Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1478
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

To jsou jen kecy, že se ventily u novějších aut seřizovat nemusí. Ano vím, že se to už od výrobce předepisuje, že to není třeba, ale to je právě zakladni nastavení motoru a vůle na ventilech se prostě menej, protože se zaklepavaj a pak je ventil bez vůle, nebo naopak konce dříku a červíků se opotřebovávají a vzniká vůle. I kdyz si pichnes na zapalování osciloskop, tak s vůlema na ventilech to nemá nic společného, to je čistě mechanická věc a dělá hodně, první věc, která se na motoru dělá/kontroluje když zlobí. M.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Vždyť jsem psal, že bych tím začal u svého auta.
Klidně to Honzovi (Loga) i nastavím, ale to je potřeba koupit těsnění a mít volno v garáži.
Zajímá mě, kde může být problém.
Ono se tím osciloskopem dají odhalit právě i čistě mechanické vady. Tady jsem nic nenašel.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1478
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

Já vím, že si to mnove psal, taky jsem si bral do huby výrobce, jsou to kokoti. To je holt trend dnešní doby, neudržovat, odjezdit a vyhodit, jo a koupit nový. Těsnění není potřeba nový, pokud bylo před nedávnem měněný, pokud není ztvrdlý a rozpraskaný, nepoteče. A jak si psal....Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od sima »

mišus píše:Vyměnili těsnění a vůle neudělají, to je v pič...i. Je mě ty mechanici serou. M.
To je tedy totální sranec na věc,to musí snad vědět každý,že staré těsnění se vymění až když se dělají vůle,ale dělat spešl těsnění a neudělat vůle tomu se mě nechce ani moc věřit,jako opravdu?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Ono už je to přes rok, co mi to těsnění měnili. Nepamatuju si, že by se jakkoli zmiňovali o tom, že by nastavovali vůle ventilů. Teď jsem se ještě pro jistotu koukl na fakturu/účet a nic tam o tom není, jen 2,5h práce za výměnu těsnění a svíček. Co si pamatuju, tak jsem měl tehdy problém s chroupáním v kole viz https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =40&t=6434 s čímž si nikdo v mém okolí (dva kámoši z toho jeden i skutečný mechanik povoláním) nevěděl rady (resp. rada zněla to leda zkoušet postupně měnit :) ). Už jsem se s tím pomalu začínal bát jezdit, takže jsem to odvezl do AWD s tím, že mi chroupe kolo a zároveň (když už jsem tam jel) jsem popsal to cukání. Chroupání opraveno a cukání připsali tomu, že to těsnění pod víkem ventilů teče. Že se pak dostane olej kam nemá a cuká to. Věděl jsem, že to těsnění fakt trochu teče/vzlíná (a chystal se s tím něco udělat) a navíc jsem tehdy měl problém s kotníkem, tak jsem chtěl hned denně jezdit. No těsněním to očividně nebylo a vůli neseřídili (resp. pokud ano, tak si fakt nepamatuju, že by mi o tom řikali a na faktuře o tom není ani zmínka).

Každopádně teď zkusím namazat ten volnoběžný ventil, to je na pár minut ať to můžu vyloučit a pak dám vědět co dál. Problém u mě je, že na náročnější opravy, mezi které pro mě patří i mnohem jednodušší věci, než nastavit vůle, si sám netroufnu mimo jiné i proto, že nemám kde (jakkoli iluze, že kdybych měl garáž, tak bych si dělal vše sám už mě taky opustily).

PS. Začínám na sobě pozorovat, že se fakt nedokážu stručně a jasně vyjádřit. Tak doufám, že je to alespoň jasné, když už ne stručné. >:-@
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od VDC »

Vyjádření nemusí být stručné, když má strukturu, hlavu a patu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1478
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mišus »

Kámo a tady vidíš, že pokud jen trošičku rozumíš autům, mechanik ti řekne úplnou píčovinu a člověk mu to vlastně věří, protože si říká, tak sakra je to mechanik.....Já začal Subaru dělat kuli jednomu nejmenovanému mechanikovi, o kterým jsem si opravdu myslel, že je nejlepší, rozumí tomu a nelže(neoblbuje) a to dělá jen Subaru. Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od sima »

mišus píše:Říct někomu že když teče trošičku olej zpodvika ventilu, že kuli tomu cuka auto.....Tvl, to je moc. Dalo by se to ještě ukecat a spousta mechaniků u Subaru to tak dělá, že nemění těsnící kroužky okolo díry na svíčky a pak chcije olej dolů ke svíčce, to by teoreticky mohlo cukat, že by kabel špatně převáděl jiskru, ale jen v případě, že by se za tu gumu ten olej dostal. Takže rozhodně už k tomu nic psát asi nebudu, jen to člověka nasere, když si přečte ty kydy ze servisu.
8() Olej teče na dekl,či na nápravu,to by pak mohlo cukat...tj věc teda,znova se mě tomu nechce ani uvěřit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od spm »

mnov píše:Když to vezmu podle logů, tak při brzdění motorem to ochudí směs a nebere ohled na lambdu. Jak se to pak má vrátit do normálu netuším. Asi jen podle naučené mapy? Tam vlastně ani ten IACV ventil moc nefunguje.
Hele ale tohle moje auto dela taky... tusim ve vyssich rychlostech - jednak, aby AT mela zamknutou rychlost a jednak pres 2000 otacek, kdy to zjevne bez plynu zavira vstriky a jak pustim plyn, tak mam na lambde 1.6

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Loga>Ještě mě napadlo udělat po promazání volnoběžného ventilu jeho inicializaci. To znamená smazat paměť závad (přes OBD ne SSM), nebo odpojit napájení. Potom zapnout zapalování a počkat 3s než nastartuješ motor.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Loga
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 89
Registrován: sob čer 11, 2016 11:51 pm
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od Loga »

Tak ventil namazaný, paměť smazaná a je to pořád stejné...
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

V logu mě zaujala ještě hodnota Alternator Duty (%). Skáče to tam na 100 a co jsem tak zběžně hledal, tak to znamená že vypne dobíjení. Je to vidět i na palubním napětí. U mých aut jsem vždy měl v logu jen nulu.
Netuší někdo, proč to vypíná dobíjení?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od mnov »

Přidal jsem do logu ještě list1 a už je mi jasné proč to vypíná dobíjení. :-)
Jen nevím, proč jsem se s tím nesetkal u svých vozů, ale tuším to. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu

Příspěvek od spm »

V tom na mobilu vidim dost blbe... ale vidim nejakou souvislost s throttle opening, takze to vypne, kdyz tomu das plnej kotel? :-)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“