Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Tady je docela vidět, jak je to vysoko v mírné zátěži (kufr naložený haraburdím, na káře lehký náklad), vpředu origo pružiny, vzadu nenivelační tlumiče Sachs a pružiny Ironman. Když je auto prázdné a bez káry, zadek je o něco výš než předek, není to ovšem nijak rušivé a vypadá to dobře, mírně to zhorší přední nájezdový úhel, ale to je pro většinu z nás spíš detail. Někdo (Marcel?) dával Ironmany i dopředu a pak měl předek výš než zadek, musel dorovnat podložkami dozadu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Nebál bych se dát Ironmany jen dozadu. Přijde mi logické a v pořádku, že prázdné auto má zadek trochu výš než předek. Při naložení se to srovná.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Jackylle- Podívej se do mého vlákna, je tam čerstvá fotka Forejse po výměně zadku i s nějakým popisem. Tlumiče i péra jsou KYB od Jindry a podložky 4 cm od Toma. Kdyby jsi chtěla Forejse vidět naživo, tak se dnes dopoledne budu motat v Opavě
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Díky kluci, mi se právě moc nechce měnit i předek, který je úplně v pohodě.
A kdyby se ukázalo, že z nějakého důvodu by bylo třeba předek řešit, dá se to provést v další fázi.
Kufr je stabilně naložený LPG, v nádrži je benálu min polovina furt a rezervou, tak by to, podle toho co píšete, mohlo zadkem lehce klesnout a nakonec být tak akorát.
Asi nemá smysl dát Ironmany na zadek a na origo předek decentní podložky?
Psala jsem si s Kofim a ten pro změnu nedoporučuje dávat Iron na předek, že auto hodně ztvrdne, ale Filipek píše ve svém vlákně, že v pohodě.
Járovi se nelíbila představa vyššího zadku kvůli přetáčivosti (jestli jsem ho dobře pochopila), ale já už se smířila s tím, že na "závodění" jsem měla Lego
No nic, jdu si nasedlat koníčka, s tím nic takového nemusím řešit a prostupnost terénem a brodivost má bezkonkurenční
A kdyby se ukázalo, že z nějakého důvodu by bylo třeba předek řešit, dá se to provést v další fázi.
Kufr je stabilně naložený LPG, v nádrži je benálu min polovina furt a rezervou, tak by to, podle toho co píšete, mohlo zadkem lehce klesnout a nakonec být tak akorát.
Asi nemá smysl dát Ironmany na zadek a na origo předek decentní podložky?
Psala jsem si s Kofim a ten pro změnu nedoporučuje dávat Iron na předek, že auto hodně ztvrdne, ale Filipek píše ve svém vlákně, že v pohodě.
Járovi se nelíbila představa vyššího zadku kvůli přetáčivosti (jestli jsem ho dobře pochopila), ale já už se smířila s tím, že na "závodění" jsem měla Lego
No nic, jdu si nasedlat koníčka, s tím nic takového nemusím řešit a prostupnost terénem a brodivost má bezkonkurenční
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Mnoo,kazdy ma svoj nazor-ale pre mna urcite uz origo praveze za tie prachy neee..napr.pedders je na jazdu podstatne lepsi,a to samonivo som ochotny obetovat!A ked si pomyslim,ze fakt su za stvrtinu cely set..kde soudruzi z JPN udelali chybu?!
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Nedává pozor, neumí hledat a prasí vlákno
Řešili jsme to třeba tu:
viewtopic.php?f=78&t=7606&p=370783&hilit=vozík#p370783
A hezké specializované vozíkové vlákno je tu:
viewtopic.php?f=101&t=958&p=380495&hilit=vozík#p380495
Já to našla na mobilu v buse za 3 zastávky
Slovy klasika: rozmohl se nám tady takový nešvar...
Přesuňte to někdo prosím.
Řešili jsme to třeba tu:
viewtopic.php?f=78&t=7606&p=370783&hilit=vozík#p370783
A hezké specializované vozíkové vlákno je tu:
viewtopic.php?f=101&t=958&p=380495&hilit=vozík#p380495
Já to našla na mobilu v buse za 3 zastávky
Slovy klasika: rozmohl se nám tady takový nešvar...
Přesuňte to někdo prosím.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49130
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Jackylle píše:Nedává pozor, neumí hledat a prasí vlákno
A hezké specializované vozíkové vlákno je tu:
viewtopic.php?f=101&t=958&p=380495&hilit=vozík#p380495
Já to našla na mobilu v buse za 3 zastávky
Slovy klasika: rozmohl se nám tady takový nešvar...
Přesuňte to někdo prosím.
Provedeno, přesunuto !
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Tak peddersy jsou za půlku, ne za čtvrtinu .zdindoo píše:Mnoo,kazdy ma svoj nazor-ale pre mna urcite uz origo praveze za tie prachy neee..napr.pedders je na jazdu podstatne lepsi,a to samonivo som ochotny obetovat!A ked si pomyslim,ze fakt su za stvrtinu cely set..kde soudruzi z JPN udelali chybu?!
btw ...
Jak mají fungovat niveláky, když jsou nové? Do jaké cca hmotnosti nivelují, než si začnou sedat?
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Já jsem to nechal na mechanikovi. Pružiny i tlumiče jsou Kyb, pružiny prý "silnější". Ironman ne, prej by to bylo moc uskákaný. Vozím LPG a teď i několikrát pořádně naloženej vozík a pohoda, zadek drží výšku a normálně tlumí. Co se týče jízdního "komfortu", dá-li se to tak v případě mýho forestera nazvat, tak přestože jsem měnil jen zadek, tak se auto výrazně míň naklání a můžu si dovolit i "subarový průjezdy" - vnitřkem zatáčky a přidat plyn, kdy se s chabými 90kw v LPG vzdaluju na prdel se tlačící koncernové lůze Oni mě pak na rovince dojedou a předjedou, ale v zatáčce ne.
Časem by to chtělo vyměnit i přední tlumiče a bude to úplně v pohodě.
Jestli si vzpomenu, můžu sem hodit fotku, jak to teď vypadá, ale bohužel fotku před výměnou nemám. Úplně čapnutý to nebylo, ale teď je to možná tak o 2cm výše.
Časem by to chtělo vyměnit i přední tlumiče a bude to úplně v pohodě.
Jestli si vzpomenu, můžu sem hodit fotku, jak to teď vypadá, ale bohužel fotku před výměnou nemám. Úplně čapnutý to nebylo, ale teď je to možná tak o 2cm výše.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Musím se přidat k yetimu, mám vzadu totéž, jen mám plus podložky. To jsem ale už psal výše. Komfort je v pohodě, jen teď když je zadek výš, předek nevyměněný a níže, tak se více v zatáčkách( spíše při vjezdu do zatáček) naklání a trochu kroutí. Jak vyměním předek a taky za KYB, tak si myslím, že to bude v pohodě
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Můj mechanik má přístup, že lama by si měla něco nastudovat, kecat do toho a stejně to nakonec udělá podle svého. No a když je uživatelka pacient a má to jako hračku, tak ať z toho má radost, za ty prachy
Původně nechtěl tvrdé pružiny, ale když bychom dali Iron, které auto zvednou o ty cca 3 cm, tak se mu to jeví lepší než výšku přidat podložkama. Že by to mělo umožnit i větší vyvěšení kola a chováním se přiblížit nivelákům a je to profi řešení.
Měřila jsem včera výšku na předku a vyšlo mi toto:
lp 75 zem
44 stred
22 kraj rafku
pp 73 zem
43.5 stred
21 kraj rafku
Paradoxně větší tlak ( bo na slunci) byl na té nižší straně. Je to známka, že ty přední jdou taky do kopru? Ještě jsem nehledala, kolik by to mělo být v origo funkčním stavu.
Auto teď vypadá takhle z té horší strany, prázdné resp. s tím co vozí furt.
Původně nechtěl tvrdé pružiny, ale když bychom dali Iron, které auto zvednou o ty cca 3 cm, tak se mu to jeví lepší než výšku přidat podložkama. Že by to mělo umožnit i větší vyvěšení kola a chováním se přiblížit nivelákům a je to profi řešení.
Měřila jsem včera výšku na předku a vyšlo mi toto:
lp 75 zem
44 stred
22 kraj rafku
pp 73 zem
43.5 stred
21 kraj rafku
Paradoxně větší tlak ( bo na slunci) byl na té nižší straně. Je to známka, že ty přední jdou taky do kopru? Ještě jsem nehledala, kolik by to mělo být v origo funkčním stavu.
Auto teď vypadá takhle z té horší strany, prázdné resp. s tím co vozí furt.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Nechci do toho tvýmu mechanikovi kecat, ale co jsem si tak dělal průzkum, tak ty ironmany u málo zatíženýho auta ani nedovolí aby se tlumiče pohybovaly v pracovním rozmezí - prostě to auto udrží nahoře samotný pružiny. Potom se to chová "uskákaně". Podle mě to má smysl, pokud opravdu často jezdí člověk naloženej, nebo to auto používá "specificky" - např. hodně v terénu apod. Navíc ty ironmany víc namáhají uložení a pokud už jsou ty podběhy načatý, tak se to může tou silou dřívějc urvat.
Těch kombinací je víc a nikdo ti neřekne, že udělal blbost a jeho kombinace je špatně
Těch kombinací je víc a nikdo ti neřekne, že udělal blbost a jeho kombinace je špatně
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Nepřijde mi, že by s Ironmany bylo auto jakkoliv uskákaný. Jen je prdel vejš a v zatáčkách se to trochu víc naklání, což ovšem naštěstí nemá za následek, že by se to chtělo dřív utrhnout (subjektivní dojem, ale aspoň na základě zkušeností). Všichni píšou, jak je to s tužší pružinou uskákaný (často hlavně ti, kteří ji na autě nemají) a já pořád ne a ne pochopit, o jaké uskákanosti je řeč. To už mi důvěryhodnější přijde Dorovo tvrzení, že tuhá pružina nedovolí takové vykřížení v terénu, rám bych se nehádal, to asi bude fakt. Na silnici v zatáčkách si to nadále nechá líbit hodně. Mnohem víc pošle jízdní vlastnosti na okreskách do kopru jakákoliv poloterénní či terénní pneu.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
Jel jsem Bodyškovým strubem a ten tam ironmany měl. Nejel jsem sice daleko, ani dlouho, ale bylo cítit, že ten podvozek je tvrdší. Takže ano, je to subjektivní co je a co není uskákaný, ale cítit to je.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Náhrada nivo tlumičů Forester a Outback
To jsem Lucko sám zvědav co nakonec zvolíš-te. A jaké budou pak pocity. Já do toho kecat nemůžu, sám mám ještě niveláky, ale tvrdosti bych se osobně obával nejvíc, ne každý ale toto řeší
Tak dobrou volbu !
Tak dobrou volbu !
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98