Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Ha další názor-tj na taky na nějakých gumách,silentblocích,či na čem?Fotky asi nikdo nemáte?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Pořád si nejsem jistý, že tě chápu. Jako že by byly někde o zub vedle? Nebo bylo něco špatně pootočeného? Každopádně jak jsem psal, po výměně beze změny, takže leda by tam byly nasazené špatně už předtím a my to tam dali stejně (a auto by s tím tedy mělo najeto už skoro 100k km). Kdyby bylo něco s tímhle čekal, bych, že to bude dělat "bordel" pořád nejen někdy.mnov píše:Rozvody myslím špatně sesazený, protože už se to zde vyskytlo. Pokud budou vůle ventilů hodně rozhozený, tak to pak je taky problém. Prostě začít kontrolou mechaniky motoru a nevěřit, že někdo dělal rozvody správně.
Nezdá se, že by to šlo z převodovky.suubaru píše:Mě todle dělalo vymačkaný uložení převodovky.
Asi na to jdu špatně. Popsat takový problém textově znamená ztratit půlku informací po cestě (předpokládám, že některí tady by asi věděli hned, kdyby měli možnost se v tom projet). Takže se musím rozmyslet, jak moc mi to vadí (není to nic až tak strašného, ale je to otravné) a případně dát k ruce někomu povolanějšímu. Zkoušet na slepo vůle ventilů, uložení převodovky apod. se mi úplně podstupovat nechce.
Subaru Forester SG, 2.0 92kW, 12/2002
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Přidám to sem, protože jsem nenašel téma přímo pro TPS senzor.
Vyndal jsem škrtící klapku, sundal všechna čidla a vyčistil ji v ultrazvuku a znovu nastavoval TPS senzor dle diagnostiky.
Před rozebráním jsem naměřil hodnoty:
- Throttle opening angle: 0%
- Throttle sensor voltage 0,36V
Po rozebrání jsem se snažil nastavit hodnoty dle manuálu (0%, 0.5V), ovšem bez úspěchu. Buď jsem to nastavil jako před demontáží (0%, 0.36V) a nebo na 0.5V, ovšem klapka se nikdy nedovře. (0.8%, 0.5V). V čem může být problém?
Vyndal jsem škrtící klapku, sundal všechna čidla a vyčistil ji v ultrazvuku a znovu nastavoval TPS senzor dle diagnostiky.
Před rozebráním jsem naměřil hodnoty:
- Throttle opening angle: 0%
- Throttle sensor voltage 0,36V
Po rozebrání jsem se snažil nastavit hodnoty dle manuálu (0%, 0.5V), ovšem bez úspěchu. Buď jsem to nastavil jako před demontáží (0%, 0.36V) a nebo na 0.5V, ovšem klapka se nikdy nedovře. (0.8%, 0.5V). V čem může být problém?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Musíš to nechat po nastavení zkalibrovat. Myslím, že bude stačit vymazaz chyby (i když tam třeba nejsou). Nebo odpojit od napájení.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Myslíš nastavit 0.5v a pak to resetovat? To vyzkouším. Díky
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Ano, přesně tak to myslím.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Díky mnove, funguje to
Zatím se tedy Subárko s 0.5V chová trochu divně, ale dám tomu čas, jestli si to nesedne.
Zatím se tedy Subárko s 0.5V chová trochu divně, ale dám tomu čas, jestli si to nesedne.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
NZ. To nastavuješ, abys posunul TPS mimo opotřebenou plochu, nebo jen, aby to sedělo s rozmezím udávaným v manuálu?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Chci to jen sladit s hodnotami podle manuálu, když už jsem měl klapku venku na čištění. Navíc když to bylo dost mimo požadovanou hodnotu.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
To je správný přístup.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
To mimo toleranci je divné. Může to být vydřením dráhy TPS, ale to dost pochybuji. Radši bych ještě okoukl dorazový šroub klapky, zda není znát nějaká manipulace s ním.RadekN píše:Navíc když to bylo dost mimo požadovanou hodnotu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Když jsem po Němcích nastavoval rezu 97 na 0,5v na volnoběh, tak se taky chovala na nic i po vyresetovani. Přidal jsem trochu vzduchu na volnoběžných ventilu a maká jak nova. Spotřeba od 7do10 l na 100km. Nevím co máš ty za káru, ale ono vystřelovat starej motor není o tom vše nastavit na tovární nastavení, ale podle sluchu a chodu. Misus
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
V místě, jak dosedá kontra tyčka z klapky na ocelovou plošku TPS senzoru je vydřená drážka od té tyčky do hloubky cca 0.4mm. To bych řekl, že může být příčina posunu mimo toleranci. S dorazovým šroubem jsem raději nehýbal
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Mám Forestera 92kw 2005, najeto 370tis km. Po nastavení na 0,5V to dost zlobilo tak 5-6 jízd. Když jsem vyřadil za jízdy, spadlo to na 1000rpm, pak to vylítlo na 1500-2000rpm a drželo se to na 1000-1500rpm a kleslo na 600-700rpm až po úplném zastavení. Stejně tak když jsem rychleji zastavil třeba u přechodu, vylítlo to k 2000rpm a dost pomalu klesalo. Byl jsem jak pošuk, co to túruje . Už jsem to chtěl nastavit zpátky na 0.36V. Sice to lehce pocukávalo kolem volnoběhu, ale furt lepší jak toto.mišus píše:Když jsem po Němcích nastavoval rezu 97 na 0,5v na volnoběh, tak se taky chovala na nic i po vyresetovani. Přidal jsem trochu vzduchu na volnoběžných ventilu a maká jak nova. Spotřeba od 7do10 l na 100km. Nevím co máš ty za káru, ale ono vystřelovat starej motor není o tom vše nastavit na tovární nastavení, ale podle sluchu a chodu. Misus
Poslední jízda hodinku zpátky a už to bylo mnohem lepší. Při vyřazení během jízdy to padlo na 1000rpm, max to lehce houplo k 1100rpm a pak se otáčky ustálily někde kolem 800-900rpm a až při zastavení to kleslo na 600-700. Stejně tak po zastavení to ani jednou nevylítlo na 1500, natož k 2000rpm. Tak snad to nebylo chladnějším vzduchem po dešti .
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Cukání při mírném přidání plynu/sundání nohy z plynu
Abych to doplnil, jednalo se o rezu 2.0 85kw. Co se Tejce vydařený drážky, tak to se holt musí opravit, aby drážka nebyla...