Nabíjení baterie
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
No otázka jak který Moje Bosch, kupovaná na podzim 2016, má aktuálně, když ráno přicházim k autu, napětí 12,2 - 12,4V, takže mám takový pocit, že na příští zimu už nejspíš budu kupovat jinou
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Nabíjení baterie
pri Levorgu a všimol som si že aj pri Outbacku sú originál AGM 62Ah 680A...Hoki píše:Malý dotaz. V Subaru se systémem start-stop je jiný akumulátor, než ve vozech bez této kraviny ? Případně jaký a při poklesu napětí na jakou hodnotu by se měla baterie začít nabíjet.
Díky za info.
ale pri reklamáciách na Slovensku v Mikone dávajú už len EFB 60Ah 520A, alebo 70Ah 620?... a ušetrili 30-50€
konštrukcia Aku a systém dobíjania celkom dobre vysvetlená aj tu
http://marceljanco.sk/akumulator-efb-ag ... top-start/
a potom nech ešte niekto tvrdí ako je systém SS kvôli ekológii .....tak ako všetky EKO kurvítka
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Nabíjení baterie
A jaká je kosa a jak to měříš? Já letos dobil, ale nebylo potřeba. V autě měla při nule asi 12,3, po hodině u topení 12,57.spm píše:No otázka jak který Moje Bosch, kupovaná na podzim 2016, má aktuálně, když ráno přicházim k autu, napětí 12,2 - 12,4V, takže mám takový pocit, že na příští zimu už nejspíš budu kupovat jinou
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Nabíjení baterie
Taky jsem ji koupil, abych nemusel převážet z garáže do garáže ctek. Ale hned při první akci bylo zklamání. Baterka byla kleslá na 6-8V už nevím, a Lidl nebyl schopen započíst nabíjení. Baterku jsem dovezl k cteku, nabíjení započalo a na další den měřák ukazoval 60% kapacity, což je na tříletou (yuasu) ok. Pak je na zamyšlenou, na co ta Lidl nabíječka vlastně je dobrá.sima píše:Zkusmo jsem přeci jen pořídil Lidl nabíječku,když už jsem ji teda uviděl na pultě.Byly na ně i negativní recenze...Odzkoušena,mrtvá není,funguje normálně,první malý úspěch Uvidíme až bude baterka víc vybitá,nejspíš až v zimě.Deklarují funkčnost pulsního dobíjení baterie od nutného minima 7,5V.Aby dokázala baterku aspoň momentálně oživit,stejně jako moje stará nabíječka.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Petře teď vůbec nevím kam tím míříš,co jsi měl na mysli???Baterku vyjezdím to rozumného stavu,neřším kolik let-2-4-8-10 ale běhat jí dobíjet imrvére to už určitě ne,to už je za mnoupetr píše:jestli měníš baterie po 4 letech tak je klidně vyhazuj směrem ke mě , protože baterky běžně vydrží 8 i více roků tak bych nemusel nic kupovat , nevím teda co kupuješ, ale věřím že kvalitní takže sem s něma
Spm to je ještě baterka úplně v pohodě,měla by vydržet v klidu dál,takové hodnoty by mě vůbec nerozházely,naopak spíš potěšily-kor v mrazech.Nebudu se tu zas dohadovat s "někým"o desetinách co je a co není ještě ok,na to seru čerpám z vlastního měření a trošku toho pozorování.
Suubaru-ale jo já to beru,vždyť to tam i deklarují-pod 7,5V už ji neoživí.Od toho mám ale starou nabíječku,ta by to ještě měla zvládnout,nebo zkusit dát baterku do tepla,nebo prostě oživit přes start kábly...ale stejně nevím no,sám píšeš,že se podařilo nabít na 60% kapacity,tj ale stav ihned po nabití,jak odolný zdroj to bude po pár startech,či mrazivé noci to můžem jen odhadovat,já bych baterii co padne pod cirka 7V a následně ji dokázal domlátit na POČÁTEČNÍCH 60% dlouhodbě už nevěřil,ostaně tak málo voltů jsem snad na baterce nikdy nezměřil,ani když už nešla rozumně dobít.
Lidl nabíječku jsem koupil z důvodu-na chalupě preventivně připojím a jdu beztarostně od toho,nechám ji tam celý den,hlavně v zimě,mimo ní baterku vlastně moc neřeším.Ctek je jistě super,ale přeci cena je jinde a chtěl jsem za těch pár kaček zkusit lidlovku,navíc mám teď opravdu každý den a před s sebou takové financ výkopy...no mám no :-)přitlačil jsem penězma jinde,do důležitějších věcí-stavba-founy-kolo atd atd...i to je důvod ano,ale opravdu až ten poslední,kdybych nechtěl zkusit čistě ze zvědavosti lidlovku nejdu do ní a počkám na ctek.
Včil mě napadlo,že jak jsem dnes vyklízel sklep leží mě tam ještě varta z lesníka!Bude po roce dvou nejspíš totálně kaput,i když j tam furt teplo,ale kdo ví.Tak ji změřím a jestli ještě něco bude vykazovat zkusím jí nahodit na mých dvou nabíječkách.Když nic může jí zkusit někdo na ctek,v zájmu průzkumu
A pak teprv může jít Petře k tobě,na zmrtvýchvstání že vy tam nahoře v horách řežete i baterky hlava nehlava to bych pak chápal a dal jí ještě šanci
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
za těchto podmínek asi poslouží, hlavně si dobře schovej účet pro reklamaci kdyby odešla
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Taková je představa používání,co zvládne se otestuje.Jj paragon je už v krabici,už jsem včera zapřemýšlel jestli jsem jej nezahodil Lidl výměna není problém...
Jo volal jsem ještě před koupí švárovi,má ji už 4 roky a je spokojen,jen opravdu nechtěla nabít vymlácenou baterku,stará mrcha,nabíječka doma dělaná samozřejmě problém neměla a baterka pak ještě zvládla celou zimu,ale volty tehdy neměřil,takže zas nic moc průkazného.
Jo volal jsem ještě před koupí švárovi,má ji už 4 roky a je spokojen,jen opravdu nechtěla nabít vymlácenou baterku,stará mrcha,nabíječka doma dělaná samozřejmě problém neměla a baterka pak ještě zvládla celou zimu,ale volty tehdy neměřil,takže zas nic moc průkazného.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
Takový ten diagnostický display, co tu na něj běžel projekt a někteří ho tu mají, ukazuje před zapnutím zapalování v klidovém stavu napětí. Takže je to číslo, který vidím po tom, co ráno přijdu k autu a než zapnu zapalování (tj ranní teploty teď okolo 5C, ale stejné číslo tam bylo i při těch -8C co bylo v zimě a krátce před odečtem to teda dostane nějaký odběr - odemknutí centrálu, lampička při otevření kufru).Mira píše: A jaká je kosa a jak to měříš? Já letos dobil, ale nebylo potřeba. V autě měla při nule asi 12,3, po hodině u topení 12,57.
Jo, jako teď v pohodě asi je, řešit to budu, až bude trvale pod 12, to už jí asi radši vyměním (přece jenom na tohle auto se radši chci spoléhat ), ale z těch čísel co přijde ostatní mi přijde, že takhle mladá baterka by mohla ukazovat lepší hodnotysima píše: Spm to je ještě baterka úplně v pohodě,měla by vydržet v klidu dál,takové hodnoty by mě vůbec nerozházely,naopak spíš potěšily-kor v mrazech.Nebudu se tu zas dohadovat s "někým"o desetinách co je a co není ještě ok,na to seru čerpám z vlastního měření a trošku toho pozorování.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
Jinak mám ještě jednu hádanku, byť to úplně nesouvisí s nabíjením, ale abych nezakládal nové vlákno... vyndaval jsem o víkendu baterku ze swiftu, pač se jaksi vybila, jak jsem s tím dlouho nejel, abych ji dal na nabíječku. A když jsem sundaval plusový kontakt, tak mě málem trefil šlak, pač jsem mezi svorkou a kontaktem baterie našel vložený hřebík Baterku jsem teď vracel do auta a se značným zhnusením, pač nic lepšího po ruce nebylo, jsem tam ten hřebík zase vrátil, protože ikdyž jsem tu svorku dotáhnul co šla, tak byla volná (nevím kdo co zas vymýšlel, minusová ten problém nemá a drží). Ale dost mě to irituje. Takže existuje na tuhle situaci nějaký trochu technicky akceptovatelnější řešení? (Tedy kromě výměny baterky za nějakou s většíma kontaktama nebo přelisovávání svorky, do čehož se mi úplně nechce).
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Nemám vaše palubáky,mám jen jednoduchý měřák do zapalovače,překontrolovaný voltmetrem,tak z toho usuzuji nakolik je na baterku spoleh,je tam samozřejmě pěkně vidět i funkčnost altíku,jak si přidá...Já bych ji zkusil dobít,jezdíš sice trochu delší trasy,ale ne zas tak dlouhé.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Mě kdysi pomohlo jen tu svorku zpět roztáhnout.Když ne tak tu novou svorku,jen se to ustřihne a dá nová na šroubek,jak sám píšeš.spm píše:A když jsem sundaval plusový kontakt, tak mě málem trefil šlak, pač jsem mezi svorkou a kontaktem baterie našel vložený hřebík
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
Moje čísla po nastoupení před zasunutím klíčku:spm píše: Takový ten diagnostický display, co tu na něj běžel projekt a někteří ho tu mají, ukazuje před zapnutím zapalování v klidovém stavu napětí. Takže je to číslo, který vidím po tom, co ráno přijdu k autu a než zapnu zapalování (tj ranní teploty teď okolo 5C, ale stejné číslo tam bylo i při těch -8C co bylo v zimě a krátce před odečtem to teda dostane nějaký odběr - odemknutí centrálu, lampička při otevření kufru).
Jo, jako teď v pohodě asi je, řešit to budu, až bude trvale pod 12, to už jí asi radši vyměním (přece jenom na …
přes 12.5V - je krátce po jízdě a ještě se to neustálilo
přes 12V - super, je vidět, že se jezdilo a je dobito
11.7 - pořád pěkné, asi byly kratší trasy a hodně startování
11.2 - a sakra, asi nastartuju ale chtělo by to dobít
10.9 - to vypadá hódně špatně
míň než 10.9 - ani nestartuju, aby se mi nevynulovaly hodiny, a beru startovací kabely...
těch 11.2 a míň mívám jen když si to vycucnu přívěsem nebo zaponemu něco zapnutého...
nemá cenu to srovnávat s tabulkami, protože to je po odemčení centrálu, po rozsvícení a zhasnutí vnitřní osvětlení atd. atd. - rozhodně to není klidové napětí
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24303
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Nabíjení baterie
Pěkně jsi to vypsal outbacku tvé čísla sedí s mými zkušenostmi,řekl bych,že naprosto.U obou našich aut.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Nabíjení baterie
A pro zájemce o zvýšení spolehlivosti auta a snížení frekvence startování na kabely jeden osvědčený recept: vyměňte si ve vnitřním osvětlení veškeré žárovky za LEDky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Nabíjení baterie
Hehe to jsem udělal asi po čtvrtém startování přes kabelyoutback píše:A pro zájemce o zvýšení spolehlivosti auta a snížení frekvence startování na kabely jeden osvědčený recept: vyměňte si ve vnitřním osvětlení veškeré žárovky za LEDky.