Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 336 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Další
Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3916
Bydliště: Praha
Já nejsem znalec motorů, ale ty otáčky mi připadají na podčtvercový motor v zátěži dost nízké. Nebylo by lepší tam zařadit trojku? U manuální převodovky je v návodu k obsluze přímo uvedeno jezdit na redukci při tažení těžkého přívěsu.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


ned kvě 13, 2018 8:26 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
No, je to nízké, ale když tam dám trojku, tak se to hřeje moc. Někdy to odemkne měnič a točí 3000. Řeším to tak, že se snažím jet na čtyřku jak rychle to jen jde, i do lehkých kopců radši ručně podřadím. Ale trvale za tři to neuchladím, respektive když je chladno tak uchladím na o hodně stupňů vyšší teplotu vody než za čtyři.

Na Šumavě to jde točit parádně - 80 km/h na vytočenou dvojku a než se to stačí přehřát, tak zase jedu z kopce dolů a chladím...

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned kvě 13, 2018 8:39 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1747
Bydliště: Brno/Polička
mě to přijde zvláštní. lambda 0.86 - to byla plná zátěž? myslím plný plyn? jinak si nedovedu vysvětlit lambdu menší než 1 při takto nizkých otáčkách. ono i to obohacování pod 4000 rpm nesouvisí tak moc s chlazením, jako s tím že má motor vyšší výkon při bohatši směsi. navíc plný plyn znamená automaticky off klimatizace.
nechci polemizovat ale podle mě je tam "něco" "někde" špatně... to je rada co?

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


ned kvě 13, 2018 8:43 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
To byla ustálená rychlost na čtyřku na tempomat, pod 3000 otáček, podtlak v sání velmi malý ale ne plný plyn, to by přece podřazoval. Klima zapnutá ale kompresor nevim jestli bezel

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned kvě 13, 2018 8:47 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 4137
Bydliště: Opava
olej 115 st vydrzi ...
provozuju tak 5w30 v rezimu vymeny 30tkm ... (koncern)
mam tak ale vyzkouseno jen v rezimu par minut na 115 ... pak pri ubrani plynu spadne treba na 105 a zas se chvili zahriva, nez vyleze na 115 .... tohle treba hodinu v kuse ...
olej neubyva, motor jede ...

Odesláno pomocí Tapatalk

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


ned kvě 13, 2018 9:06 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3916
Bydliště: Praha
dethroned píše:
mě to přijde zvláštní. lambda 0.86

To mi připadá také divné, protože by se ji to mělo mít snahu srovnat. Na kolika procentech jsou korekce?

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


ned kvě 13, 2018 9:25 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
Jaké korekce?

Ta lambda mi přijde v pořádku, kolísání mezi 0.99 a 0.86 dle zátěže a otáček je běžné i bez plného plynu nebo otáček nad 4000. Kolísáním myslím, že když ECU usoudí, že je "vyšší zatížení", začně postupně přecházet ze 0.99 na 0.86, kde pak zůstane, dokud zátěž neklesne.

Teplota oleje mi přijde velice v pořádku, doufám, že při této teplotě oleje ta voda ničemu "strojně mechanickému" nevadí - jedině snad vyšší tepelná nebo tlaková zátěž hadic a spojů??? Nemám prozkoumanou fyziku chladícího okruhu - jak se tam reguluje přetlak a zda 110°C znamená signifikantně vyšší tlak než 105°C nebo 95°C...

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


pon kvě 14, 2018 6:51 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 2712
Bydliště: Most
Láďo, ty jsi přesně adept na tohle viewtopic.php?f=58&t=2948

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


pon kvě 14, 2018 7:03 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3916
Bydliště: Praha
Korekce jak se snaží jednotka upravovat směšovací poměr oproti mapě.
Zaloguj ty hodnoty a dej sem log. To koukání na displej je na nic. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon kvě 14, 2018 7:10 pm
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Příspěvky: 1069
Bydliště: Plzeň - Božkov
Radost mu ten vyšší tlak dělat nebude, ale horší je podle mě spíše teplota než tlak sám. Mám v RR BMW M62, který cíleně pracuje se 105 stupni (můj už teda ne... ;) ) kvůli lepšímu spalování a tím pádem lepším emisím. Rychleji degraduje olej a hlavně trpí všechny plasty a gumy. Nicméně i tyto papiňáky běžně najedou 200-300 tis. než se jim rozpadnou plastová vodítka řetízků, takže úplně strašný drama to taky nebude. Nechceš zkusit tohle? http://www.millersoils.cz/extra-cool?c=114
Že bys byl první ;)

_________________
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)


pon kvě 14, 2018 7:22 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
mnov píše:
Korekce jak se snaží jednotka upravovat směšovací poměr oproti mapě.
Zaloguj ty hodnoty a dej sem log. To koukání na displej je na nic.


Jako zalogovat to není jednoduchý, když jedu s přívěsem mojí obvyklou trasu ve vedru, tak mám autě rodinu, jsme vyšťavenej po víkendu na Šumavě, děti pruděj a nemám chuť někde šaškovat s notebookem pokud to není nezbytně nutné...

Parabol: jo, to asi zkusím, není to drahý a zní to dobře. Našel jsem zajímavej test podobných produktů, tak uvidím, co se sežene u nás: http://www.superstreetonline.com/how-to ... additives/

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


pon kvě 14, 2018 7:41 pm
Profil
Online
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Příspěvky: 1069
Bydliště: Plzeň - Božkov
Láďo dík, recenze jsem nestudoval, asi to fakt funguje, z UK jsem objednal 2 ty red line (hlavně jsou růžový, aby mi to ladilo ke kapalině)

_________________
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)


pon kvě 14, 2018 8:20 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
Objednal jsem to od Millerů, tak uvidíme...

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


úte kvě 15, 2018 6:38 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
Tak první zkušenosti s milerovic kouzelnou vodičkou: funguje to, ale zázraky nečekejte. Přesná čísla nemám, protože neloguju a navíc jsem nově přidal kola na střechu, takže nemám srovnatelná data.

Auto v normálním režimu řízeném zdravým termostatem: bez rozdílu, aspoň jsem žádný nepozoroval.

Auto v zátěži:

- teplota se drží níž, u mne odhaduji tak nejmíň o 5 stupňů
- po zátěži (třeba za vrcholem stoupání) teplota rychleji spadne

V praxi jsem na tom byl s přívěsem a kolama na střeše s kouzelnou vodičkou podobně jako s přívěsem, bez kol a bez kouzelné vodičky, tj. vykompenzovalo mi to kola. A ty kola jsou fakt hodně znát. S třema kolama na střeše a přívěsem už to fakt nejede, na čtyřku se mu ve 100 km/h po rovině nechce vůbec řadit.

Hodně zajímavý parametr je rozestup teploty vody a oleje - ten se zvednul o 5-10°C, tj. při stejné teplotě vody to můžu víc drtit, což vidím na vyšší teplotě oleje. Maximálku oleje jsem vyhnal nad 120°C, bez vodičky 115°C.

Suma sumárum, koupil bych to znova, a doporučil každému, kdo s benzíňákem tahá přívěs, vozí v létě kola po dálnici a nebo má auto s křídlem vzadu. A doufám že teď dostanu od pana Vejvody kanystr oleje zdarma :-).

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


ned čer 03, 2018 9:41 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 1052
Tak další poznatky v nikdy nekončícím tématu: nechával jsem měnit těsnění pod hlavou, přitom volali ze servisu, že byl hodně zaprasený chladič a že ho vyčistili - zde foto před:

Příloha:
chladic.JPG
chladic.JPG [ 168.54 KiB | Zobrazeno 172 krát ]


Přitom zvenku jsem nic nápadného neviděl, chladič klimatizace byl zvenku zcela čistý. Výměnou chladící kapaliny jsem zároveň přišel o milerovic zázračnou vodičku.

Výsledek - pokles teploty oleje o deset stupňů (lepší účinnost chladiče oleje, protože jsou za sebou), a už mě neomezuje teplota vody ale spíš ATF.

Kromě extrémních stoupání udržím v rychlostech kolem 90 km/h i na trojku teplotu vody mezi 100°C a 105°C - a to jsem měl 3 kola na střeše, přívěs, zapnutou klimatizaci a venku bylo 34°C. Ty kola s přívěsem tomu dají tak zabrat, že s tempomatem řadí čtyřku většinou jen z kopce. Při delší jízdě 100km/h bez tempomatu na čtyřku bez zamčeného měniče měla voda 103°C a olej kolem 110°C, ale teplota ATF se vyšplhala až na 125°C - radši jsem zpomalil na 85 km/h, pak v pohodě. Když se mi povedlo udržet zamčený měnič, tak ATF dlohodobě kolem 110°C - není to málo, ale při zkráceném intervalu výměny mi to nevadí.

Odhaduji, že při teplotách vzduchu pod třicet nebo bez kol na střeše nebudu muset řešit teplotu vody vůbec.

Takže po shrnutí mých tříletých zkušeností s taháním tunového obytného přívěsu za dvouapůllitrem si dovolím doporučit zájemcům o podobné kratochvíle následující:

  • vyměnit termostat i když se zdá zdravý
  • demontovat a vyčistit chladič i když vypadá čistě
  • namontovat co největší chladič oleje s termostatem
  • volitelně ještě milerovic vodičku
  • volitelně displej nebo teploměr oleje
  • v extrémních stoupáních když teploměr ukáže na poslední stupínek pod červeným vypnout klimu, otevřít všechny okna a vytočit topení naplno...

...a pak se to dá.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


pon srp 06, 2018 1:31 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 336 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: