Je to marný. Přístup, že všechny pravidla jsou svatý, ale teda tu rychlost si klidně porušovat budu, je fakt vtipnej. Lepší, než si vybírat, který ty pravidla jsou blbý a který ne, je prostě jezdit podle rozumu. Já vím, že si to spousta lidí nedokáže představit, spousta lidí se to snaží aplikovat na někoho, kdo ten rozum nemá, nebo ho nemaj sami... ale jak jsem psal - netvrdím, že jsem nejlepší řidič, ani, že dokážu vymyslet lepší pravidla, ale nějakou dobu už jezdím a nezavinil jsem jedinou nehodu. A jak jsem už taky psal, tak ani ty nezaviněný nebyly kdo ví co *). Takže se nechci nějak chválit nebo já nevim co, ale zřejmě to moje nedodržování některých pravidel za vhodných podmínek, asi nebude zase tak nebezpečný. Myslím, že hlavně lidi, co se pořádně neumí pohybovat v provozu (záměrně nepíšu, že neumí řídit - to je jenom zlomek toho, co člověk potřebuje), tak často "podle sebe souděj ostatní".
*) Klidně tady vypíšu nezaviněný nehody a jejich
hrozivý následky:
1) Sníh, led, z kopce dolů, paní s neometeným, zasněženým autem (Fabie), z kterýho nemohla vidět, vyjela z kolmýho stání, ohrozila mě a do toho ještě hned zastavila. Obtiskl jsem jí černej rámeček SPZ na její bílej nárazník. Škoda u mě (Sierra) nula, u ní leštěnka a 5 minut práce? Bez policie.
2) Frajer mi nedal přednost z vedlejší (shnilej Favorit), já už byl v křižovatce a on mě trefil rohem na levý zadní kolo. Celý v rychlosti asi tak 20 km/h. Můj lem se zachytil o roh jeho blatníku a utrhl mu půl předku. Škoda u mě (Sierra) odřený lak na lemu, možná lehounce promáčklý plech, rozbitá poklice. Škoda u něj netuším. Dal mi litr, a že to nebudeme řešit. To je věc, za kterou si nejvíc za celou svojí řidičskou kariéru nadávám. Přistoupil jsem na to. Měl jsem zavolat policajty, zpětně jsem si pak uvědomil, že byl asi nalitej. Ale byl jsem poměrně čerstvej, byl jsem z toho vystresovanej, prostě jsem zpanikařil. Navíc jsem neměl čas čekat 2 hodiny na policajty. Dneska, ve stejný situaci, bych ho nechal ugrilovat ve vlastní šťávě.
3) V koloně, lehce do kopce, prej paní začalo něco pípat, že přehřátej motor nebo co, tak se lekla, pustila brzdu a samovolně do mě nacouvala, fakt minimální rychlostí. Jenže to bylo do zatáčky a měla kouli a netrefila se do SPZ, ale do nárazníku. Nárazník prasklej na 2 místech a kolem popraskanej lak v rádiusu tak 10 cm. Tak jsme to sepsali, bez Policie. Následně mi volala a zkoušela na mě, že jsem do ní určitě najel já... haha... zlatá onboard kamera. Pak zkoušela, že to nenahlásíme, že mi dá peníze rovnou. Tak jsem zjistil, co by to stálo opravit (! takhle jsem byl hodnej; oprava cca 8000), tak teda, že na pojišťovnu. Škoda u mě (Legacy) cca 17000 na její pojišťovnu (výměna + lakování nárazníku). Škoda u ní: ztráta hrdosti a spousta bonusů na POV.
Takže tak. Kdybych měl spočítat, kolika nezaviněnejm nehodám jsem zabránil, protože nejsem idiot a koukám na cestu, myslím za ostatní a předvídám, tak to jsou možná desítky až stovky případů.
Fakt tím, že projedu na červenou doprava na prázdný křižovatce nikoho nezabiju. Ve spoustě zemích je "right on red" zcela legitimní. V Německu jsou na některých semaforech stálý plechový zelený šipky doprava.
Když jsme u těch semaforů, tak by mě zajímalo, kolik z těch hrdinů, co se tady ohánějí dokonalým dodržováním všech předpisů ví, že na zelenou šipku doprava musí člověk dávat přednost autům co jedou napříč, tedy zleva, resp. obecně ve volném směru?