Mazda je super, je to moje pracovní auto, nenápadné, přitom totálně vybavené tím co člověk potřebuje (adaptivní full-led, ventilace sedaček, 360ka kamera). Když jsem přesedl z dieselu tak mě trochu chyběl krouťák ve středních otáčkách samozřejmě, ale jede to docela hezky, i když to není úplně ideální, raději bych 2.5T
. Moc hezký interiér, kamarádi ze Škodovky byli překvapeni, že takhle může vevnitř vypadat auto za 900 a že prej ani Superb za 1,4 takhle nevypadá. Nejen palubka obšitá kůží, ale obecně plasty měkké, příjemné na dotek i pohled. Už jsem tady psal, že když měl kolega půjčenou M2 Competition, její interiér mi připomínal Felicii vedle Mazdy.
Automat v Mazdě je z hlediska chování super, sice jen šestikvalt, ale evidentně se snaží být hodně efektivní, málo klouže na měniči, působí spíš jako DSG, rychle reaguje na pádla, vlastně by mě neurážel ani ve sportovním autě. Na druhou stranu mě neuráží ani CVT v Levorgu. U Mazdy jsem akorát občas měl problém se zpřevodováním, že při přeřazení mám dojem z 3-4 a 4-5 otáčky hodně spadnou a přestane to skokově jet. To se u Levorgu 1.6T nikdy nestává.
Srovnání mám především s Levorgem, s posledním Outbackem 2.5i jsem jel jen jednou. A nevím jestli má smysl srovnávat, je to větší auto a s AWD. Mazda je o něco rychlejší, ale nebude to nic zásadního. Ve spotřebě bude rozdíl značný, jak při rychlé tak pomalé jízdě. Stylem, který dálnici OTB 2.5i jede za 11-12 dá Mazda za 8-9l. Třeba z Itálie do Salzburku jsem s Mazdou dojel za 5,4l, do Prahy pak celkem za 6,4l. Na vybavené/těžší auto střední třídy s benzínem v automatu takřka neuvěřitelné. Do zatáček se to vrhá taky srdnatě. Jediné, co by mě mohlo odradit od dlouhodobého vlastnictví je pověst Mazdy ohledně koroze. Jinak super rodinné auto.
Tak jako jsem udělal porovnání dynamiky dle GPS pro Evo vs M3 vs Golf R, tak plánuju Mazdu 6 2.5i vs Levorg 1.6T vs Outback 3,0R.