LPG
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Jasně, záleží kde jezdíš, mě by síť CNG čerpaček plně dostačovala. Když ale teď odmyslím balkán, dívali jste se někdy poslední dobou na mapu CNG? Jako že by jich bylo málo to opravdu ne.
S elektroautem bych to teda nesrovnával, já bych měl spíš smíšené pocity z té řádně natlačené bomby
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1797391&y ... 0cng&cat=1
S elektroautem bych to teda nesrovnával, já bych měl spíš smíšené pocity z té řádně natlačené bomby
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1797391&y ... 0cng&cat=1
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
Domácí čerpačka se dávala i k novým vozům, byla taková akce, nevím jak dnes, asi nic. Byl to samozřejmě levný typ, tankování trvalo dlouho, ale to přeci nikdo neřeší, dojedeš domů, natankuješ. Jinak ty lepší stáli opravdu velké peníze, majitelé aut se na ní skládali a používali ji pak společně, což si doveu představit jen u úzkého okruhu známýchspm píše:No, mně právě až 250km přijde dost málo. Když vezmu, že asi budeš chtít jezdit hlavně na ten plyn a ne s tím zároveň vyjíždět benzinovou nádrž do mrtě, tak to budeš tankovat spíš pod 200 ujetých km. Takže já bych s tím na té čerpačce stál každý druhý den, což by mě fakt nebavilo A to se stále považuju za osobu, která zas až tak moc kilometrů nenajezdí; jsou tu o dost větší jezdci... Jako do města asi OK, tam se to vydržet dá... ale tam zas nepotřebuješ Subaru Domácí čerpačka hádám, že bude stát nějaké dost brutální peníze …
S tím přívstřikem nevím, to čtu prvně. No vidíš, nakonec občas dojet benálem pro CNG je jen k dobru autu
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Já to vůbec nechtěl shodit, jako úplně nepoužitelné řešení. Nejsem apriori odmítač CNG. Jen si dobře vzpomínám na dobu tak před 15 lety, kdy jsem cestu plánoval podle LPG pump na trase a to i tady po republice. Tak přesně tak se musí v současnosti jezdit s CNG autem. Natipovat si, kde budu cestou tankovat. Ano, lze to a když je na to člověk zvyklej, tak mu to ani nepřijde obtěžující. Ale pořád mi to dává větší smysl na pohyb po více méně stejné trase mezi pumpama nebo okolo nich, takže třeba do města a okolí.
Kdybych měl volit mezi autem na elektriku a na CNG, tak by to vždycky bylo CNG.
Kdybych měl volit mezi autem na elektriku a na CNG, tak by to vždycky bylo CNG.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20648
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: LPG
Myslím že kdybych jezdil se Subaru stejným stylem jako tou Koktou na cng, tak jsem u pumpy stejně často .
Cena koruna na km je však reálná samozřejmě mimo německý dálnice. Tam stále vede palivo satanovo .
Toho že to bouchne bych se nebál. Zatím bouchly jenom wv a to při tankování. Díky korozi nádrží co jsou pod autem. Do určitého rv. Přesto se nikomu nic nestalo.
Do Subaru bych to ale nedával. Jezdil bych s tím jenom s autem kde je to od výrobce.
Na Balkán a dále to samozřejmě nepatří, ostatně tam nepatří ani nové diesely s močovinou . Tam nepatří nic novýho z Evropy na 4 kolech.
Před 30 lety už byla v západní Evropě poměrně rozsahla síť LPG a chyběla u nás. CNG je relativně dost v D, ale zbytek stojí za prd. Takže mě to taky smysl nedává. Maximálně jako alternativa pro druhé auto co jezdí jenom kolem baráku a mám tam i pumpu.
Cena koruna na km je však reálná samozřejmě mimo německý dálnice. Tam stále vede palivo satanovo .
Toho že to bouchne bych se nebál. Zatím bouchly jenom wv a to při tankování. Díky korozi nádrží co jsou pod autem. Do určitého rv. Přesto se nikomu nic nestalo.
Do Subaru bych to ale nedával. Jezdil bych s tím jenom s autem kde je to od výrobce.
Na Balkán a dále to samozřejmě nepatří, ostatně tam nepatří ani nové diesely s močovinou . Tam nepatří nic novýho z Evropy na 4 kolech.
Před 30 lety už byla v západní Evropě poměrně rozsahla síť LPG a chyběla u nás. CNG je relativně dost v D, ale zbytek stojí za prd. Takže mě to taky smysl nedává. Maximálně jako alternativa pro druhé auto co jezdí jenom kolem baráku a mám tam i pumpu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG
výstižnénámořník píše: Na Balkán a dále to samozřejmě nepatří, ostatně tam nepatří ani nové diesely s močovinou . Tam nepatří nic novýho z Evropy na 4 kolech.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: LPG
Řekne mi někdo prosím co všechno obsahuje LPG AG Teleflex? Budu ho vyndavat z auta a jde mi o kabeláž pod palubkou. Jestli a kde jsou nějaký relé ještě před jednotkama.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Pod palubkou nebude nic, kromě ovládacího panelu LPG, který je připojen jen do jednotky plynu.
Všechno je v motorovém prostoru a k nádrži to vede s trubkou paliva.
Všechno je v motorovém prostoru a k nádrži to vede s trubkou paliva.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: LPG
Díky. Kouknu na to.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
LPG do původní elektroinstalace moc nezasahuje. Jediné co to potřebuje je napájení a to se dává přímo z baterky, přes vlastní pojistku. Největší zásah je připojení benzínových vstřikovačů. Tam je originál vedení přerušeno a vedeno přes LPG jednotku. Jsou na to sady kabelů s konektory, ale většinou se to řeší přeštípnutím originál vodičů. Tak jedině na to si dát pozor.
Ostatní zásahy do původní instalace jsou jen volitelné a u Subaru mě napadá snad jen připojené spínání zapalovací cívky, ale to lze jen ucvaknout.
Ostatní zásahy do původní instalace jsou jen volitelné a u Subaru mě napadá snad jen připojené spínání zapalovací cívky, ale to lze jen ucvaknout.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: LPG
Něco k CNG. Kamoš má služební ovci origo plyn. Ročně nalítá 50 tisíc a nikdy se mu nestalo, že by jel někudy, kde by nebyla v dosahu pumpa. Nedávno jsme tím jeli na pánský víkend. Najeto ke 400 km, 70% dálnice v autě 4 kucí (ca. 360 kg), náklad 5 plných bas a plavky. To vše se spotřebou 4,3 kg/100km, takže fakt kačku kilák. Nádrž na 15 kg plynu není tedy jen na 200 km. On s tim sám či ve dvou najede 400 km, takže u pumpy tak často zas není. Negativní je směšnej výkon na tak velký auto, ale na dálnici to 130 udrží i s klimou. Takže rozhodně se to v našich končinách vyplatí oproti dýzlu mnohem víc i díky nulový silniční dani. Navíc to fakt vůbec nesmrdí. A nevim jak kde, ale CNG v Brně natankujete i u Benziny.
A nejvíc komický na tom je, že i tak to má start/stop.
A nejvíc komický na tom je, že i tak to má start/stop.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG
Až nedokážu udržet v provozu Forejse na LPG, což je tak 1,30-1,50 Kč/km za palivo podle toho kde natankuji, tak jdu do něčeho na CNG.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20648
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: LPG
Cng je bohužel oproti Lpg poměrně málo rozšířený a pokud máš pumpu třeba 20km od baráku, tak už je to docela opruz.
V D je jich poměrně dost, ale treba v NL se daj spočítat na prstech.
Oproti naftě opruz stále hlídat kde je cestou pumpa, pak různý zajížďky někam kde ta pumpa není a má bejt a myslím že víc než 250 km jsem nedával. Ale my na spotřebu nikdy nejezdili, ale na rozdíl od baterek tam je ještě benzín a tak se dá v západní Evropě jezdit více méně bez problémů . Kdyby se věnovala část duracelový energie a peněz,cng, tak už jezdí evropa dávno bezemisně.
V D je jich poměrně dost, ale treba v NL se daj spočítat na prstech.
Oproti naftě opruz stále hlídat kde je cestou pumpa, pak různý zajížďky někam kde ta pumpa není a má bejt a myslím že víc než 250 km jsem nedával. Ale my na spotřebu nikdy nejezdili, ale na rozdíl od baterek tam je ještě benzín a tak se dá v západní Evropě jezdit více méně bez problémů . Kdyby se věnovala část duracelový energie a peněz,cng, tak už jezdí evropa dávno bezemisně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: LPG
V Brně je si 7 pump s cng, nejlevnější má asi dopravní podnik, už jsem tam viděl i frontu. Kvituju hlavně ty autobusy, protože ono se z nich nehulí, žádnej smrad, navíc mají i klimatizaci, což oceňuji i jako uživatel. Zatím ovšem výrobci aut i ostatního na CNG drží ceny vyšší než za naftu. Takže cenově se to vyplatí při nájezdu aspoň 20 tis. ročně, což ovšem třeba u služebáků a busů je legrační nájezd. A životnost nádrží je 20 let, takže ani revize nepotřebujete.
A třeba nechápu, proč např. plynaři, konkrétně Innogy mají furt spoustu služebáků naftovejch, když mají vlastní pumpy.
A třeba nechápu, proč např. plynaři, konkrétně Innogy mají furt spoustu služebáků naftovejch, když mají vlastní pumpy.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
No my už osobní auta máme nová jen cng.
Ovce na cng je jízdními vlastnostmi hnus. Ale laciné to je.
Místo justy bych bral cng citygo. To jezdí za směšný peníze
nasmrdlany v NOTE 9
Ovce na cng je jízdními vlastnostmi hnus. Ale laciné to je.
Místo justy bych bral cng citygo. To jezdí za směšný peníze
nasmrdlany v NOTE 9
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR