Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Kdyby to fungovalo furt, ale ono to jednou zase přestane a nějakej magor mi zase třískne dveřma do toho klipsu
Jinak provedl jsem ještě jednu věc - vyměnil jsem testovací světlo za to rozleštěné. Vypadá to fakt celkem dost hezky. Na to že je to líznutý jenom jemnejma smirkama a leštěnkou, oproti pravému je nějaký rozdíl vidět i v té spodní nezmatnělé části. Tak uvidím jak dlouho to v tomhle stavu udržím; jestli to na podzim nebude ještě o dost horší než to pravé. Z aplikování toho UV laku mám trochu strach, s tím jak jsem šikovný, by to nejspíš skončilo světlem na vyhození A karnaubský vosk na tom světle už není asi ani teď, protože jsem s tím před chvíli byl na vapce
Jinak provedl jsem ještě jednu věc - vyměnil jsem testovací světlo za to rozleštěné. Vypadá to fakt celkem dost hezky. Na to že je to líznutý jenom jemnejma smirkama a leštěnkou, oproti pravému je nějaký rozdíl vidět i v té spodní nezmatnělé části. Tak uvidím jak dlouho to v tomhle stavu udržím; jestli to na podzim nebude ještě o dost horší než to pravé. Z aplikování toho UV laku mám trochu strach, s tím jak jsem šikovný, by to nejspíš skončilo světlem na vyhození A karnaubský vosk na tom světle už není asi ani teď, protože jsem s tím před chvíli byl na vapce
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
To je to popraskaný odemě nebo jsi to nechal jako nouzový a svoje jsi rozleštil?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Tohle je to moje původní, rozleštěný. Popraskaný jsem teď právě vyndal (a vrátím zpátky, jestli se tohle po chvíli zmatní tak, že nebude svítit vůbec )
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
spm píše: Ale objevil jsem ještě jednu nehezkou věc - pás spolujezdce je úplně dole lehce "nařízlej", tak asi 5mm. Netušim, jak se zase mohlo stát teda tohle. Tak nevím, kolik mají pásy pevnostní rezervu v tahu
Používám starý pásy už dlouho jako kurty na vázání břemen, v kombinaci s 2 t ráčnou. Mají rezervu velikou. Neboj se toho.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Ok, díky
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Tak jak rychle opravili Oťase, tak teď se serou s ruční brzdou a STK. Prý až někdy příští týden, že dohání termíny.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: pát dub 15, 2016 9:56 pm
- Jméno a příjmení: Radim Vinklárek
- Bydliště: Paskov
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Já jsem kdysi takhle rozleštil světla ségře na Cliu. Vypadaly jak nové, ale taky jsem neaplikoval žádnou povrchovou úpravu a vydrželo to zhruba rok, pak to bylo zpět to samé s tim rozdílem že to už podruhé tak krásně rozleštit nešlo.spm píše:Tohle je to moje původní, rozleštěný. Popraskaný jsem teď právě vyndal (a vrátím zpátky, jestli se tohle po chvíli zmatní tak, že nebude svítit vůbec )
Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Rozumím že to funguje, jen si dovolím takovou technickou/odbornou/otravnou: jakmile je jakýkoliv upevňovací kurt/pás mechanicky poškozen, při hodnocení jeho účinnosti (resp při kontrole specialistou) se jeho účinnost stanoví jako 0 (prostě jakoby tam nebyl).VDC píše:
Používám starý pásy už dlouho jako kurty na vázání břemen, v kombinaci s 2 t ráčnou. Mají rezervu velikou. Neboj se toho.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
To já samozřejmě vím, že jakékoliv poškození by mělo kurtu vyřadit. Já jen psal praktickou zkušenost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Ona horolezecká technika má nějaký podobný omezení. Co si třeba vybavuju, tak lana mají udávanou životnost v letech a zachycených pádech. Reálně ale kamarád byl někde na cvičení, kde to zkoušeli - měli stará vyřazená a dost zničená lana, přivázali na to pytle s pískem a házeli to ze skály. A říkal něco takového, že i lano, které mělo už roztržený oplet a asi nikdo normální by ho už fakt nepoužil, tak pořád přežilo přes 10 pádů (a snad ho ani neroztrhli a vzali to ).
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Dovolím si doplnit horolezecká lana... Je fakt, že většinou se na laně člověk dřív začne bát lézt kvůli tomu jak vypadá, než aby se s ním opravdu něco stalo. I poškozený oplet ještě není konečná, samo jádro unese dost, dokud je to od uzlu k uzlu. Horší to může být s brzdícimi pomůckami ("kyblík", grigri,...), které chytají oplet a jádro může vyjet, lano se pak svlíkne jak had.
Průser je chemie, kdy lano vypadá ok ale přetrhne se (kyseliny třeba z autobaterie). Samo lano obvykle vydrží nejvíc, daleko dřív rupne karabina. A s tím souvisí ten počet pádů - každý pád lanu sebere trochu dynamičnosti, přestává pružit a chová se víc a víc jako "statika". Rázové síly při pádu jsou pak větší, než je schopna karabina udržet, nebo tělo přežít. Btw velmi nebezpečná věc na feratách, kde lidi pocení metodiku a nevezmou si tlumič pádu a je z nich pak "krájený vajíčko". Ono totiž ty lana, úvazky a smyčky unesou dost...
Průser je chemie, kdy lano vypadá ok ale přetrhne se (kyseliny třeba z autobaterie). Samo lano obvykle vydrží nejvíc, daleko dřív rupne karabina. A s tím souvisí ten počet pádů - každý pád lanu sebere trochu dynamičnosti, přestává pružit a chová se víc a víc jako "statika". Rázové síly při pádu jsou pak větší, než je schopna karabina udržet, nebo tělo přežít. Btw velmi nebezpečná věc na feratách, kde lidi pocení metodiku a nevezmou si tlumič pádu a je z nich pak "krájený vajíčko". Ono totiž ty lana, úvazky a smyčky unesou dost...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
No, ona ta karabina na jištění by dle normy měla taky vydržet min. tuším 23kN. Což je třeba prakticky stejná hodnota, co mají ty smyce a IMHO furt síla, kterou nepřežije tělo. Takže dřív než roztržená karabina by tě to stejně mělo zabít už samotným pádem (ale tady je otázka, co to číslo u karabin znamená... z toho co jsem někde viděl, tak ta karabina se nesmí při té síle přetrhnout a musí to unést, ale asi ji to může přitom zničit tak, že už nepůjde použít).
Jinak ta životnost min. na roky se udává i u statických lan. Jsem se zrovna teď podíval na to co mám doma a při "občasném používání 1x za měsíc)" uvádějí 3 - 5 let. Což taky není zas tak moc na to, že to lano stálo dvojku
Jinak ta životnost min. na roky se udává i u statických lan. Jsem se zrovna teď podíval na to co mám doma a při "občasném používání 1x za měsíc)" uvádějí 3 - 5 let. Což taky není zas tak moc na to, že to lano stálo dvojku
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Počítá se se silou cca necelých 11 kN, kterou tělo zvládne a lano nesmí při "normovaném pádu" překonat (proto ten max počet, každý další pád sílu zvětšuje, protože lano ztrácí pružnost). Dvojnásobek na karabinách a smyčkách je, protože je používáš "nahoře" jakoby v kladce, takže pokud je na laně 10, v ohybu je 20.
Životnost lana je (kromě mechanickýho poškození) časově daná degradací toho "plastu", že kterýho je vyrobený. UV to zhoršuje. Nicméně, mám dojem, že přetržení lana + zranění jsou celkem hlídaný a jediný případy, kdy se přetrhlo lano bylo pádem přes hranu skály, to je vždycky průser, a nebo lano chemicky poškozený (často u lan, který lidi nechávají v kufru auta, kde je i baterie - blízko ní). Daleko dřív to odnese karabina, ale to musíš fakt něco podělat. Lézt na statice, lézt na hodně padaným laně (skorostatika), nebo skočit nesmysl, ale to se bavíme o dlouhých pádech s faktorem aspoň 1,5. (Délka pádu je 1,5x činné délky lana - to je možný jen v případě jistícího stanoviště ve skále - "štand" - a lezec leze nad něj a padá pod něj, teoreticky nejvíc možný faktor 2.)
Ale už dost OT. Jestli chceme řešit lezení, nebo by někoho zajímalo, jaký pádový faktory hrozí na "blbejch" feratách, tak jinde... A pozvěte mě
Životnost lana je (kromě mechanickýho poškození) časově daná degradací toho "plastu", že kterýho je vyrobený. UV to zhoršuje. Nicméně, mám dojem, že přetržení lana + zranění jsou celkem hlídaný a jediný případy, kdy se přetrhlo lano bylo pádem přes hranu skály, to je vždycky průser, a nebo lano chemicky poškozený (často u lan, který lidi nechávají v kufru auta, kde je i baterie - blízko ní). Daleko dřív to odnese karabina, ale to musíš fakt něco podělat. Lézt na statice, lézt na hodně padaným laně (skorostatika), nebo skočit nesmysl, ale to se bavíme o dlouhých pádech s faktorem aspoň 1,5. (Délka pádu je 1,5x činné délky lana - to je možný jen v případě jistícího stanoviště ve skále - "štand" - a lezec leze nad něj a padá pod něj, teoreticky nejvíc možný faktor 2.)
Ale už dost OT. Jestli chceme řešit lezení, nebo by někoho zajímalo, jaký pádový faktory hrozí na "blbejch" feratách, tak jinde... A pozvěte mě
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
Tak už ho mám konečně doma. Ty stříbrné plasty mu sluší víc.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19120
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Naše Outbacky H6 154kW MY99-03
gratuluju !!!!
a nadhera !!!
Odesláno pomocí Tapatalk
a nadhera !!!
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008