Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Bushmanovo STIhačka 
Autor Zpráva
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Příspěvky: 148
Fluval píše:
Po přečtení různých názorů, for, apod. ohledně olejů jsem si doma udělal jednoduchý samodomopokus. Koupil jsem ampule na krev, moč, apod. koupil kuličky z ložiska, nalil různé oleje od různých výrobců a viskozit, přidělal na desku a při různých teplotách otáčel a jen laicky měřil čas, kdy kulička přejede z jednoho konce na druhý. Např. při -18 (mražák) což beru jako extrém (na běžné zimní teploty čekám na zimu ), který tady často sice nezažijeme, ale opotřebení bude největší a tak rozdíl např. mezi 5/30 a 10/60 je až 20 sekund! S názory lidí co rozebírají motory a rozumí olejům …


tak dá sa to riešiť, pri oleji s takou viskozitou inštalovať nejaký ohrev... TDi majú elektrické špirály štandardne, vložka so špirálou a termostatom vkladá sa taký medzikus do vodného okruhu a bolo to na šnúru do zásuvky, keď garážuješ ideálne a štartuješ s cca40*C ohriatym motorom.

ale keď som pozeral ten Mobil 1 ... mal by bohate stačiť a 5L cca 40€
Olej Mobil 1 New Life 0W-40 je zvlášť vhodný do extrémnych podmienok, kde bežné oleje môžu zlyhávať. Mobil 1 New Life 0W-40 neni vhodný na použitie v dvojtaktných, alebo leteckých motoroch, pokiaľ výrobca motoru neurčí inak.

Klasifikácie a špecifikácie:
ACEA A3,B3,B4 API SN/SM
Schválenia:
MB 229.5/229.3
Porsche A 40
Volkswagen 502.00/505.00

Charakteristické vlastnosti:

Charakteristické vlastnosti
SAE třída 0W-40
Viskozita, ASTM D 445
cSt pri 40°C 78,3
cSt pri 100°C 14,0
Viskozitný index, ASTM D 2270 186
Siránový popol, hm.%, ASTM D 874 1,2
HTHS viskozita, cSt pri 150°C, ASTM D 4683 3,7
Bod tuhnutia, °C, ASTM D 97 -54
Bod vzplanutia, °C, ASTM D 92 230
Hustota pri 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0,850

- Webasto robia nezávisle ohrevy, kdesi robili aj "tepelný akumulátor" (cca 15rov späť?)myslím, že to bola taká špeciálna nádržka na cca5L, zaradila sa do vnútorného obehu a počas jazdy nakumulovala teplo, stačilo na ohriatie malého okruhu motora o cca 30*C písali že udrží do 24hod., len to bolo v ponuke rok dva a potom zmizlo...

tie elektrické ohrevy boli v Severnej Amerike Canade aj na severe EU pomerne bežné. Pamätám si že Fiat robil modely pre severnú EU v prevedení Arctik (Tipo) pre TD mali ohrev naftového filtra, el. vložku v bloku motora a pre studené štartovanie vstrekovanie benzínu do sania( už si nepamätám ako to bolo riešené, myslím že tam bola tak 1l nádržka a ručnou pumpou sa do sania pár krat fúklo)

Zetor 25 v zime menšia vatra pod olejovú vaňu, po nahriati 5 kubíkov(cm3) éteru do sania a roztočiť ručne kľukou :-)


Naposledy upravil feroj dne čtv lis 08, 2018 3:04 pm, celkově upraveno 1



čtv lis 08, 2018 9:36 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 27, 2016 8:52 am
Příspěvky: 375
Bydliště: Praha
Pěkné vlákno, takových zajímavých témat! :)
Jak tak čtu o olejích, možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50.

A STI versus "sportovní koncern" atd. Shodou okolností jsem tenhle týden byl na okruhu v Mostě, kde jsem si vyzkoušel Seat Leon Cupra (hatch i kombík), Octavia RS a Golf R. Nebylo to zadarmo, ale chtěl jsem si na vlastní kůži vyzkoušet, jak ty auta fungujou (a nelituju), abych to neměl jen z doslechu.
Octavia RS mě ale vůbec neoslovila, strašná nuda, při agresivnější jízdě tahá za volant. Cupra zajímavější, ale všechno stále tak nějak bez emocí a zadarmo. Při brzdění docela nestabilní zadek, skoro mi přišel zábavnější kombík (ale to byl možná jen nezvyk s větší váhou vzadu). Golf R (čtyřkolka) mi přišla ze všech aut nejzajímavější, nejstabilnější v zatáčkách, jen mě štvalo divný prskání vejfuku.

Ale ani jedno bych si nekoupil - jak už někdo psal výše, jízdní zážitek je proti STI neporovnatelný. Když už bych musel vybírat z koncernu, tak raději nějakou "nesportovní" verzi, a ušetřené peníze použít na nějaký malý zábavný povoz.


čtv lis 08, 2018 11:23 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 27, 2016 8:52 am
Příspěvky: 375
Bydliště: Praha
emve píše:
Samozřejmě je možné auto upravit (stage 2 + skácel za mně) a posune se to zase dál.
Platí to s tím Skácelem i pro MY2018, která už má kompletně elektronicky ovládané DCCD? Resp. nabízí pan Skácel nějakou úpravu pro STI i po téhle změně?


čtv lis 08, 2018 11:28 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 827
Augi: Jsem rád, že STI driver dokáže ocenit kvality Golfu R. To auto funguje ve všem co dělá, geniální daily, bohužel jaksi bez emocí. Ale jezdím s tím celkem rád, na přesuny je to skvělé.

A STI MY2018 by mě taky zajímalo, jak je to se Skácelem, podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


čtv lis 08, 2018 3:06 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Příspěvky: 148
emve píše:
Augi: Jsem rád, že STI driver dokáže ocenit kvality Golfu R. To auto funguje ve všem co dělá, geniální daily, bohužel jaksi bez emocí. Ale jezdím s tím celkem rád, na přesuny je to skvělé.

A STI MY2018 by mě taky zajímalo, jak je to se Skácelem, podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem.


keď pozerám, čo máš v podpise :-)
https://www.youtube.com/watch?v=UwFMfY01cYU


čtv lis 08, 2018 3:42 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 827
feroj : Nechápu odkaz asi. :-)

edit po editu: aha :-)

No Evo je boží, často vylezu z nějakého nového auta zklamaný, občas potěšený, ale že mi spadne brada, to zvládly v poslední době jen 2 auta. V září Ferrari 488 Pista a teď Evo. Jak zatáčí a co dělá pod plynem v zatáčce, to prostě jen nechápu... a jak to má strmé řízení a neskutečně zatáčí, poprvé jsem měl pocit, že musím myslet abych nenabořil obrubník na vnitřní straně zatáčky. :-D Což se mi v jiném auto ještě nestalo. Samozřejmě není to série, podvozek Ohlins a semislicky dělají své.

_________________
MY2008 BMW M3 E92
MY2006 Mitsubishi Lancer EVO VIII

ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Focus II ST

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


čtv lis 08, 2018 3:44 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 31, 2010 4:44 pm
Příspěvky: 2979
Bydliště: Praha/Beroun
emve píše:
prostě jen nechápu... a jak to má strmé řízení a neskutečně zatáčí, poprvé jsem měl pocit, že musím myslet abych nenabořil obrubník na vnitřní straně zatáčky.

Podle všeho by se toho mělo u Subaru dosáhnout předním svorným diffem. Tuším, že všechny standardní novější generace mají vepředu open diff. Jen podvozek a gumy to u Imprez neřeší. Je to věc, kterou hodlám prozkoumat, na základě stavu peněženky v blízké budoucnosti. A musí to být super, to takhle cítit.

_________________
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
Forester SF, MY02


čtv lis 08, 2018 4:26 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm
Příspěvky: 331
Augi píše:
... možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50 ...
Výměnu 10W za 5W by to spíše chtělo udělat před zimou, než na jaře ;-D
Augi píše:
Seat Leon Cupra (hatch i kombík)...
Jóóó Cupru v kombíku jsem poprvé zaznamenal loni v Mýtě a teď v Brně ... týpek má dokonce RZ něco jako CUPRA 300 a dával tomu pěkně za uši. Překvapilo mě, jak to jelo.


čtv lis 08, 2018 5:34 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: stř úno 16, 2011 2:43 pm
Příspěvky: 331
emve píše:
... podle toho, co se psalo v testech auto funguje v sérii tak jako dřívější modely se Skácelem ...
Jj, tak nějak to všichni předpokládáme ... ale jednoznačně to chce, aby někdo s MY2018 cinknul panu Skácelovi (@Augi,@strider). Je to velmi příjemný pán, takže určitě bude sdílný ... možná (pokud to ještě neřešil, což nepředpokládám) to s váma bude chtít odladit na vašcich autech ;-)
Samotného by mě to zajímalo, protože to plně elektronické řízení DCCD nabízí určitě mnohem více možností. Zejména, jak je to s bržděním, kdy "Skácel" u <MY2017 zavíral všechny diffy narozdíl od sériového nastavení (otevření všech diffů).


čtv lis 08, 2018 5:47 pm
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 05, 2018 1:07 pm
Příspěvky: 22
Augi píše:
Pěkné vlákno, takových zajímavých témat!
Jak tak čtu o olejích, možná budu na jaře v AWD za blbce, ale asi zkusím navrhnout výměnu 10W60 za 5W50.

Ja porad nevim nevim, cinknul sem i narychlo do zapadniho Nemecka chlapikum, od kterych sem auto kupoval (rodinna firma, nadsenci, delaji i zavodaky a trackdaye), a ti taky do STI cpou 10w-60, takze babo raď..

Ad Skacel - jojo bude nutne se zeptat, ale ja osobne to budu resit az za rok nejdriv :) Kazdopadne ty zavreny diffy pri brzdeni byly pocitove dost rozdil, to tam urcite nemam (mel jsem svezeni v zari v Bele na srazu v MY2016 tusim, ktery to mel. Stydim se, ale zapomel jsem nick majitele, podle fotky SPZ: 4AK 8*** :( Prihlaste se kdo to byl:) )
Ale k tomu celemu MY2018 DCCD zapojeni jsem nasel na americkym NASIOC foru, jak to skutecne je. Ten mechanicky stredak je jen bypassnuty jednim dilem, zustal tam netknuty!. Spekuluje se, ze kdyz k puvodnimu 2015 STI byl 15 strankovy manual proc je kombinace mechanika/elektrika v DCCD super a jen pul stranky u 2018 proc je super cista eletrika, tak ze je to spis kvuli tomu, ze ten mechanicky stredak dostaval moc zabrat, odchazel a bylo na nej moc reklamaci, tak ho proste premostili aby usetrili...
Takze jaka je pravda, a ktera varianta je lepsi, asi posoudi opravdu jen profik.. Pokud to nikdo do te doby nezjisti, tak to tema napresrok s p. Skacelem zkusim otevrit. Tou dobou uz snad taky budu mit vetsi najezd a zkusenosti.. [DRIVE]

_________________
WRX STI Active MY18
Obrázek


čtv lis 08, 2018 8:36 pm
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am
Příspěvky: 1489
Jenom něco k tomu oleji. Včera jsem byl u Waltra Emberta a mimo jiné jsem se ho ze zvědavosti zeptal, co leje do svého STIčka. Odpověď zněla, že 10W60. Má 2002

_________________
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130


čtv lis 08, 2018 8:52 pm
Profil
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 6:07 pm
Příspěvky: 4901
Bydliště: praha
Tak pokud mas auto jen na praseni tak 10w60 chapu ale pokud to mas i na normalni popojizdku tak chapu 5w50. Takze je jedno jestli mas atmo/wrx/sti ale jak ho provozujes. Kdyz jsem mel nutkani prodat auto tak se jeden zajemce divil proc sem tam mel 5w50...a nenechal si to vysvetlit a rekl mi ze to je špatně protoze kamarad dela v awd a tam lejou jen 10w60 ........ proste nekonecny tema :-)

_________________
Outback 2,5i 5MT,121 kw, 8/2005, dekl Kofilka, v rodině
Impreza combi wrx 2.0 5MT, 195kw, 2003 PRODRIVE vikendovka
Obrázek
ford transit connect 2006 1.8 tdci 66kw - pracant
fiat ducato hymer - 1.9 td,1996, 4 jizda, 4 spani, Vmax 105km/h
OTB 2016 Comfort 08/18 ->


čtv lis 08, 2018 9:54 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm
Příspěvky: 1546
Pro zajimavost jsem v poslednich dnech procital jeste ruzna zahranicni fora ohledne oleje do STI.

Lide, co pusobili dojmem, ze o tom neco vi, tak doporucuji 10W60 pro auta, ktera jsou pouzivana na okruzich nebo jsou tezce potunena.
Pro nemodifikovana auta a spise bezny provoz doporucuji 5W40.

10W60 ma tlusty olejovy film a Subaru ma vyrobni tolerance mezi komponenty spise mensi, takze tohle nejde moc dobre do sebe. Ve chvili, kdy se 10W60 ale zahreje, tak zacne fungovat lepe a pri velkem zatizeni pak asi skutecne maze lepe nez 5W40. Za studena 10W60 pro motor neni vhodny a hrozi horsi mazani, pokud hned po startu jedes pilu.

Pro zimni provoz pak samozrejme spise 5Wxx nez 10Wxx, kde auto bude po ranu lepe mazat.

Jeste drive bylo zvykem davat oleje s vyssim druhym cislem, jak mineralni olej casem degradoval. Takze dal jsi tam 10W60 a po roce jsi z nej mel 10W50. Jenze to uz se u modernich spickovych oleju dnes moc nedeje. Muze to nastat u levnejsich modelu.

No a v neposledni rade nepouzivat plnou syntetiku, ktera je agresivnejsi vuci komponentum motoru, ale spise polosyntetiku. Jenze ani to uz dnes neplati. Synteticke oleje maji dnes aditiva, ktere toto zlepsuji.

Takze suma sumarum 5W50 muze skutecne byt pro denne jezdene STI dobra volba.

Dokonce nemusi byt takova tragedie i 5W30, nicmene tam to musi byt spickovy olej, aby si zachoval sve vlastnosti i na konci cyklu.
A nebo pak menit po 10000km a ne po 15000, jak rika manual.

Znackovy servis muze davat 10W60 proto, ze pocita s tim, ze lide s STI nepojedou hned pilu a budou auto vzdy nejprve zahrivat. Druhy duvod muze byt to, ze 10W60 lepe funguje pri zatezi. A pro ten servis je u auta v zaruce vhodnejsi, aby mu nepadl motor kvuli nedostatecnemu mazani v zatezi. Ale to uz je konspiracni teorie.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 MT 221kW 2012
Subaru Legacy kombi 2.5i MT 127kW 2008 LPG
Skoda Octavia RS 2.0 TDI MT 135kW 2015
ex Ford Mondeo 2.0i MT 107kW 2005


pát lis 09, 2018 4:52 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 1461
Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Já jsem to říkal :-D
Ne, jsem rád, že mé představy o problematice nejsou úplně mimo :-)

_________________
Forester 2.0 XT ('04), 2x Libero E12 ('95 a '98)


pát lis 09, 2018 5:19 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25144
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Takže jsi Franto zopakoval to, co jsme říkali. ;-D
Akorát bych poupravil tu formulaci, proč dávají 10W-60 v AWD případně Walter Embert, protože oni s tím třeba jezdí pilu a ohřejou si to. U běžného zákazníka mi to přijde naopak krátkozraké, protože nevěřím, že většina zákazníků to ohřeje, než tomu naloží.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát lis 09, 2018 6:17 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: