Strmé řízení Impreza WRX STi
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Strmé řízení Impreza WRX STi
Pár poznatků ohledně kompatibility řízení mezi jednotlivými modely Imprez a jejich strmostí.
Impreza GC a GD by měla mít záměnné řízení. GC měli 3,2 otáčky z rejdu do rejdu, WRX od 2001 mají 3 otáčky, stejně jako STI 2001 až 2005. Uchycení je dvěma sponkama obepínající řízení přes silentblok (jeden hranatý a druhý kulatý).
STi 2005 - 2007 mělo změnu, a došlo ke změně uložení i strmosti. Strmost se zmenšila na 2,5 otáčky a hranatý silenblok byl nahrazen dvěma oky, v každém je jeden šroub a kolem něj silentblok. Toto řízení jde dát na s minimem úprav i na starší GD Imprezy (potřeba jsou delší šrouby na uchycení, mírně přihnout trubky k servo pumpě).
Vzhledem k tomu, že nápravnice jsou pro všechny imprezy stejné (nebo hodně podobné a navzájem záměnné, pár detailů je tam rozdílných) tak řízení z STi, jde kombinovat mezi všemi modely (STi, WRX, kombi, atmosféra). Stačí jenom vyměnit jenom spojovací tyče řízení, protože kombíky jsou užší než sedany. Závity jsou stejné, jenom se liší délkou.
Řízení pro STi 2008 -2014 je modifikované, strmost zůstala na 2,5 otáčky, oka pro uchycení nejsou ve stejné rovině, potrubí ke kompresoru je vedeno jinudy. Po úpravách se dá toto řízení použít aji v GD, ale musí se více vyřezat nápravnice, dát podložka na vyrvonání těch ok, delší šrouby, a předělat potrubí. Řízení z GD nejde upravit pro GH (teoreticky by šlo použít, ale byla by potřeba custom spona, custom silentblok a změnit potrubí. Ale takové díly nikdo asi nedělá, není k tomu důvod, dávat si tam horší řízení).
Řízení pro STi 2015+ je přímo záměnné s STi 2008-2014, došlo k nárůstu strmosti na 2,25 (někde se uvádí až 2,1) otáčky mezi rejdy. Po úpravách (viz výše) jde použít aji do GD. Tyče řízení mají větší závit, takže nejdou použít tyče z jinýc modelů. Nicméně tyče mají kulatý profil, takže se dá prodloužit závit, a tyč zkrátit. Případně se dá použít závaitová vložka do řízení, a dát originál tyčky.
Pravo a levostranné řízení není záměnné (to je snad jasné). Pumpy se měnit nemusí, v pohodě to utáhnou, jenom je lepší použít pro strmější řízení chladič servo kapaliny. Ale není to nutné.
Impreza GC a GD by měla mít záměnné řízení. GC měli 3,2 otáčky z rejdu do rejdu, WRX od 2001 mají 3 otáčky, stejně jako STI 2001 až 2005. Uchycení je dvěma sponkama obepínající řízení přes silentblok (jeden hranatý a druhý kulatý).
STi 2005 - 2007 mělo změnu, a došlo ke změně uložení i strmosti. Strmost se zmenšila na 2,5 otáčky a hranatý silenblok byl nahrazen dvěma oky, v každém je jeden šroub a kolem něj silentblok. Toto řízení jde dát na s minimem úprav i na starší GD Imprezy (potřeba jsou delší šrouby na uchycení, mírně přihnout trubky k servo pumpě).
Vzhledem k tomu, že nápravnice jsou pro všechny imprezy stejné (nebo hodně podobné a navzájem záměnné, pár detailů je tam rozdílných) tak řízení z STi, jde kombinovat mezi všemi modely (STi, WRX, kombi, atmosféra). Stačí jenom vyměnit jenom spojovací tyče řízení, protože kombíky jsou užší než sedany. Závity jsou stejné, jenom se liší délkou.
Řízení pro STi 2008 -2014 je modifikované, strmost zůstala na 2,5 otáčky, oka pro uchycení nejsou ve stejné rovině, potrubí ke kompresoru je vedeno jinudy. Po úpravách se dá toto řízení použít aji v GD, ale musí se více vyřezat nápravnice, dát podložka na vyrvonání těch ok, delší šrouby, a předělat potrubí. Řízení z GD nejde upravit pro GH (teoreticky by šlo použít, ale byla by potřeba custom spona, custom silentblok a změnit potrubí. Ale takové díly nikdo asi nedělá, není k tomu důvod, dávat si tam horší řízení).
Řízení pro STi 2015+ je přímo záměnné s STi 2008-2014, došlo k nárůstu strmosti na 2,25 (někde se uvádí až 2,1) otáčky mezi rejdy. Po úpravách (viz výše) jde použít aji do GD. Tyče řízení mají větší závit, takže nejdou použít tyče z jinýc modelů. Nicméně tyče mají kulatý profil, takže se dá prodloužit závit, a tyč zkrátit. Případně se dá použít závaitová vložka do řízení, a dát originál tyčky.
Pravo a levostranné řízení není záměnné (to je snad jasné). Pumpy se měnit nemusí, v pohodě to utáhnou, jenom je lepší použít pro strmější řízení chladič servo kapaliny. Ale není to nutné.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
a pro geraltose: Vím že poláci dělali aji řízení pro straší GC, a GD. Ale to podle mě museli měnit celé řízení. Od STi 2005, ta tyč hřebene řízení má větší průměr, a je jakoby rozpůlená. Takže se dá vyměnit jenom ta půlka, dát větší hlavu se strmějším převodem.
Jinak mám v kombíku STi 2005 řízení, a naprostá spokojenost. Jenom ze začátku jsem si na tu změnu musel trošku zvyknout, protože i při malém otočení volantu mi byla silnice úzká, ale po pár kilometrech jsem si zvykl, že musím točit fakt málo. No a na sněhu, kdy dáváš různé kontra, atd to je absolutní radost. Cenově mě vyšlo na cca 8 tisíc z USA (včetně pošty a cla).
Jinak mám v kombíku STi 2005 řízení, a naprostá spokojenost. Jenom ze začátku jsem si na tu změnu musel trošku zvyknout, protože i při malém otočení volantu mi byla silnice úzká, ale po pár kilometrech jsem si zvykl, že musím točit fakt málo. No a na sněhu, kdy dáváš různé kontra, atd to je absolutní radost. Cenově mě vyšlo na cca 8 tisíc z USA (včetně pošty a cla).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- geraltos
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř zář 18, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Ota
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Super informace, díky
Já to budu řešit asi teď před zimu (rád bych to měl v lednu hotové).
Jsme domluveny s Jirkou Kalistou,že se udělá repase mého řízení na jen vymění střeva za strmější. Neznám technické podrobnosti ani nevím, kolik to bude stát,ale prý určitě méně, než dávat od Poláků celé řízení jako výměnu,to vychází na 930 EUR
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
Já to budu řešit asi teď před zimu (rád bych to měl v lednu hotové).
Jsme domluveny s Jirkou Kalistou,že se udělá repase mého řízení na jen vymění střeva za strmější. Neznám technické podrobnosti ani nevím, kolik to bude stát,ale prý určitě méně, než dávat od Poláků celé řízení jako výměnu,to vychází na 930 EUR
Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
WRX 2003
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Jen doplněk: WRX od 2001 do 2006 mají 3ot. 2006-2007 má 2.5ot.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Zdar,
chtěl bych strmé řízení na gt99.
můžete sem dat odkazy kde jde koupit?diky.
chtěl bych strmé řízení na gt99.
můžete sem dat odkazy kde jde koupit?diky.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
no záleží jaké chceš a kolik za něj seš ochotný dát.
https://www.ebay.com/itm/Impreza-STI-qu ... 3548056662
nebo zkus kontaktovat pres Facebook PRS Quick Steering Rack z Polska. Jejich ceny neznám, ale myslím že budou trošku levnější (tipuju tak kolem 25-30 tis Kč).
https://www.ebay.com/itm/Impreza-STI-qu ... 3548056662
nebo zkus kontaktovat pres Facebook PRS Quick Steering Rack z Polska. Jejich ceny neznám, ale myslím že budou trošku levnější (tipuju tak kolem 25-30 tis Kč).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11891
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Ještě geraltos by možná mohl poradit...
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
No geraltos to dělal po známostech přes Jirku Kalistu, a šlo to někam do Lotyšska, a tam se stopa ztrácí. Vzhledem k tomu, že udělat to řízení asi nebude tak jednoduchá věc, tak tipuju, že to mohlo jít přes ty poláky, a třeba lotyši jako větší odběratelé mají lepší cenu, nicméně ve výsledku ta cena bude asi hodně podobná.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Mne to delali historicky v AWD a cena byla podobna - presne si to uz nepamatuji (impreza prvni generace)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Strmé řízení Impreza WRX STi
Díky za rady.
Nakonec jsem sehnal řízení od Vašenda Motorsport.
2 otačky mezi rejdy.
30tis.
Nakonec jsem sehnal řízení od Vašenda Motorsport.
2 otačky mezi rejdy.
30tis.