Naše dílenská technika a nářadí..

Odpovědět
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yeti »

Asi bych se měl zeptat spíš Krokouše, ale nechci ho furt otravovat, už se mnou měl trápení dost :o) Mám pár dotazů:
1) vadí použití pásu 13x0,65 když pila používá (a má v návodu) 12,7x0,5 ? Délka je jasná.
2) k seřízení - popíšu asi složitěji - jsou tam dvě vodítka, každý má v sobě 5 ložisek. Dvě ložiska nad sebou z každé strany na výšku pásu a jedno ložisko z vrchu na horní hranu pásu. Tím, jak se celý vodítko nastaví kolmo k základně pily, tak některý z těch ložisek dosedají (tlačí) na pás více a některý míň a tím vlastně rovnají pás do kolma. To horní se pásu sotva dotýká. Mám se snažit ty ložiska srovnat tak, aby tlačily na pás všechny přibližně stejně? V místě, kde ložisko tlačí na pás více se na páse vyjíždí dráha - jen opticky, žádná drážka tam není :-) Jde mi jen o to, jestli je to OK, nebo do toho mám vrtat. Jak moc by měl být pás napnutej? Co to rukou dá? Předpokládám, že se bude časem vytahovat a měl bych ho dopínat, ale nevím, jestli tak nějak normálně, nebo "na krev".
3) na karasovi píšou že pás by se měl "zaběhnout". Co tím myslí? Nepředpokládám, že bych ten originál pás hnedka zkurvil a musel kupovat novej, jen se ptám.
4) Jak moc můžu při řezání tlačit? Zatím nechávám přítlak víceméně vahou ramena a jen lehounce mu pomáhám rukou. Řez trvá dýl, ale zase v pohodě můžu přimazávat.


Sorry za blbý dotazy, ale s pásovkou jsem dělal naposledy kdysi dávno na škole a to byla tunová hydraulická kráva :o)
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Nejsou to blbý dotazy. Jsou věcný. Na tom pásu se bude vyjíždět ta stopa po ložisku. Děje se mi to taky. Jestliže to řeže rovně, tak je to v pořádku.

Napnutí pásu by mělo být takové, aby ti nespadával, ale nesmí být přešponovaný, nebo ti za chvíli rupne ve sváru. Na to bacha. Nemluvě o tom, že když ho přešponuješ, tak tím trpí ložiska na oběžných kolech.
Tu míru napnutí je prostě třeba vyzkoušet.

Ten rozměr pásu podle mě nemůže vadit. Ten rozdíl v rozměru je minimální.

Co se záběhu pásu týče, tak se tím rozumí to, abys fungl novej pás nepustil do materiálu moc velkým přítlakem. Především, když řežeš třeba trubky nebo jäkly, protože tím ten pás děsně trpí a ty nový zuby se skokově ztupí.
Takže abys to pustil do materiálu citlivě, optimálně do většího masa, aby se ty zuby řekněme stejnoměrně ztupily.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Co se toho přítlaku týče, ta moje pila má tažnou pružinu, kterou šponuju podle toho, co řežu. Do plnýho, nebo silnostěnnýho materiálu to můžu pustit více méně plnou vahou ramene, čím tenčí stěna materiálu, tím menší přítlak, protože na tom hrozně snadno vylámeš zuby.

Jinak ještě k tomu pásu. Ty vodící ložiska jsou stavitelný. Takže nemůže vadit, že si tam dáš pás o desetinu silnější. Naopak, čím silnější pás, tím lepší.
A hlavně, když koukám na ceny pásů, tak není o čem uvažovat. Bimetalový pás u Karase tě vyjde na 200, dobře se spedicí na 350. Časem zjistíš, že je dobrý mít pás do foroty, protože je vopruz, když ti praskne uprostřed práce. Takže 550 za 2 pásy.
Ty Karasovo pásy fakt fungujou, za ty léta, co tu pilu mám, jsem vyzkoušel kde co. A tady poměr výkon/cena jasně vítězí.
Warco pásy, jsou drahý jako prase.

Mimochodem když už chválím Karasovy pásy, tak pochválím i jejich vykružovací korunky. Kvalita dobrá a ceny lidové. Třeba Bahco nebo Ruko 50 mm stojí cca 350 kč/ks.
Starret od Karase vychází kolem 200 kč
Jsou dovozce, tak tam chybí bakšiš pro prodejce. Takže ty ceny jsou skutečně lidovka.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak teď jsem viděl v akci ten indukční bazmek na ohřev zarostlých šroubů, co tu kdysi byl zmíněn někde z těch amerických nebo kanadských stránek. No a funguje to. Dokonce výborně a majitel si to velice pochvaluje. Takový šrouby na nápravách, podvozku, výfuku atd... Úplná bomba. A to dokonce v provedení Starline. Akorát to není úplně levný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

A máš Honzo k tomuhle konkrétnímu aparátu nějaký podrobnosti ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od sima »

Věřím,že je to moc praktická věcička.To mě připomnělo,že naposledy mě skrz výměnu kostí museli nahřívat šrouby,na jiném autě mě kosti rovnou museli pitvat flexou :-) a složitě vyměňovat,ale to ještě bylo furt dobře řešitelné,bez těchhle spešl nástrojů.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od mnov »

Ten indukční ohřev mě taky vrtá v hlavě. Koukal jsem co je v nabídce a ceny nic moc. >:-f
Např. tohle je zajímavé, ale ta cena. Přitom je to jen zdroj proudu o kmitočtu 35 - 100 kHz a k tomu pár naohýbaných cívek. :-)
Asi zkusím objednat z ebay nějaký čínský modul na pokusy. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od ok1mpx »

MNOV: výsledek mě zajímá :-D
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:A máš Honzo k tomuhle konkrétnímu aparátu nějaký podrobnosti ?
Je to tohle - https://www.autokelly.cz/Product/GV-STI001/12343587

Za pár desítek vteřin to ohřeje do červena 12ku šroub a to jen v místě, kde chceš. Jinak kromě hotových spirál je k tomu i samotnej ten odporovej drát, takže si ho můžeš omotat kolem něčeho, kam se nedostaneš, třeba na spojovačku.

Ale ta cena prostě na hobby použití moc není... :-(
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

Jo to máš pravdu, že na hobby to za ty prachy fakt není. Ale zajímavý je to hodně !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od yohn »

Tohle si vyrobíš doma z odpadu ze sběrnýho dvora. Neni to o nic složitější než stará diodová svářečka.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od mnov »

Já vlastnit střídavý TIG, tak k němu zkusím cívku připojit. :-) Ale ono tomu asi bude chybět odpor oblouku a bude vypínat ochrana.
Edit: TIG AC má malý kmitočet
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od ok1mpx »

Koukal jsem už na pár videonávodů na indukční tavící pícku na kelímek cínu. A chtěl bych to. Takže plán pozměňuju na 2V1. Jenže to bude až někdy v příští pětiletce, Nejdřív musí odjet jedno stříbrný SFko, pak druhý, vybetonovat "věnec" ve stodode, aby bylo kam uložit stropní trámy a celé to kamenné se zpevnilo, vybourat dveře mezi dílnou a autodílnou a mezitím konečně dodělat ku koupelnu. Jo a zapojit elektrokotel a vlastně předělat celou elektriku v suterénu. Čistá dílna až nakonec. :-/
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od VDC »

To si bohužel nevyrobím, protože elektronice vůbec, ale vůbec nerozumím. Ačkoliv bych měl, protože jsem se to učil ve škole.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ježišek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pát kvě 01, 2015 11:21 am
Jméno a příjmení: Pavel Pařenica
Bydliště: Hutisko-Solanec

Re: Naše dílenská technika a nářadí..

Příspěvek od ježišek »

Zvažuji koupi protahovačky, melo by to zvládnout modřínové desky 30x200x4000 asi tak 100 kusů a pak už by to bylo jen na menší věci. Další věc že by měla být malá, na velké heblo nemám místo. Zaujalo mě toto
https://www.makita-eshop.cz/hobliky-mak ... 12nb-1650w
samozřejmě to dělá spousta výrobců dewalt, metabo, triton, jet, atd. Tak by mě zajímalo jestli s tím nemá někdo zkušenosti, jestli by to třeba nějaká čína zvládla. Protože dávat za to nějakých třeba 15tis je ranec.
Subaru Outback 2.5 115kw LPG
Odpovědět

Zpět na „Dům, dílna, zahrada“