Motoristicke zpravy
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
No, k dani... kazdy dva roky s tim jezdite na technickou, kde se i odectou a zapisou kilometry. Staci?
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Tomáši, to se ví, nejvíc životnímu prostředí škodí lidi. I na té chůzi po okolí bychom určitě něco našli. Navíc člověk dýchá a tím produkuje CO2. A když si usere, tak dokonce metan! A nic z toho by nevadilo, kdyby lidi nebyli tak nechutně přemnožení...
spm: tuhle jsem četl článek o nějakém němci, co si koupil elektro Smart z druhé ruky, po pár měsících baterka začala vykazovat fatální závadu a jedinou možností byla výměna, v lepším případě repase (ale i ta byla skoro za půl mega). Tak to má na zahradě jako schovku na zahradní nářadí Ony ty baterky vydrží dlouhodobě fungovat, fungují dobře, ale když se to posere, je to kurva drahý. A je to loterie. A dřív nebo později se poserou všechny. Tak trochu podobné jako Boxer Diesel
spm: tuhle jsem četl článek o nějakém němci, co si koupil elektro Smart z druhé ruky, po pár měsících baterka začala vykazovat fatální závadu a jedinou možností byla výměna, v lepším případě repase (ale i ta byla skoro za půl mega). Tak to má na zahradě jako schovku na zahradní nářadí Ony ty baterky vydrží dlouhodobě fungovat, fungují dobře, ale když se to posere, je to kurva drahý. A je to loterie. A dřív nebo později se poserou všechny. Tak trochu podobné jako Boxer Diesel
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Spm: nemusíš ani na technickou. VŠECHNY současné elektromobily mají "trvalou" konektivitu nezávislou na vůli uživatele (nevypneš to).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- clay
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2274
- Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
- Jméno a příjmení: Michal Šprachta
- Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
Taky bysme si mohli myslet, že EET nikdy nebude a ejhle. A takové kontrolní hlášení k DPH ...to je posusnanicko. A sledování kdy se nakupovaný materiál dostal do shengenu a ký výrobky ze shengenu....twl to je vše k posrani, a analýzou zjistí jaký kupuješ milence kalhotky. Takže bych se nebál, že si cestu k penězům nenajdou. Clay
Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Subaru Outback H6 3,6 2010
Re: Motoristicke zpravy
Už jsi někdy slyšel termín "hlídaný spotřebič", případně " inteligentní spotřebič"?Tapan píše:Takže mi jako budou chodit domů kontrolovat zásuvky, jestli nenabíjím elektromobil? Nebo to vezmou paušálem přes najeté kilometry? Dají mi nabíječku s jinými koncovkami, která bude pasovat jen do zásuvky s extra měřením a nepůjde použít žádná redukce? Nebo to bude nějaká paralelní napěťová či frekvenční soustava?
Třeba to mají ošéfované, ale já jsem jenom prostý maloměšťák, já si to neumím představit
Pro dobíjení elektroaut je už dneska speciální (levnější) tarif, protože kdybys měl platit 5 korun za jednu kWh, tak by se ti to asi finančně zas tak moc nelíbilo.
Tento "zelený" tarif ti pan HDO poskytne jenom v době, kdy bude elektriky přebytek, nebo kdy se mu to zlíbí a postupně bude vše řídit centrální počítač adresně, možná jenom pro vyvolené...
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Při 5kWh to sice je o dost dražší, ale pořád levnější, než běžný ropák... Taky to není kdy pan HDO řekne, ty pravidla jsou daný dneska zákony, takže pořád to nemůžou spínat úplně libovolně, jak se jim zachce.
Ale Tapanovu odpověď to hlavně furt neřeší, protože pan HDO sice sepne, žereš levnější elektriku, ale žereš na ní úplně všechno, takže z tohohle pohledu to pořád nic neřiká. (A dle mě je to fakt jedno, protože jak jsem řekl, tak stát ty kilometry stejně ví, takže ta daň se už dneska dá dopočítat velice lehce). A mimochodem teda hlavně když budeš mít přímotopy, tak ti ten pan HDO spíná tuším 22 hodin denně... za v podstatě +- stejný peníze, co jinak dostaneš s elektromobilním tarifem.
Ale Tapanovu odpověď to hlavně furt neřeší, protože pan HDO sice sepne, žereš levnější elektriku, ale žereš na ní úplně všechno, takže z tohohle pohledu to pořád nic neřiká. (A dle mě je to fakt jedno, protože jak jsem řekl, tak stát ty kilometry stejně ví, takže ta daň se už dneska dá dopočítat velice lehce). A mimochodem teda hlavně když budeš mít přímotopy, tak ti ten pan HDO spíná tuším 22 hodin denně... za v podstatě +- stejný peníze, co jinak dostaneš s elektromobilním tarifem.
Re: Motoristicke zpravy
Dvacetihodinovka je dneska určená na topení, ale kolik hodin bude v budoucnu určeno pro elektromobilitu, to je ve hvězdách.spm píše:Při 5kWh to sice je o dost dražší, ale pořád levnější, než běžný ropák... Taky to není kdy pan HDO řekne, ty pravidla jsou daný dneska zákony, takže pořád to nemůžou spínat úplně libovolně, jak se jim zachce.
Ale Tapanovu odpověď to hlavně furt neřeší, protože pan HDO sice sepne, žereš levnější elektriku, ale žereš na ní úplně všechno, takže z tohohle pohledu to pořád nic neřiká. (A dle mě je to fakt jedno, protože jak jsem řekl, tak stát ty kilometry stejně ví, takže ta daň se už dneska dá dopočítat velice lehce). A mimochodem teda hlavně když budeš …
A že je nějaký režim spínání určen zákonem ???
Nenech se vysmát
I norimberské zákony byly "určeny zákonem".
A co se dobíjení elektroaut týče, tak pro smysluplné a rychlé dobití je potřeba přípojka 3x63A a nejlépe poblíž trafostanice
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Vím o tom dost málo, ale slyšel jsem mnohokrát, že rychlonabíjení těm baterkám až tak moc dobře nedělá...takže 3x63 A pro stanici u obchoďáku dejme tomu, ale že by to musel mít každý doma, to opravdu ne.
Faktem každopádně je, že s tím německým energetickým vyšilováním (OZE, odstavit jaderky) bude mít energetika co dělat i bez elektrických autíček.
Faktem každopádně je, že s tím německým energetickým vyšilováním (OZE, odstavit jaderky) bude mít energetika co dělat i bez elektrických autíček.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22736
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Motoristicke zpravy
Ono ještě hodně záleží, co tam vlastně máš. Na to, abys nabil baterie, potřebuješ vždycky DC napájení. A jsou dvě možnosti, jak toho docílíš. První je, že ty auta mají tu nabíječku v sobě. Tedy ty autu přivedeš kus šňůry s AC napájením, auto si z toho vyrobí DC a nabíjí tím baterku. V autě se dá nějakým způsobem konfigurovat kolik si má brát šťávy, třeba kvůli tomu, když máš jenom 16A zásuvku, tak aby sis tím nevyhazoval jistič. Nicméně ty nabíječky v těch autech nebývají nějak zvlášť výkonné. Jednak skoro vždycky jsou jednofázové (3 fáz má aktuálně snad akorát nějaký Renault), takže 3xcokoliv ti na to bude k prdu, protože to auto to nevyužije. A jednak stejně jsi limitovaný tím výkonem, co ta nabíječka v autě umí. Nechci teď úplně kecat, ale řekl bych, že na víc než 32A stejně dneska asi nevyužiješ.
No, druhá možnost je, že ta nabíječka je to venku a přímo do auta už jde DC. Tohle je případ všech těch rychlonabíječek a tímhle se do toho dá narvat hromada energie. Problém je, že tohle nebude případ nabíječek v obchoďáku a nejspíš takovou nabíječku nebudeš mít ani doma. Z úplně stejnýho důvodu: je to drahý. Fakt kurevsky strašně moc drahý.
No, druhá možnost je, že ta nabíječka je to venku a přímo do auta už jde DC. Tohle je případ všech těch rychlonabíječek a tímhle se do toho dá narvat hromada energie. Problém je, že tohle nebude případ nabíječek v obchoďáku a nejspíš takovou nabíječku nebudeš mít ani doma. Z úplně stejnýho důvodu: je to drahý. Fakt kurevsky strašně moc drahý.
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Motoristicke zpravy
Bezna norska cerpaci stanice
Uz jsou tady tesly, co najely vic nez 200 tisic kilometru a kapacitu baterky maji 90 procent, elektrickej golf, co najel 150 tisic. Zima az pet mesicu v roce. Soudim, ze detsky nemoci uz to ma asi vychytany a baterky neodchazeji. Pravdepodobnost, ze zaklepe subaru diesel je radove vyssi, ze na TSI u VW preskoci retez nejspis taky.
Uz jsou tady tesly, co najely vic nez 200 tisic kilometru a kapacitu baterky maji 90 procent, elektrickej golf, co najel 150 tisic. Zima az pet mesicu v roce. Soudim, ze detsky nemoci uz to ma asi vychytany a baterky neodchazeji. Pravdepodobnost, ze zaklepe subaru diesel je radove vyssi, ze na TSI u VW preskoci retez nejspis taky.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Motoristicke zpravy
Jestli to není kachna, tak to bude mazec. Dvojnásobný výkon a dokonce pětinásobný točivý moment při stejných rozměrech jako mají nynější elektromotory? Tak to na běžný auto s pohonem 4x4 budou stačit dva motorky velikosti toho co máme v pračce, pro střelce dejme tomu v cirkulárce ......ale ti blbci budou stejně stavět nesmysly co budou mít přes 500 Ps http://www.autoforum.cz/predstaveni/ame ... -internetu
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Motoristicke zpravy
Tapane, myslel jsem samozřejmě, jak to dostaneš do všech baráků, až budou mít všichni v každym baráku 2 elektroauta. Jestli máš v garáží zásuvku je celkem jedno. Ale sám píšeš, že problém je distribuční soustava, tak asi chápeš o čem mluvím. Udělat si zásuvku v garáži je v porovnání s tím celkem sranda.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14846
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Motoristicke zpravy
Ano, Honzo, to samozřejmě chápu, však je to můj vystudovaný obor. Podstata mé odpovědi byla v tom, že ani ti největší optimisté nečekají, že najednou budou mít všichni elektromobil z roku na rok. On ty elektromobily totiž musí někdo nejen zaplatit, ale taky vyrobit. I 10 let je málo. Počátky automobilismu taky neznamenaly, že najednou bylo v Československu X milionů aut se spalovacím motorem a benzínka v každý prdeli. A nemyslím si, že jejich vznik a infrastrukturu tehdy někdo dotoval. Prostě to pro většinu lidí bylo tehdy drahé a basta, ostatní jezdili na voze tažném koňmi. V tržním prostředí je na posílení infrastruktury času dost, stačí chtít. Otázka je, jestli je to cesta nebo slepá vývojová větev. Moje dosavadní zkušenosti říkají, že vnucována násilím bývá spíš ta slepá větev. Ale někdo si možná myslí, že fotovoltaika je naše budoucnost a záchrana. I o ní si myslím, že je to bezva technologie pro specifické účely, ale nahrazovat jí plošně veškerou výrobu je nesmysl. Mají (elektromobily a fotovoltaika) dokonce i podobné problémy v důsledku pokřivení trhu, a to nepřipravenou infrastrukturu (myslím teď severské země, u nás je množství elektromobilů na úrovni statistické chyby).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Motoristicke zpravy
No, však v tom se shodneme. O čem se vlastně dohadujeme?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3911
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motoristicke zpravy
Myslím, že nám všem vadí, že se někdo velice silně pokouší (a daří se mu to) vnucovat lidem pomocí legislativy (a tlakem peněz), co je dobré a co ne.
Je to něco proti principům volného trhu. Ale v současné Evropě je trh už tak pokřivený různými dotacemi, neziskovkami, mluvení lidí, co ničemu doopravdy a do hloubky nerozumí, do všeho jen proto, že mají nějakou niternou potřebu "zachraňovat" svět a přitom ho směřují k záhubě!
Předpokládám, že to se nám (myslím, že tu jsme většinou technicky vzdělaní lidé s jistými nemalými zkušenostmi z praktického života) na tom všem nelíbí. Proto tu takto diskutujeme.
Je to něco proti principům volného trhu. Ale v současné Evropě je trh už tak pokřivený různými dotacemi, neziskovkami, mluvení lidí, co ničemu doopravdy a do hloubky nerozumí, do všeho jen proto, že mají nějakou niternou potřebu "zachraňovat" svět a přitom ho směřují k záhubě!
Předpokládám, že to se nám (myslím, že tu jsme většinou technicky vzdělaní lidé s jistými nemalými zkušenostmi z praktického života) na tom všem nelíbí. Proto tu takto diskutujeme.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)