Šímův Forejs

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od mnov »

Ozvu se klidně hned. :-) Nemá cenu porovnávat to s turbem. Termostaty nejsou stejné.
Starts to open:
Non-turbo model 80 — 84°C
Turbo model 76 — 80°C
Fully opens:
Non-turbo model 95°C
Turbo model 91°C
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

Aha, dík, na možnou odlišnost termostatu jsem úplně zapomněl, vypustil to, takže nic. Turbo temostat je nataven níže.
Jen si říkám, že jestli otevírá naplno až při 95C, tak je chlazení furt ok, nejspíš jo, jak jsi tu psal už dřív. Mě jen mate ten ventoš, ten se má spustit kdy, na to nemáš data z chytré knížky asi co? :-)
Jestli je pak v pořádku toto. Čidlo třeba, ale to je už dle mě teprv šptná úvaha, no počkám na tvůj log teplot, třeba někdy, když už jsem to tu načal :-) jinak je to jen tápání.
Servisák při diagu, kdy se spouštěl ventoš vyhodnotil, že sahara spíná kdy má, ale to to auto stálo jen na fleku. Byl jsem tehdy u toho...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od mnov »

S ventilátory chladiče je to složitější.
Přílohy
vetraky.jpg
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od VDC »

Na ty teploty si zvykni Šímo. Je to v pořádku. Až když ta teplota leze při normální jízdě někam 97-105, jako onehdá námořníkovi, tak je to situace k řešení.
Ten teploměr je nejzásadnější ukazatel v autě. Ten už mi tolikrát pomohl !!
Teď, než jsem se všiml úniku kapaliny z té prasklé hadičky, už jsem viděl na teploměru, že leze o kousíček vejš, než je normál. A zbystřil jsem. Říkal jsem si, že se něco děje.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od spm »

Jenom jestli sima ode me nechytl nejakou nemoc :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od VDC »

http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od mari75 »

chytil
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

VDC píše:Na ty teploty si zvykni Šímo. Je to v pořádku. Až když ta teplota leze při normální jízdě někam 97-105, jako onehdá námořníkovi, tak je to situace k řešení.
Ten teploměr je nejzásadnější ukazatel v autě. Ten už mi tolikrát pomohl !!
Teď, než jsem se všiml úniku kapaliny z té prasklé hadičky, už jsem viděl na teploměru, že leze o kousíček vejš, než je normál. A zbystřil jsem. Říkal jsem si, že se něco děje.
Děkuji, to rád slyším a četl jsem tvou story.
Dle všeho i dle mnov tabulky( díky mnov! mám uloženo) to vypadá, že při normální jízdě to funguje normálně, ono fakt musím brát v úvahu nejen ty kotáry co jezdím, ale i ty menší kopečky a to asi i jak jezdím, to se pak zátěž motoru mění, znatelně.
Servisák mě říkal, že to vypadá dobře, tak jak má, takhle v létě, v hicu na fleku jo.
Max vyčistit zvenku chladič, ale to jen proto, že to dělají běžně jako prevenci, to mě ostatně říkal nezávisle už předtím. Taky se ptal po pumpě, jsou taky prý různé nevhodné konstrukce, už nepamatuju proč, asi i velikost lopatek, ale to bych teda včil krutě hádal, lovil v paměti...mám to někde poznamenáno, ale já toto spíš vylučuju, jen jsem mu neposlal už zpětně můj typ...
Máš naprostou pravdu Tomáši, teplota vody je nej ukazatel =) =)

Spm nemoc zatím ne, neblázněte, navíc mě přijde, že Jenda už taky zrohovatěl :-D žádné nové story jsem teda nečetl, nechci vám kazit radost, možná jsem něco propásl :-) ;)
Ono u mě je to dané taky postižením všechno měřit, jediná vyjímka jsou baby, tam oko vidí, netřebuju metr ;) to by bylo taky špatně, lítal bych nějak tak jak Dušek kol Holubové v Pelíškách :-D
A hlavně teda špatnými zkušenostmi u druhého auta- peugeot 309,koupil jsem, za chvíli jedem do itálie za prací a auto se začlo přehřívat, jen někdy, kontrolka svítila...
Pak jsme na to přišli, větrák nenasává, ale vyfukuje ouha! Tak jsem přehodil dva káblíky a už to fičelo, jednoduše se chudák auto samo dokázalo většinou uchladit a ještě naopak sálo přes chladič hic od motoru a to i přes Brener, velká poklona mu =) :-)
Jen ty okamžiky mé první dlouhé a důležité cesty s pro mě prvním vysněným autem, nepočítaje dacii předtím...ty nebyly úplně klidné, cesta 1000 km... tak to jen na vysvětlenou, v člověku to zakoření a je fakt, že jak neuchladíš, nejedeš, končíš ;)
Tož tak a je skvělé, že včil teplotu vidím non-stop a nemusím jí navíc sledovat, mám nastavený alarm.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od petr »

já měl dlouhé roky peugeota 306 1.9D a ventilátor jsem slyšel běžet snad jen v chorvatsku v kolonách to auto ho u nás snad ani neseplo a to ani v kopcích nevím jak to měli vymyšlené možná bylo něco špatně nastavené ale auto jezdí dodnes bez problémů, u forestra mi běží ventilátor hrozně často, ale taky zatím vše funguje tak to nějak neřeším, akorát mi to přijde divné a divím se že to ten ventilátor vydrží takové hodiny běžet a to je venku kolikrát zima to mi přijde zvláštní
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Jackylle »

Jak to tu čtu, ventilátor začnu sledovat... ale za cca hodinovou cestu mi ani neroztaje namrzlý sníh na kapotě :-/
To lego teda hicovalo mnohem více...
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Mira »

Lego je 2,5l, to vyrobí víc tepla. U Petra se nedivím, že ventilátor furt maká, protože jízdou to v těch lesních kotárech neuchladíš. :-D
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

Možná nás Petře matou ty dřívější zkušenosti, měl jsi sice ropu, vím, ale i tak. Mě jen trochu už loni překvapila taky ta zima no, že se to vůbec spustí, no už beru v potaz všechny možné okolnosti, občas na to ještě možnááá mrknu, na ventoš.
Míra, tipuju, že Petr vzal v úvahu i zátěž auta ;)
Vše je tedy nejspíš ok, řešit to asi nebudu, jen když tak prevence příležitostně, stejně není čas na kraviny, zbytečně mrhat časem s nejistým výsledkem.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22550
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od spm »

Mne na H6 kapota taky neroztaje, rekl bych, ze to dela ta izolace, pac na trivalci mi jinak tala.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od mnov »

Slíbil jsem, že zaloguji teplotu po výměně rozvodů. Namontoval jsem tyto díly:
Vodní pumpa Hepu P7572
Termostat WAHLER 410230.78D
Sada rozvodového řemene SKF VKMA98109
Nový termostat má o dva stupně nižšší otevírací teplotu než originál.
Graf teploty je zde.
Celý log je zde.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

Díky, jak za použité díly, tak za log.
No chladí ti to teda luxusně, až pro mě teda překvapivě hodně, no navíc je zima...
Předpokládám, že jsi i čistil chladič zvenku? Nebo jsi ho i něčím proplachoval?
Ty 2 stupně rychlejší otvíračky jsou dle mě jen k dobru věci.
To tedy vypadá, že motor byl už standratně zahřátý a výš by už pak zřejmě nešel, pokud by nedostal nějakou nenormální, netypickou zátěž, je tak?
Já jel dnes z chalupy, na pohodu a 95 C tam bylo pořád. Ale úplně stejně se to chová i při zátěži, když tomu dávám čočku, či kopčiska, max tam bylo 96C, zatím co jsem teda odpozoroval. Nevím jak s hodně naloženým vozíkem a výjezdem do těžkých krpálů, strmých převýšení a hlavně v hicech, to jsem zatím chytrý displej neměl a jak známo palubní teploměr se zvýší jen minimálně, on zareaguje to jo, ale až nastane nějaký problém, možnost poškození hlavy, to pak umí i letět nahoru. To jsem byl zrovna o víkendu svědkem, ne tedy u mého lesníka, ale u jiného.
Tak to vypadá, že mě to stejně nedá a preventivně něco podniknu, plán už je, přispěl jsi k tomu hodně taky ty, tak ti teda moc pěkně děkuju ;-D Neříkám, že mám něco nějak špatně, ale vidím, že tobě to chodí jinak, evidentně lépe, že to jde.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“