tak dá sa to riešiť, pri oleji s takou viskozitou inštalovať nejaký ohrev... TDi majú elektrické špirály štandardne, vložka so špirálou a termostatom vkladá sa taký medzikus do vodného okruhu a bolo to na šnúru do zásuvky, keď garážuješ ideálne a štartuješ s cca40*C ohriatym motorom.Fluval píše:Po přečtení různých názorů, for, apod. ohledně olejů jsem si doma udělal jednoduchý samodomopokus. Koupil jsem ampule na krev, moč, apod. koupil kuličky z ložiska, nalil různé oleje od různých výrobců a viskozit, přidělal na desku a při různých teplotách otáčel a jen laicky měřil čas, kdy kulička přejede z jednoho konce na druhý. Např. při -18 (mražák) což beru jako extrém (na běžné zimní teploty čekám na zimu ), který tady často sice nezažijeme, ale opotřebení bude největší a tak rozdíl např. mezi 5/30 a 10/60 je až 20 sekund! S názory lidí co rozebírají motory a rozumí olejům …
ale keď som pozeral ten Mobil 1 ... mal by bohate stačiť a 5L cca 40€
Olej Mobil 1 New Life 0W-40 je zvlášť vhodný do extrémnych podmienok, kde bežné oleje môžu zlyhávať. Mobil 1 New Life 0W-40 neni vhodný na použitie v dvojtaktných, alebo leteckých motoroch, pokiaľ výrobca motoru neurčí inak.
Klasifikácie a špecifikácie:
ACEA A3,B3,B4 API SN/SM
Schválenia:
MB 229.5/229.3
Porsche A 40
Volkswagen 502.00/505.00
Charakteristické vlastnosti:
Charakteristické vlastnosti
SAE třída 0W-40
Viskozita, ASTM D 445
cSt pri 40°C 78,3
cSt pri 100°C 14,0
Viskozitný index, ASTM D 2270 186
Siránový popol, hm.%, ASTM D 874 1,2
HTHS viskozita, cSt pri 150°C, ASTM D 4683 3,7
Bod tuhnutia, °C, ASTM D 97 -54
Bod vzplanutia, °C, ASTM D 92 230
Hustota pri 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0,850
- Webasto robia nezávisle ohrevy, kdesi robili aj "tepelný akumulátor" (cca 15rov späť?)myslím, že to bola taká špeciálna nádržka na cca5L, zaradila sa do vnútorného obehu a počas jazdy nakumulovala teplo, stačilo na ohriatie malého okruhu motora o cca 30*C písali že udrží do 24hod., len to bolo v ponuke rok dva a potom zmizlo...
tie elektrické ohrevy boli v Severnej Amerike Canade aj na severe EU pomerne bežné. Pamätám si že Fiat robil modely pre severnú EU v prevedení Arctik (Tipo) pre TD mali ohrev naftového filtra, el. vložku v bloku motora a pre studené štartovanie vstrekovanie benzínu do sania( už si nepamätám ako to bolo riešené, myslím že tam bola tak 1l nádržka a ručnou pumpou sa do sania pár krat fúklo)
Zetor 25 v zime menšia vatra pod olejovú vaňu, po nahriati 5 kubíkov(cm3) éteru do sania a roztočiť ručne kľukou