem je opravdu velmi dobrá na tož variabilitou prostoru :good: . Zkrátka každá značka má své pro a proti. Já mněl Peugeota a vyhovoval mi jeho kufr, ale ten zbytek vůbec. :twisted: . Byl poruchovej až hrůza. Proto padlo slovo na japonce :good: . Spolehlivost je mu vlastní.
Vladimir_xh
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1512
Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm

Re: Lpg

Příspěvek od Vladimir_xh »

V Subárku zatím plyn nemám, určitě ho plánuju. Jinak mám s plynovema autama vcelku dost zkušeností. Do svého posledního plynového auta tj. Felda 1,6 combi jsem dával plyn ve 120tisících kilometrech. Jedná se o starší typ s reduktorem (zplynovačem). Dneska Feldu používám už jen jako pracovní vozítko, má najeto 310 tisíc km a šlape jako hodinky. Takže řeči o tom jak LPG zkracuje životnost motoru jsou jen tlachy lidí co LPG nikdy neměli. Slyšel jsem pár názorů, že by se na dvě nádrže plynu měla vyjet jedna benzínu, tak to mi příde taky jako kravina. Benzín používám jen na start a v průměru tak 1km a pak okamžitě přepínám na LPG.
Můj názor na spokojené používání je: dbát na technický stav auta, zapalovací svíčky a kabely v pořádku, nevyjíždět benzínovou nádrž - mít minimálně 1/2 nádrže (jinak odchází benzínové čerpadlo) a plynař mi tvrdil "nemít děravý výfuk" sice nevím proč, ale možná kvůli lambdasondě a to je asi všechno. Prostě ať si každý spočítá náklady a LPG se prostě ve většině případů vyplatí. Jediné negativum je kam s rezervou. Té se nevzdám, tak překáží v kufru.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Lpg

Příspěvek od tango »

To je pravda. LPG je super na náklady, to je nezdebat, ale na SC foru to moc nedoporučovali tak se ptám jestli to je opravdu takovej problém to LPG dát do Suba , nebo ne :690: ? Mněl jsem ho ve dvou autech a taky naprostá spokojenost :supeer: . No ale boxer je asi :655: trošku jinej no :850: .
Uživatelský avatar
Rudolfo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1956
Registrován: stř srp 05, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Rudolf Weissbrod
Bydliště: Ostrava

Re: Lpg

Příspěvek od Rudolfo »

Přátelé,
ve svých předchozích autech jsem nikdy neměl LPG. Ročně jsem najezdil 30 - 40 tisíc. Teď mám Forestra a od začátku LPG a nemohu si na nějaké problémy stěžovat. Zkrátka jezdí to jak má, jezdí to levně. Výkonově dostačující 110 kW, dobře zpřevodované 5MT s redukcí, i nízké otáčky dobře táhnou. Rezerva v kufru je otravná. Mám ještě mříž (N1). Vyřešil jsem to tak, že to kolo mám nastojato připevněno na pravé straně. Výhoda - je rovná plocha na nákupy. Nevýhoda nedá se tam dát ten zatahovací dekl - roleta. Když jsem jel do Norska, tak rezerva byla nahoře ve velkém boxu a bez problémů se tam vleze. Musíte ji dobře připoutat. Jinak jízdní vlastnosti se dosti změní, když v boxu na střeše máte 75 - 100 kg. Takže bacha.

Mějte se

Ruda
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Lpg

Příspěvek od hetzer »

tango: lpg se nedoporucuje do turba, do atmo bez problemu
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lpg

Příspěvek od VDC »

LPG a turbo je často odsuzovaná kombinace. Ovšem praxe hovoří spíš o tom, že největší chyba je u volantu. Je pravda, že při jízdě na plyn takzvaně na krev, dostává turbo motor větší kouř. Když se ale dodržují zásady, že na plyn se šetří a na benzín se dělají kraviny, tak to dohromady bez problémů funguje. Bushmanski provozuje na plyn GT, který koupil starší od robertal, robertl provozuje turbo forestra na plyn a protože obě tyhle auta jsou servisována v Dobřanech, ptal jsem se alse na to, jak to teda je, ovlivněnej těmahle odmítavejma debatama. Als v podstatě konstatoval to co tady píšu, s tím, že je třeba častěji dělat ventily a prostě víc přemejšlet.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Palivo“