BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon srp 12, 2019 7:33 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Gryc
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Jak jsem psal benzín jsem měl a s ročním nájezdem kolem 20k km je to již moc bohužel nejsem Kelner :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
20tis je podle mě teprve hranice, kdy se ti diesel začne oproti benzínu vyplácet
když budu předpokládat, že koukáš po ojetějších autech, tak budeš muset počítat s investicemi v řádech nejnižších desítek tisíc za rok u téměř každého auta (značky)...
když budu předpokládat, že koukáš po ojetějších autech, tak budeš muset počítat s investicemi v řádech nejnižších desítek tisíc za rok u téměř každého auta (značky)...
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon srp 12, 2019 7:33 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Gryc
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Skulile to nemusí být až tak pravda v rodině máme několik dieselů a investice do nich skoro žádná mimo provozní věci jako oleje filtry brzdy. Ano strašák toho že tam jsou vstriky, čerpadlo, turbo tam je ale zatím nic. Legacy se mi líbí ale benzínové stojí moc a navíc LPG zabírá potřebné místo v kufru a bez rezervy nejezdím...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
A bavime se o ojetem aute za 50-100 tisic nebo za 500.000 a vys? To zejmena u diesla bude hrat docela roli, ne?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon srp 12, 2019 7:33 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Gryc
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Oboje (pro mě i v rodině) je cenovka cca 100k
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
dle mých zkušeností je u takovýchto aut všeobecně problém s EGR, vstřiky, silentbloky a všeobecně přední nápravou (větší váha dieselu a naše "kvalitní" silnice)
dále dle sofistikovanosti motoru to mohou být vířivé klapky, lopatky turba a turbo všeobecně, spojka kvůli většímu krouťáku a s tím spojený přítlačák/ setrvačník
ale problém bych viděl spíše v tom, že u nás není bohužel obvyklé, aby se první a druhý majitel vozidla pečlivě starali a dodržovali (resp. i snižovali km mezi) servisní intervaly a jakmile skončí záruka, tak se nejezdí na servisy skoro vůbec a to se pak začne projevovat u starších ojetin
pokud se ale nový majitel o auto začne starat a něco do něj investuje, může to být spolehlivý a kvalitní auto (bavím se spíše o "prémiovějších" DE a JPN značkách)
ale může to být taky pěkný strašák a kasička...
dále dle sofistikovanosti motoru to mohou být vířivé klapky, lopatky turba a turbo všeobecně, spojka kvůli většímu krouťáku a s tím spojený přítlačák/ setrvačník
ale problém bych viděl spíše v tom, že u nás není bohužel obvyklé, aby se první a druhý majitel vozidla pečlivě starali a dodržovali (resp. i snižovali km mezi) servisní intervaly a jakmile skončí záruka, tak se nejezdí na servisy skoro vůbec a to se pak začne projevovat u starších ojetin
pokud se ale nový majitel o auto začne starat a něco do něj investuje, může to být spolehlivý a kvalitní auto (bavím se spíše o "prémiovějších" DE a JPN značkách)
ale může to být taky pěkný strašák a kasička...
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
U auta za 100K bych o dieselu neuvazoval ani nahodou. Mozna az na 2 vyjimky - jednalo by se auto po znamych/pribuznych, kde bych znal perfektne servisni historii, nebo bych byl automechanik a mohl si na aute radu veci opravit sam
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Diesel se dá pořídit i za takové peníze, kupující musí pečlivě vybírat. Nesmí moc hledět na km nájezd, ale skutečný stav auta. Viděl bych to na auta do r.v 2006, kde ještě není tolik el. věcí a dpf. Já bych favorita měl, což zde sem tam prezentuji. U tohoto auta bych si hlavně pohlídal stav podvozku, který na našich tankodromech trpí
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon srp 12, 2019 7:33 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Gryc
BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Jsem dost schopný a zvládám spoustu věcí čištění EGR nebo výměna turba či vstřikovaču není problém. Spojku si měním běžně...
Rád se vrtám v autech
Nicméně jak jste psali nezajímá mě nájezd km ale stav v hledáčku malém i volvo V70 se skoro 500 000km r.v. 2010. DPF mi nevadí já bych ho rád protože často cestu po EU a bez euro4 si neškrtnu
Rád se vrtám v autech
Nicméně jak jste psali nezajímá mě nájezd km ale stav v hledáčku malém i volvo V70 se skoro 500 000km r.v. 2010. DPF mi nevadí já bych ho rád protože často cestu po EU a bez euro4 si neškrtnu
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Jen pro info spotreba u OTB MY16 2.0D, manual do Chorvatska a zpet s par vylety, dohromady 2100km plne nalozeny s pricniky na hagusech (nechce se mi to uz davat dolu) 6.3 litru. Dalnice na tempomat 140, ostatni cca dle povolenych limitu. Co se tyce regenerace, tak jsem zaznamenal jednu tam a druhou zpet, ale treba mi nejaky unikly (to jen k tematu, jak tu nekdo psal, ze mu to v jednom kuse pri vyssich teplotach na dovolene regenerovalo). Jinak mam po 50k spotrebu cca 6.8 litru a to jezdim 90% mesto (Brno, takze prevazne dvojka, trojka...o)).
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Do cca 60k km som nemal problém s častými regeneraciami a aj spotrebu som mal ako ty ale s pribúdajúcimi km sa hlavne v lete začali skracovať. A čím vyššie teploty tým horšie. V zime je to pohoda. Aktuálne mám 110k km a s častejšími regeneraciami sa kazí aj priemerná spotreba. Prvý rok som mal 6.8l/100km aktuálne po 5 rokoch sa hýbem niekde okolo 7.3l/100km odkedy som ho kúpil, teda od nova. To leto dieselu nerobí dobre a aj na zahraničných fórach sa to dá nájsť... Napr. daj do Googlu pitrac DPF saga a mas chvíľku čo čítať
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Danielo:
už jsem to tu psal minule, ale já mám přesně opačnou zkušenost a když je venku nad cca 25°C, tak při vyšší zátěži motoru vyleze teplota na čidlech DPF a katalyzátoru nad 400°C a pak se regeneruje "pasivně" a % zaplnění se pomalu snižuje a k řízenému vypalování mi teď dochází po více jak 1500km, dokonce jsem už přesáhl i 2000km jak byly minulý měsíc ty vedra.
prakticky každý kopeček v dálniční rychlosti (s naloženým autem určitě) znamená pasivní vypalování DPF, zaplnění se pak drží kolem 50% celkem dlouhou dobu
po městě moc nejezdím, tak je možné, že taková jízda je v létě problém
také jsem si všiml, že v určité situaci dochází k navyšování % zaplnění po 1% pořád, dokud se buď nezvýší teplota na DPF nad 400°C nebo se nedosáhne 65% zaplnění filtru a pak se spustí vypalování a nebo se toho procenta do konce cesty nedosáhne a při další je to procento nižší a chová se to standardně
nedokázal jsem zatím vysledovat, za jakých podmínek se toto děje, ale většinou se mi to stalo, když jsem z práce najel asi po cca 2km na dálnici a zvyšuje se to jak píšu výše, tím, že to tu mám do kopce, tak se ve většině případů dostanu na 400-450°C a pak to přestane stoupat, ale někdy už mám zaplněno např. přes 60% a to se pak spustí regenerace, ikdyž normálně by to ještě pár desítek km vydrželo
ale vy už máte novější motory, tak se mohlo něco změnit
už jsem to tu psal minule, ale já mám přesně opačnou zkušenost a když je venku nad cca 25°C, tak při vyšší zátěži motoru vyleze teplota na čidlech DPF a katalyzátoru nad 400°C a pak se regeneruje "pasivně" a % zaplnění se pomalu snižuje a k řízenému vypalování mi teď dochází po více jak 1500km, dokonce jsem už přesáhl i 2000km jak byly minulý měsíc ty vedra.
prakticky každý kopeček v dálniční rychlosti (s naloženým autem určitě) znamená pasivní vypalování DPF, zaplnění se pak drží kolem 50% celkem dlouhou dobu
po městě moc nejezdím, tak je možné, že taková jízda je v létě problém
také jsem si všiml, že v určité situaci dochází k navyšování % zaplnění po 1% pořád, dokud se buď nezvýší teplota na DPF nad 400°C nebo se nedosáhne 65% zaplnění filtru a pak se spustí vypalování a nebo se toho procenta do konce cesty nedosáhne a při další je to procento nižší a chová se to standardně
nedokázal jsem zatím vysledovat, za jakých podmínek se toto děje, ale většinou se mi to stalo, když jsem z práce najel asi po cca 2km na dálnici a zvyšuje se to jak píšu výše, tím, že to tu mám do kopce, tak se ve většině případů dostanu na 400-450°C a pak to přestane stoupat, ale někdy už mám zaplněno např. přes 60% a to se pak spustí regenerace, ikdyž normálně by to ještě pár desítek km vydrželo
ale vy už máte novější motory, tak se mohlo něco změnit
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Skulile:
No na diaľnici sa to správa aj mne takto, 130km/h je málo ale keď idem 140km/h tak sa mi to správa ako tebe. Ale na okreskách kde nevieš dosiahnuť pasívnu regeneráciu tak tam sa začne DPF rýchlo zanasat. V meste urobím 5-6 kratších jázd (50-80km) a už mám 65% v DPF a aktívna regenerácia...
Ja jazdím žiaľ aj mesto a v lete je to hotova katastrofa..., v zime nie je problém ani mesto. V zime aj v meste dám 400-500 km medzi regeneraciami. A akonáhle jazdím aj diaľnice tak v zime mám v pohode aj 3000km medzi regeneraciami. V lete resp. pri teplotách cca 10 a viac sa to správanie DPF managementu prudko mení, žiaľ k horšiemu, a to mám odpozorovane za cca 5 rokov. A mám pocit že sa to zhoršuje s tým ako sa DPF postupne zanasa nespalitelnym popolom. Diagnostika mi píše že je zanesené nespalitelnym bordelom na cca 45%. Ale čidlo na to neexistuje a je to len štatisticky vypočítaná hodnota, takže to kľudne môže byť aj viac a aj menej. Skôr sa prikláňam k tomu že viac, kôli jazdeniu v meste. Ak by som dal DPF vyčistiť tak je dosť možné že znova budem mať 60k km pokoj Teraz to riešim tak že minimalizujem používanie auta v meste a chodím MHD, bike,... DPF sa mi v pohode regeneruje a DPF kontrolka sa mi ešte ani raz nerozsvietila takže som zatiaľ v kľude
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
No na diaľnici sa to správa aj mne takto, 130km/h je málo ale keď idem 140km/h tak sa mi to správa ako tebe. Ale na okreskách kde nevieš dosiahnuť pasívnu regeneráciu tak tam sa začne DPF rýchlo zanasat. V meste urobím 5-6 kratších jázd (50-80km) a už mám 65% v DPF a aktívna regenerácia...
Ja jazdím žiaľ aj mesto a v lete je to hotova katastrofa..., v zime nie je problém ani mesto. V zime aj v meste dám 400-500 km medzi regeneraciami. A akonáhle jazdím aj diaľnice tak v zime mám v pohode aj 3000km medzi regeneraciami. V lete resp. pri teplotách cca 10 a viac sa to správanie DPF managementu prudko mení, žiaľ k horšiemu, a to mám odpozorovane za cca 5 rokov. A mám pocit že sa to zhoršuje s tým ako sa DPF postupne zanasa nespalitelnym popolom. Diagnostika mi píše že je zanesené nespalitelnym bordelom na cca 45%. Ale čidlo na to neexistuje a je to len štatisticky vypočítaná hodnota, takže to kľudne môže byť aj viac a aj menej. Skôr sa prikláňam k tomu že viac, kôli jazdeniu v meste. Ak by som dal DPF vyčistiť tak je dosť možné že znova budem mať 60k km pokoj Teraz to riešim tak že minimalizujem používanie auta v meste a chodím MHD, bike,... DPF sa mi v pohode regeneruje a DPF kontrolka sa mi ešte ani raz nerozsvietila takže som zatiaľ v kľude
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
V inzerci je XV z roku 2012, najeto 212 tisic km a motor kaput. A cena, za kterou se prodava? 77 tisic Kc...
https://auto.bazos.cz/inzerat/109596113 ... -d-4x4.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/109596113 ... -d-4x4.php
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem
Inzerát byl vymazán. Že by zmizel tak rychle?