Elektromobilita X ekologie
Re: Elektromobilita X ekologie
no ja byl takovy umelec, ze mi jednou u cerpacky LPG dosel i benzin, tenkrat jsem jeste nevedel, jak startovat primo do plynu, tak prisel samozrejme ke slovu i posledni nouzovy elektricky pohon auta-starter a teprve po vyklizeni pozice u stojanu pesi presun s kanystrem pro benzin (palivove cerpadlo bylo vne nadrze)
Re: Elektromobilita X ekologie
na elektromobilech se mi ale libi ta snaha to technicky resit.Prislo mi, ze klasicka auta dosahla technickeho vrcholu na prelomu tisicileti a nasledovala stagnace a ted se konstrukteri opravdu snazi. Ono to vykrystalizovalo do reseni hybrid. To mi sice prislo jako uplna blbost, protoze je to neuveritelne komplikovane, ale kupodivu umi to udelat, tak aby to spolehlive fungovalo. A pak uz je na vkusu kazdeho, zda vybere tezky kram, ktery ho par km doveze i do prace v emodu, nebo lehci hracku, ktera autu bude sekundovat pri rozjezdech a popojizdeni.
...
Svizne rozjezdy a plynule posouvani se samozrejme resi silny motor s klasickym automatem taky, ale zaplaceno je to enormni spotrebou paliva pri techto rezimech
...
takze mi treba prijde koncepce lexusu pouzitelna atmosestivalec a elektricke AWD, a subaru eboxer vypada taky nadejne
...
navic to bude asi i dobra ojetina, protoze i vymena male baterky bude akceptovatelny naklad, neco jako generalka motoru
...
Svizne rozjezdy a plynule posouvani se samozrejme resi silny motor s klasickym automatem taky, ale zaplaceno je to enormni spotrebou paliva pri techto rezimech
...
takze mi treba prijde koncepce lexusu pouzitelna atmosestivalec a elektricke AWD, a subaru eboxer vypada taky nadejne
...
navic to bude asi i dobra ojetina, protoze i vymena male baterky bude akceptovatelny naklad, neco jako generalka motoru
Re: Elektromobilita X ekologie
prirovnal bych to k politickemu tlaku na zarovky s 5ti procentni ucinnosti. Nejdrive byly vysledkem odporne usporne zarivky a jeste s obsahem rtuti uvnitr-protoze preci ekologie a nakonec to vykrystalizovalo v ledky a ty jsou super, sviti srovnatelne s zarovkama ale s padesati procentni ucinnosti.
...
vim, ze srovnani kulha, ale treba politicky tlak pres pocatecni elektromobilovy nesmysl prinese nakonec lepsi auto. protoze hybrid se nenabiji, dojezd zustava a ma az na vahu a slozitost lepsi vlastnosti.
...
tesim se na subaru eboxer.
...
vim, ze srovnani kulha, ale treba politicky tlak pres pocatecni elektromobilovy nesmysl prinese nakonec lepsi auto. protoze hybrid se nenabiji, dojezd zustava a ma az na vahu a slozitost lepsi vlastnosti.
...
tesim se na subaru eboxer.
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
Ještě že máme auta s nízkou spotřebou....
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... paign=null
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... paign=null
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11873
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Elektromobilita X ekologie
A to se vyplatí.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
Je třeba začít inkasovat
https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-z ... r2BQU2SYCY
https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-z ... r2BQU2SYCY
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
To jsou dobré zprávy...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
Něco pro otestování/porovnání, zda pro řidiče má smysl elektroauto (ekonomicky, dle typu jízd, nabíječek v okolí atp.).
Je to v CZ a také pro iOS.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .emobility
Je to v CZ a také pro iOS.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .emobility
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2706
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Elektromobilita X ekologie
Jsem se teď bavil s jedním elektrikářem, a ten mi říkal, že elektrika má docela velký ztrátový koeficient přenosu: 3,2. Tzn že aby vylezla 1kW ze zásuvky, se musí v elektrárně vyrobit 3,2kW. A třeba ty obří hnědouhelný rypadla, prý na těžbu spotřebují cca 20% energie, která se z toho natěženého uhlí vyrobí. Třeba někdo znalej potvrdí nebo vyvrátí Ale co mi tak přijde tak elektrika není moc ekologická ...aspoň ta hnědouhelná, kde máme kolem 40% energie z uhlí
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tomiq
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1480
- Registrován: pát říj 18, 2019 12:57 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš P.
- Bydliště: Praha - Východ
Re: Elektromobilita X ekologie
Subaru Forester 2.0 MT 2006
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Outback 2.5 MT 2002
ex Subaru Legacy 2.0 MT 1999
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1257
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Elektromobilita X ekologie
Pěkny rozhovor i o budoucnosti energetiky s Danou Drábovou.
https://m.youtube.com/watch?v=EAYSl_r9F7s
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
https://m.youtube.com/watch?v=EAYSl_r9F7s
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Elektromobilita X ekologie
Tady názor, s kterým se ztotožňuju
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... a-nepotesi
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpr ... a-nepotesi
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 48967
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita X ekologie
To bych taky podepsal !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- masha
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1583
- Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
- Jméno a příjmení: Václav Mašek
Re: Elektromobilita X ekologie
Jasný tohle má hlavu a patu Škoda že už se do ,,ekologie” investovalo tolik bilionu €$£... stejně to je všechno k hovnu
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Elektromobilita X ekologie
Člověk to vnímá tak nějak sám o sobě, když vidí ty monstra, co za tím vším stojí, kolik materiálu a kolik tohleto " řešení" potřebuje ke svému vzniku, realizaci, kolik materiálů, surovin, vzácných či zdánlivě běžných, standartních. A teď počítejme efekt- výkon vzhledem k nákladům a zhyzděnosti krajiny, dranocování při těžbě vzácných surovin, zabrání pozemků atd.
Moc dobrý článek, moc rád jsem se přesvědčil, utvrdil, že nemusí být člověk odborník, hlavně stačí používat rozum a první dojmy. To platí u všeho, nebojím se říct.
Je to týden zpět, dělal jsem v práci tlakovku průmyslového kotle a při tom čekání, nucené pauze jsem krátce pokecal s velice rozumným revizákem o budoucnosti průmyslových kotlů (taky trochu o kotlech domácího využití) jelikož se tímhle živí a jezdí po větších fabrikách tak má přehled.
Je to jednoduše a zcela logicky špatná cesta, emisní normy tak moc zatěžují a budou finančně zatěžovat hlavně teplárny, potažmo spalovny, až z toho bude jeden velký problém, kdo to vše zaplatí, věčně zvyšovat daně ovčanovi nelze, systém se zacyklí. Hlavně áááále vedlejší náklady nikdo nezapočítává a to že máme ve stavební chemii jedy z tepláren a spaloven je další velký pokrok, doslova hitparáda.
Vše se schová do tabulek a rozborů, přitom jsou tu furt ty samé jedy, jen absorbované do něčeho jiného, rozředěné a následně vysypané do jámy, či použité jinde a vrací se k nám zpět.
Ten nej negativní rozdíl je v tom, že to stojí zbytečně ixnásobně více peněz a technologicky je to složité jak jen to na dnešní dobu jde, následný servis, údržba, periody výměn...a přitom pro nás pro planetu se nic v podstatě nezlikvidovalo, nic navíc, vše tu zůstává, ba hůř skrytě, koncetrovaněji a dlouhodoběji.
Jistě, spoustu věcí se zlepšilo oproti historicky pár let zpět ano, ale vše je za hranou už pomalu teď, natož zítra.
Nejhorší je, že ve výsledku vůči životu, planetě, udržitelnosti života je dnešní vývoj prasečina nej kalibru, protože těm co tahají za nitky v kuloárech a i přímo v křeslech vůbec, ale vůbec nejde o budoucnost, o planetu, o dopad průmyslu o rozumný pokrok, ale jen a jen o vlastní zájmy, jak co urvat, dokud to jde, po nás potopa, otřepané klišé, ale dnes zcela pravdivé a reálné Jen se to snaží více či méně sotisfikovaněji lépe skrývat než tomu bylo v minulosti.
O to radši jsem si poslechl paní Drábovou, ono to vše souvisí, tyhlety dva rozhovory, články.
Moc dobrý článek, moc rád jsem se přesvědčil, utvrdil, že nemusí být člověk odborník, hlavně stačí používat rozum a první dojmy. To platí u všeho, nebojím se říct.
Je to týden zpět, dělal jsem v práci tlakovku průmyslového kotle a při tom čekání, nucené pauze jsem krátce pokecal s velice rozumným revizákem o budoucnosti průmyslových kotlů (taky trochu o kotlech domácího využití) jelikož se tímhle živí a jezdí po větších fabrikách tak má přehled.
Je to jednoduše a zcela logicky špatná cesta, emisní normy tak moc zatěžují a budou finančně zatěžovat hlavně teplárny, potažmo spalovny, až z toho bude jeden velký problém, kdo to vše zaplatí, věčně zvyšovat daně ovčanovi nelze, systém se zacyklí. Hlavně áááále vedlejší náklady nikdo nezapočítává a to že máme ve stavební chemii jedy z tepláren a spaloven je další velký pokrok, doslova hitparáda.
Vše se schová do tabulek a rozborů, přitom jsou tu furt ty samé jedy, jen absorbované do něčeho jiného, rozředěné a následně vysypané do jámy, či použité jinde a vrací se k nám zpět.
Ten nej negativní rozdíl je v tom, že to stojí zbytečně ixnásobně více peněz a technologicky je to složité jak jen to na dnešní dobu jde, následný servis, údržba, periody výměn...a přitom pro nás pro planetu se nic v podstatě nezlikvidovalo, nic navíc, vše tu zůstává, ba hůř skrytě, koncetrovaněji a dlouhodoběji.
Jistě, spoustu věcí se zlepšilo oproti historicky pár let zpět ano, ale vše je za hranou už pomalu teď, natož zítra.
Nejhorší je, že ve výsledku vůči životu, planetě, udržitelnosti života je dnešní vývoj prasečina nej kalibru, protože těm co tahají za nitky v kuloárech a i přímo v křeslech vůbec, ale vůbec nejde o budoucnost, o planetu, o dopad průmyslu o rozumný pokrok, ale jen a jen o vlastní zájmy, jak co urvat, dokud to jde, po nás potopa, otřepané klišé, ale dnes zcela pravdivé a reálné Jen se to snaží více či méně sotisfikovaněji lépe skrývat než tomu bylo v minulosti.
O to radši jsem si poslechl paní Drábovou, ono to vše souvisí, tyhlety dva rozhovory, články.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98