Pročítal jsem si téma, kde Aischylos řešil (údajně) zakarbonovaný motor, a napadlo mě založit tohle téma, ať je palivo pro Levorgy řešeno zvlášť, přehledně... Tak snad nedostanu pojeb...
Když jsem si loni přebíral auto, tak jsem se prodejce ptal, co tam lít, že chci aby mi to vydrželo dlouho jako nové a nechci řešit zbytečné problémy... Jestli tam lít nějakou tu 98/100?
Bylo mi řečeno, že mám tankovat aditivovanou 95, alespoň po dobu záběhu... Tak na tom zabíhám už 10k km, ale pořád zvažuju, že přejdu na něco lepšího...
Otázka je, co je vlastně nejlepší pro ten náš placatý turbo přímovstřik?
Moje závěry z různých diskuzí a textů jsou asi následující:
- - nutnost aditiva pro čištění motoru (beru rovnou aditivovaný benzín)
- ideálně při každé jízdě ohřát motor (raději to vzít delší cestou)
- občas auto provětrat k omezovači (kdykoliv je příležitost, tak tam ta ručička letí...)
- eliminace biosra*ky - ale to se právě děje až u těch víceoktanových paliv, kde je biosložka syntetická... V návodu se píše 95 oktanů a více, takže z hlediska záruky by neměl být problém...
Problém je, že s mým současným nájezdem se k Aischylovým problematickým kilometrům dostanu až po 5leté záruce... I když jemu to taky neuznali... Se současnou situací v motoristickém světě jsem doufal, že mi Levorg vydrží bez problémů jezdit alespoň 12 let nebo alespoň těch 200k km, tak pro to chci něco udělat...
Ideální by bylo najít nějaké příklady, kdo tam co lil a jak to pak vypadalo po cca 80-100k km...
Co do svých Levorgů lijete vy a proč? Chápu, že 100 lidí má 100 názorů, ale na něčem bychom se snad shodnout mohli...
Díky!