Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Porucha 4EAT outback 2,5 MY 2000 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Příspěvky: 10
ahoj potřebuju poradit. Cestou do chorvatska mi začla blbnout AT převodovka: když zastavím, stojím na brzdě zařadím D převodovka jakoby nemohla zařadit 1 začne se ozývat kovový rachotivý zvuk. tachometr vyletí na 40km/h a začne blikat power to samé na R. v paměťi závad se ukáže "porucha předního rychlostniho čidla". jakmile zařadím D bez stání na brzdě AT normálně zařadí rozjede se bez problémů a funguje. když zastavím na ruční brzdu tak taky ok. jen když šlápnu na brzdu tak je zle. Co přesně převodovka dělá, když mám zařazeno a stojím na brzdě respektive sešlapnu brzdu při stojícím auťě a zařazením D nebo R? Budu vděčný za každou radu, ještě mě čeká cesta do čr.


čtv srp 09, 2018 5:27 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7561
Bydliště: Nové Hrady
Co je to za kod chyby? Prevodovka se odpoji v pripade, ze je aktivni ABS, takze ten rachotivy zvuk muze byt i od modulu brzd..

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


čtv srp 09, 2018 7:27 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1140
4EAT neví nic o ruční brzdě, takže jako trik na obelstění převodovky se ručka hodí skvěle. Souvislost mezi pedálem brzdy, čidlem rychlosti a zmateným rachotícím hardware převodovky (nebo čeho) je nejasná. Nejsem žádný odborník přes převodovky, ale tohle mi přijde jako nějaký bordel v kabeláži - vstup od brzdy ruší čidlo rychlosti? Kuna prokousala izolaci mezi dvěma dráty? Chtělo by to projížďku s FreeSSM a koukat na korelaci rychlostí a brzdy -pokud uvidíš, že rychlost předku se po stisknutí pedálu dostává do nesmyslných hodnot tak to bude jasnější.

Jeden borec tu zná servisní manuály skoro zpaměti, když budeš mít štěstí, tak ti najde kudy ty kabely vedou a možná to půjde nějak snadno řešit. Nebo si to stáhni a ponoř se do toho sám.

Kdyby se to stalo mně bez možnosti další pomoci, tak bych asi zvolil na dojetí řešení naprosto na hulváta - buď si zafixovat v hlavě, že zastavuju na N normální brzdou (na ručku bych se bál) a rozjezdy přes ručku, nebo odpojit spínač u brzdového pedálu od zbytku auta A ZÁROVEŇ SPÁCHAT PŘES RELÁTKO NOVÉ PŘÍMÉ VEDENÍ K BRZDOVÝM SVĚTLŮM. V obou případech zřejmě nebude správně fungovat VDC, případně situaci zhoršovat - takže opatrně.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


čtv srp 09, 2018 7:58 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Příspěvky: 10
ahoj kdo chyby 93. je to opravdu v prevodovce protoze se po sundani nohy z brzdy nerozjede a jen to rachoti a na tachometru ukazuje 40km/h. musím zařadit N potom D bez brzdy a rozjede se.


čtv srp 09, 2018 8:06 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: čtv zář 08, 2011 1:19 pm
Příspěvky: 1197
a já bych zkusil vytáhnout pojistku ABS a rovnou pro sichr deaktivovat 4x4 vsunutím pojistky do správné pozice.

_________________
Legacy GT 2010 sedan 5AT
Outback 2004 BP/BL 2,5 4AT uloženka NA PRODEJ
Outback 2016 2,0D CVT
Legacy V kombi cvt MY2011 2,5i
Legacy III BE 2,5AT sedan MY2003 LPG ex
Outback 2015 2,5 CVT ex
Legacy 2007 2,0R AT LPG Vialle ex
Legacy 2006 2,0R MT ex


čtv srp 09, 2018 8:51 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1140
Ondrass píše:
ahoj kdo chyby 93. je to opravdu v prevodovce protoze se po sundani nohy z brzdy nerozjede a jen to rachoti a na tachometru ukazuje 40km/h. musím zařadit N potom D bez brzdy a rozjede se.


93 je zadní čidlo. A pořád to nic nedokazuje...může být, že jakmile se software TCU jednou dostane do zmateného stavu, tak neví která bije, a vynuluje se to až vrácením na N. Může být chyba přímo v TCU, můžou být špatně senzory nebo kabeláž, dokonce může být špatně ECU nebo vedení mezi ECU a TCU. Může zlobit uzemnění TCU, uzemnění odkáže dělat neuvěřitelnej nevysvětlitelnej bordel. Máš tam FreeSSM, K-Line kabel, laptop? Jestli máš, zkus zkontrolovat vše co dává převodovka - hlavně rychlosti a požadavky od motoru.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


čtv srp 09, 2018 9:38 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 3437
Bydliště: Most
Pokud to blbne jenom při seslapnuty brzdně a jinak ne, tak to určitě nebude v převodovce. Dává to převodovce špatný signály.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


čtv srp 09, 2018 10:29 am
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Příspěvky: 10
FreeSSM tu mám. jak se to rozjede tak se to chová normálně. Začalo to když jsem sjizdel dolu k moři serpentynama . Dal jsem na voliči 2 ať nemusím tolik brzdit pak jsem dal D a do levotocivych zatáček se to začlo hádat a začlo to triskat jako kdyby byl špatný homokynetak.


čtv srp 09, 2018 11:15 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13304
Bydliště: Praha
Moc mě nenapadá, co by to bylo, když se v tom nemůžu porejpat sám. Ale aspoň posílám řešení chyby 93 ze servisního manuálu. Je to teda pro MY2003, tak se tam možná může něco lišit...


Přílohy:
DTC93_1.PNG
DTC93_1.PNG [ 58.33 KiB | Zobrazeno 582 krát ]
DTC93_2.PNG
DTC93_2.PNG [ 84.2 KiB | Zobrazeno 582 krát ]
DTC93_3.PNG
DTC93_3.PNG [ 92.71 KiB | Zobrazeno 582 krát ]
DTC93_4.PNG
DTC93_4.PNG [ 56.21 KiB | Zobrazeno 582 krát ]

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
čtv srp 09, 2018 1:14 pm
Profil ICQ
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1140
Udělal bych projížďku s FreeSSM připojeným k TCM, bez prudkého brzdění, aby to hodněkrát přeřadilo, a sledoval parametry viz níže.

Za jízdy:

Stop Light Switch - jestli reaguje na pedál
Front Wheel Speed - jestli ukazuje při stání a za jízdy správné hodnoty a jestli ho ovlivňuje pedál brzdy
Rear Wheel Speed - jestli ukazuje při stání a za jízdy správné hodnoty a jestli ho ovlivňuje pedál brzdy

Následující hodnotý se budou jen míhat při přeřazení, ale po jízdě by mělo být vidět, že proběhly ON a OFF (asi ti to nenabídne všechny):

Torque Permission Signal
Torque Control Signal #2
Torque Control Signal #1
Torque Control Cut Signal
ABS Signal - ten by se ukázet neměl


Celé ti to zabere max. půlhodinku, pak půjde minimálně část možných příčin vyloučit.

Dál by bylo zajímavé zkusit, zda se problém objevuje i v režimu HOLD - ale obávám se, že ano. Předpokládám, že všechny kola mají přibližně shodný tlak a žádné není extrémně podhuštěné, žádné kolo není nouzové.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


čtv srp 09, 2018 2:56 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13304
Bydliště: Praha
Ještě bych ten plán vylepšil o použití RomRaider, který umí ty hodnoty 1) zobrazit rovnou v grafu, 2) uložit do logu pro následující analýzu.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


čtv srp 09, 2018 3:07 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Příspěvky: 10
Ahoj, tak elektricky to vypadá ok. ještě otázka na čem v prevodovce je umístěn front speed sensor a co snímá?


úte srp 14, 2018 12:28 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13304
Bydliště: Praha
Je umístěnej na náhonu hřídele předního pohonu. Tedy v přední části oblasti s mezinápravovým diferákem/spojkou. Tam je ozubený převod 1:1 z diffu dolů. Tipuji, že bude přímo na ozubeném kole, kde bude indukčně snímat zuby. A snímá kupodivu otáčky přední nápravy. ;-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte srp 14, 2018 1:51 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: sob lis 15, 2014 8:17 am
Příspěvky: 10
ptám se proto, že už je to jasný mechanicky problém. stojím na místě zařadím něco se tam roztočí s kovovým kravalem a rychlost nafront speed sensor roste až na 40km/h po přidání plynu i na 120


úte srp 14, 2018 2:49 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13304
Bydliště: Praha
No tak to zní, jak kdyby byla ukroucená ta hřídel od mezidiffu k přednímu diffu. Nebo očesaný ozubení na koncovym převodu na přední diff.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


úte srp 14, 2018 2:55 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: