Střešní stan

Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Střešní stan

Příspěvek od Doro »

Moc bych byl rád, dyby jste se podělili o své návrhy na střešní stan, neboli, co upravit a změnit a vůbec, každá rada dobrá :718: :655: :657: :pr: ...objevujem ameriku :690:
Mám jednoduchý návrh, s vyklápěním do strany (což je jednodušší, tužší konstrukčně) nebo třeba výklopné dopředu (což zase potřebuje více místa na délku)...je zakreslen půdorys a řez...jen schematicky
Rozměrově je to vpodstatě jedno, uvedené je pro nás menčejší. Malé schody se dají uložit buďto dovnitř nebo pod konstrukci, dle libosti. Úpravu proti zatečení a vodě pořeším přesahy horního víka a gumovým těsněním, např. ala okna dveře a jiné STV. odolnost pořeší nátěr (dá se to i přelaminovat, ale myslím, že nutné to není, navíc, laminovat jen epoxydem popř. přelakováním, styrenem ani omylem - akce na jeden večer a pak přebroušení)

Vše je ze dřeva, jak jinak..... je to skoro zadara a vůbec.

Aerodynamiku bych teď neřešil - vše jde jednoduše upravit a zaoblit - snižovat odpor vytvářením vhodného profilu řešit ale fakt asi nebudu.
Hmotnostně se to vleze do limitu 80 kg určitě...ještě to spočítám, mělo by to vážit max. kolem 50 kg, tj. pro dva k montáži v pohodě....sem zvědaf, ale možností jaký dřevěný matroš je vícero.

Tl. matrace by asi stačila menší a více místa nad matrací, pro něco, asi taky...no prostě, téma k diskusi otevřeno. Nic pro náročné, ale na přespání na cestách by to stačit mohlo.
Jako, kupovat si to za 50 tis. Kč....děkuji, necu. Tadyk klííďo přežiju i destrukci a rozříznutí na topení. Nějaký mechanismus na plošné zvednutí jde taky pořešit, ale v jednoduchosti je zase ta krása a funkčnost.

:pr: :pr: :718:
Přílohy
střešní stan.pdf
(41.71 KiB) Staženo 598 x
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Střešní stan

Příspěvek od romik »

Není to sice na Forestera, ale pro inspiraci je to dobré, je tam i skládací stan.
Nejlepší je ten malý naviják s vaničkou na střelenou zvěř, to jsem ještě neviděl.
http://www.isuzu-prodej.cz/isuzu-d-max/ ... ravy.php#5
Vůbec jsem netušil, jaké všemožné příslušenství lze pořidit.
To by mohl být pro Tebe nástupce Forestera, je to také japonec, festovní podvozek, minimum elektroniky a užitná hodnota vzhledem k ceně vysoká.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Střešní stan

Příspěvek od VDC »

Doro sám jsi zmínil, že konstrukcí je několik. Já mám osobní zkušenost s modelem Overcamp, kterej mám k dispozici. Firma co to vyrábí není žádná velká továrna, je to taková malá manufaktura a na těch stanech je to vidět, jednak na materiálu a druhak na způsobu provedení. Myslím to samozřejmě pozitivně. Plachta není žádnej šusťák z pet lahví, ale pořádná plachtovina a konstrukce stanu není plast, ale voděvzdorná překližka. Trubky stanu jsou normálně zinkovaný železný. Ono je to taky znát na váze, stan má 70 kilo. Prostor pro úsporu váhy zde určitě je.
Obrázek
Jinak konstrukčně je tenhle model nejjednodušší. Skládá se pouze ze základové desky, uvnitř jsou 3 šponovací rámy a plachta, nic víc. Žebříček je teleskopickej (trubka v trubce, zajištěná kolíkem), kterej slouží pro podepření poloviny stanu, když je vyklopen takhle mimo auto. Také slouží pro vyrovnání terénních nerovností. A v neposlední řadě se používá pro otevření a zavření stanu, v podstatě jako prodloužená páka.
Zavřenej stan je proti povětrnostním vlivům chráněnej plachtou, která se na něj navleče a zajistí se za háčky, přišroubované zespodu k základové desce.
Obrázek
Všechno je to naprosto jednoduchý a funkční.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Subaru4ever »

Jak to tu tak postupně čtu, docela se těším, až zanedlouho přijde Forester se třemi napevno uzavíratelnými diferenciály, navijákem vyvedeným z klikové hřídele, pneumatickým podvozkem (-5 až + 25 cm), pevnostními nárazníky a integrovaným rámem podvozku ::-DDD: :wink: :subaru: ... nemluvě o tom, že Ken Block dokázal, že na Subaru pasují i sněžné pásy :657:

PS (teď už vážně): víte jak se na expediční offroady montují na střechy takové ty rozkládací stany? Jde o to, že sama ta legrace bude vážit cirka 50 kg, plus dva spáči 130 - 200 kg podle štíhlosti partnerky. No a všichni známe číslo v kolonce technického průkazu "nosnost střechy". Takže otázka zní: co je na té 80-kilové nosnosti pravdy, a zdali by byla možnost to na nějaké "expediční" Subo hodit? 8) Díky.
Naposledy upravil(a) Subaru4ever dne pon pro 13, 2010 11:17 pm, celkem upraveno 1 x.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od hetzer »

Subaru4ever: ja to vzdy chapal jako nosnost za jizdy
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Subaru4ever »

hetzer píše:Subaru4ever: ja to vzdy chapal jako nosnost za jizdy
Tak o tomhle vůbec nemám šajnu a nikdy jsem nikde nenarazil na to, že by o tom někdo psal. Na jednu stranu si říkám, že kastle auta musí být tak pevná, aby se pokud možno nezbortila při převržení na střechu. Takže to by implikovalo nosnost střechy kolem 1,5 tuny :657: . Navíc v USA auta testují i na pád na střechu a Subaru si tam tuším dlouhodobě udržuje dominantní pozici nejbezpečnějších aut v tomto ohledu. Na stranu druhou tyhle stany mívají většinou jen samé rámové off-roady, které jsou přeci jen kapánek festovější. Takže já fakt nevím :655:

A když se kouknu na ta krásná bezrámová okénka a ty velmi tenké sloupky karoserie, přes které je tak pěkný výhled z auta, nějak hodně zatěžovat by se mi to nechtělo :690:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Mráča
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1364
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Jiri Mraček
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Mráča »

Predpokladam ze to chces naistalovat na lyziny.Co sem mel videt stresni stany u kluku,kteri vnich pravidelne nocuji,tak ti ten stan rozlozi vahu rovnomerne na celou strechu.Paklize vtom stanu nebudes delat vylomeniny :845: ,tak bych se toho nebal.
WRX 08
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1374
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Dušan »

Subaru4ever:
Můžeš být úplně klidný. Nosnost střechy uváděná v TP je skutečně při dynamickém zatížení, to je za jízdy. Statická nosnost se počítá v tunách. Už jsem to někde psal, ale možná to bylo na prawebu. Já ze střešním stanem jezdím už 22 let na různých autech, spíme tam dva a nikdy u žádného auta k poškození střechy nedošlo.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Subaru4ever »

Děkuji všem. To mi spadl kámen ze srdce :supeer:

Na druhou stranu ani nevím, proč to zatím řeším, když na spaní nádherně pohodlně používám interiér. V Outbacku je ložná plocha přeci jen někde jinde než třeba ve Forestrovi. Až budu mít jen trochu víc času, půjdu konečně ušít kompletní záclonový systém, a nejspíš i vyrobit "nástavce sedaček", abych tu ložnou plochu prodloužil i nad hlavové opěrky :850: (až to bude, pochlubím se)
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1374
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Dušan »

Origo střešní stany se běžně motují na dva příčníky. Jsou ale většinou přizpůsobeny i k montáži na 3 nebo 4 příčníky. Ty pak musí být v jedné rovině, což u každého auta bez úprav nejde, protože podélné hagusy jdou do oblouku v linii střechy. Co vídávám, tak osobní auta a SUV mívají stany na dvou příčnících.

Podívej, co našel na netu. Ještě máš obavy?
mod_foto6.jpg
Naposledy upravil(a) Dušan dne pon pro 13, 2010 11:59 pm, celkem upraveno 1 x.
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Subaru4ever »

Navíc bych řekl, že dost zásadně záleží na typu hagusů. Nejčastější typ "tyč na třech nožičkách" může být náchylná k nadměrnému lokálnímu zatížení. Kdežto frekventované Subaristické řešení v podobě kontinuální kolejnice přímo ve střeše dokáže hmotnost roznášet a snášet mnohem lépe. Nemluvě o té posuvné svobodě v podélném směru :subaru:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Tom007
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 12, 2009 11:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Tom007 »

No a jednoduchá expediční výbavičkahttp://www.swissroombox.com/swissRoomBox-4x4.html - namontovat a vyrazit
eX Subaru Forester 2.0 GX = MY 1999
Uživatelský avatar
Dušan
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1374
Registrován: stř zář 02, 2009 8:44 pm
Jméno a příjmení: Dušan Šindel
Bydliště: Ostrava

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od Dušan »

Sem si to hned neuvědomil, ale na střešní stany je samostatné vlákno:

http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... C3%AD+stan
Tam je jakoby cesta .....

Forester 2003 - manuál, zvýšený, oplechovaný
Toyota Land Cruiser 95 - r.2001, Ironman 2", šnorchl
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Střešní stan

Příspěvek od quickly »

Vlákno ohledně stanu na střeše přesunuto
Dušane :diky:
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Offroad úpravy Forestera a dalších

Příspěvek od VDC »

Dušan píše: Podívej, co našel na netu. Ještě máš obavy?
mod_foto6.jpg
mod_foto6.jpg (42.7 KiB) Zobrazeno 10367 x
K tomuhle si dovolím konstatovat, že se jedná o ilustrační foto, tím jsem si zcela jist, protože jeden ten Overcamp má téměř 70 kilo. Takže to punto by mělo na střeše metrák a půl.
Už jsem to psal dříve. Overcamp není žádnej výrobek z hi-tech kosmických materiálů. Všechno je to poctivý dřevo, železo a plachtovina. To je na jednu stranu výhoda, protože se nepřeklesají mikrovlákna, nezkřehne plast, nezoxiduje hliník. Ale na druhou stranu je to prostě těžký jako kráva... :850:

Vožení dvou Overcampů si dovedu představit tímhle způsobem. Tohle řešení se mi hodně líbí.
4x4HummerOpenM.jpg
4x4HummerOpenM.jpg (20.78 KiB) Zobrazeno 10361 x
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Hobby, sport“