Levorg - nejvhodnější palivo

Odpovědět
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od zed »

Ahoj,

Pročítal jsem si téma, kde Aischylos řešil (údajně) zakarbonovaný motor, a napadlo mě založit tohle téma, ať je palivo pro Levorgy řešeno zvlášť, přehledně... Tak snad nedostanu pojeb... :-)

Když jsem si loni přebíral auto, tak jsem se prodejce ptal, co tam lít, že chci aby mi to vydrželo dlouho jako nové a nechci řešit zbytečné problémy... Jestli tam lít nějakou tu 98/100?

Bylo mi řečeno, že mám tankovat aditivovanou 95, alespoň po dobu záběhu... Tak na tom zabíhám už 10k km, ale pořád zvažuju, že přejdu na něco lepšího...

Otázka je, co je vlastně nejlepší pro ten náš placatý turbo přímovstřik?

Moje závěry z různých diskuzí a textů jsou asi následující:
  • - nutnost aditiva pro čištění motoru (beru rovnou aditivovaný benzín)
    - ideálně při každé jízdě ohřát motor (raději to vzít delší cestou)
    - občas auto provětrat k omezovači (kdykoliv je příležitost, tak tam ta ručička letí...)
    - eliminace biosra*ky - ale to se právě děje až u těch víceoktanových paliv, kde je biosložka syntetická... V návodu se píše 95 oktanů a více, takže z hlediska záruky by neměl být problém...
Vychází mi z toho pořád aditivovaný víceoktan jako ideální palivo.

Problém je, že s mým současným nájezdem se k Aischylovým problematickým kilometrům dostanu až po 5leté záruce... I když jemu to taky neuznali... Se současnou situací v motoristickém světě jsem doufal, že mi Levorg vydrží bez problémů jezdit alespoň 12 let nebo alespoň těch 200k km, tak pro to chci něco udělat...

Ideální by bylo najít nějaké příklady, kdo tam co lil a jak to pak vypadalo po cca 80-100k km...

Co do svých Levorgů lijete vy a proč? Chápu, že 100 lidí má 100 názorů, ale na něčem bychom se snad shodnout mohli... :-)

Díky!
Naposledy upravil(a) zed dne stř dub 24, 2019 9:29 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
MKo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob pro 25, 2010 3:00 pm
Jméno a příjmení: Martin Komora

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od MKo »

Aj mna to zaujima, vies hodit link na problem co riesil Aischylos?

Sent from my HTC U11 using Tapatalk
Obrázek → Subaru Levorg 1.6 GT-S (MY2017)
Obrázek → Subaru XV 2.0i EXECUTIVE (MY2018) - (láska mojej ½-ky)
Obrázek → Subaru Impreza 2.0D Sport (MY2011)

EX:
Obrázek → Subaru XV 2.0i COMFORT CVT (MY2016) - (EX láska mojej ½-ky)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od námořník »

Aichilos měl v prdeli váhu vzduchu.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od zed »

MKo píše:Aj mna to zaujima, vies hodit link na problem co riesil Aischylos?
Olinkováno v původním příspěvku.
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od zed »

námořník píše:Aichilos měl v prdeli váhu vzduchu.
No teď to čtu... Snad to bylo "jen" tim... Ale i tak by mě zajímalo, co do toho auta nejlépe (ne)lít... :)
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od romull »

Vůbec si tím chlapci hlavy nelámejte. Že za to zakarbonování mohou aditiva, nebo dokonce špatná váha vzduchu je blbost. Ta se podle mě posrala až na konci té anabáze, bezprostředně po odkarbonování to přece jelo dobře. Karbon u těchto motorů vzniká z úplně jiných příčin než z používání aditiv nebo špatné váhy vzduchu, i když ta taky umí pozlobit, ale špatně by to s ní jelo. Jestli máte nějakého známého mechanika s mikcokamerou, nebo insperční kamerou, tak se koukněte a budete vědět hned jak na tom jste.

Myslím si to samé jako zed:
- nutnost aditiva pro čištění motoru (beru rovnou aditivovaný benzín)
- ideálně při každé jízdě ohřát motor (raději to vzít delší cestou)
- občas auto provětrat k omezovači (kdykoliv je příležitost, tak tam ta ručička letí...)
- eliminace biosra*ky - ale to se právě děje až u těch víceoktanových paliv, kde je biosložka syntetická... V návodu se píše 95 oktanů a více, takže z hlediska záruky by neměl být problém...
- samozřejmostí je kvalitní olej a jeho včasná výměna

Takže tankovat Vervu 100 a podobná paliva bez bio ( mě osobně ale třeba paliva OMV zrovna nepřesvědčila ), jednou za čas ( 25 kkkm ) aditivovat přípravkem na odkarbonování palivo i olej a pro jistotu někde okolo těch 70 - 80 kkm kouknout do sání až k ventilům a jestli tam bude toho hnusu jen trochu, tak provést dekarbonizaci sání mašinkou a přípravkem za cca 4,5 kkč. Jak už toho tam bude u ventilů víc jak 0,5 cm, tak je to už na rozebrání a mechanickou očistu. Věřím, že potom i přímovstřik bude v pohodě jezdit i více než 300 kkm =) .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od Kolben »

Mě než zčernal motor zevnitř u STI, tak sem tankovaj jen a pouze Shell V-Power Racing..... Od tej doby už tam tankuju jen v případě děsné nouze. Takže prakticky párkrát do roka. Ted tankuju jen OMV MaxxMotion 100 plus. Ale esi to je dobra volba ukaže čas :-)
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od emve »

Já jsem tátovi doporučil tankovat Efectu 95, Benzina na aditivech nikdy moc nešetřila dle testů. Nicméně je to přímovstřik, takže karbonovat se to bude a jednou za čas (třeba 100 tis. km) to bude třeba řešit nějakou strojní dekarbonizací. Nicméně firem, které to budou umět řešit bude čím dál víc.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od yeti »

Hoši, já bych to tak neřešil. Lej tam to, co máš uvedeno v TP (tipuju N95), jednou za čas, esli chceš mít lepší pocit sucha a ochrany, tam nalej nějaký čistidlo třeba od MO a jinak se spíš zajímej o olej. Myslím si, že to zakarbonování bylo způsobeno olejem.
V jiných autech jsou stejně složitý, ne-li složitější technologie jako v subech, nikdo to tak neřeší a auta jezdí.
Kdyby byly suba natolik uživatelsky náročný, jak to tu mnohdy vypadá, tak by byly naprosto neprodejný.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od emve »

Já bych to tak nezjednodušoval. Karbonizace je opravdu velké téma u přímovstřikových motorů. Jediný důvod, proč se to ještě neřeší na Subaru fórech je, že přímý vstřik má jen snad Forester 2.0 XT 177 kW a Levorg a spousta majitelů zatím nenajela nějaké větší kilometry. Ale věř, že za pár let to bude řešit každý.

Takže minimálně tankovat aditivovanou N95 je imho nutnost.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od zed »

Pokud vím, tak Aischylos tam lil olej od MO.

Já jsem po 5kkm nechal vyměnit původní olej za nový v Subaru servisu, nejpozději v 15kkm budu měnit zase, spíš dřív... Pořád ale nevím, jestli je tam zase nechat nalít to, co mají v barelu, a nebo jestli se shánět po něčem extra...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
Stekem
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Bydliště: Západ

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od Stekem »

Nemám Levorga, ale také přímovstřik (1.6 Ecoboost, 118 kw, 160)
Každé tankování přidávám Vif. Beru normálně 95. Olej co 12-13 tis km. Po zahřátí vyháním často pavouky. A to nejpodstatnější nepodtáčím motor - vznik LSPI.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019

Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Uživatelský avatar
zed
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: pát črc 27, 2018 7:37 am
Jméno a příjmení: Tomáš K.
Bydliště: Ostrava

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od zed »

CVT si "řadí" samo, ale co jsem tak koukal, tak to drží otáčky víceméně někde kolem 1800 nebo výš, za mě v pohodě, to mi podtočené nepřijde... Za studena, dokud se olej neohřeje na cca 30-40°C, ještě asi o 500 výš...
Subaru Levorg GT-S Comfort 2018, 1.6DIT, 125 kW, "7°"CVT, 9,003 l / 100 km
EX Škoda Octavia II HB 2006, 2.0 TDI, 103 kW, 6°DSG, 6,2 l / 100 km
EX Citroën Saxo 1.5D 3dv. 1997, 43 kW, 5°MT, spotřeba 0,0nic, 1000 km / nádrž
Uživatelský avatar
Stekem
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Bydliště: Západ

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od Stekem »

No přemýšlel jsem nad tím, jak to má Levorg "ošetřený". Protože systém v mém autě mi cca při 2000 otáček "radí" ať řadím nahoru - tzn. úplná blbost, to bych podtáčel jako blázen. Ale zřejmě tak produkuji méně emisí :) Každopádně platí to co bylo několikrát napsáno výše a dle mého to podtáčení.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019

Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Levorg - nejvhodnější palivo

Příspěvek od romull »

U dechtů byl potíž s karbonem po zavedení ERG vždycky, jen dechtový Subaru většinou umřelo dřív než se stihlo tou černotou pořádně zasrat a u benzínových Subaru s nepřímým vstřikem se toto nedělo, takže to přichází teprve teď po zavedení přímovstřiku. BMW má benzínový přímovstřiky už od modelováho roku 2008 a tak tam už spousta lidí poznala co to obnáší. Škoda že na to trpí nejvíc tak skvělý motor jako je N55 225kW který byl třeba v 335i a myslím si, že 340i na tom o moc lépe nebude. Ono se to týká vlastně všech těch nových foukaných benzínů. Někdy je ale chyba i mezi pedálem plynu a sedačkou. Třeba AT jsou kvůli spotřebě a emisím nastavéné tak, že se motor díky vysokému točivému momentu při rychlosti 100 km/hod převaluje někde u 1 550 ot/min jako u mě a přepaluje ty výfukové zplodiny co mu tam v tomto režimu posílá ERG vlastně pořád. Takže musím jezdit buďto alespoň 130, nebo si řazení dát do manuálu a jezdit na 4ku a možná občas i 5ku <:-< .
Těch Forestrů XT a Levorgů tady zase až tolik není, ale uvidíme až se dostanou na ty nájezdy mezi 150 - 200 kkm, kdy spousta motorů BMW bez mimořádné péče už umírala a některé dokonce i dřív. U koncernu a jeho motorů TFSI je to to samé a problémy s tím má vlastně kde kdo, nezáleží ani tak na značce, ale na údržbě, stylu jízdy, délce tras a najetých km.
Nový Levorg vlastně teď dostane nepřímovstřikovou atmosféru 2,0, což je s ohledem na tyto problémy pro nové majitele možná jen dobře.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Levorg“