Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Já nejsem znalec motorů, ale ty otáčky mi připadají na podčtvercový motor v zátěži dost nízké. Nebylo by lepší tam zařadit trojku? U manuální převodovky je v návodu k obsluze přímo uvedeno jezdit na redukci při tažení těžkého přívěsu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
No, je to nízké, ale když tam dám trojku, tak se to hřeje moc. Někdy to odemkne měnič a točí 3000. Řeším to tak, že se snažím jet na čtyřku jak rychle to jen jde, i do lehkých kopců radši ručně podřadím. Ale trvale za tři to neuchladím, respektive když je chladno tak uchladím na o hodně stupňů vyšší teplotu vody než za čtyři.
Na Šumavě to jde točit parádně - 80 km/h na vytočenou dvojku a než se to stačí přehřát, tak zase jedu z kopce dolů a chladím...
Na Šumavě to jde točit parádně - 80 km/h na vytočenou dvojku a než se to stačí přehřát, tak zase jedu z kopce dolů a chladím...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
mě to přijde zvláštní. lambda 0.86 - to byla plná zátěž? myslím plný plyn? jinak si nedovedu vysvětlit lambdu menší než 1 při takto nizkých otáčkách. ono i to obohacování pod 4000 rpm nesouvisí tak moc s chlazením, jako s tím že má motor vyšší výkon při bohatši směsi. navíc plný plyn znamená automaticky off klimatizace.
nechci polemizovat ale podle mě je tam "něco" "někde" špatně... to je rada co?
nechci polemizovat ale podle mě je tam "něco" "někde" špatně... to je rada co?
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
To byla ustálená rychlost na čtyřku na tempomat, pod 3000 otáček, podtlak v sání velmi malý ale ne plný plyn, to by přece podřazoval. Klima zapnutá ale kompresor nevim jestli bezel
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18911
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
olej 115 st vydrzi ...
provozuju tak 5w30 v rezimu vymeny 30tkm ... (koncern)
mam tak ale vyzkouseno jen v rezimu par minut na 115 ... pak pri ubrani plynu spadne treba na 105 a zas se chvili zahriva, nez vyleze na 115 .... tohle treba hodinu v kuse ...
olej neubyva, motor jede ...
Odesláno pomocí Tapatalk
provozuju tak 5w30 v rezimu vymeny 30tkm ... (koncern)
mam tak ale vyzkouseno jen v rezimu par minut na 115 ... pak pri ubrani plynu spadne treba na 105 a zas se chvili zahriva, nez vyleze na 115 .... tohle treba hodinu v kuse ...
olej neubyva, motor jede ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
To mi připadá také divné, protože by se ji to mělo mít snahu srovnat. Na kolika procentech jsou korekce?dethroned píše:mě to přijde zvláštní. lambda 0.86
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jaké korekce?
Ta lambda mi přijde v pořádku, kolísání mezi 0.99 a 0.86 dle zátěže a otáček je běžné i bez plného plynu nebo otáček nad 4000. Kolísáním myslím, že když ECU usoudí, že je "vyšší zatížení", začně postupně přecházet ze 0.99 na 0.86, kde pak zůstane, dokud zátěž neklesne.
Teplota oleje mi přijde velice v pořádku, doufám, že při této teplotě oleje ta voda ničemu "strojně mechanickému" nevadí - jedině snad vyšší tepelná nebo tlaková zátěž hadic a spojů??? Nemám prozkoumanou fyziku chladícího okruhu - jak se tam reguluje přetlak a zda 110°C znamená signifikantně vyšší tlak než 105°C nebo 95°C...
Ta lambda mi přijde v pořádku, kolísání mezi 0.99 a 0.86 dle zátěže a otáček je běžné i bez plného plynu nebo otáček nad 4000. Kolísáním myslím, že když ECU usoudí, že je "vyšší zatížení", začně postupně přecházet ze 0.99 na 0.86, kde pak zůstane, dokud zátěž neklesne.
Teplota oleje mi přijde velice v pořádku, doufám, že při této teplotě oleje ta voda ničemu "strojně mechanickému" nevadí - jedině snad vyšší tepelná nebo tlaková zátěž hadic a spojů??? Nemám prozkoumanou fyziku chladícího okruhu - jak se tam reguluje přetlak a zda 110°C znamená signifikantně vyšší tlak než 105°C nebo 95°C...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20532
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Láďo, ty jsi přesně adept na tohle https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... =58&t=2948
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7815
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Korekce jak se snaží jednotka upravovat směšovací poměr oproti mapě.
Zaloguj ty hodnoty a dej sem log. To koukání na displej je na nic.
Zaloguj ty hodnoty a dej sem log. To koukání na displej je na nic.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2168
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Radost mu ten vyšší tlak dělat nebude, ale horší je podle mě spíše teplota než tlak sám. Mám v RR BMW M62, který cíleně pracuje se 105 stupni (můj už teda ne... ) kvůli lepšímu spalování a tím pádem lepším emisím. Rychleji degraduje olej a hlavně trpí všechny plasty a gumy. Nicméně i tyto papiňáky běžně najedou 200-300 tis. než se jim rozpadnou plastová vodítka řetízků, takže úplně strašný drama to taky nebude. Nechceš zkusit tohle? http://www.millersoils.cz/extra-cool?c=114
Že bys byl první
Že bys byl první
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Jako zalogovat to není jednoduchý, když jedu s přívěsem mojí obvyklou trasu ve vedru, tak mám autě rodinu, jsme vyšťavenej po víkendu na Šumavě, děti pruděj a nemám chuť někde šaškovat s notebookem pokud to není nezbytně nutné...mnov píše:Korekce jak se snaží jednotka upravovat směšovací poměr oproti mapě.
Zaloguj ty hodnoty a dej sem log. To koukání na displej je na nic.
Parabol: jo, to asi zkusím, není to drahý a zní to dobře. Našel jsem zajímavej test podobných produktů, tak uvidím, co se sežene u nás: http://www.superstreetonline.com/how-to ... additives/
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2168
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Láďo dík, recenze jsem nestudoval, asi to fakt funguje, z UK jsem objednal 2 ty red line (hlavně jsou růžový, aby mi to ladilo ke kapalině)
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Objednal jsem to od Millerů, tak uvidíme...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak první zkušenosti s milerovic kouzelnou vodičkou: funguje to, ale zázraky nečekejte. Přesná čísla nemám, protože neloguju a navíc jsem nově přidal kola na střechu, takže nemám srovnatelná data.
Auto v normálním režimu řízeném zdravým termostatem: bez rozdílu, aspoň jsem žádný nepozoroval.
Auto v zátěži:
- teplota se drží níž, u mne odhaduji tak nejmíň o 5 stupňů
- po zátěži (třeba za vrcholem stoupání) teplota rychleji spadne
V praxi jsem na tom byl s přívěsem a kolama na střeše s kouzelnou vodičkou podobně jako s přívěsem, bez kol a bez kouzelné vodičky, tj. vykompenzovalo mi to kola. A ty kola jsou fakt hodně znát. S třema kolama na střeše a přívěsem už to fakt nejede, na čtyřku se mu ve 100 km/h po rovině nechce vůbec řadit.
Hodně zajímavý parametr je rozestup teploty vody a oleje - ten se zvednul o 5-10°C, tj. při stejné teplotě vody to můžu víc drtit, což vidím na vyšší teplotě oleje. Maximálku oleje jsem vyhnal nad 120°C, bez vodičky 115°C.
Suma sumárum, koupil bych to znova, a doporučil každému, kdo s benzíňákem tahá přívěs, vozí v létě kola po dálnici a nebo má auto s křídlem vzadu. A doufám že teď dostanu od pana Vejvody kanystr oleje zdarma .
Auto v normálním režimu řízeném zdravým termostatem: bez rozdílu, aspoň jsem žádný nepozoroval.
Auto v zátěži:
- teplota se drží níž, u mne odhaduji tak nejmíň o 5 stupňů
- po zátěži (třeba za vrcholem stoupání) teplota rychleji spadne
V praxi jsem na tom byl s přívěsem a kolama na střeše s kouzelnou vodičkou podobně jako s přívěsem, bez kol a bez kouzelné vodičky, tj. vykompenzovalo mi to kola. A ty kola jsou fakt hodně znát. S třema kolama na střeše a přívěsem už to fakt nejede, na čtyřku se mu ve 100 km/h po rovině nechce vůbec řadit.
Hodně zajímavý parametr je rozestup teploty vody a oleje - ten se zvednul o 5-10°C, tj. při stejné teplotě vody to můžu víc drtit, což vidím na vyšší teplotě oleje. Maximálku oleje jsem vyhnal nad 120°C, bez vodičky 115°C.
Suma sumárum, koupil bych to znova, a doporučil každému, kdo s benzíňákem tahá přívěs, vozí v létě kola po dálnici a nebo má auto s křídlem vzadu. A doufám že teď dostanu od pana Vejvody kanystr oleje zdarma .
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Výměna termostatu, čištění chladičů - přehřívání motoru
Tak další poznatky v nikdy nekončícím tématu: nechával jsem měnit těsnění pod hlavou, přitom volali ze servisu, že byl hodně zaprasený chladič a že ho vyčistili - zde foto před:
Přitom zvenku jsem nic nápadného neviděl, chladič klimatizace byl zvenku zcela čistý. Výměnou chladící kapaliny jsem zároveň přišel o milerovic zázračnou vodičku.
Výsledek - pokles teploty oleje o deset stupňů (lepší účinnost chladiče oleje, protože jsou za sebou), a už mě neomezuje teplota vody ale spíš ATF.
Kromě extrémních stoupání udržím v rychlostech kolem 90 km/h i na trojku teplotu vody mezi 100°C a 105°C - a to jsem měl 3 kola na střeše, přívěs, zapnutou klimatizaci a venku bylo 34°C. Ty kola s přívěsem tomu dají tak zabrat, že s tempomatem řadí čtyřku většinou jen z kopce. Při delší jízdě 100km/h bez tempomatu na čtyřku bez zamčeného měniče měla voda 103°C a olej kolem 110°C, ale teplota ATF se vyšplhala až na 125°C - radši jsem zpomalil na 85 km/h, pak v pohodě. Když se mi povedlo udržet zamčený měnič, tak ATF dlohodobě kolem 110°C - není to málo, ale při zkráceném intervalu výměny mi to nevadí.
Odhaduji, že při teplotách vzduchu pod třicet nebo bez kol na střeše nebudu muset řešit teplotu vody vůbec.
Takže po shrnutí mých tříletých zkušeností s taháním tunového obytného přívěsu za dvouapůllitrem si dovolím doporučit zájemcům o podobné kratochvíle následující:
Přitom zvenku jsem nic nápadného neviděl, chladič klimatizace byl zvenku zcela čistý. Výměnou chladící kapaliny jsem zároveň přišel o milerovic zázračnou vodičku.
Výsledek - pokles teploty oleje o deset stupňů (lepší účinnost chladiče oleje, protože jsou za sebou), a už mě neomezuje teplota vody ale spíš ATF.
Kromě extrémních stoupání udržím v rychlostech kolem 90 km/h i na trojku teplotu vody mezi 100°C a 105°C - a to jsem měl 3 kola na střeše, přívěs, zapnutou klimatizaci a venku bylo 34°C. Ty kola s přívěsem tomu dají tak zabrat, že s tempomatem řadí čtyřku většinou jen z kopce. Při delší jízdě 100km/h bez tempomatu na čtyřku bez zamčeného měniče měla voda 103°C a olej kolem 110°C, ale teplota ATF se vyšplhala až na 125°C - radši jsem zpomalil na 85 km/h, pak v pohodě. Když se mi povedlo udržet zamčený měnič, tak ATF dlohodobě kolem 110°C - není to málo, ale při zkráceném intervalu výměny mi to nevadí.
Odhaduji, že při teplotách vzduchu pod třicet nebo bez kol na střeše nebudu muset řešit teplotu vody vůbec.
Takže po shrnutí mých tříletých zkušeností s taháním tunového obytného přívěsu za dvouapůllitrem si dovolím doporučit zájemcům o podobné kratochvíle následující:
- vyměnit termostat i když se zdá zdravý
- demontovat a vyčistit chladič i když vypadá čistě
- namontovat co největší chladič oleje s termostatem
- volitelně ještě milerovic vodičku
- volitelně displej nebo teploměr oleje
- v extrémních stoupáních když teploměr ukáže na poslední stupínek pod červeným vypnout klimu, otevřít všechny okna a vytočit topení naplno...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)