Automaticka prevodovka

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Mareka »

Tak platil jsem přesně tuto částku (6 400) v prosinci 2017.

Ale můžu se do Dancars vrátit a něco si připlatit. :-)
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

specializované servisy chcou něco kolem 7 až 8 tisíc některé i víc, tak nevím třeba mají dohodnutou lepší cenu i když se mi to moc nezdá, že by dělali dobré skutky ? :-D
mám známého autolakýrníka a chodí k němu občas i auta ze značkových servisů , protože většinou nemají svoje lakovny no a pokud on po servisu chce 10tis. tak servis chce minimálně 20tis. a některé třeba jako porsche a podobně i daleko víc, trh prostě funguje
tím nemyslím nic špatného jen jsem čím dál víc nedůvěřivý, když člověk vidí jak to kde chodí v dnešním světě
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od romull »

Speciálek co dělají výměny kapalin v automatech na mašince i s proplachem je už celkem dost, ale většina z nich nemá k dispozici kapalinu vhodnou pro Subaru. Třeba automaty ZF už udělá kde kdo .......
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

no a do outbecka 2002 jde něco speciálního? mám tam 4 st. automat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od podvlada »

4kvalt normální Dexron III, až 5kvalt chce tu specialitku od Subaru. Nebo ATF SP III WS od Millers.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Novější 4kvalty (myslím od 2004?) mají taky doporučenou už Subaru ATF a Dexron III pouze nouzově. Ovšem do 5AT se nesmí dát ani nouzově.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VDC »

ATF SP III je pod obojí. Mám jí i v řízení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

takže do toho mého starého mám dát dextron III , nebo tam můžu dát i tu ATF co je do novějších převodovek? Nevím co tam teď mám tak at se to nemíchá to by se asi nemělo ne, když bych měnil klasicky a vypustil je zhruba půlku te staré náplně
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od VDC »

Když tam naleješ ten Millers Oils, tak to tam patří a nemusíš to řešit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Zpětně kompatibilní to je. Tedy i do starších převodovek můžeš dát Subaru ATF nebo kompatibilní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od petr »

ok díky už chápu, opět platí zlaté staré auta , hlavně ať je tam olej a je jedno jaký :-D
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Automaticka prevodovka

Příspěvek od Bodyšek »

Pratele mam otazku,u meho Forejse SH 2008 2.0 110kw a 4AT se mi zda ze pri nizkych otackach do 2000 nevi co ma zaradit nebo podradit,cim by to mohlo byt nebo sesel se nekdo kdo ma podobny problem? Nizke otacky,poskubovani a nevi co ma dat za kvalt mi prijde. Olej je vymenen. Dekuji.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od HonzaCZ »

Málo oleje? Nebo špatná blokace měniče? Tu tady řešil "outback".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Aprox
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: pon dub 24, 2017 10:17 am
Bydliště: Myjava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Aprox »

Ja len k naceneniu v autorizáku: výmena oleja v AT + filter v AT + olej v dif. + práca = 231,80 €
Subaru Outback 2.5i 4AT, EJ25, 121 kW, VDC, 7/2007
Uživatelský avatar
Revox
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: ned dub 26, 2015 12:00 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Automaticka prevodovka

Příspěvek od Revox »

Taky uvažuji o úplném proplachu AT převodovky na svém Legacy 2.0R/121kW 4AT (2007), ale je tady jeden zásadní problém. Všichni tam očividně cpou i do novějších 4AT převodovek (Legacy, Outback 2004 a výše) špatnou specifikaci oleje Dexron III, zřejmě kvůli jeho citelně nižší ceně. Je to již druhý příspěvek, kde jsem se setkal s tím, že po tom proplachu mají pak lidi problém. První u firmy z Ostravy na Rudné a jednalo se pro změnu o vůz BMW, viz. https://www.google.com/maps/contrib/113 ... 1?hl=cs-CZ
a druhý případ u jiné firmy je zase zřejmě i zakladatel tohoto vlákna pisatel Krakonošák.
Pak je tady zmínka servisu AWD http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subaru
a dle mě tam taky budou cpát Dexron III, protože je výrazně levnější, ale dle servisního plánů náplní, který tady dávám k dobru ostatním je jasné, co se tam i u 4AT od roku 2004 lije a to již většinou olej dle normy ATF HP, nebo ATF K0410Y0700, což splňují dle specifikací tyto oleje:
Castrol Transmax J (již se údajně nevyrábí)
Idemitsu ATF HP (používá servisní síť Subaru)
Midland Japomat AT
Millermatic ATF SP III WS, který dle specifikací uvedené normy splňuje, viz. popis https://www.millersoils.cz/millermatic-atf-iii-ws?c=91

Raději to udělám postaru a vyměním pouze část náplně a v autorizáku Subaru koupím origo olej, abych nemíchal ten Millermatic s tím původním olejem z autorizáku, když je v servisním manuálu uvedeno, že by se to nemělo dělat ani u oleje do difů, kvůli rozdílným aditivům, i když splňují normu API GL5. Ono je rozumnější to pak vyměnit znova už po těch 30tkm, čili takto na 2x až 3x, než s tím průplachem, i když by to bylo určitě lepší, ale s cenou toho správného oleje, kdy litr vychází v autorizáku na nějakých 460kč a stroj potřebuje na účinný průplach minimálně 16.5 litru oleje, jste v tom jenom u oleje za nějakých 7800kč a kde je práce, nový hydraulický filtr a popřípadě půjčovné za stroj, což tuším stojí kolem 2500kč u firmy BG.

Ten průplach mě přijde dobrý a ekonomicky výhodný pouze v případě, kdy AT převodovka již hapruje, což není můj případ a řadí stále hladce a bez zaváhání.

Co se Dancar Opava týče, tam mě v roce 2014 AT převodovku při výměně oleje dosti přelili a musel jsem odsávat. Asi už si teď na to dávají větší pozor, nebo už tam dělá jiný personál a ani nevyměnili hydraulický filtr, protože to nebylo v servis plánu a ni jsem o existenci toho filtru v mém autě neměl ponětí a měnil jej až později dodatečně. Do Proturba bych své auto po velmi špatné zkušenosti nedal už ani na výměnu žárovky pro osvětlení SPZ, takže vidím, že budu muset lézt pod auto, i když se mě vůbec nechce :-)
Přílohy
provozni_naplne.pdf
(195.46 KiB) Staženo 69 x
Subaru Legacy SW IV (2007) / 2.0R, 121kW, AT, Bi-Fuel (LPG - BRC)
Kia Rio 1.25, 62kW, MT (2020)
Renault Clio 1.2, 55kW, MT (2002) (BA95)
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“