LPG nastavení svépomocí

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od VDC »

Vítej Petře. Myslím, že je potřeba ještě instalovat ovladač k tomu kabelu. Už je to 2 roky, co jsem to dělal, tak si to pamatuju jen matně, ale myslím, že to tak bylo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2171
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od parabolD »

Případně se podívat do správce zařízení, jaký com port přibyl (jestli vůbec) a v programu ho zadat...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
petr13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 31, 2019 8:31 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od petr13 »

Děkuji za rady kouknu se na to co se s tím dá dělat .
petr13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 31, 2019 8:31 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od petr13 »

Zdravím pánové .Tak dnes bojuji se spuštěním ovladače ke kabelu Magic 2 a samotného programu no výsledek žádný >:( asi jsem počítačoví antitalent :-) . Jsem si naivně myslel ,že stáhnu programy a budu už seřizovat LPG .Tak neví kde udělal tesař chybu :-D .Nic méně i tak děkuji všem co se mi snažily poradit .Jak tak koukám přes rameno servisáka tak obsluhu programu bych zvládl což o to :-) ,ale holt program nemám :-(
petr13
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: stř črc 31, 2019 8:31 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od petr13 »

Zdravím tk se mi dneska podařilo zprovoznit diagnostiku Megic 2 a komunikuje s autem :-D .Teď se jen naučit správně ladit :-D .Děkuji všem za rady co mi daly vše jak bylo řečeno mi pomohlo .
Kuchta
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: sob říj 22, 2016 10:27 am
Jméno a příjmení: Michal Kuchař

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od Kuchta »

Zdravím. Mám Forestera S-turbo 125kw. Systém LPG je tam Magic G4,reduktor Magic 3 compact (tlak nastaven na 1,2bar),vstřikovače Magic FX (3mm trysky). A teď k problému: Auto při jízdě,když už docházelo LPG tak automaticky nepřeplo na benzín ale začalo to škubat. Přestalo to jet na plyn tak jsem to přepnul na benzín,dojel na benzínku a natankoval plyn. Dva nebo tři dny jsem jezdil na plyn a bylo to v pořádku. Další den auto jelo špatně (cukalo,dusilo se,kolísal volnoběh). Zajel jsem stím k plynaři tady u nás v Liberci,který magic nedělá ale má na to diagnostiku. Tak to narychlo připojil na diagnostiku a zkalibroval to při volnoběhu. Prý to bylo na plyn strašně chudý. Asi jo protože to vůbec nejelo. Že by plynová jednotka z nějakýho důvodu smazala nastavenou mapu? Dobrý,zaplatil jsem za diagnostiku a jel jsem dom. Druhý den najednou z ničeho nic při rozjezdu z křižovatky auto chcíplo (plynu bylo dost). A od tý doby nešlo přepnout na plyn vůbec. Plynař už neměl čas. Tak jsem si koupil diagnostický kabel v ceně té jedné diagnostiky od plynaře. Po připojení diagnostiky to ukázalo nízký tlak plynu. Opravdu to ukazovalo 0bar i při otevřených ventilech. Takže vadný MAP senzor. Objednal jsem nový ale ten typ co jsem tam měl už se nevyrábí. Fajn,koupil jsem nový typ s jiným konektorem (místo 4 pinů má 5 pinů). Vyměnil jsme konektor a MAP senzor. Tlak už to ukazuje a všechno funguje. Teď přichází na řadu seřízení plynu. Dal jsem Automatické nastavení,to proběhlo v pořádku. Ale plynové vstřikovače vstřikují oproti benzínovým jednou tak dlouho. Např. že benzínové 2ms a plynové 4ms. Náklon je 70,1% a pohyb 0,8ms. Když náklon snížím tak auto nejede a dusí se. Cokoliv změním tak je to jen horší a nemůžu se k těm benzínovým ani přiblížit. Přitom tomto nastavení auto jede stejně jako na benzín. Je možný že je to takhle v pořádku? Nebo byl by mi prosím někdo ochotný s nastavením pomoci? Přikládám i screenshoty mapy a modelu. Obrázek Obrázek
Subaru Forester SF S-turbo
redidlos6006
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: ned črc 12, 2020 10:26 am
Jméno a příjmení: Radim Lepič

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od redidlos6006 »

Z těch 2x delších časů při nízkém zatížení si nic nedělej.
Co mi z toho vychází: Benzínové vstřiky jsou oproti magic fx rychlejší v otvírání.
Pokud chceš spravit ten náklon(%), tak ten první bod násobiče (0,8) zvedni na 2,2(ale pouze ten první bod)==> odhaduji, že ti náklon spadne k 25% a pohyb bude právě 2,2ms - je to kosmetická úprava, nemá na nic vliv, protože otevření benzín. vstřikovače <1ms nebude. Tím ten model nebude provokovat ostatní, ani tebe.
Ještě bych zvednul bod 1,7 na 1,8. Bod 1.53 už se sice tváří jako bohatý, ale v tom vysokým zatížení je ta bohatší směs lepší.

Kdyby jsi sem potom hodil nově najetou mapu, budu rád.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dracekvo »

Dokázal by mi někdo pomoci s diagnostikou a nastavením polského EuropeGas?
Jednotka je https://www.lpg-europe-gas.cz/produkty/basico-24

Zatím jsem jen pustil autokalibraci a tím moje snažení skončilo. Auto při běhu na LPG háže chybu chudá směs (P0171 System Too Lean Bank 1). Na benzín jsem teď vyjel jednu nádrž a chybu to nezahlásilo ani jednou. Koukal jsem na první lambdu a ta se zdá taky reaguje v pořádku.
Po kalibraci jsem najel něco málo přes 30km, ale mapa je furt prázdná.

Mám podezření na odcházející vstřik. Vstřikovače BRC (oranžové) a co jsem koukal jeden stojí 2500,- takže dost peněz na to abych to ladil systémem pokus / omyl.

Edit: a neví někdo proč má jeden vstřik delší čas? Není v tom rozdíl, jestli to běží na LPG nebo benzín.
Přílohy
1599324074639.jpg
1599324074819.jpg
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Autokalibrace nastaví jenom volnoběh. Mapa se potom musí vytvořit za jízdy. Tento systém neznám, ale co jsem koukal do návodu, tak by se měla vytvářet automaticky, pokud je to povoleno. Z těch fotek však nic nepoznám. :-) To je nečitelné.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dracekvo »

Sbírání mapy by snad mělo být to zaškrtávátko kontinuelní režim. Zkusím teď jezdit na benzín. Jestli si jednotka třeba nejdříve nemusí nasbírat benzínovou mapu.

Ale spíš se nabízí otázka. V jednom vláknu jsem našel zajímavou radu. Než řešit drahé vstřiky. BRC mě střeba stojí 2500,- a pokud už jeden odchází, bude asi otázka času, než odejde další, tak vyjde lépe to nechat vyházet a nahradit to systémem magic, kterej prej vyjde cca na 12 tis. Tož je o 2 tis více, než komplet výměna vstřiků.

Mě se tahle poslká jednotka moc nelíbí. Vlastně vůbec nekomunikuje s autem, tak nevím jak může vůbec provádět nějakou kalibraci. Jediné co ví je doba vstřiku od benzínu a počet otáček.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od VDC »

Výměna za Magic4 je běžný postup u aut dovezených z Německa, které mívají Teleflex, kde jeden vstřik stojí 4000
Magic4 je dobrej systém, hezky nastavitelnej a věci na to stojí pár korun. Třeba vstřik necelý 3 stovky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dracekvo »

To už jsem právě četl v jiném vlákne, že vstřik stojí 300.

V mém autě je to zajímavé. Byla tam zástavba při novotě od dealera v IT. Nejspíše BRC. Jenže pak se to někomu asi rozbilo. Tak zůstali vstřiky BRC a je tam připojená ta polská krabička Europegas.

Nebo se ještě nabízí vyházet ty vstřiky BRC a zapojit tam magic vstřiky. Jestli je teda ta jednotka umí.

[
H2000/EG2000 type
ABC 1,9 Ohm; H2100; EG2000 type A+ 1,3 Ohm; Keihin; BRC 1.9 Ohm; Rail IG1 3
Ohm; Rail IG5 3 Ohm; Magic Jet; Matrix; Matrix HD344/HD544; Rail IG3 Horizon 2
Ohm; Rail IG3 Horizon 2.8 Ohm; Reg OMVL Fast; Valtek 30 3 Ohm; Valtek 30/Rail
IG1 2 Ohm; Valtek 30/Rail IG1 1 Ohm; Valtek 34; WGS 11/14/18/24; RAIL IG7
Navajo LP/HP
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od mnov »

Magic FX vstřiky jsou rychlejší než ty BRC, takže dát je tam se stávající jednotkou by neměl být problém. Navíc nikde v návodu nevidím, že by se zadával konkrétní typ vstřiku, jako tomu je u jednotek Magic.
Zaškrtnutí toho kontinual by mělo povolit automatické vytváření mapy. Já bych zkusil mapu vymazat. A uvidí se, zda se vytváří. :-) Mělo by si to potom asi samo přepnout na benzín.
Cena nového Magic FX je cca 6 stovek.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dracekvo »

Vstřiky se tam zadávají. Vypsal jsem tu o příspěvek výš seznam.
Teď tam mám BRC 1.9 Ohm
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: LPG nastavení svépomocí

Příspěvek od dracekvo »

Tak jsem zjistil, že mi sičí BRC vstřik přes konektor elektriky. Přímo zevnitř :D A druhej taky okněkud utíká, je to slyšet po vypnutí motoru, než se to odtlakuje.
A navíc jak jsem konektor rozpojil a pak zapojil, tak auto jelo kuckavě, až se rozsvítilo pečený kuře. Stačilo konektorem zahejbat a zase to nějak jede.
Takže výměna vstřiků se stala poněkud aktuální.
Nejraději bych tam nechal dát nějaký levnější jak BRC se zachováním současné jednotky. Byl by to asi nejméně agresivní zásah a nejméně finančně náročný.

Jo a taky mám tlak v plynu 15 bar, což nevím jestli je dobře. Co jsem to tu pročítal, tak se doporučuje 12.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Palivo“