Elektromobilita X ekologie

Odpovědět
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od vrgada »

no ja byl takovy umelec, ze mi jednou u cerpacky LPG dosel i benzin, tenkrat jsem jeste nevedel, jak startovat primo do plynu, tak prisel samozrejme ke slovu i posledni nouzovy elektricky pohon auta-starter a teprve po vyklizeni pozice u stojanu pesi presun s kanystrem pro benzin (palivove cerpadlo bylo vne nadrze)
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od vrgada »

na elektromobilech se mi ale libi ta snaha to technicky resit.Prislo mi, ze klasicka auta dosahla technickeho vrcholu na prelomu tisicileti a nasledovala stagnace a ted se konstrukteri opravdu snazi. Ono to vykrystalizovalo do reseni hybrid. To mi sice prislo jako uplna blbost, protoze je to neuveritelne komplikovane, ale kupodivu umi to udelat, tak aby to spolehlive fungovalo. A pak uz je na vkusu kazdeho, zda vybere tezky kram, ktery ho par km doveze i do prace v emodu, nebo lehci hracku, ktera autu bude sekundovat pri rozjezdech a popojizdeni.
...
Svizne rozjezdy a plynule posouvani se samozrejme resi silny motor s klasickym automatem taky, ale zaplaceno je to enormni spotrebou paliva pri techto rezimech
...
takze mi treba prijde koncepce lexusu pouzitelna atmosestivalec a elektricke AWD, a subaru eboxer vypada taky nadejne
...
navic to bude asi i dobra ojetina, protoze i vymena male baterky bude akceptovatelny naklad, neco jako generalka motoru :-)
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od vrgada »

prirovnal bych to k politickemu tlaku na zarovky s 5ti procentni ucinnosti. Nejdrive byly vysledkem odporne usporne zarivky a jeste s obsahem rtuti uvnitr-protoze preci ekologie a nakonec to vykrystalizovalo v ledky a ty jsou super, sviti srovnatelne s zarovkama ale s padesati procentni ucinnosti.
...
vim, ze srovnani kulha, ale treba politicky tlak pres pocatecni elektromobilovy nesmysl prinese nakonec lepsi auto. protoze hybrid se nenabiji, dojezd zustava a ma az na vahu a slozitost lepsi vlastnosti.
...
tesim se na subaru eboxer.
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Mareka »

Ještě že máme auta s nízkou spotřebou....
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... paign=null
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Traveller »

A to se vyplatí. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Mareka »

Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od VDC »

To jsou dobré zprávy... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Mareka »

Něco pro otestování/porovnání, zda pro řidiče má smysl elektroauto (ekonomicky, dle typu jízd, nabíječek v okolí atp.).
Je to v CZ a také pro iOS.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .emobility
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od zhor »

Jsem se teď bavil s jedním elektrikářem, a ten mi říkal, že elektrika má docela velký ztrátový koeficient přenosu: 3,2. Tzn že aby vylezla 1kW ze zásuvky, se musí v elektrárně vyrobit 3,2kW. A třeba ty obří hnědouhelný rypadla, prý na těžbu spotřebují cca 20% energie, která se z toho natěženého uhlí vyrobí. Třeba někdo znalej potvrdí nebo vyvrátí *_*=*_* Ale co mi tak přijde tak elektrika není moc ekologická ...aspoň ta hnědouhelná, kde máme kolem 40% energie z uhlí
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Tomiq
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1480
Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
Jméno a příjmení: Tomáš P.
Bydliště: Praha - Východ

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od Tomiq »

Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od schmako »

Pěkny rozhovor i o budoucnosti energetiky s Danou Drábovou.
https://m.youtube.com/watch?v=EAYSl_r9F7s

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od námořník »

Tady názor, s kterým se ztotožňuju
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... a-nepotesi
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od VDC »

To bych taky podepsal !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od masha »

Jasný tohle má hlavu a patu ;-) Škoda že už se do ,,ekologie” investovalo tolik bilionu €$£... stejně to je všechno k hovnu ObrázekObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Elektromobilita X ekologie

Příspěvek od sima »

Člověk to vnímá tak nějak sám o sobě, když vidí ty monstra, co za tím vším stojí, kolik materiálu a kolik tohleto " řešení" potřebuje ke svému vzniku, realizaci, kolik materiálů, surovin, vzácných či zdánlivě běžných, standartních. A teď počítejme efekt- výkon vzhledem k nákladům a zhyzděnosti krajiny, dranocování při těžbě vzácných surovin, zabrání pozemků atd.
Moc dobrý článek, moc rád jsem se přesvědčil, utvrdil, že nemusí být člověk odborník, hlavně stačí používat rozum a první dojmy. To platí u všeho, nebojím se říct.
Je to týden zpět, dělal jsem v práci tlakovku průmyslového kotle a při tom čekání, nucené pauze jsem krátce pokecal s velice rozumným revizákem o budoucnosti průmyslových kotlů (taky trochu o kotlech domácího využití) jelikož se tímhle živí a jezdí po větších fabrikách tak má přehled.
Je to jednoduše a zcela logicky špatná cesta, emisní normy tak moc zatěžují a budou finančně zatěžovat hlavně teplárny, potažmo spalovny, až z toho bude jeden velký problém, kdo to vše zaplatí, věčně zvyšovat daně ovčanovi nelze, systém se zacyklí. Hlavně áááále vedlejší náklady nikdo nezapočítává a to že máme ve stavební chemii jedy z tepláren a spaloven je další velký pokrok, doslova hitparáda.
Vše se schová do tabulek a rozborů, přitom jsou tu furt ty samé jedy, jen absorbované do něčeho jiného, rozředěné a následně vysypané do jámy, či použité jinde a vrací se k nám zpět.
Ten nej negativní rozdíl je v tom, že to stojí zbytečně ixnásobně více peněz a technologicky je to složité jak jen to na dnešní dobu jde, následný servis, údržba, periody výměn...a přitom pro nás pro planetu se nic v podstatě nezlikvidovalo, nic navíc, vše tu zůstává, ba hůř skrytě, koncetrovaněji a dlouhodoběji.
Jistě, spoustu věcí se zlepšilo oproti historicky pár let zpět ano, ale vše je za hranou už pomalu teď, natož zítra.
Nejhorší je, že ve výsledku vůči životu, planetě, udržitelnosti života je dnešní vývoj prasečina nej kalibru, protože těm co tahají za nitky v kuloárech a i přímo v křeslech vůbec, ale vůbec nejde o budoucnost, o planetu, o dopad průmyslu o rozumný pokrok, ale jen a jen o vlastní zájmy, jak co urvat, dokud to jde, po nás potopa, otřepané klišé, ale dnes zcela pravdivé a reálné >:-f Jen se to snaží více či méně sotisfikovaněji lépe skrývat než tomu bylo v minulosti.
O to radši jsem si poslechl paní Drábovou, ono to vše souvisí, tyhlety dva rozhovory, články.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“