Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Bodyšek »

AndreaM píše: masochisto, na to se chodím dívat radši do trouby
Ty jsi tak sikovna kucharka? Klidne muzes priste neco dobreho nam upect a dovezt na srazek Obrázek. To nas tesi,pianisti museji davat pozor na sve sikovne prstecky Obrázek aby si je nejak a nekde neposkodily.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Bodyšek »

AndreaM píše: masochisto, na to se chodím dívat radši do trouby
Mozna by nebylo na skodu tu palubovku vyfotit az budes startovat Obrázek. Pred a po startu a pak ti dokazem poradit vice a pomoct.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od clay »

Oranžová olejnička je super. Myslí za mne, obzvlášť, když jeden týden najedu 4 000 km a druhý jen 300 km.
Akorát klame, pokud popojedete po prvním nastartování jen pár set metrů, či jeden dva kilometry. Pak ji sice rozsvítí nižší hladina oleje, ale je způsobena tím, že je olej ještě chladný s příliš hustý. Nestíhá tak ztéct zpět do olejové vany, než se znovu startuje. Typické ráno a zastávka pro rohlíky, či noviny....
Takže je dobré si ověřit, kdy se rozsvítila, ono se jí nechce tak rychle zhasínat. Clay

Odesláno z mého Nokia 7 plus pomocí Tapatalk
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Traveller »

AndreaM píše:kontrolka je žlutá, ani nevím, že to umí i červenou
cesta byla německá dálnice - tak to bylo trochu rychlejší no, ale zase nic na co není Oťas zvyklý....
Hladina mezi dírkama na měrce je OK kdekoliv, nebo to MUSÍ být na horní?
Jééé, ahoj Andrejko. :-o ;-D
Žlutá nevadí, ale na kontrolku bych to rozhodně nenechával. Dokonce tuším, že je někde v návodu napsané cosi o pravidelné kontrole měrky, možná dokonce před každým výjezdem. ;-D
Dálniční přesuny často mají za následek zvýšenou spotřebu oleje, bez ohledu na značku vozidla. Mám zkušenost podobnou jako náčelník. Forejs olej bral, ale na dálnici daleko více. A STIhačka mi olej nebere, ale na dálnici také trochu jo.
Rada z AWD stran oleje je taková, že cokoliv mezi ryskami je O.K. Ale nedávat zbytečně k horní rysce, protože to pak stejně olej vycáká do sání atd., a spíš to škodí.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

Uvažuji o přechodu na zimní/letní olej - hlavně kvůli tomu, že mám podstatně výraznější rozdíl mezi letním a zimním provozem než běžný uživatel, a taky mi stejně vychází nájezd na dvě výměny ročně.

Motor 2.5l SOHC má najeto 300000km, kromě přívěsu jezdím na plyn. Chtěl bych, aby to vydrželo dalších 50-100 tisíc.

Zima - vzhledem ke chladiči oleje se to ohřívá pomaleji a po vyčištění chladiče nejspíš teplota oleje zůstane trvale pod 100°C. V manuálu je doporučen 5W30 nebo 10W40. Stačí nejobyčejnější Millerovic Trident Longlife 5W30 (1013Kč - cena vždy za 5l) nebo se vyplatí o tři kila dražší Trident Long Life? Nebo něco lepčího?
Dalo by dát i 0W30 - jezdí na něj někdo, přineslo by to něco? Jde mi o to, že denně najíždím na dálnici s napůl studeným motorem...řidší olej by na to mohl být lepší.

Léto s přívěsem: pro tahání a vysoké teploty manuál doporučuje viskozitu 30, 40, 10W50, 20W40, 20W50 - na normální dojíždění do práce plus vysoké teploty s přívěsem se mi nejvíc líbí 10W50 http://www.millersoils.cz/cfs-10w502?c=512 - (2000 Kč, ale vydrží trvalých 120°C který tam mívám - nebylo by nutné zkracovat interval výměny).

Je to tak dobře, nebo mám někdy zásadně chybnou úvahu?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od námořník »

Jako neodbornik si myslím že jsi dobře ale měl bych strach že mi to ten 0w30 bude žrát. Já bych dal 5wXX
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od outback »

ono to žere už teď, mezi výměnami dolévám průběžně tak kolem dvou litrů
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Co tu tak sleduji zkušenosti, tak mi připadá, že to žere olej hlavně za studena. Osobně s tím problém nemám, ale co tu čtu, tak se vůle vymezí asi až na teplém motoru. [?]
Zkusil bych tedy radši olej se spodním číslem 10 a to teplé myslím stačí 40.
Já dávám do obou vozů 5W40, ale motory nemají takový nájezd.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Mnove myslíš zkušenost se žravostí oleje u 2,5l SOHC?Páč forejs co máš za studena olej nežere,ani za tepla,teda je fakt,že takový nájezd nemám,máš pravdu-tj taky třeba zdůraznit,mám nicotných ani ne 160 000km.Ale u SG nebývá ani proběh motoru ála 300 000km nějaký problém co se týče ubývání oleje,co jsem vyčetl tak ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Mira »

2,5 jsou žíznivější na olej. A při 300 tis. to bude tu nulu žrát hodně. Šel bych do 5W. A při té vyšší zátěži 5W-50 klidně celoročně.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Taky bych rozhodně nulku nedával.Kamkoliv vlastně :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

sima píše:Mnove myslíš zkušenost se žravostí oleje u 2,5l SOHC?
Já nevím u jakého motoru jsem to tu s někým diskutoval. Ale ono je to i to klepání pístního čepu za studena.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

sima píše:Taky bych rozhodně nulku nedával.Kamkoliv vlastně
Já bych klidně nulu za studena dal, ale aby to mělo 40 za tepla, tak to bude asi cenově nepřijatelný. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

mnov píše: Já nevím u jakého motoru jsem to tu s někým diskutoval. Ale ono je to i to klepání pístního čepu za studena.
Já myslel ale zkušenost s SG,mě tam nic neklepe...Jo jinak nevím jestli tvé požadavky jsou reálné,co se týče nulky a posléze 40,to je reálné,opravdu reálné?Nerozumím tomu,tak se ptám.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od mnov »

Abych se přiznal, tak jsem tuto specifikaci hledal až nyní: 0W40.
Tak to asi vyzkouším, protože cena je příznivá a olej mi to nežere. Studené starty by to mělo lépe mazat. Jen jestli to není ten z Ruska. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Motor“