Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

To jsem blbě napsal a blbě to vyznělo. Myslel jsem to tak, že při zařazený jedničce to nemíchá měničem jako při jakékoliv jiné pozici voliče a výkon jde v podstatě rovnou na kola. Zdůrazňuji to "v podstatě" :-)
A ano, přitvrdí to VTD. A už jsem se i setkal se zimním povrchem na chalupě, kdy to líp jelo na D a tedy víc otevřenou VTD, kdy bylo znát jednak měkčí rozjezd, přes míchající měnič a hlavně víc otevřená VTD, tomu pomáhala.
Fakt to chce na těch různých površích vyzkoušet.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

No měkčí rozjezd... On přeci rozjíždět se musí vždy s otevřeným. Nemůže si ho to zavřít jen tak při stání... Ten měkčí rozjezd bude spíš tím víc otevřeným VTD, si myslím. Čekám kdy někoho napadne, že bychom mohli začít vymýšlet manuální ovládání VTD. Takovej Skácel_VTD_edition :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Já do tý převodovky nevidím, co to tam uvnitř dělá. :-) Ale když zařadím na voliči 1, tak ten rozjezd je prostě ostřejší, než když se na 1 rozjíždím v plně automatickém režimu.
Je to pochopitelně víc patrný mimo cestu, někde v kopci.
Kdepak, na VTD nesahat. To funguje naprosto skvěle.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Máš displej, tak víš, co se tam děje, ne? Proto se ptám. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Honzo mám, ale to se mění takovým fofrem, že zrovna tohle nestíhám sledovat. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak o by chtělo nějaký graf, aspoň pár vteřin. Dobrý vědět. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od podvlada »

Kód: Vybrat vše

rychlost 0......................................200
             __     __     __     __     ____
měnič    ___/   \__/   \__/   \__/   \__/
rychlost 1......2......3......4......5...........
Takhle nějak? :D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Podle dokumentace 4EAT jedničku zamykat tušim neumí... na displayi jsem to taky nikdy neviděl, ale to bych asi neviděl ani kdyby umělo - ono už donutit to zamknout dvojku znamená rozpálit to fest do velkýho krpálu...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

A co máš, prosím tě, za dokumentaci? Víš, že 4EAT se tomu říkalo od 80. let do teď? :-) (Jestli ještě prodávaj něco s obyčejnou AT.)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

To cos mi ty pred nejakou dobou poslal :-DDD on to teda spis byl takovej markentigovej letak, nez dokumentace

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

No, kdo ví, co to bylo. Jenom tady ve wiki jsou tuším 2. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
schmako
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1257
Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
Jméno a příjmení: Ondřej M.
Bydliště: Praha 6

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od schmako »

Ad Brzdění motorem. Vypozoroval jsem (bez displaye), že je velký rozdíl mezi jízdními režimy I a S při jízdě z kopce.
I režim počítá, dle mého subjektivního názoru, s tím, že sjíždíte kopec a chcete brzdit motorem. Pádlem podřadíte o stupeň a on jej tam nechá, dokud se znova nedotknete plynového pedálu. Navíc, jak je pro režim I zvykem, se zamčeným měničem.
V režimu S nebo S# mi přijde, že počítá s podřazením před zatáčkou, drží se na daném rychlostním stupni cca patnáct vteřin s otevřeným měničem a čeká, že přijde plyn po příjezdu/výjezdu ze zatáčky.
Navíc I zamyká měnič téměř vždy hned po přeřazení což mě v městských kopcích děsí. Jet padesát do kopce na zavřenou pětku při 1000rpm s benzínem, občas pláči...(h6, 5at)
Kdyby mi mohl můj subjektivní pocit někdo s displejem potvrdit, byl bych navýsost rád.

Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

Nejsem si jistej, jestli tady má displej někdo s SIdrivem. Jinak to chování podřazení pádlem můžu rovnou vyvrátit. Jezdím skoro výhradně na S a když podřadím pádlem, tak to tam drží, dokud se nedotknu plynu. Možná i další události to můžou zrušit, ale rozhodně ne čas během sjezdu a bez dotyku plynu.

Budu se opakovat, ale u "I" mě štve, že neumí dát plnej plyn. Občas na něj zkouším jezdit a celkem dost mi to vyhovuje, ale dřív nebo později narazím na to, že potřebuju jet a ono to nejede. Kdyby to aspoň zareagovalo na prošlápnutí plynu na podlahu a v tu chvíli to plnej plyn dalo, ale prostě ne, nedá. Ach jo...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5142
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

sranda je že to ježdění s automatem je daleko složitější a člověk musí víc přemýšlet a myslet dopředu co má udělat aby ten automat udělal co chci, než když si řadím manuálně :-DDD :-DDD
no je to prostě dobré pro lenochy a většinu ženských :-D to zas bude diskuze :-D
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od námořník »

To je určitě pravda :-). Levorga jsem kupoval s tím že mě nebaví 90% času v autě šmrdlat nějakou pákou. Nehledě na popojiždění v kolonách apd. A když už na to mám náhodou chuť, tak si přepnu na manuál a řadím pákama :-). Podle mne se u většiny lidí jedná o zažitou informaci že nad manuál není a že automat je poruchovější atd. Budu trochu parafrázovat pěknou hlášku na styl ježdění. To co mám já je ta nejlepší možná varianta, co je dražší je zbytečnej luxus a nikdo to nepotřebuje a co je levnější je socka co bych si nikdy nekoupil :-).
Za mě jedině 4x4 a jedině automat ;-D.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“