Uvažuji o přechodu na zimní/letní olej - hlavně kvůli tomu, že mám podstatně výraznější rozdíl mezi letním a zimním provozem než běžný uživatel, a taky mi stejně vychází nájezd na dvě výměny ročně.
Motor 2.5l SOHC má najeto 300000km, kromě přívěsu jezdím na plyn. Chtěl bych, aby to vydrželo dalších 50-100 tisíc.
Zima - vzhledem ke chladiči oleje se to ohřívá pomaleji a po vyčištění chladiče nejspíš teplota oleje zůstane trvale pod 100°C. V manuálu je doporučen 5W30 nebo 10W40. Stačí nejobyčejnější Millerovic Trident Longlife 5W30 (1013Kč - cena vždy za 5l) nebo se vyplatí o tři kila dražší Trident Long Life? Nebo něco lepčího?
Dalo by dát i 0W30 - jezdí na něj někdo, přineslo by to něco? Jde mi o to, že denně najíždím na dálnici s napůl studeným motorem...řidší olej by na to mohl být lepší.
Léto s přívěsem: pro tahání a vysoké teploty manuál doporučuje viskozitu 30, 40, 10W50, 20W40, 20W50 - na normální dojíždění do práce plus vysoké teploty s přívěsem se mi nejvíc líbí 10W50
http://www.millersoils.cz/cfs-10w502?c=512 - (2000 Kč, ale vydrží trvalých 120°C který tam mívám - nebylo by nutné zkracovat interval výměny).
Je to tak dobře, nebo mám někdy zásadně chybnou úvahu?