EGR ventil
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
EGR ventil
Ahoj,
mám zánovního Forestera FB 20, SJ, 2,0 atmo, a nechci (ale vůbec nechci) EGR ventil. Prosím o kvalifikovanou radu, jak ho vyřadit z provozu, ev. kdo to je schopen to provést. Ve vší diskretnosti a profesionalitě.
JF
mám zánovního Forestera FB 20, SJ, 2,0 atmo, a nechci (ale vůbec nechci) EGR ventil. Prosím o kvalifikovanou radu, jak ho vyřadit z provozu, ev. kdo to je schopen to provést. Ve vší diskretnosti a profesionalitě.
JF
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1520
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: EGR ventil
A můžu se zeptat,co tě k tomu vede? Nekritizuji, jen se ptám... Mám ho v autě 15 let a nevím o něm. Asi bych uvažoval třeba u přímovstřikového motoru, kde je všeobecně známý problém s karbonem, ale FB atmo by neměl mít problém, ne?
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: EGR ventil
No díky mnove jsm zjistil,že ho tam rvali už taky brzy u i mého forejse taky o něm zatím nevím.Ale chápu potřebu ho dát pryč,ono se to už myslím řešilo...já to teda řešit nebudu,na té staré odolné motorizaci ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: EGR ventil
Díky za názory. Jenom mně prostě přijde škoda, mít takovou věc v tak krásném motoru. Už z principu je ta věc k ničemu (kromě snížení emisí) a motoru a jeho fungování může jedině škodit, nic víc.
U mého Forestera SJ, FB20, píšou, že má vícebodové sekvenční vstřikování, tj snad nepřímé do sacího traktu, tak snad ta směs ten bordel z výfukových plynů trochu omyje...
U mého Forestera SJ, FB20, píšou, že má vícebodové sekvenční vstřikování, tj snad nepřímé do sacího traktu, tak snad ta směs ten bordel z výfukových plynů trochu omyje...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: EGR ventil
Zánovní forejs určitě nebude mít přímý vstřik, přesně jak píšeš.
Já na svém bývalém nalétal cca 160.000km a Quickly má teď na svém SJ okolo "čtvrt míče" a s tímto skutečně problémy nebyly vůbec žádné.
Já na svém bývalém nalétal cca 160.000km a Quickly má teď na svém SJ okolo "čtvrt míče" a s tímto skutečně problémy nebyly vůbec žádné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1520
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: EGR ventil
Přímovstřikové jsou motory řady FA. Tj pro BRZ, Forester XT.
SJ s 2,0 atmo mezi ně nepatří.
Jak píšeš, EGR je kurvítko jen kvůli ekologii. Ale při tom, jak dneska jdou po emisích, bych se bál EGR zaslepit.
Tohle je určitě zajímavé téma, třeba se někdo rozepíše. Mě by zajímalo, jak to ovlivní výkon motoru, spotřebu, emise a problém STK. Podle mě výkon lehce +, spotřeba lehce -, emise horší a STK problém.
SJ s 2,0 atmo mezi ně nepatří.
Jak píšeš, EGR je kurvítko jen kvůli ekologii. Ale při tom, jak dneska jdou po emisích, bych se bál EGR zaslepit.
Tohle je určitě zajímavé téma, třeba se někdo rozepíše. Mě by zajímalo, jak to ovlivní výkon motoru, spotřebu, emise a problém STK. Podle mě výkon lehce +, spotřeba lehce -, emise horší a STK problém.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: EGR ventil
Já souhlasím.
Z principu, bez příměsi výfukových plynů bude motor lépe "dýchat", vzroste jeho efektivita-výkon , i kdyby o 5%, to znamená, že klesne i spotřeba paliva . A motor se nebude se zasírat tím, co už vyprodukoval. S nižší spotřebou přece potom klesne i obsah emisních plynů. A to je to, proč jsem sem napsal tu otázku. Považuji EGR za "prasárnu", která při respektu k fyzikálním zákonitostem přece nemůže sloužit dobré věci. To je jako v matematice či v účetnictví-má dáti, dal..
No nic, děkuji za příspěvky, já se s tím nějak smířím. Snad ještě, co myslíte, pomohly by aditiva do benzínu (třeba testovaný VIF) a vysokooktanové benzíny, které snad neobsahují biosložky...
Hezký večer
Z principu, bez příměsi výfukových plynů bude motor lépe "dýchat", vzroste jeho efektivita-výkon , i kdyby o 5%, to znamená, že klesne i spotřeba paliva . A motor se nebude se zasírat tím, co už vyprodukoval. S nižší spotřebou přece potom klesne i obsah emisních plynů. A to je to, proč jsem sem napsal tu otázku. Považuji EGR za "prasárnu", která při respektu k fyzikálním zákonitostem přece nemůže sloužit dobré věci. To je jako v matematice či v účetnictví-má dáti, dal..
No nic, děkuji za příspěvky, já se s tím nějak smířím. Snad ještě, co myslíte, pomohly by aditiva do benzínu (třeba testovaný VIF) a vysokooktanové benzíny, které snad neobsahují biosložky...
Hezký večer
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: EGR ventil
To neni uplne pravda. Ekologicky kurvitko je to u nafty, v zazehovem motoru to duvod ma. Tusim ze primarnim duvodem je, ze snizenim teploty spalovaciho prostoru to bude branit detonacnimu spalovani a muze pak bezet efektivnejs... takze ja bych to nezaslepoval...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil
Měl jsem to zaslepené u podtlakového EGRu, ale už na SG jsem o tom ani neuvažoval. To je na přemapování jednotky a to nikdo neudělá.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil
Tohle bych si chtěl o EGRu také myslet.spm píše:To neni uplne pravda. Ekologicky kurvitko je to u nafty, v zazehovem motoru to duvod ma. Tusim ze primarnim duvodem je, ze snizenim teploty spalovaciho prostoru to bude branit detonacnimu spalovani a muze pak bezet efektivnejs... takze ja bych to nezaslepoval...
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: EGR ventil
Uz jsem to tady psal asi 10x ) Egr u zazehoveho motoru slouzi primárně ke zvýšení účinnosti motoru v částečném zatížení - pri plneni motoru inertni směsí není nutné regulovat do takove míry skrtici klapkou - ta muze byt vice otevřená a tim padem generuje mensi ztratu. Regulace zazehoveho motoru skrtici klapkou je vzdy proti ucinnosti motoru. V zasade se motor reguluje množstvím inertni směsi (spaliny). V pripade spalovani chudé směsi, coz se dnes uz moc nepoužívá, to samozřejmě reguluje NOx.
EGR neni zadne ekologicke kurvitko ani v dieslech, protoze významně reguluje NOx. Jestli se vam libi dychat to ve městě raději, nez udrzovat (dieslovy) motor v pořádku (vstrikovace).....tak pánbůh s nami az se sem nalifrujou vsechny ty diesly z dieselgate z říše...
EGR neni zadne ekologicke kurvitko ani v dieslech, protoze významně reguluje NOx. Jestli se vam libi dychat to ve městě raději, nez udrzovat (dieslovy) motor v pořádku (vstrikovace).....tak pánbůh s nami az se sem nalifrujou vsechny ty diesly z dieselgate z říše...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: EGR ventil
Když se vylepší účinnost sníží se emise a to je ten primární důvod.dethroned píše:Uz jsem to tady psal asi 10x ) Egr u zazehoveho motoru slouzi primárně ke zvýšení účinnosti motoru v částečném zatížení
Podle mého názoru ten problém vznikl už u těch podtlakem ovládaných EGR ventilů, kde to moc nefungovalo a při nefunkčním ventilu s tím byl jen problém.
Nyní u Subaru SOHC 92kW motorů s EGRem nemám žádný problém.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: EGR ventil
Zase se snizi i spotreba...
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: EGR ventil
dle mé zkušenosti není problém odstranit/vyřadit EGR v autech s Euro IV, ale v Euro V a výše už je to snad ve všech případech řízené elektronicky a to je zapotřebí řešit úpravou sw řídících jednotek.
je sice možné místo EGR na konektor napojit nějaké odpory apod, ale jednotka vyhodnocuje i hodnoty spalin apod a to pak nedává smysluplné výstupy a hlásí to chyby, které se pak řeší i na emisích
neřešitelné to není, ale myslím, že nyní (když to neřídí podtlak, který nefungoval) to již nemá takový význam
je sice možné místo EGR na konektor napojit nějaké odpory apod, ale jednotka vyhodnocuje i hodnoty spalin apod a to pak nedává smysluplné výstupy a hlásí to chyby, které se pak řeší i na emisích
neřešitelné to není, ale myslím, že nyní (když to neřídí podtlak, který nefungoval) to již nemá takový význam
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: EGR ventil
Zdravím všechny Subaristy a chci požádat o informaci stran EGR u FB20 (benzín, atmo). Kdy je ta "vymoženost" nejaktivnější, myslím, v jakém režimu pouští nejvíc výfukových plynů zpět do sání a kdy je naopak utlumena? Při vyšších otáčkách je pravděpodobně recirkulace plynů menší, ale do jaké míry to závisí na bohatosti směsi-poloze plynového pedálu? Lze říci, že občasný burnout-vysoké otáčky pod větším plynem eliminují zanášení ventilů (i když jde o nepřímé vstřikování)? Asi je lepší aditivovat benzín (používám už léta VIF u všech našich aut), nebo tankovat vysokooktanový benzín, který by snad ty biosračky měl obsahovat méně..
Krátkým jízdám se, bohužel nevyhnu.
Subie forever!
Díky
Krátkým jízdám se, bohužel nevyhnu.
Subie forever!
Díky