Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
emveho zkušenosti s Levorgem 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 5124
Bydliště: Most
Ještě přibyly nějaký doplňky, led vnitřní osvětlení ,19ky kola, nový 17 a 18 a pár drobností.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř zář 06, 2017 11:03 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Delší dobu jsem chtěl sepsat poznatky do dalšího dílu porovnání Levorgu (MY16) a Golfu R (MY18, manuál), tedy aut v mnoha parametrech odlišných, avšak cenově poměrně srovnatelných (rozdíl v ceně našich specifikací po slevách byl cca 100 tis. Kč ve prospěch Levorgu), které se dělí o místo v rodinné garáži.

Golfa jsem v létě zajížděl na beskydských okreskách cestami bez cíle, vzali jsme ho projet přes Dolomity a v zimě jsem ho konečně vyzkoušel na sněhu. Ačkoliv není eRko nějakým velkým zdrojem emocí, tak funguje naprosto skvěle ve všech disciplínách a situacích. Je kompaktní a obratné pro městské ježdění, rychlé a hbité na okreskách, za sucha, na mokru i sněhu, a komfortní a efektivní na dálnicích. Dokonale univerzální auto. S Levorgem se taky rád vozím, příjemné a komfortní auto, které mě svádí spíš k plynulé a pohodové jízdě, eRko je ale určitě zajímavá alternativa pro dynamicky orientované řidiče.

Z hlediska dynamiky v přímce eRko zcela určitě naplnilo očekávání, na pružnost a předjíždění na okreskách je příjemnější, než moje M3 E92, která se musí hodně točit, aby předvedla svých 420 koní. eRko jede všude. Na sněhu minimálně pro čistou a rychlou stopu funguje haldex páté generace taky skvěle.

Z hlediska provozní efektivity Golf očekávání možná i překonal. Na cestě do Dolomit jsem s ním jel stejnou trasu jako předchozí rok s Levorgem, takže bylo možné porovnat spotřebu ve stejných režimech na stejných cestách. Obě auta měly v době měření najeto cca 3000 km, takže ještě nebyly zcela finálně zajeté (dle mých zkušeností je to po cca 10 000 km), výsledky jsou následující:

1) Dálnice na subaristu (110 tempomat, omezení 100 na trase Kufstein - Innsbruck)

Levorg - 6,0l @ 105 km/h
Golf R - 6,3l @ 106 km/h

2) Dálnice svižněji (150-160, když to provoz dovolí, třípruh na rakouské A1)

Levorg - 9,2l @ 137 km/h
Golf R - 8,3l @ 136 km/h

3) Cesta zpět IT-CZ

Levorg - 8,0l @ 94 km/h
Golf R - 7,6l @ 98 km/h

Uvedené hodnoty jsou dle PP. Palubní počítač Levorgu je dost optimistický (cca -0,6l oproti realitě), zatímco Golf R ukazuje naprosto přesně. Takže reálná spotřeba Golfu R na celém tripu byla o litr nižší než u Levorgu, na rychlejší dálničních úsecích rozdíl ve prospěch Golfu R ještě narůstá, v tomto případě na 1,5l. Takže koncernových 310 koní je méně žíznivých, než japonských 170. [!]


Přílohy:
IMG_0199.JPG
IMG_0199.JPG [ 198.93 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0244.JPG
IMG_0244.JPG [ 254.89 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0691.JPG
IMG_0691.JPG [ 150.42 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0252.JPG
IMG_0252.JPG [ 112.38 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0688.JPG
IMG_0688.JPG [ 114.43 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0260.JPG
IMG_0260.JPG [ 139.3 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]
IMG_0262.JPG
IMG_0262.JPG [ 239.95 KiB | Zobrazeno 1225 krát ]

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R
sob úno 24, 2018 2:49 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: stř kvě 25, 2011 10:36 pm
Příspěvky: 1541
Zajimave, diky! A jak je to prosim se zvukovym odhlucnenim - nejaky zasadni rozdil?

_________________
_____________________________
DEAD: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
PRODÁNO: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
PRODÁNO: Subaru Impreza STI, Type R, MY98


sob úno 24, 2018 4:18 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: ned pro 29, 2013 9:58 am
Příspěvky: 135
Zajimave! Skoda, ze nemas DSG, by me zajimalo o kolik by to spotrebu zvedlo.


sob úno 24, 2018 8:34 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Levorg je velmi dobře odhlučněn od motoru a podvozku. Golf je od podvozku hlučnější a od motoru dle režimu (v Eco téměř tak tichý jak Levorg, v Normal záměrně relativně hlučný přes rezonátor a v Race velmi hlučný přes rezonátor + otevřená klapka ve výfuku). Z hlediska aerodynamického hluku je na tom lépe Golf R.

Jinak Golf R je velmi efektivní i při víkendových projížďkách. Když jsme se s kamarádem jeli projet přes kopečky, jeho Giulia QV (3,0 biturbo, 510k), která třeba na dálnici dokáže být velmi úsporná s ohledem na výkon, jela v tandemu za 20l a eRko za 11l. Jeli jsme na mokru, takže ne úplně na max, chvílemi rychle, přes obce klidně. A taky bylo vidět, že eRko je hrozně snadné řídit rychle, zejména právě na mokru, takže i mnohem silnější auta potřebují velmi schopného řidiče, aby Golfa porazily. Je to prostě velmi efektivní stroj.

Kamarád měl verzi s DSG (po faceliftu 7-kvalt) půjčenou, jel jsem v tom, a určitě to nežere víc, než manuál. Na dálnici spíš o něco málo méně, díky dlouhé sedmičce. Manuál je v eRku super, ale má dost krátké převody, což je ideální pro pružnost, ale na dálnici točí poměrně hodně (na 6ku ve 165 cca 4000 ot.). Pokud bych chtěl eRko jako cestovní/dálniční auto, tak určitě s DSG. Ten náš je spíš na okresky s nájezdem do 10 tis. km/rok.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


sob úno 24, 2018 8:57 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Po čase zase výlet s Levorgem ještě za sněhem do Alp. V tomto ohledu povedený výlet, nahoře pět metrů sněhu, dnes nasněžilo i dole v údolí.

Méně vydařená však byla jízda s Levorgem, musím říct, že jsem se na něj trochu urazil, konkrétně tedy na tolik diskutovanou pohonnou jednotku. V prvním příspěvku jsem ji tady obhajoval, spíš jako druhý pohled na četnou kritiku, že to nejede a žere, možná i proto, že jsem očekával pokles spotřeby po zajetí, v záběhu jsem na to tolik nešlapal a taky jsem nevěděl, jak moc kecá palubní počítač. Možná je to taky tím, že jsem se mezitím automobilově dost posunul...

Nicméně letos mě cestovat v Levorgu doslova uráželo. Musím říct, že kombinace dynamiky a spotřeby je opravdu tristní. Nejede to (ok, asi adekvátně výkonu), ale žere to výkonu naprosto neadekvátně. Trasa ValMez - Mondsee na cestě do Alp dovolenkovým tempem na pohodu (plynule lehce nad limity) dle PP za 9,6l, nicméně dle dotankování za 10,53l. Za mě naprosto neadekvátní hodnota vzhledem k objemu, stylu jízdy a nabízené dynamice, viz srovnání s Golfem R o pár příspěvků zpět.

Závěrem jen podotýkám, že Levorg je fajn auto na ježdění kolem komína a občas nějaký výlet na pohodu, za ty peníze velmi dobře vybavený, automat, čtyřkolka, super podvozek, odhlučnění od motoru... ale kdo to používá jako cesťák a lítá s tím křížem krážem po republice a mimo ni, toho lituju.


Přílohy:
IMG_2338.JPG
IMG_2338.JPG [ 370.47 KiB | Zobrazeno 766 krát ]
IMG_2345.JPG
IMG_2345.JPG [ 199.81 KiB | Zobrazeno 766 krát ]

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R
pon dub 29, 2019 8:44 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10667
Bydliště: Hradubice
Omáčka přesunuta do Levorg jako cesťák

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
čekatel od 13.05. na Outback BS 2.5 CVT ES MY19

ex Forester 2.0D Active MY09 6.7 l/100km


čtv kvě 02, 2019 9:03 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Levorg a Mazda 6

Nějaký čas teď budu mít k dispozici Mazdu 6 (benzín 2,5i 6AT 194k, Revolution Top), dost mě zajímalo srovnání s Levorgem, novináři u obou chválí jízdní vlastnosti a v obou případech se jedná o zajímavé a méně všední alternativy ke koncernové šedi. Fakt je, že Levorg spadá spíše do nižší střední třídy, nebo možná na pomezí se střední třídou, Mazda 6 je klasický zástupce střední třídy, ale cenově to vychází dost podobně.

Takže první dojem z Mazdy... je super. Cestuje se mi s ní asi líp, než s éčkovým mercedesem minulé generace, se kterým jsem nějaký čas před lety jezdil (facelift W212, MY14). To už je docela pochvala, mazda se hrozně příjemně řídí, dobře se v tom sedí, je to velmi dobře odhlučněno, super výbava (ventilované sedačky, matrix LED světla s odstiňováním provozu, HUD, 360st kamera, audio Bose 11x repro, digitální štít), moc hezký interiér... Motor je docela zajímavý, Mazda jak známo nešla cestou downsizingu, místo toho má zajímavé atmosférické motory s velkým kompresním poměrem 13:1, nově s možností odpojení 2 válců, které nepotřebují filtr pevných částic. V praxi to opravdu funguje, minimálně z hlediska provozní efektivity, nečekal jsem, že může 2.5 benzín v automatu ve střední třídě jezdit za tak málo viz foto níže (trasa RPR - ValMez a zpět, tedy žádný nereálný průměr někde na trase z kopce).

Negativa - auto mi připadá trochu schizofrenní, nejraději bych se v něm rozvalil, zapnul si v létě ventilaci sedaček, poslouchal super audio a v izolaci od ostatních zvuků se v klidu a pohodě přesouval kam potřebuju, ale auto se snaží být na mě zbytečně sportovní, ačkoliv je do 2500 ot. tichoučké, ve vyšších otáčkách se asi snaží hrát na Mazdu MX5, motor už je až příliš slyšet a mám dojem, že i výfuky, pak je tu podvozek, ten je dost podobný Levorgu, trochu tužší a po Praze lehce bojuje na 19" kolech, ale do zatáček se vrhá srdnatě.... o to víc ale nechápu absolutně chybějící boční vedení sedaček, ze kterých non-stop vypadávám... v tomto Levorg jasně vede

Závěr - velmi zajímavá alternativa k Levorgu, zvlášť teď s ukončením výroby 1.6 DIT a příchodem atmo dvoulitru s poměrně nelichotivými dynamickými parametry, ale u Mazdy 6 je čtyřkolka pouze s naftou


Přílohy:
IMG_2409.JPG
IMG_2409.JPG [ 310.19 KiB | Zobrazeno 372 krát ]
IMG_2798.JPG
IMG_2798.JPG [ 304.44 KiB | Zobrazeno 372 krát ]
IMG_2795.JPG
IMG_2795.JPG [ 319.92 KiB | Zobrazeno 372 krát ]

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R
sob čer 08, 2019 11:46 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1303
Zdar, spotřeba 5,2 je skvělá. Odhadneš, kolik by ve stejném režimu pro srovnání měl outback H6 a levorg? Dvakrát tolik?
Majdu jsem zkoušel s tímto motorem v minulé generaci, tam ještě na 2 válce nejezdil. Ale určitě je to dobrá cesta pro dobré emise. Vezl jsem se audi Q2 s 1,4T, vw taky umí vypnout dva válce, spotřeba klidně pod 5.

_________________
Legacy GT 2010 sedan 5AT
Outback 2016 2,0D CVT
Legacy V kombi cvt MY2011 2,5i nově lpg
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT ex
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG ex
Outback 2015 2,5 CVT ex
Legacy 2007 2,0R AT LPG Vialle ex
Legacy 2006 2,0R MT ex


ned čer 09, 2019 8:58 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Ty rozdíly v tomto režimu nejsou tak velké, mám to odměřené v jednom směru (lehce z kopce), ale je to specifický režim, plynulá jízda s davem, rovná okreska bez nutnosti většího brzdění a akcelerací.

Mazda 6 - 4,1l
Levorg - 4,6l
Outback 3,0R - 7,2l

Jsou to tedy hodnoty dle PP. U Mazdy ještě nevím přesnost PP, Levorg dost kecá (0,6-0,9l), Outback měří celkem přesně.

Levorg umí jezdit za hodně málo, ideálně konstantním tempem po rovných okreskách, když nefouká turbo, pokud se jede rychleji, nebo přes kopečky, tak už to leze dost nahoru. Mazda má stabilnější spotřebu, ale tak to je a vždycky bylo, turbomotory mají prostě větší rozptyl.

Třeba přejezd přes Soláň (RPR-VK) už jsou větší rozdíly - Mazda 8l, Levorg 10.5l, 3,0R 12.5l.

Ještě mě zajímalo porovnání dynamiky těchto 3 aut, Mazdu 6 už mám odměřenou (80-120, 0-100 a 0-160), Levorg jsem zkoušel včera, ale zlobilo GPS, a Outback 3,0R naměřím někdy v dohledné době.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


ned čer 09, 2019 10:36 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: pát kvě 10, 2019 9:54 am
Příspěvky: 6
S Mazdou 2.5i At jsem taky jezdil, když jsem vybíral auto...moc se mi to líbilo, nakonec je z toho Outback, jelikož jsem chtěl 4 kolku a nechtěl jsem naftu...
Ale, s tím vypínáním válců...docela to sleduju a zdá se mi že všechny auta co vypínají válce začnou při vyšších nájezdech (cca 50 kkm +) v režimu na dva válce cukat....a podle všeho se toho nejde jen tak jednoduše zbavit.....podezírám z toho karbon na sedlech ventilů.....četli jsem to o mazdích motorech, o koncernových 1.5TSi atd...každopádně je dobrý vědět, že co běhá skvěle u fungl novýho auta nemusí být top u auta ojetého

_________________
Subaru Outback 2.5i Sport MY 2018


pon čer 10, 2019 9:47 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1303
Tak záleží taky, jestli auto stráví život popojížděním v kolonách nebo na dálnici. Ta karbonizace mě taky napadla, tomu se asi nedá vyhnout. To je jak škrtit oheň v kamnech - spotřebuješ méně dřeva, ale komín bude samý dehet.

_________________
Legacy GT 2010 sedan 5AT
Outback 2016 2,0D CVT
Legacy V kombi cvt MY2011 2,5i nově lpg
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT ex
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG ex
Outback 2015 2,5 CVT ex
Legacy 2007 2,0R AT LPG Vialle ex
Legacy 2006 2,0R MT ex


úte čer 11, 2019 5:53 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 1084
Teď když to píšete, tak to cukání taky pozoruju, přisuzoval jsem to převodovce (nezajeté, lehce zmatené), ale při popojíždění v kolonách na lehký plyn to pocukává.

Z auta jako celku jsem celkem nadšený (výbava, podvozek, odhlučnění), ale z motoru/převodovky teda nadšený nejsem, a tady u mě Levorg vede co se týče chování a jízdního projevu. Mazda neřadí tak hladce, kromě velmi klidné jízdy je od motoru hlučnější, občas narazím na "díru" ve výkonu, kdy převodovka už nechce víc podřadit a tahá to ze 4000 ot., kdy ta atmosféra ještě dostatečně nejede na rychlé předjetí... to se u Levorgu nestává, ten má vyváženější výkon a je tišší.

Spotřeba je zase opačná písnička. V tom je Mazda se skyactiv docela na špici, nejen že umí jezdit úsporně pomalu, ale ani při rychlé jízdě neztrácí efektivitu. V podstatě s tím nejde moc jet přes 10l. V neděli jsem jel z Moravy do Prahy za 8,7l stylem, kterým Subaru (Levorg, OTB 2.5i) jezdí za 12-13l.

Zkrátka vždy je to něco za něco. Já s ohledem na velké nájezdy preferuju efektivitu, ale někdo jiný může mít jiné priority.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


úte čer 11, 2019 6:35 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: