LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Jasně, záleží kde jezdíš, mě by síť CNG čerpaček plně dostačovala. Když ale teď odmyslím balkán, dívali jste se někdy poslední dobou na mapu CNG? Jako že by jich bylo málo to opravdu ne.
S elektroautem bych to teda nesrovnával, já bych měl spíš smíšené pocity z té řádně natlačené bomby :-/
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1797391&y ... 0cng&cat=1
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

spm píše:No, mně právě až 250km přijde dost málo. Když vezmu, že asi budeš chtít jezdit hlavně na ten plyn a ne s tím zároveň vyjíždět benzinovou nádrž do mrtě, tak to budeš tankovat spíš pod 200 ujetých km. Takže já bych s tím na té čerpačce stál každý druhý den, což by mě fakt nebavilo A to se stále považuju za osobu, která zas až tak moc kilometrů nenajezdí; jsou tu o dost větší jezdci... Jako do města asi OK, tam se to vydržet dá... ale tam zas nepotřebuješ Subaru Domácí čerpačka hádám, že bude stát nějaké dost brutální peníze …
Domácí čerpačka se dávala i k novým vozům, byla taková akce, nevím jak dnes, asi nic. Byl to samozřejmě levný typ, tankování trvalo dlouho, ale to přeci nikdo neřeší, dojedeš domů, natankuješ. Jinak ty lepší stáli opravdu velké peníze, majitelé aut se na ní skládali a používali ji pak společně, což si doveu představit jen u úzkého okruhu známých :-)
S tím přívstřikem nevím, to čtu prvně. No vidíš, nakonec občas dojet benálem pro CNG je jen k dobru autu :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Já to vůbec nechtěl shodit, jako úplně nepoužitelné řešení. Nejsem apriori odmítač CNG. Jen si dobře vzpomínám na dobu tak před 15 lety, kdy jsem cestu plánoval podle LPG pump na trase a to i tady po republice. Tak přesně tak se musí v současnosti jezdit s CNG autem. Natipovat si, kde budu cestou tankovat. Ano, lze to a když je na to člověk zvyklej, tak mu to ani nepřijde obtěžující. Ale pořád mi to dává větší smysl na pohyb po více méně stejné trase mezi pumpama nebo okolo nich, takže třeba do města a okolí.
Kdybych měl volit mezi autem na elektriku a na CNG, tak by to vždycky bylo CNG.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Souhlas s tím cestováním...i s ostatním.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: LPG

Příspěvek od námořník »

Myslím že kdybych jezdil se Subaru stejným stylem jako tou Koktou na cng, tak jsem u pumpy stejně často :-D.
Cena koruna na km je však reálná samozřejmě mimo německý dálnice. Tam stále vede palivo satanovo :-).
Toho že to bouchne bych se nebál. Zatím bouchly jenom wv a to při tankování. Díky korozi nádrží co jsou pod autem. Do určitého rv. Přesto se nikomu nic nestalo.
Do Subaru bych to ale nedával. Jezdil bych s tím jenom s autem kde je to od výrobce.
Na Balkán a dále to samozřejmě nepatří, ostatně tam nepatří ani nové diesely s močovinou :-). Tam nepatří nic novýho z Evropy na 4 kolech.
Před 30 lety už byla v západní Evropě poměrně rozsahla síť LPG a chyběla u nás. CNG je relativně dost v D, ale zbytek stojí za prd. Takže mě to taky smysl nedává. Maximálně jako alternativa pro druhé auto co jezdí jenom kolem baráku a mám tam i pumpu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

námořník píše: Na Balkán a dále to samozřejmě nepatří, ostatně tam nepatří ani nové diesely s močovinou . Tam nepatří nic novýho z Evropy na 4 kolech.
:-D výstižné
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: LPG

Příspěvek od vodi »

Řekne mi někdo prosím co všechno obsahuje LPG AG Teleflex? Budu ho vyndavat z auta a jde mi o kabeláž pod palubkou. Jestli a kde jsou nějaký relé ještě před jednotkama.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Pod palubkou nebude nic, kromě ovládacího panelu LPG, který je připojen jen do jednotky plynu.
Všechno je v motorovém prostoru a k nádrži to vede s trubkou paliva.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: LPG

Příspěvek od vodi »

Díky. Kouknu na to.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

LPG do původní elektroinstalace moc nezasahuje. Jediné co to potřebuje je napájení a to se dává přímo z baterky, přes vlastní pojistku. Největší zásah je připojení benzínových vstřikovačů. Tam je originál vedení přerušeno a vedeno přes LPG jednotku. Jsou na to sady kabelů s konektory, ale většinou se to řeší přeštípnutím originál vodičů. Tak jedině na to si dát pozor.
Ostatní zásahy do původní instalace jsou jen volitelné a u Subaru mě napadá snad jen připojené spínání zapalovací cívky, ale to lze jen ucvaknout.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: LPG

Příspěvek od Mira »

Něco k CNG. Kamoš má služební ovci origo plyn. Ročně nalítá 50 tisíc a nikdy se mu nestalo, že by jel někudy, kde by nebyla v dosahu pumpa. Nedávno jsme tím jeli na pánský víkend. Najeto ke 400 km, 70% dálnice v autě 4 kucí (ca. 360 kg), náklad 5 plných bas a plavky. To vše se spotřebou 4,3 kg/100km, takže fakt kačku kilák. Nádrž na 15 kg plynu není tedy jen na 200 km. On s tim sám či ve dvou najede 400 km, takže u pumpy tak často zas není. Negativní je směšnej výkon na tak velký auto, ale na dálnici to 130 udrží i s klimou. :-D Takže rozhodně se to v našich končinách vyplatí oproti dýzlu mnohem víc i díky nulový silniční dani. Navíc to fakt vůbec nesmrdí. A nevim jak kde, ale CNG v Brně natankujete i u Benziny.
A nejvíc komický na tom je, že i tak to má start/stop. <:-<
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Až nedokážu udržet v provozu Forejse na LPG, což je tak 1,30-1,50 Kč/km za palivo podle toho kde natankuji, tak jdu do něčeho na CNG. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: LPG

Příspěvek od námořník »

Cng je bohužel oproti Lpg poměrně málo rozšířený a pokud máš pumpu třeba 20km od baráku, tak už je to docela opruz.
V D je jich poměrně dost, ale treba v NL se daj spočítat na prstech.
Oproti naftě opruz stále hlídat kde je cestou pumpa, pak různý zajížďky někam kde ta pumpa není a má bejt a myslím že víc než 250 km jsem nedával. Ale my na spotřebu nikdy nejezdili, ale na rozdíl od baterek tam je ještě benzín a tak se dá v západní Evropě jezdit více méně bez problémů :-). Kdyby se věnovala část duracelový energie a peněz,cng, tak už jezdí evropa dávno bezemisně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: LPG

Příspěvek od Mira »

V Brně je si 7 pump s cng, nejlevnější má asi dopravní podnik, už jsem tam viděl i frontu. :-) Kvituju hlavně ty autobusy, protože ono se z nich nehulí, žádnej smrad, navíc mají i klimatizaci, což oceňuji i jako uživatel. :-D Zatím ovšem výrobci aut i ostatního na CNG drží ceny vyšší než za naftu. Takže cenově se to vyplatí při nájezdu aspoň 20 tis. ročně, což ovšem třeba u služebáků a busů je legrační nájezd. A životnost nádrží je 20 let, takže ani revize nepotřebujete.
A třeba nechápu, proč např. plynaři, konkrétně Innogy mají furt spoustu služebáků naftovejch, když mají vlastní pumpy.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od ybrcek »

No my už osobní auta máme nová jen cng.
Ovce na cng je jízdními vlastnostmi hnus. Ale laciné to je.
Místo justy bych bral cng citygo. To jezdí za směšný peníze

nasmrdlany v NOTE 9
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Odpovědět

Zpět na „Palivo“