Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2264 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 151  Další
Naše dílenská technika a nářadí.. 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1958
Asi bych se měl zeptat spíš Krokouše, ale nechci ho furt otravovat, už se mnou měl trápení dost :o) Mám pár dotazů:
1) vadí použití pásu 13x0,65 když pila používá (a má v návodu) 12,7x0,5 ? Délka je jasná.
2) k seřízení - popíšu asi složitěji - jsou tam dvě vodítka, každý má v sobě 5 ložisek. Dvě ložiska nad sebou z každé strany na výšku pásu a jedno ložisko z vrchu na horní hranu pásu. Tím, jak se celý vodítko nastaví kolmo k základně pily, tak některý z těch ložisek dosedají (tlačí) na pás více a některý míň a tím vlastně rovnají pás do kolma. To horní se pásu sotva dotýká. Mám se snažit ty ložiska srovnat tak, aby tlačily na pás všechny přibližně stejně? V místě, kde ložisko tlačí na pás více se na páse vyjíždí dráha - jen opticky, žádná drážka tam není :-) Jde mi jen o to, jestli je to OK, nebo do toho mám vrtat. Jak moc by měl být pás napnutej? Co to rukou dá? Předpokládám, že se bude časem vytahovat a měl bych ho dopínat, ale nevím, jestli tak nějak normálně, nebo "na krev".
3) na karasovi píšou že pás by se měl "zaběhnout". Co tím myslí? Nepředpokládám, že bych ten originál pás hnedka zkurvil a musel kupovat novej, jen se ptám.
4) Jak moc můžu při řezání tlačit? Zatím nechávám přítlak víceméně vahou ramena a jen lehounce mu pomáhám rukou. Řez trvá dýl, ale zase v pohodě můžu přimazávat.


Sorry za blbý dotazy, ale s pásovkou jsem dělal naposledy kdysi dávno na škole a to byla tunová hydraulická kráva :o)

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv říj 11, 2018 9:30 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27271
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Nejsou to blbý dotazy. Jsou věcný. Na tom pásu se bude vyjíždět ta stopa po ložisku. Děje se mi to taky. Jestliže to řeže rovně, tak je to v pořádku.

Napnutí pásu by mělo být takové, aby ti nespadával, ale nesmí být přešponovaný, nebo ti za chvíli rupne ve sváru. Na to bacha. Nemluvě o tom, že když ho přešponuješ, tak tím trpí ložiska na oběžných kolech.
Tu míru napnutí je prostě třeba vyzkoušet.

Ten rozměr pásu podle mě nemůže vadit. Ten rozdíl v rozměru je minimální.

Co se záběhu pásu týče, tak se tím rozumí to, abys fungl novej pás nepustil do materiálu moc velkým přítlakem. Především, když řežeš třeba trubky nebo jäkly, protože tím ten pás děsně trpí a ty nový zuby se skokově ztupí.
Takže abys to pustil do materiálu citlivě, optimálně do většího masa, aby se ty zuby řekněme stejnoměrně ztupily.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát říj 12, 2018 9:28 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27271
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Co se toho přítlaku týče, ta moje pila má tažnou pružinu, kterou šponuju podle toho, co řežu. Do plnýho, nebo silnostěnnýho materiálu to můžu pustit více méně plnou vahou ramene, čím tenčí stěna materiálu, tím menší přítlak, protože na tom hrozně snadno vylámeš zuby.

Jinak ještě k tomu pásu. Ty vodící ložiska jsou stavitelný. Takže nemůže vadit, že si tam dáš pás o desetinu silnější. Naopak, čím silnější pás, tím lepší.
A hlavně, když koukám na ceny pásů, tak není o čem uvažovat. Bimetalový pás u Karase tě vyjde na 200, dobře se spedicí na 350. Časem zjistíš, že je dobrý mít pás do foroty, protože je vopruz, když ti praskne uprostřed práce. Takže 550 za 2 pásy.
Ty Karasovo pásy fakt fungujou, za ty léta, co tu pilu mám, jsem vyzkoušel kde co. A tady poměr výkon/cena jasně vítězí.
Warco pásy, jsou drahý jako prase.

Mimochodem když už chválím Karasovy pásy, tak pochválím i jejich vykružovací korunky. Kvalita dobrá a ceny lidové. Třeba Bahco nebo Ruko 50 mm stojí cca 350 kč/ks.
Starret od Karase vychází kolem 200 kč
Jsou dovozce, tak tam chybí bakšiš pro prodejce. Takže ty ceny jsou skutečně lidovka.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pát říj 12, 2018 9:47 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13935
Bydliště: Praha
Tak teď jsem viděl v akci ten indukční bazmek na ohřev zarostlých šroubů, co tu kdysi byl zmíněn někde z těch amerických nebo kanadských stránek. No a funguje to. Dokonce výborně a majitel si to velice pochvaluje. Takový šrouby na nápravách, podvozku, výfuku atd... Úplná bomba. A to dokonce v provedení Starline. Akorát to není úplně levný.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


ned říj 21, 2018 12:54 pm
Profil ICQ
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27271
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
A máš Honzo k tomuhle konkrétnímu aparátu nějaký podrobnosti ?

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon říj 22, 2018 7:54 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 7902
Bydliště: Valašsko
Věřím,že je to moc praktická věcička.To mě připomnělo,že naposledy mě skrz výměnu kostí museli nahřívat šrouby,na jiném autě mě kosti rovnou museli pitvat flexou :-) a složitě vyměňovat,ale to ještě bylo furt dobře řešitelné,bez těchhle spešl nástrojů.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pon říj 22, 2018 8:07 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4544
Bydliště: Praha
Ten indukční ohřev mě taky vrtá v hlavě. Koukal jsem co je v nabídce a ceny nic moc. >:-f
Např. tohle je zajímavé, ale ta cena. Přitom je to jen zdroj proudu o kmitočtu 35 - 100 kHz a k tomu pár naohýbaných cívek. :-)
Asi zkusím objednat z ebay nějaký čínský modul na pokusy. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon říj 22, 2018 6:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Příspěvky: 397
Bydliště: okres Česká Lípa
MNOV: výsledek mě zajímá :-D

_________________
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT *2005, v provozu
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, čeká na jaro :-(
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, probíhá oprava motoru
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, čeká na rekonstrukci do DEPOZITu dán
Legacy BG7LJ, 2.2 MT *1996, v DEPOZITu


úte říj 23, 2018 4:51 pm
Profil
Online
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13935
Bydliště: Praha
VDC píše:
A máš Honzo k tomuhle konkrétnímu aparátu nějaký podrobnosti ?
Je to tohle - https://www.autokelly.cz/Product/GV-STI001/12343587

Za pár desítek vteřin to ohřeje do červena 12ku šroub a to jen v místě, kde chceš. Jinak kromě hotových spirál je k tomu i samotnej ten odporovej drát, takže si ho můžeš omotat kolem něčeho, kam se nedostaneš, třeba na spojovačku.

Ale ta cena prostě na hobby použití moc není... :-(

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


stř říj 24, 2018 5:22 pm
Profil ICQ
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27271
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Jo to máš pravdu, že na hobby to za ty prachy fakt není. Ale zajímavý je to hodně !!

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř říj 24, 2018 9:12 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 13, 2011 4:58 am
Příspěvky: 10564
Bydliště: Šumava
Tohle si vyrobíš doma z odpadu ze sběrnýho dvora. Neni to o nic složitější než stará diodová svářečka.

_________________
Subaru XV Crosstrek 2018 2.0i 115kW CVT
ObrázekBA95
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999


stř říj 24, 2018 9:34 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4544
Bydliště: Praha
Já vlastnit střídavý TIG, tak k němu zkusím cívku připojit. :-) Ale ono tomu asi bude chybět odpor oblouku a bude vypínat ochrana.
Edit: TIG AC má malý kmitočet

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř říj 24, 2018 10:39 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Příspěvky: 397
Bydliště: okres Česká Lípa
Koukal jsem už na pár videonávodů na indukční tavící pícku na kelímek cínu. A chtěl bych to. Takže plán pozměňuju na 2V1. Jenže to bude až někdy v příští pětiletce, Nejdřív musí odjet jedno stříbrný SFko, pak druhý, vybetonovat "věnec" ve stodode, aby bylo kam uložit stropní trámy a celé to kamenné se zpevnilo, vybourat dveře mezi dílnou a autodílnou a mezitím konečně dodělat ku koupelnu. Jo a zapojit elektrokotel a vlastně předělat celou elektriku v suterénu. Čistá dílna až nakonec. :-/

_________________
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT *2005, v provozu
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, čeká na jaro :-(
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, probíhá oprava motoru
Forester SF5LJ, 2.0 MT *1999, čeká na rekonstrukci do DEPOZITu dán
Legacy BG7LJ, 2.2 MT *1996, v DEPOZITu


čtv říj 25, 2018 12:44 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 27271
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
To si bohužel nevyrobím, protože elektronice vůbec, ale vůbec nerozumím. Ačkoliv bych měl, protože jsem se to učil ve škole.

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


čtv říj 25, 2018 6:05 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát kvě 01, 2015 10:21 am
Příspěvky: 168
Bydliště: Hutisko-Solanec
Zvažuji koupi protahovačky, melo by to zvládnout modřínové desky 30x200x4000 asi tak 100 kusů a pak už by to bylo jen na menší věci. Další věc že by měla být malá, na velké heblo nemám místo. Zaujalo mě toto
https://www.makita-eshop.cz/hobliky-mak ... 12nb-1650w
samozřejmě to dělá spousta výrobců dewalt, metabo, triton, jet, atd. Tak by mě zajímalo jestli s tím nemá někdo zkušenosti, jestli by to třeba nějaká čína zvládla. Protože dávat za to nějakých třeba 15tis je ranec.

_________________
Subaru Outback 2.5 115kw LPG


ned říj 28, 2018 12:10 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 2264 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 151  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: